מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים לבנות אתר?

צ'ק ליסט לדברים שחשוב לתכנן לפני שמתחילים לבנות אתר

עסק שרוצה להצליח הוא עסק שחייב לבנות אתר אינטרנט, ואתר אינטרנט מוצלח הוא אתר שנעשה עבורו תכנון מקדים לפני תחילת הבנייה.
לא כל בעלי העסקים יודעים לבצע תכנון שכזה, ולכן אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר – להלן, צ'ק ליסט לדברים שהכי חשוב לתכנן לפני בניית האתר:

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים לבנות אתר?

שלב #1 לפני שמתחילים לבנות אתר – אסטרטגיה

זהו הצעד הראשון והמשמעותי בתהליך בניית אתרים לעסקים – תכנון ובניית אסטרטגיה תשמש לכם כבסיס לכל דבר שתרצו לתכנן ולבנות באתר.
השלב הזה לוקח זמן ומצריך הרבה מחשבה, אבל חשוב להקפיד עליו לפני שבונים את האתר, כדי לא להגיע למצב בו אין לכם כיוון ואינכם יודעים מה המטרה שלכם, ואיך להתחיל.
חשוב שתאפיינו פרטים כגון – מהו העסק ויתרונותיו, מי הקהל, מה אתם מוכרים ואיך – כל אלו ישמשו בהמשך כדי להעביר את המסר לגולשים כאשר האתר יושק.

שלב #2 לפני שמתחילים לבנות אתר – מסלול הלקוח

כדי לבנות אתר בעל מסלול תנועה תקני חשוב קודם לתכנו את מסלול התנועה הזה, או במילים אחרות – תכנון מסע הלקוח באתר עד לשלב הרכישה.
בתור התחלה עליכם לתכנן מה יהיה הרושם הראשוני שתרצו להשאיר על המבקרים – הרושם הוא הדבר הכי חשוב כשהם נוחתים באתר שלכם, והוא חייב להיות מושך וקולע.
הצעד הבא הוא לספק לקהל את המידע שהם רוצים לראות בהתאם למגדריות וההעדפות שלהם. למשל – לפי מחקרים שנעשו בנושא, קהלים צעירים מעבירים זמן רב בצפייה בסרטוני YouTube, כך שאם הקהל שלכם צעיר, סרטונים ישדרו להם את המסר בצורה יותר טובה מאשר תוכן כתוב.
נסו תמיד לחשוב איזה סוג תוכן ירשים את הקהל שלכם, ויגרום לו לרצות להישאר באתר.

שלב #3 – התוכן

כשאתם מתחילים לבנות אתר, קחו בחשבון שהתוכן שתזינו בו צריך גם למשוך קהל, וגם לגרום לו לרצות להישאר ולבצע בו פעולות.
בנוסף לכך – תוכן איכותי גם יסייע לאתר להיות מדורג גבוה בתוצאות במנועי החיפוש, להתבלט על פני המתחרים ולבסס את העסק כסמכות בשוק שלו.
אל תחששו לשלב כמה סוגי תוכן כמו תמונות, ווידאו ותוכן כתוב – כמובן שהכל במידה ובהתאם להעדפות קהל היעד.

שלב #4 – העיצוב

וכמובן שאי אפשר לבנות אתר בלי לדבר על התכנון מקדים של העיצוב – העיצוב הוא חלק נכבד מהאסטרטגיה של האתר, וחשוב להתעכב על השלב הזה כדי לייצר עיצוב שילך יחד עם האסטרטגיה שתכננתם, ישדר את מה שאתם רוצים לשדר לקהל, ויגרום לו להישאר.
כל החוכמה היא להשתמש באלמנטים חזותיים שימשכו את הקהל, יעניינו אותו ויעודדו אותו לבצע רכישות.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)