איך למצוא נושאים לכתיבה בבלוג שלך?

למה בכלל צריך בלוג?

עד לא מזמן, עולם הבלוגים היה נפוץ בעיקר בקרב אנשים שמעוניינים להביע דעה מסוימת, להפיץ ידע שרכשו ואפילו להביא לידי ביטוי תחביבים מרשימים במיוחד. כיום עולם הבלוגים קצת השתדרג וקיימים אתרי עסק רבים ואפילו חנויות אינטרנטיות שמשלבות באתרים שלהם בלוגים. בבלוגים יוכלו לתת המלצות, להביע דעה ואפילו לעדכן על הוספה של שירותים או מוצרים חדשים. אז למה תכלס שווה לכם להיות פעילים ולהריץ בלוג לאתר העסק שלכם?

איך למצוא נושאים לכתיבה בבלוג שלך

1. ישדר מקצועיות

בתכלס, בלוג לאתר עסק הוא אחלה דרך להעביר מקצועיות. שיתוף של טיפים כאלה ואחרים יכול רק להועיל למוניטין של העסק ולעזור לגולשים לתפוס עליו רושם. תוכלו לשתף טיפים מקצועיים, לחלוק חוויות אישיות ולהעביר את כל המידע שצברתם עם הזמן בגובה העיניים. לקוחות שיתרשמו כנראה כבר ימצאו את הדרך אליכם. מגניב, לא?

2. יעזור בשיווק

בלוג זה מקום מצוין לעדכן את הגולשים על שירותים חדשים, מבצעים, הנחות ודילים מיוחדים שהעסק שלכם מציע. תוכלו לספר על מוצר חדשני שהתחלתם למכור, על שירות מיוחד שאתם מציעים ללקוחות קבועים ועל מבצעי היכרות, "חבר מביא חבר" ועוד ועוד. שילוב נכון של בלוג באתר העסק יכול להסביר לגולשים במהירות ויעילות את היתרונות היחסיים של העסק שלכם על פני האחרים.

3. יקדם אתכם במעלה התוצאות

בתכלס, התוכן שתכתבו לבלוג אתר העסק שלכם לא רק יפנה ללקוחות, אלא גם לגוגל. כתיבה של כמות גדולה של תוכן ושילוב מילות מפתח יהיה משמעותי במיוחד בקידום האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש.

מה חשוב לקחת בחשבון?

למרות שכל מאמר שתוסיפו לבלוג האתר שלכם כנראה רק יעשה תועלת, עדיין יש כמה דברים שכדאי לכם לקחת בחשבון כשאתם מעלים פוסטים שונים לאתר. אז למה חשוב לשים לב?

1. השתדלו לשלב מילות מפתח

בהרבה מקרים, מילות המפתח ישתלבו באופן טבעי בתוך המאמרים שתכתבו מבלי אפילו לנסות. ועדיין, שווה להיות מודעים לתהליך ולוודא שהוא מתבצע. אל תעמיסו על המאמרים מילות מפתח באופן לא טבעי – תשלבו אותן פה ושם ותוודאו שהן מסתדרות מבחינת תחביר והקשר. תשלבו אותן בהקשרים שונים ובהטיות שונות – כמה שיותר גיוון, יותר טוב.

2. צרו תוכן מעניין

בסופו של דבר, אם התוכן שלכם יהיה ברמה נמוכה הגולשים יקבלו מכם רושם שלילי. וגרוע לא פחות – אתר שגולשים יוצאים ממנו מהר יהיה אתר שגוגל ידרג נמוך. תיצרו תוכן מעניין, שמרו על רמה וודאו שהדברים שאתם מעלים רלוונטיים ואטרקטיביים לקריאה.

מחסום כתיבה זאת לא המצאה

כולנו חווים מידי פעם מחסום כתיבה כזה או אחר. אפילו הסופרים הגדולים ביותר מעידים על רגעים בהם הידיים שלהם נמצאות על המקלדת והם פשוט לא מוצאים את המילים הנכונות. כך קורה גם בקרב אנשים שמנהלים בלוגים – הרצון לכתוב קיים אבל הנושאים? ובכן, הרעיונות פשוט לא שם. אבל לעומת רעיון לספר הגדול הבא שלכם שאני לא אוכל לתת לכם, כשמדובר בפתרונות יצירתיים למחסום כתיבה אני יכול להיות קצת יותר מועיל.

איך נמצא נושאים לכתיבה בבלוג?

1. תתרשמו מההשלמה האוטומטית

השיטה הנגישה ביותר והזו שתיקח לכם הכי מעט זמן, תהיה להקליד בשורת החיפוש בגוגל מילים שקשורות לעסק שלכם ולראות את ההשלמות האוטומטיות שהיא מציעה. לפעמים יעלו שאלות, לפעמים נושאים ובחלק מהמקרים – נושאים פוטנציאליים מוצלחים במיוחד לכתיבה!

