מיתוג עסקי

מה זה מיתוג עסקי?

כולנו מכירים את הלוגו של גוגל. ושל פייסבוק, ושל קוקה קולה. העיצוב הגרפי של הסמלים של החברות המשגשגות האלה אכן מוצלח במיוחד, אבל ללא השיווק המתאים, כנראה שבכלל לא היינו זוכרים אותם. היה צורך במשהו נוסף, ביכולת נוספת – במיתוג עסקי. מיתוג הוא שילוב של שלל שיטות השיווק שעוזרות לעסקים להביע את הייחודיות של השירות או המוצר שהם נותנים ולעזור לו לשגשג. עולם המיתוג מגוון בשיטות, דרכי עבודה וגישות. בתהליך מיתוג העסק יש צורך לאפיין את המבנה של העסק, המטרה שלו והייחודיות שלו. לאחר אפיון עסק, יהיה ניתן להעביר את האג'נדה שלו ואת הדברים שמאפיינים אותו בשלל דרכים ודרך מגוון פלטפורמות.

יצירת מיתוג עסקי

אז איך נוכל לשווק את המותג שלנו?

1. פרסום המותג ברשת

את האג'נדה של העסק שלכם תוכלו כמובן, בדרך הבסיסית ביותר להעביר בכתוב. הפרסומות שתכתבו ייגעו בשירות שאתם נותנים ובייחודיות שלו על פני השירותים של החברות המתחרות. את המותג תוכלו לפרסם בדפים ברשתות החברתיות, בפרסומות באתרים השונים, באתר אישי ואפילו – בפרסומות בטלוויזיה. הפרסומת צריכה להניע אנשים לפעולה, להעביר להם מסר ובקיצור, לשכנע אותם שהעסק שלכם הוא בדיוק מה שהם מחפשים. בכתיבת פרסומת חשוב לחפש את היתרונות היחסיים של העסק שלכם על פני המתחרים בתחום:

  • האם יש לכם ניסיון עשיר בתחומכם?
  • האם אתם מציעים מחיר אטרקטיבי במיוחד?
  • האם אתם יכולים להבטיח יחס אישי ונעים?
  • האם יש משהו נוסף שיכול לשמח את הלקוחות שלכם לשמוע?

החשיבה הזאת בשילוב עם הכתיבה הנכונה יהפכו את הפרסומת שלכם לטובה והמשכנעת ביותר. אסור להתעצל – החשיבה הזאת קריטית לכתיבת הפרסומת המושלמת.

2. לוגו ייחודי ומעוצב

כפי שכבר ציינתי, כולנו מכירים את הסמלים של חברות הענק המשגשגות. אמנם הסבירות שהעסק שלכם יגיע להצלחה דומה לשל גוגל (אסור לאבד תקווה), מיתוג נכון של העסק שלכם באמצעות לוגו, יכול להוסיף לעסק סימן היכר ייחודי משלו. את הלוגו שלכם, ככל שיעבור הזמן, יותר ויותר אנשים יכירו וכך, מעסק לא מוכר, העסק שלכם יזוהה עם אלמנט ויזואלי מוכר. את הלוגו שלכם תוכלו לשים באתר האינטרנט שלכם, בדפים שלכם ברשת החברתית ולמעשה בכל מקום. לא רק מדובר באלמנט שיהפוך את העסק שלכם להרבה יותר מקצועי, אלא גם בהשקעה חד פעמית שתישאר איתכם שנים ארוכות.
הנה לוגו לדוגמא לאתר ברכות שמשדר קלילות וברוח האתר:

לוגו-3

3. ג'ינגל עסקי

על פלאפל מוסקו שמעתם? בשנת 2010 רשות השידור לקחה לעצמה אתגר להוכיח את היעילות של פרסום עסקים ברדיו. כל מי ששמע רדיו לצד כוס הקפה שלו, בדרך לעבודה ואפילו בשעות הערב נהנה מג'ינגל משעשע וקליט למדיי. לא היה אחד שלא זיהה את הפרסומת על חנות הפלאפל המסתורית וכנראה שלכולנו היה איזה חבר מציק שזמזם את השיר חודשים ארוכים.

