שיווק שותפים – מה זה ואיך מתחילים ?

כולנו שמענו על לא מעט דרכים לייצר כסף מהבית, לחלקם אנחנו מתייחסים יותר ברצינות ולחלקם פחות.
מהו באמת שיווק שותפים ולמה הוא כל כך ידוע לשמצה?

שיווק שותפים למתחילים

בתור אחד שלקח מספר קורסים בשיווק שותפים והתעסק בזה לא מעט,
אני יכול להעיד שזה תחום אמיתי – שמעתי אנשים שטוענים שזה מזוייף וזה הכל שקר,אז זהו שלא.
מצד שני, הגיעו אנשים שעשו שקל או שקל וחצי משיווק שותפים וחשבו שהם יכולים למכור לאנשים חלומות שהם "עובדים מחוף היום שעה אחת ביום" אבל האמת היא שלא כך הדבר, הם הוציאו שם רע לכל התחום הזה וניצלו תמימות של אלפי אנשים כדי להכניס סכום כסף לא מבוטל לכיסם.

לצערי זה מוביל את חלקנו לכיוון שאנחנו טוענים שזה הכל שקרי, אבל חשוב לזכור שכמו שבכל תחום בחיים גם בתחום הזה יש אחוז קטן של נוכלים שצריך להיזהר מהם ולצערנו חלקם תפסו מקום גם בשוק האינטרנט.

מהנושאים שנדבר עליהם כאן היום:

  • מה זה שיווק שותפים ?
  • מה זה לא ?
  • איך מתחילים לעשות שיווק שותפים ?
  • איפה כדאי לפרסם ?
  • כמה באמת אפשר להרוויח מזה?
  • טיפים מניסיון אישי

מה זה שיווק שותפים ?

שיווק שותפים ובאנגלית (Affiliate marketing) הוא מודל כלכלי שפועל באמצעות משולש של אנשים בכל סיטואציה.
בכל מודל כלכלי כזה קיימים 3 אנשים במשוואה – הלקוח,בעל העסק, והמשווק.
מאז ומעולם בכל עסקה שאדם אחד קונה ואדם אחר מוכר הכלכלה עובדת בצורה כזו שיש 2 אנשים: הלקוח ובעל העסק (שבדרך כלל משווק את עצמו).
כאן כל ההבדל נוצר בגלל המשווק שמגיע מבחוץ.
זה עובד בצורה כזו: נניח שאני משווק ואני פונה לעסק של משחות שיניים ומציע להם לשווק את המוצרים שלהם.
העבודה שלי היא עד כדי כך פשוטה:להביא אנשים שיקנו מהעסק מהזה משחות שיניים.
אין לי שום אחריות כלפיהם,אני לא אחראי על המוצר ולא אחראי על השירות – כל ההתנהלות שלהם היא מול בעל העסק – ועדיין, בעל העסק נותן לי עמלה על כל מכירה שאני מסדר לו.

האמת היא ששיווק שותפים זה לא תחום חדש, אלא זה תחום שתפס חזק בעולם האינטרנט ובמיוחד בישראל בשנים האחרונות.
הסמארטפונים,האתרים והרשתות החברתיות פתחו אותנו לעולם מסחר חדש, שבו כל הזמן אנחנו נחשפים לפרסומות (בין אם הן גלויות ובין אם הן סמויות שאנחנו לא שמים לב אליהן.)
היום שיווק שותפים באינטרנט עובד בצורה כזו – אני מפרסם קישור שהוא קישור ייחודי שלי שמוביל את כל מי שנכנס אליו למוצר / שירות מסויים שאותו העסק מציע.
במידה והלקוח ביצע את הפעולה שהעסק רוצה שהוא יעשה, בין אם זה להשאיר פרטים (בשפה המקצועית "ליד") ובין אם זה לקנות את המוצר שמוצע – אני הרווחתי את הסכום שסוכם עם בעל העסק מלכתחילה.

