למה חשוב שיהיה לכם צ'אט בוט באתר?

מה זה צ'אט בוט?

כנראה שלכולכם יצא להיתקל בשלב כזה או אחר בצ'אט בוט. מדובר במענה אוטומטי באתר עסק או דף פייסבוק שיכול לתת לגולשים מידע, הסברים וייעוץ בנוגע לקנייה. אם בעבר היה מדובר בפלטפורמה לא נוחה במיוחד שבעיקר גורמת לתסכול, הרי שהיום מדובר בכלי שימושי למדיי. תפעול של הבוט הסטנדרטי תכלס יאפשר לכם להכווין את הגולש לפרטים ממוקדים יותר – הבוט ישאל את הגולש על התחום שנוגע אליו, השאלה שעולה לו ובהרבה מקרים, ייתן לו את התשובה לכל אותן התהיות.

למה חשוב שיהיה לכם צ'אט בוט באתר

אז למה תכלס להוסיף צ'אט בוט לאתר שלכם?

1. יאפשר לכם לעשות אנליזה

שימוש נכון בבוט יוכל לאפשר לכם לקטלג את הלקוחות שלכם לפי תחומי העניין שלכם – העדפה של צבע כזה או אחר, סוג מוצרים מסוים או שירותים שבעבר עניינו אותם. כך בעוד שבוע, שבועיים או כמה חודשים לאחר השיחה עם הבוט, תוכלו להקפיץ לקבוצות השונות שסימנתם עם הזמן הצעות מחיר מיוחדות, מבצעים ודילים אטרקטיביים.

2. יעזור לכם לתת את הפוש האחרון

במידה והלקוח נאבק מול ממשק ההזמנה, קטלוג המוצרים או כל אבן דרך בתהליך הרכישה או הפנייה אליכם – בוט יכול לעזור ללקוח להישאר שלכם. בשימוש נכון הבוט ייתן מענה לכל התהיות שיכולות לעלות בתהליך ההזמנה ובמקרה הצורך – לקשר את הלקוח אליכם.

3. יתן לכם לנוח בשקט

בשורה התחתונה – בוט טוב יעשה עבורכם את העבודה. הרבה מאוד שאלות שלקוחות עתידים לשאול אתכם יחזרו על עצמן שוב ושוב, למה שלא תחסכו לעצמכם את כל ההתעסקות? יצירה של בוט אינפורמטיבי, יעיל וחכם, היא בהרבה מקרים השקעה שמחזירה את עצמה.

4. ייקשר את המשתמש לפייסבוק

את הבוט שלכם תוכלו להקים באתר שלכם אך להשתמש דרכו במסנג'ר של פייסבוק. כך אם הלקוחות שלכם לא ידעו שיש לכם דף פייסבוק משלכם – עכשיו הם כבר יודעים. כך יוכלו להיכנס לדף הפייסבוק שלכם, לקבל רושם ואפילו להשאיר איזה לייק על הדרך.

5. ירחיב את המכירות

בהרבה מקרים, הדבר שמפריד בין הלקוח לבין השלמת הרכישה הוא שאלה אחת בודדת שעומדת על הפרק. בוט אינפורמטיבי יכול לסייע בקלות, לחסוך ללקוחות פוטנציאליים אינטרקציה אנושית והמתנה מעייפת ובתכלס לתת תשובות.

6. יספק מענה מיידי

כשמדובר בשאלות לא מורכבות מידי, בהרבה מקרים מענה אנושי לא באמת נדרש. הצבה של בוט שיודע לתת את התשובות לשאלות הנכונות יכולה לחסוך לגולשים המתנה מייאשת ותסכול. לעומת גורם אנושי שיכול לטפל בכל פנייה בנפרד ודבר כזה עלול לקחת לא מעט זמן – ליכולות של הבוט למעשה אין גבול.

7. יקדם את האתר

ואולי הדבר החשוב ביותר – הבוט יעזור לגולשים להיות יותר מרוצים מהשירות שלכם ויגרום להם לרצות להישאר באתר העסק שלכם קצת יותר. אחד מהפרמטרים המשמעותיים ביותר בדירוג האתרים השונים בגוגל הוא ללא ספק זמן השהייה של הגולשים ובין היתר גם יחס ההמרה באתר – שימוש נכון בבוט יוכל לקדם על הדרך את מיקום האתר שלכם במעלה התוצאות ותכלס, מה כבר אפשר לבקש יותר?