שירות מיתוג עסקי-1

ביחד עם ההוכחה של רשות השידור על יעילות הפרסום ברדיו, היא גם הוכיחה לנו דבר אחד נוסף – כתיבת ג'ינגל עסקי יכולה לשדרג עסקים, לשבח אותם ולעזור להם לתפוס תהודה. את הג'ינגלים ניתן לפרסם ברדיו, באתר האינטרנט שלכם ואפילו בקו ההמתנה לשירות הלקוחות. הג'ינגל לא יהפוך את העסק שלכם רק ליותר מקצועי אלא גם ליותר חזק. מדובר בדרך שיווקית שתהפוך עם הזמן לפאסיבית – כל מי שישמע את הג'ינגל ויתחבר אליו, יתחיל למעשה לשווק אתכם לחבריו הקרובים מבלי לשים לב.

4. חתימה למייל

אצל לא מעט אנשים, חתימה למייל היא פשוט חתימה למייל. אנשים חותמים בשמם המלא, לעיתים בצירוף שם החברה שהם מייצגים. גם כאן בעזרת המיתוג הנכון, חתימה פשוטה למייל יכולה למתג את העסק שלכם ולהפוך אותו למיוחד במינו. בחתימה תוכלו לצרף את כל הפרטים שחשוב שיהיו זמינים ללקוחות שלכם: קישור לאתר העסק, מספר הטלפון שלכם, כתובת העסק שלכם וכו'. אבל הדבר הנחמד באמת הוא, היכולת שלכם לעצב אותו בכל דרך שתרצו – ביחד עם לוגו העסק, סלוגן שמאפיין אתכם או כל דבר שיעלה לכם לראש. קחו למשל את החתימה שלי למייל:

שירות מיתוג עסקי-2

החתימה כוללת עיצוב של הפנים שלי ואת כל הפרטים שהלקוחות שלי צריכים לדעת בשביל ליצור איתי קשר. ההנגשה של המידע בצורה נוחה ופשוטה, היא שהופכת את החתימה שלכם למייל לכלי של ממש.

איך המיתוג העסקי יוסיף ערך לעסק שלי?

1. מקצועיות ויוקרה

מיתוג העסק שלכם בלוגו, ג'ינגל וכל אמצעי אחר יהפוך את העסק שלכם למיוחד ומקצועי. מעסק אלמוני תיהפכו לעסק עם סימן היכר משלו שתוכלו להפיץ בכל מקום ומכאן, לעסק שיזוהה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כיוקרתי ומקצועי במיוחד.

2. יצירת תהודה

בעזרת שימוש נכון באמצעי המיתוג השונים, העבודה הקשה שלכם תשתלם – המיתוג ייצור תהודה בקרב קהל הלקוחות שלכם ויעזור להם למצוא אתכם. הג'ינגלים הקליטים והמשעשעים, החתימה הרצינית למייל, הלוגו שתשימו בכל מקום והפרסום ברשתות החברתיות השונות יעזרו לאנשים להכיר אתכם ולרצות לפנות אליכם. כמובן שהתוצאה של זה היא פשוטה – הגדלת קהל הלקוחות שלכם וכמות העבודה. שלא תגידו שלא הזהרתי…

3. התחברות ללקוחות

מיתוג החברה שלכם דרך סיפור הרקע, האג'נדות שלכם או החיבה שלכם לעיסוק יכולה לעורר רגש בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהעמיק את הקשר שלכם איתם.

4. נשאר ביחד איתכם

לאחר עבודת מיתוג אינטנסיבית, סימן ההיכר שלכם יישאר. כלומר, במידה ותחליטו שהעסק שלכם ייתן שירותים חדשים או ימכור מוצרים נוספים – סימן ההיכר שלכם יישאר זהה וביחד איתו, יישאר גם קהל לקוחות שבוטח ומעריך אתכם. ההישג המשמעותי הזה הוא לא חד פעמי אלא רלוונטי לטווח הארוך – ההשקעה משתלמת.

מתי כדאי לך למתג את העסק שלך?