מה זה לא ?

אוו, שאלה מצויינת 😉.
יש אנשים שנוטים לבלבל סוחרים אינטרנטיים בחנויות גדולות כמו אמאזון,איביי ועליאקספרס למשווקי שותף למרות שלא תמיד כך הדבר.
ישנו תחום אחר שנקרא "דרופשיפינג" שחלקכם בטח שמעתם עליו, ובו אותו אדם מנהל חנות אינטרנטית ומוכר מוצרים מהחנות שלו בעוד שהם במקור נשלחים ממוכר אחר אל אותו הלקוח ולמעשה אותו הדרופשיפר הוא מתווך.
נכון – העיקרון הזה דומה, אבל זיכרו שבשיווק שותפים יש משווק חיצוני, בעוד שכאן אותו הדרושיפר גם מנהל את החנות וגם דואג לשווק את עצמו, ובמקרה של בעיה בשירות או תקלה במוצר הלקוח יפנה אליו – אז לא להתבלבל.

לענייננו – איך מתחילים לעשות שיווק שותפים ?

נפתח דבר ראשון בזה שאתה צריך 0 ידע ו-0 ניסיון כדי להתחיל לעבוד בשיווק שותפים.
אתה לא באמת עובד בשביל אף אחד ולכן אתה לא צריך תעודות והסמכות – אתה נותן שירות לכל דבר.
הדבר הראשון שאנחנו רוצים לעשות הוא לקבל "בשר" לעבוד איתו,
ולכן אנחנו נפנה ישירות לעסק שמעוניין בשירות מסוג כזה.
עכשיו השאלה הנשאלת היא איפה נמצא עסקים שמעוניינים בשירות כזה ?
עוד שאלה מצויינת 😊.

בדיוק לסוגייה הזו קם תחום חדש בעולם האינטרנט שנקרא "רשת שותפים".
ובעצם המטרה של רשת כזו היא לתווך בינינו משווקי השותפים לבין אותם בעלי עסקים שמעוניינים בשירות שלנו.
כך למעשה אנחנו יכולים להסתובב ב"קניון אינטרנטי" שלם של עסקים שמעוניינים בשירות שלנו.
אל אותן הרשתות אנחנו צריכים להירשם כדי להתחיל ולקבל הצעות.
שימו לב שחלק מהרשתות הן רשתות ישראליות, וחלק רשתות מחו"ל.

מה ההבדל הגדול?
בדרך כלל ברשתות בחו"ל יש הרבה יותר הצעות והשוק הוא גם הרבה יותר גדול, בכנות לא הייתי ממליץ לאדם חסר ניסיון להתחיל משם – בייחוד מהסיבה שגם צריך לדעת אנגלית ברמה גבוהה ולהיות נגיש לשוק האמריקאי שנמצא ב"בועה" משלו ובעולם בכלל.
הרשתות הישראליות יהיו הרבה יותר נגישות לנו בתור מתחילים, אבל שימו לב שבגלל שהשוק קטן יותר סביר להניח שיש מספר מצומצם יותר של הצעות ולחלק מרשתות השותפים צריך הזמנה מיוחדת כדי להשתלב ולא להירשם ככה סתם.

בין רשתות השותפים שתוכלו לבחור מהן:

  • סקינדו (ישראלים)
  • דינג דונג (ישראלים)
  • פואגו (ישראלים)
  • Clickbank
  • Amazon
  • Aliexpress
  • Ebay
  • ועוד…

האם כדאי לשווק מוצרים פיזיים או דיגיטליים ?

