אפיון אתר אינטרנט – מה זה ואיך עושים את זה נכון?

על המשמעות של פתיחת אתר עסק

שיווק דיגיטלי הוא ללא ספק מהצעדים המשמעותיים ביותר שעסק יכול לקחת. הוא מאפשר לעסק למצוא את הנישה האישית שלו, לתפוס תאוצה ולממש את הפוטנציאל שטמון בו. שיווק נכון יגיע לקהל היעד הרלוונטי ויעורר באלה עניין לגשת ולפנות לשירות שבית העסק מציע.

לבצע איפיון אתר

אחד מהצעדים המשמעותיים ביותר בשיווק העסק ברחבי האינטרנט יהיה כמובן בניית אתר עסק אישי. לעומת השתלבות באינדקס עסקים או פרסום בפייסבוק לצד עסקים מגוונים שונים – בניית אתר עסק אישי מאפשרת לבית העסק למצוא את המקום האישי שלו ביחס למתחרות. כך יוכל להציג את הדברים שמייחדים אותו, את האג'נדה האישית שלו ולספר קצת על עצמו. יצירה של אתר אישי היא לא משמעותית רק להגדלת ההכנסות אלא גם רלוונטית לתהליך שעובר בעל העסק עצמו – היא תעזור לבעל העסק להבין קצת יותר על עצמו ועל העסק שהוא מנהל וכמובן, תעורר בו תחושת סיפוק.

אפיון אתר אינטרנט? מה זה בכלל אומר?

כשבעל עסק מחליט לבסוף לקחת את הצעד ולפנות לאיש מקצוע שיבנה עבורו אתר עסק, נדרש לפני תחילת העבודה לבצע סיקור נרחב של שאיפות בעל העסק או במילים אחרות – אפיון. במהלך האפיון ייעשה תיאום ציפיות בין איש המקצוע לבעל העסק ויעזור לשניים להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אז למה כל כך חשוב לבצע אפיון אתר ותיאום ציפיות?

1. יחסוך זמן

לפני הכל, תיאום ציפיות יחסוך כמובן הרבה זמן. כשעושים אפיון מעמיק על האתר האידיאלי אליו בעל העסק מכוון, העבודה תזרום במהירות. לבונה האתר תהיה תוכנית מסודרת, חזון מסוים בראש אליו יוכל לשאוף – ולכן יוכל לטקטק את העבודה ולהעלות את האתר לרחבי האינטרנט כמה שיותר מהר.

2. יחסוך כסף

עבודה מהירה, תהיה כמובן עבודה יותר זולה. בתחילת העבודה ייקבע תעריף מסוים ובמידה ולא תבצעו אפיון מעמיק של התכנים והמבנה שיאפיינו את האתר – ייתכן שהעלויות ישתנו ויעלו. בנוסף, שינויים מתמידים של מבנה האתר והתכנים בו ייקחו כמובן לאיש המקצוע זמן וזה יכול להחליט כמובן, לדרוש על כך תשלום נוסף.

3. יחסוך כאב ראש

בשורה התחתונה – אפיון אתר אינטרנט יחסוך לשני הצדדים הרבה מאוד כאב ראש. תיאום ציפיות הוא משמעותי במיוחד לביצוע עבודה משותפת ברמה הגבוהה ביותר ובהגעה לתוצאות הכי טובות. אל תתעצלו – תדברו.

אז איך עושים אפיון אתר כמו שצריך?

אפיון טוב לאתר יהיה בסופו של דבר אחד שעמוס בכמה שיותר פרטים. ככל שתהיו יותר מדויקים וככל שתהיו יותר מפורטים וקוהרנטיים – כך איש המקצוע ידע לבצע את העבודה האידיאלית עבורכם בדרך הטובה ביותר. בשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזתי עבורכם את כל הפרטים שחשוב להתייחס אליהם בשיחת אפיון האתר עם איש המקצוע שלכם.

1. תספרו על העסק

לפני הכל, חשוב להתחיל ולדבר על העסק שלכם – על העיסוק שלכם, על האופי של העסק, האג'נדה האישית שמלווה אתכם בביצוע העבודה היומיומית והנפשות הפועלות. כל אלה משמעותיים במיוחד באופי שהאתר יקבל ובתכנים שישולבו בו. שיח על מתחרים אגב יכול כמובן לסייע לבונה האתר בבניית אתר שסטנדרטי לתחום שבו אתם מתעסקים.

2. תספרו על מטרות האתר

השלב הבא, יהיה כמובן לספר לבונה האתר על המטרה הנחשקת שלשמה החלטתם להגדיל את האתר:

  • יצירת תודעה בקרב הגולשים באינטרנט..
  • הגדלת מכירות והכנסות.
  • מכירה של מוצרי בית העסק אונליין.
  • הצגת קטלוג, שירותים וניסיון.
  • הצגה של תכנים אישיים שכתבתם והייתם רוצים לחשוף עם שאר העולם.