1. בהקמה של עסק חדש

הקמה של עסק חדש היא אף פעם לא קלה. אחרי התעסקות יתרה עם כמות לא סבירה של בירוקרטיות, בעל העסק ירצה להתחיל ולעבוד – אבל מאיפה בכלל יבואו הלקוחות? במקרים כאלה, מיתוג עסקי ושיווק אגרסיבי יכולים לעזור לבעל העסק למצוא את עצמו בעולם התחרותי והקשה הזה. מיתוג נכון יכול לעזור לבעל העסק לא רק למצוא לקוחות, אלא גם למצוא את עצמו בין המתחרים השונים ולענות על שאלות שהוא אפילו לא שאל את עצמו – מה מייחד את העסק שלי? מה אני רוצה לתת שאף אחד אחר עוד לא הביא?

2. קושי למצוא את קהל היעד

לא רק עסקים חדשים יכולים להתקשות במציאת קהל היעד. בתחומים תחרותיים, הרבה פעמים גם עסק ותיק יכול לפתע להתקשות במציאת לקוחות – לא כי השירותים שלו לא טובים, אלא פשוט כי הלקוחות לא מצליחים למצוא אותו או לפחות לא תופסים אותו כמספיק אטרקטיבי לעומת המתחרים. במקרים כאלה מיתוג יכול להקפיץ את העסק ולעזור לו למצוא את עצמו מחדש.

3. שינוי משמעותי בהתנהלות

במידה והעסק שלכם לא תפס, והגעתם למסקנה שאתם צריכים לשנות כיוון – זה הזמן למתג את העסק שלכם מחדש. תוכלו לבחור להתייחס לשינויים שהעסק שלכם עבר או למתג אותו כעסק נפרד לגמרי. לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות היחסיים שלה, כל מקרה לגופו.

מה יכול לשמש בתור מותג?

התשובה היא פשוטה – כל עסק יכול לשמש בתור מותג. בין אם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית מיוחדת, לתת שירות מסוים או למכור מוצרים שהכנתם בעצמכם – כל שירות ניתן למתג באופן אישי, ייחודי ואטרקטיבי. ניתן למתג מסעדות, שרברבים, חברות הייטק, חנויות בגדים ולמעשה, כל דבר שיעלה לכם לראש. עדיין לא מאמינים לי? הנה הן כמה דוגמאות שאתם בטח מכירים:

קפה לנדוור:

שירות מיתוג עסקי-3

אתר Ebay

שירות מיתוג עסקי-4

המותג ZARA

שירות מיתוג עסקי-5

חברת ההפקות וולט דיסני

שירות מיתוג עסקי-6

ועוד, ועוד ועוד…

אוקיי, אז מאיפה מתחילים?

השלב הראשון בבניית המותג שלכם, היא סיעור מוחות. את סיעור המוחות תוכלו לעשות לגמרי בעצמכם, ביחד עם עובדי העסק האחרים, או בשיתוף עם מומחה מיתוג. בסיעור המוחות חשוב שתשאלו את עצמכם את השאלות הבסיסיות ביותר:

  • למה הקמתי את העסק שלי?
  • מה העסק שלי מחדש?
  • מה מייחד את העסק שלי מהעסקים האחרים?
  • מה מייחד את צורת שירות שלי?
  • האם השירות שלי אישי במיוחד?
  • האם המחירים שלי אטרקטיביים?
  • האם מדובר בחברה גדולה, או דווקא בעסק משפחתי וקטן?
  • מה האופי של עובדי העסק ואיך הוא משפיע על ההתנהלות שלו?

השאלות הבאות שתצטרכו לשאול את עצמכם נוגעות לקהל היעד:

  • מיהו אותו קהל היעד אליו אני פונה?
  • האם סביר שקהל היעד שלי משתמש ברשתות החברתיות?
  • האם אני צופה שקהל הלקוחות שלי יפנו אליי דרך הטלפון או המייל?
  • מה הופך אותי כאופציה הטובה ביותר עבור קהל היעד שלי?