2. תיקחו השראה מאתרים מתחרים

הבהרה – לא מדובר בהעתקה של התוכן, אלא לקיחת השראה בכל הנוגע לנושאי הכתיבה. בהרבה מקרים אתרי עסק מתחרים בארץ ותכלס, ברחבי העולם כותבים הרבה תכנים שיכולים להיות רלוונטיים גם לקהל היעד שלכם. תוכלו לסמן לכם מאתרים שונים רשימה של נושאים שמתאימה לכם ולכתוב עליהם את הפרשנות האישית שלכם כלפיהם. 

3. תדברו על השגרה שלכם

אם אתם רוצים לכתוב מאמר בגובה העיניים, תוכלו לדבר על השגרה היומיומית של אדם טיפוסי בתחום העיסוק שלכם, על הקשיים שמלווים למקצוע או לכל סוגייה אחרת שיכולה לסקרן גולשים שמגיעים מעולמות אחרים.

4. תתייעצו עם חברים

בין אם מדובר בקולגות מהעבודה או חברים מהבית – התייעצות היא תמיד חיונית. תוכלו לשאול חברים מה הם בתור אנשים שלא מכירים את העולם שבו אתם מתעסקים היו רוצים לדעת או דווקא את הקולגות – איזה ידע איכשהו התפספס להם עד היום. סיעור מוחות תמיד יכול רק להועיל – זה הזמן להיפטר מהאגו…

5. תשאלו את הלקוחות

רעיון מגניב לא פחות יהיה פשוט לשאול את הגולשים והלקוחות. שאלו בפייסבוק, ביוטיוב או באתר העסק שלכם אם יש נושא מסוים עליו היו רוצים שתכתבו. חפשו נושא שזכה לתמיכה של גולשים רבים וכך תוודאו שיהיה מדובר במאמר רלוונטי שיזכה לתהודה.

6. תספרו על עצמכם

אם עוד לא יצא לכם – לשבור קצת את הקרח תמיד יכול רק להועיל. תוכלו לענות על שאלות של הגולשים עליכם, לספר את סיפור החיים שלכם ואפילו להעביר את האג'נדה האישית שמלווה אתכם בעבודה היומיומית. מדובר בהזדמנות מצוינת להעמיק את הקשר עם הגולשים ולדבר איתם בגובה העיניים.

7. תגעו בהתפתחות אקטואלית

רעיון מיוחד יהיה לקשר התפתחות אקטואלית שמשפיע באופן כזה או אחר על העסק שלכם. יכול להיות מדובר במאמר שמדבר על התפתחות שנוגעת לתחום העיסוק שלכם, לכזאת שמשפיעה עליו באופן עקיף ואפילו – על השפעה של אירוע במדינה רחוקה על ההתפתחויות באנשי העסק בה שמתמקצעים בתחומכם.

8. תנו טיפים

אם אתם רוצים לגרום לגולשים להעריך אתכם ואת המקצועיות שלכם – תוכלו לשתף מאמרים מידעיים ובהם לתת עצות מקצועיות שנוגעות לתחום העיסוק שלכם. כך הם גם ירגישו יותר בנוח לפנות אליכם וגם ילמדו על הדרך כמה דברים.

9. תחקרו נושא חדש שנוגע בכם

אין מה לעשות, אף אחד לא יודע הכל. חיפוש של נושא חדשני למאמר יכול לא רק ללמד את הגולשים אלא כמובן גם קצת את עצמכם. תחשבו על חורים בהשכלה שיש לכם שנוגעים לתחום העיסוק שלכם, תחפשו עובדות "לא חשובות" ותעשירו את הידע של הגולשים על הדרך.

לדוגמא, אני ממש לאחרונה גיליתי נושא מעניין שלא הכרתי בשם ASMR שכתבתי עליו, מוזמנים לקרוא ולהנות.

10. תחפשו השראה במקומות לא צפויים

בשביל למצוא השראה הרבה פעמים כל מה שצריך לעשות זה רק להתנתק. תסגרו את המחשב, תצאו לאיזה טיול נחמד, תבלו עם המשפחה והחברים ותיצרו לעצמכם חוויה משמעותית חדשה. מי יודע, אולי יבוא לכם גם על הדרך רעיון לספר.

אז למה אתם מחכים?

כתיבת בלוג היא אף פעם לא פשוטה והיא דורשת התמדה, סבלנות והרבה מאוד יצירתיות. אבל אם אתם שואלים אותי, מדובר באחלה דרך לשווק את עצמכם, לחלוק ידע ועל הדרך גם להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. אני מזמין אתכם לפתוח את בלוג העסק הראשון שלכם, להעשיר את הידע של הגולשים ולהנות מתחושת סיפוק עצמי. מאחל לכם המון בהצלחה וכאן בשבילכם לכל תהיה, התלבטות או רעיון מיוחד שעולה לכם לראש, עדן.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)