שימו לב שאחד ההבדלים המהותיים בשיווק שותפים הוא האם אתם בוחרים הצעה מרשת שותפים שהיא לרוב שיווק של מוצר דיגיטלי,
או שאולי אתם פונים לאחת מזירות המסחר המובילות בעולם בסגנון של אמאזון,אליאקספרס או איביי.
לכל אחד יש יתרונות וחסרונות, בשיווק של מוצר דיגיטלי לרוב על כל מכירה תקבלו הרבה יותר כסף,אבל גם יהיה קשה יותר למכור.
מצד שני אם ניקח לדוגמא את אמאזון – ואנחנו משווקי שותף שלהם למוצר מסויים (לדוגמא מטריה), ונניח שלקוח שלנו לחץ על הלינק ונכנס לאמאזון אבל לא רכש מטריה ונכנס אחרי יומיים ורכש מאותו האתר מוצר אחר (לדוגמא חולצה) אנחנו עדיין נרוויח את שלנו על אותו המוצר שנמכר, זו הדרך של אמאזון לצ'פר את המשווקים שלה – מגניב לא ?

איפה כדאי להתחיל לפרסם ?

  • פייסבוק – הזירה המוכרת ביותר והעמוסה ביותר למשווקי שותפים.
    למען האמת, היא גם אחת האפקטיביות ביותר כי בואו נודה באמת – כולנו נמצאים שם, וכך גם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
    יש לנו את האפשרות ללכת על פירסום וקידום אורגני ולשתף את אותם המוצרים בקבוצות פייסבוק גדולות (שלצערי זה כבר פחות עובד היום כי כולם עושים את זה), או להשתמש בדף גדול בפייסבוק בבעלותינו במידה ויש.
    האפשרות השנייה שהיא הרבה יותר אפקטיבית במקרה הזה היא כמובן פירסום ממומן, אבל כל הצעה לגופה ואתם צריכים לעשות עם עצמכם חושבים האם משתלם לכם לפרסם ולהשקיע כסף והכל בהתאם להצעה ולרווח.

  • בלוגים ואתרים – במידה ויש בלוג שהוא בבעלותכם ומקודם אורגנית זה המקום שלכם לשים את קישור השותף שלכם אל אותו המוצר.
    אני ממליץ בחום לעשות את זה באלגנטיות ולא סתם לדחוף קישור – אלא מומלץ לסקר את אותו המוצר / השירות שעליו אתם ממליצים ובסוף הכתבה להוסיף אליו את קישור השותף שלכם.
    תחשבו על זה – אתם לא עסק, אתם משווקים, וזה אומר שאין לכם שום הוצאה מלבד הוצאות הפירסום כך שאם תצליחו לא להשקיע בעלויות הפירסום ולהביא מכירות בצורה אורגנית (חינמית) אתם בעצם עומדים על מקסימום רווח – מדהים, לא?

  • רשימות תפוצה – אחת הדרכים המעולות לשווק ישירות אל הלקוח שלכם.
    רשימת תפוצה פירושה רשימה של נמענים שאליהם אתם יכולים לשלוח תכנים ישירות עד אליהם.
    שני רשימות התפוצה המוכרות שאמליץ עליהם הן אימיילים ווואצפ כמובן.
    כשמדובר ברשימת תפוצה במייל אתה בעצם אוסף לידים שהם שייכים לך שאלו בעצם אנשים אמיתיים שפירסמת אליהם דברים והם נרשמו לרשימת התפוצה שלך כדי להמשיך ולקבל ממך תכנים.
    זה אומר שזה ממש נכס שהוא בבעלותך ואתה יכול לשווק אליהם כל דבר שאתה מאמין שיעניין אותם באמצעות מיילים חינמיים וכך להנות מהכנסה ללא השקעה.
    מלבד זה – תוכל להסתכל כדי ללמוד איך תפיק את המקסימום מאפליקציית וואצפ ביזנס כאן.