אחרי שתבינו את הייחודיות שלכם ואת הייחודיות של קהל היעד שלכם – אתם בשלים להתחיל לחשוב על הדרך הנכונה למתג את העסק שלכם. לא מדובר בתהליך קל, זה בטוח – אבל התהליך המשמעותי הזה ישתלם ומאוד.  

אחרי שהסברתי לכם קצת על המחשבות שצריכות להעסיק אתכם במיתוג העסק שלכם, הגיע הזמן שבו אני אסביר לכם איפה אני נכנס לתמונה. יומרני ככל שנשמע, אני פיית המשאלות שלכם – ביחד נמפה את הדברים שמייחדים את העסק שלכם, את הרעיונות שלכם ואת העיצובים המיוחדים שעולים לכם לראש. במילים אחרות, אני אחראי להפוך את החזון שלכם למציאות. אז מה אנחנו הולכים לעשות?

נמפה את העסק שלכם

על השאלות המפוצצות שהעליתי כאן קודם נענה ביחד – אני אתקיל אתכם, אשמע את התשובות שלכם וביחד נעשה סיעור מוחות. אני לא אשחרר מכם עד שנגיע לתשובות שאני מחפש. אני מאמין שלכל עסק יש את הייחודיות שלו גם אם בעל העסק עוד לא לחלוטין מבין את זה. אני אעזור לכם להבין את העסק שלכם קצת יותר ואולי גם את עצמכם בתוכו.

נבין אלו פלטפורמות מיתוגיות רלוונטיות לעסק שלכם

אחרי שנמפה את העסק שלכם ביחס למתחרות, נחשוב ביחד על קהל היעד שלכם ומכאן – על פלטפורמות המיתוג שהכי רלוונטיות אליכם. במידה וקהל היעד שלכם משתמש הרבה ברשתות החברתיות, כנראה שיהיה חכם לשווק אתכם בפייסבוק. במידה ומדובר בקהל יעד מבוגר יותר, שכנראה ישוחח איתכם בטלפון – אולי שווה לשקול לכתוב לעסק שלכם ג'ינגל חדשני. אין תשובה נכונה אחת לכל העסקים, הייחודיות של העסק שלכם היא שתיתן לכם את התשובה הנכונה ביותר עבורכם.

ניצור לוגו חברה

במקביל להתנעת קמפיין המיתוג שלכם, ניצור לחברה שלכם לוגו ייחודי משלו. בלוגו תוכלו להשתמש באתר האינטרנט של העסק, בדפי העסק ברשתות החברתיות ואפילו בברושורים פיזיים של העסק. בבניית הלוגו נתייחס לא רק לשיקולים אסתטיים אלא נחפש גם את הדרך היצירתית ביותר להביע אתכם דרכו.

ונעשה הרבה כיף

צפויה לנו הרבה עבודה, אני מסכים. אבל אני מבטיח לכם שנעשה הרבה מאוד כיף ביחד. האווירה תהיה קלילה וחברית ומלאה בצחוקים והתוצרים יהיו איכותיים. אם החלטתם להתחיל במיתוג העסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אליי למייל או לטלפון ולהתייעץ איתי. מאחל לכם הרבה בהצלחה בדרך החדשה שלכם ונמצא כאן תמיד בשבילכם להכל.

אם הצלחתי לסקרן אתכם, ואם אתם רציניים בנוגע לעסק שלכם ורואים לו עתיד – אתם כבר בטח מבינים שמיתוג עסקי הוא שלב הכרחי בתהליך שלכם.
כמו שכבר הבנתם, אתם לא לבד ואני כאן בשבילכם.
אם אתם מחפשים סתם עצה, או מאמינים שאני יכול לעזור לכם בתהליך המיתוג העסקי ורוצים יד מכוונת או לתת לי לנהל את כל התהליך עבורכם, אני יותר מאשמח להיות כאן בשבילכם.

אני מזמין אתכם לפנות אליי בוואצפ המצורף לעמוד או בטופס המייל המצורף ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.
כל מה שנשאר הוא לאחל לנו בהצלחה!

    שלח הודעה
    1
    היי , כאן עדן :)
    מחפש משהו, יש לך שאלה ?
    אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)