עובדים במשרדי פרסום יושבים הרבה שעות על הכיסא? ההשפעה של כיסא נח על הגב

המחשב הוא כלי חיוני לעובדים בכלל ולעובדי משרדי הפרסום בפרט. אבל ישיבה במשך שעות ארוכות מול המחשב יכולה להגדיל את הסיכוי לפתח פגיעה בגב ובירכיים.

עובדים במשרדי פרסום יושבים הרבה שעות על הכיסא? ההשפעה של כיסא נח על הגב

אפשר להימנע מסיכונים אלה הן באמצעות: ריהוט נכון ונטילת הפסקות להנעת הגוף. כיסא אורטופדי או ארגונומי יכול להפחית את כאבי הגב ולאפשר התמקדות יעילה ונוחה יותר בעבודה שלכם למשך זמן ארוך יותר. כיסא שכזה יכול גם לשפר את הפרודוקטיביות להעלות את שביעות הרצון מהעבודה ולהפחית את הסיכון לפגיעה בשרירים ובשלד.

יש כמה סיבות לכך שכסאות מחשב אורטופדיים יכולים להפחית את כאבי הגב שלכם, וביניהן:

תמיכה ביציבה נכונה

הסיבה החשובה ביותר בגינן כיסא ארגונומי ישפר את כאבי הגב היא – הוא נועד לתמוך ביציבה הטבעית שלכם ולהפחית את הכוחות הלוחצים על הגוף.

  • גב הכיסא הוא ארוך ומשתרע מהכתפיים עד למושב. במושב התחתון יש חלק שמתעקל מעט קדימה, על מנת שיתאים לעקומה הטבעית של עמוד השדרה המותני. יש המתייחסים לאזור זה כאל תמיכה מותנית, כי הוא עוזר להגן על עמוד השדרה המותני.
  • משענות יד מתכווננות בכיסאות הארגונומיים תומכות באופן טבעי במרפק ובזרועות, כאשר הידיים ממוקמות בשני הצדדים. זה מאפשר להשתמש במקלדת ובעכבר מבלי לעייף את השרירים בכתפיים ובזרועות.
  • ההתאמה של גובה המושב מאפשרת לשבת עם רגליים שטוחות על הרצפה כשהירכיים והברכיים כפופות בזווית של 90 מעלות. יש כסאות ארגונומיים שבהם הגב יכול לנוע קדימה או אחורה כדי לקבוע את עומק המושב ולמנוע מהקצה הקדמי ׳לחתוך׳ את הגב מהברכיים.
  •  איזון נכון בין הירך והאגן

אחת הסיבות הנפוצות לכאבי גב תחתון במהלך הישיבה, היא איזון לא תקין בין הירכיים והאגן. דמיינו את חלקו העליון של האגן כקערה עם נוזלים שצריכה לשמור על כיוונון נכון כדי שהנוזלים לא יישפכו קדימה או אחורה.

כשיושבים נכון, המבנים הגרמיים הממוקמים בחלק הקדמי והאחורי של עצמות האגן, צריכים להיות מאוזנים או מפולסים אלה עם אלה. כאשר מבני עצמות אלה מפולסים – לגב התחתון תהיה קשת קלה כשהחלק הקמור יפנה קדימה.

כשמבנים גרמיים אלה מפולסים, ׳הקערה׳ מפולסת ונוצר פחות עומס על הגב התחתון. אם תתנדנדו מצד לצד, תוכלו להרגיש את לחץ המבנים הגרמיים הללו, שנקראים גם עצמות הישיבה. הם למעשה החלק הנושא את משקל האגן בישיבה. אם אי פעם יצא לכם לשבת על ספסל קשיח, בטח הרגשתם איך עצמות הישיבה נלחצות אל פני השטח הקשים.

מה קורה כשאנחנו יושבים כשהאגן מוטה לאחור?

  • בישיבה זו מתבטל האיזון בין המבנים הגרמיים ומשקל רב יותר מונח על עצם העצה.
  • עמוד השדרה המותני מתכופף וגורם לעומס רב יותר על הרצועות והשרירים באזור הגב התחתון.
  • ישיבה זו גורמת ללחץ אחורי על הדיסקים המותניים.
  • כשיושבים בתנוחה זו ונשענים על גב הכיסא, נוצר בעמוד השדרה המותני אפקט של ערסל.
  • מניעת ישיבה מרושלת עם כתפיים שמוטות וראש מוטה קדימה

בישיבה עם הטיית אגן אחורנית, עמוד השדרה המותני מתכופף והכתפיים מתגלגלות קדימה ויוצרות ישיבה כפופה וכתפיים שמוטות. במצב זה השכמות מחליקות מעמוד השדרה באזור החזה והראש נע קדימה. כשמרימים את המבט ורואים את צג המחשב, הצוואר מתחיל להתארך וגורם להגזמה רבה יותר של יציבת הראש קדימה. מצב זה, אם הוא מתמשך, יכול להוביל את הגוף לשמירה על השרירים, מה שיגרום לכאבים ולכאבי ראש.

התכווצות השרירים יכולה להיגרם על ידי גורמים פנימיים או חיצוניים:

  • הגורמים הפנימיים כוללים טווח תנועה מוגבל בעת כיפוף הירך, שרירים מכווצים, ושרירים חלשים שלא מסוגלים להחזיק את עמוד השדרה זקוף כנגד כוח הכבידה.
    • גורמים חיצוניים הם גורמים שמחוץ לגוף, כמו מגבלות עיצוב הכיסא. גורמים אלה כוללים את עומק המושב, אורך גב הכיסא או גובה משענות הידיים.

כסאות אורטופדיים וארגונומיים, אולי לא יכולים לשנות את הגורמים הפנימיים אבל הם נועדו במיוחד כדי לתקן את הגורמים החיצוניים.

עומק המושב המתכוונן וקו המתאר של גב הכיסא, אמורים:

  • לתמוך בעמוד השדרה המותני.
  • למנוע נפילה.
  • לקדם ישיבה נכונה.
  • למנוע התכווצות ויציבה גרועה עם ראש מוטה קדימה.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)