  • גוגל אדוורדס – אם כבר קידום ממומן לא צריך להשקיע רק בפייסבוק.
    גוגל אדוורדס הוא למעשה הפירסום הממומן של גוגל – כך שאם אתם רוצים להופיע ראשונים בגוגל ואין לכם אתר – זה בסדר וזה עדיין אפשרי לגמרי.
    תוכלו לפרסם את ההצעה שלך לגולשים בגוגל ולהביא אליה תנועה ולמעשה היתרון המשמעותי של גוגל על פייסבוק, הוא שאתם מופיעים אך ורק לאנשים שכבר מתעניינים בנושא שיש לכם להציע להם לעומת פייסבוק שאתם "קופצים" להם סתם ככה באמצע החיים.
    שווה לשקול את זה כמובן במידה וההצעה שאותה אתם משווקים משאירה לכם תקציב לפרסום.

כמה באמת אפשר להרוויח מזה ?

האמת היא – שאפשר להרוויח מ-5 שקל בחודש ועד למאות אלפי דולרים כל חודש.
כמה שאתם תרוויחו זה כבר תלוי אך ורק בכם.
אבל לאלו מכם שמכירים אותי יודעים שאני אומר את האמת תמיד,
ולכן אני יכול להגיד שהסכומים הגבוהים הם ממש לא תלושים מהמציאות ואכן יש אנשים ברחבי העולם שמרויחים סכומים כאלו דרך שיווק שותפים.
כמה אתם מתכננים להרוויח ?

טיפים אחרונים מניסיון אישי

  • זה עסק לכל דבר – הכוונה היא שאם אתה מחפש "התעשרות מהירה" או חארטות כאלה, אין את זה כאן ולמעשה אין את זה באף מקום אחר חוץ מלזכות בלוטו אם כבר מדברים על זה.
    נכון שאתה יכול להתחיל לבצע ואפילו להרוויח קצת בתחום הזה עם 0 ידע, אבל מהר מאוד תגלה שאם תרצה להתפתח ולהרוויח יותר – תצטרך ללמוד על שיווק דיגיטלי,קידום ממומן,לבנות רשימות תפוצה ועוד – נכון זה נשמע קשוח אבל כל מי שיספר לך אחרת – שקרן.

  • אתה צריך לפתוח עוסק – כנראה שרוב מי שקורא את זה וגם אני בעבר הייתי חושש מהדבר הזה,
    אבל אין מנוס ואין ברירה – אם אתה מעוניין להתעסק בשיווק שותפים אתה למעשה נותן שירות ואף אחד לא מוציא לך תלוש, אלא אתה מוציא קבלה למי שמשלם לך ולכן אתה צריך לפתוח עוסק.
    מחוץ לפרוטוקול אני אציין שבסכומים נמוכים יחסית כן ניתן למצוא פיתרון מבלי לפתוח עוסק אבל צריך להתייעץ עם רואה חשבון כמובן.
    (הטיפ אינו מהווה הצעה או ייעוץ משפטי – זהו יצאתי ידי חובה).

  • שלא יעקצו אותך – לי אישית היה מקרה לא נעים ששיווקתי הצעה ברשת שותפים ישראלית מסויימת (שלא נזכיר את שמה וחלילה גם לא המלצתי לכם עליה), ששמתי לב שהכנסתי אליה מכירות אבל לא קיבלתי שום תגמול עליהם.
    בעל הרשת טען שאין מה לעשות עם זה למרות שהיו לי הוכחות חותכות בידיים.
    האמת ? מצב מסריח, השקעתי כסף בקידום ממומן על ההצעה הזו – אז תהיו עם היד על הדופק שלא יקרה גם לכם.

לסיכום

את הדרך שלי בעולם השיווק התחלתי בשיווק שותפים ולמדתי מזה המון.
אני ממליץ לכל אחד להיכנס ולנסות את מזלו בשיווק שותפים וללמוד ולהשתפר מזה.
אין סיבה שזה יבוא על חשבון דברים אחרים בחייכם – תמשיכו עם העבודה ותכניסו כרגיל,
אבל תשקיעו שעה – שעתיים ביום כדי לטפח את התחום הזה בחייכם ומי יודע לאן זה יגיע ?
שיהיה בהצלחה 😊.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)
Powered by