מטרת האתר תהיה משמעותית כמובן לא רק בעיצוב האתר, אלא כמובן גם בבחירת סוגו.

3. תחליטו על סוג האתר

לאחר שדיברתם על המטרות שלשמן אתר העסק שלכם הוקם, תוכלו כמובן להחליט על סוג האתר שייבנה. בין האפשרויות הרלוונטיות:

לכל מבנה אתר יש את היתרונות היחסיים שלו – תוכלו לשוחח על כך עם האיש המקצוע שבחרתם, להתלבט איתו בין האפשרויות השונות ולתהות ביחד בנוגע לאפשרות הטובה ביותר.

4. תדברו על קהל היעד

בבניית האתר המושלם, חשוב לקחת בחשבון את קהל הייעד אליו אתם פונים. המבנה והעיצוב האידיאלי באתר שפונה לבני נוער, יהיה כמובן שונה מאוד מזה שיתאים לקהל המבוגר. השוני יכול לבוא לידי ביטוי בסגנון הכתיבה, בפונטים בהם ייעשה באתר שימוש, בצבעים שילוו את האתר והפניות בין הדפים השונים. תחשבו על סוג האוכלוסייה שאתם פונים אליה וחשוב לא פחות – על האופי שמאפיין אותה.

5. תתהו בנוגע למבנה

חשוב שתסבירו לאיש המקצוע שלכם על הדפים שהייתם רוצים לשלב באתר, על התכנים שחשוב לכם שיופיעו בעמודי מפתח בסיסיים ועל הסרטונים והתמונות שהייתם רוצים לשים במקומות שונים באתר. טיפ שלי – כמות גדולה של תכנים ודפים באתר לא בהכרח מעידה על אתר טוב. אל תעמיסו כמויות מידע, דפים ומלל ענקיות – תראו כמה אתם באמת צריכים. במבנה ועיצוב האתר תוכלו לקחת השראה מאתרי עסק מתחרים, מאתרים יפים שיצא לכם לראות באינטרנט ואפילו ממשתמשי פינטרסט.

6. תסבירו על פיצ'רים שהייתם רוצים לשלב

חשוב שתדברו עם איש המקצוע על פיצ'רים ושדות שהייתם רוצים לשלב באתר – טפסים ליצירת קשר, קיצור גישה לוואטסאפ או מייל, שדה לרכישת מוצרים ומילוי פרטי תשלום וכו'. תחשבו על עצמכם במקום הגולש שעתיד להיכנס לאתר – מה הוא היה מחפש? מה היה מייאש אותו לא למצוא בקלות?

בנוסף, חשוב שתדברו עם בונה האתר על הפרטים היותר טכניים שנוגעים לאתר – תקנון אתר, מהירות פעולה, אחסון, אבטחה ונגישות לבעלי מוגבלויות.

7. שיווק אורגני

בבניית האתר חשוב לדאוג שהמבנה יהיה אידיאלי מבחינת שיווק אורגני בגוגל. שוחחו על כך עם איש המקצוע ווודאו שהעניין נמצא לו בראש.

8. תדברו על היום שאחרי

אחד מהדברים המשמעותיים ביותר, יהיה כמובן היום שאחרי העלאת האתר לרשת. חשוב שבונה האתר ידע לשלב ממשק נגיש שיאפשר לכם לעדכן את האתר לאחר שיעלה לרשת באופן פשוט ונגיש. סכמו איתו על ממשק שנשמע לכם נוח, אל תתפשרו על חוויה מסורבלת שתהפוך את התהליך למורכב וסבוך.

9. תתאמו ציפיות פרקטיות

אחרי שהבהרתם את השאיפות והציפיות שיש לכם מהאתר, נשאר לכם לבצע תיאום ציפיות פרקטיות. תדברו על התקציב שעומד לרשותכם, הדד ליין לפרויקט וכדומה.

רק נשאר להתחיל!

בנייה של אתר חדש היא מרגשת ומיוחדת במינה. מדובר בדרך מצוינת לשווק את עצמכם, למצוא קהל לקוחות חדש ולפרגן לעסק האהוב שלכם. לאחר שתבצעו את אפיון האתר עם איש המקצוע – רק יישאר לו להתחיל ולעבוד. תוודאו שמדובר בבן אדם שאתם סומכים עליו, תשימו לב שהוא שולח לכם מידי פעם עדכונים בנוגע להתקדמויות ותנהלו את כל העבודה בצורה חברית וכיפית.

אני מאחל לכם הרבה בהצלחה והמון מזל טוב לרגל בניית האתר החדש שלכם!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)