איזה מידע שווה שהצ'אט בוט שלכם ייתן?

בוט הוא ללא ספק אמצעי שיכול לשדרג את אתר העסק שלכם בכמה רמות.
אז איזה מידע חשוב שהבוט שלכם יציע?

1. מידע על פעילות בית העסק

הבוט שלכם יוכל לתת לגולשים מענה על שעות הפעילות של העסק, כתובות הסניפים השונים והפלטפורמות השונות דרכן ניתן ליצור קשר עם גורם אנושי. בנוסף, במידה ויש ציוד מסוים שצריך להביא לבית העסק כמו תעודת זיהוי, מסמך מסוים וכו' – שווה שהבוט יתריע גם על זה (בין היתר ניתן לתת מידע על בית העסק בדף עסקי בגוגל).

2. מידע שנוגע לדרכי הזמנה

במידה ויש לכם חנות אינטרנטית, יש לכם אינטרס להקל את חוויית הרכישה עד כמה שניתן. תרצו כנראה לאפשר ללקוחות לקבל מידע מהבוט שלכם על דרכי ההזמנה השונות, זמן המשלוח ופרטים נוספים אחרים שכנראה כדאי להם לדעת.

3. מידע שנוגע לתמחור

הבוט יוכל להקפיץ ללקוחות מבצעים משמעותיים שנוגעים למוצרים שמעניינים אותם, לספר להם על הנחה במשלוח ולתת מענה בכל הנוגע לתמחור.

אז איך יוצרים צ'אט בוט באתר?

פלטפורמה חביבה ביותר ליצירה של צ'אט בוט שעובד על המסנג'ר של פייסבוק יהיה Manychat. דרך מניצ'אט תוכלו ליצור בוט שפונה לאנשים בתגובה להתייחסות לפוסטים וייתן להם מידע בהתאם להודעות שלהם בצ'אט. אם אתם רוצים לשדרג את עצמכם תוכלו כמובן לגשת לממשק הפרימיום שעולה עשר דולר לחודש וייתן לכם אפשרויות קצת יותר מתקדמות. יצירת הבוט למעשה היא לא יותר מידי מורכבת ותיקח לכם בגדול פחות משעה.

למה חשוב לשים לב בבניית צ'אט בוט?

אמנם בנייה של בוט היא לא תהליך מורכב במיוחד, אבל יש כמה דברים שחשוב שתשימו לב אליהם בשביל ליצור את הבוט הטוב ביותר.

1. תהיו אינפורמטיביים

ראשית, חשוב שתשימו לב שהבוט שלכם נותן מענה למגוון רחב של שאלות שיכולות לעלות בראש של אחד הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. תיקחו דף ותעשו עם עצמכם סיעור מוחות, תעלו על הכתב כל רעיון לשאלה שאולי תהיה רלוונטית ולאט לאט תמקדו את הרשימה. בוט טוב יהיה כמובן כזה שמעביר כמות גדולה של מידע ויכול להיות מועיל – שימו לב שהבוט שלכם הוא אחד כזה.

2. תהיו ממוקדים

חשוב לא פחות, בכתיבת נוסח התשובות והשאלות של הבוט שלכם, תשתדלו להיות ממוקדם. שימו לב שהתשובה שאתם נותנים אכן מתאימות לשאלות הגולשים ויותר מכך – ודאו שהן מנוסחות באופן ענייני ורהוט, כזה שלא דורש מהלקוחות יותר מידי מאמץ להבין. תפשטו את ההסברים שלכם עד כמה שאפשר, תשמרו על שפה פשוטה ונגישה והשתדלו לשמור על יחס ידידותי.

3. תשתדלו לא לעצבן

שימוש לא נכון בבוט יכול הרבה פעמים לתסכל את הגולשים. השתדלו לא "לתקוף" את הגולשים עם הבוט אלא לתת להם את האפשרות לגשת אליו בעצמם, וודאו שהבוט לא משיב לשאלות עם טקסטים ארוכים ומייגעים ובקיצור – תשתדלו שהממשק יהיה כמה שפחות מעצבן. בוט טוב יכול בקלות להיפך לבוט בלתי נסבל – תמנעו מעצמכם ומהלקוחות שלכם כאב ראש.

יאללה, אז למה אתם מחכים?

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שההסברים שלי עשו לכם משהו! בוט טוב יוכל בשורה התחתונה לשדרג את חווית השימוש של הגולשים ולקדם את האתר שלכם בגוגל. אז למה אתם מחכים?

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)