בדיקת מיקומים בגוגל – באיזה כלים משתמשים? (ואיך לבדוק מיקומים)

כל אתר נמדד במיקומים שלו בגוגל. האם אתם מקפידים לבדוק את שלכם?

בין אם אתם אנשי SEO מנוסים ומקצועיים ובין אם יש לכם אתר משלכם, אם הגעתם לכאן סימן שאתם מבינים מעולה את חשיבותו וקדושתו של הטראפיק – תנועת הגולשים לאתר שממנה יגיעו המרות ומהם הרווחים.

אלא ששום תנועה לאתר שלכם לא באמת תתקדם כל עוד לא תבצעו פעולות קידום אורגניות, מה שמביא אותנו עד הלום ולכל האופציות האפשריות לבדיקה ומעקב אחרי ביטויי המפתח של האתר שלכם בגוגל ולפעמים גם במנועי חיפוש נוספים.

בדיקת מיקומים בגוגל היא כמובן עניין קריטי במיצוב האתר. היא זו שתקבע את אסטרטגיית הקידום שלכם ותשקף במדויק מהם הביטויים החזקים, מה צריך לטפח, אילו קישורים חיצוניים עובדים טוב, מה הקהל שלכם מחפש ומי מתוכו מקליק על תוצאות המתחרים, על מה להציב את הפוקוס ומה מתפקד טוב מעצמו.

גם אם אתם לא מנוסים בבדיקת מיקומים כי מעולם לא עשיתם זאת או כי יש לכם אתר חדש ממש, תרשו לי להרגיע אתכם – בסופו של דבר מדובר בעניין יחסית פשוט ואפילו טכני ברגע שבוחרים כלי ונוסעים איתו באופן קבוע. כל הכלים שאציג לכם כאן הם מאוד ברורים ונוחים לעבודה, כך שאין יותר מידי סיבוכים. כל הכלים נבדלים זה מזה בפונקציות, הפיצ'רים, האפשרויות וסוג ההפעלה (תוכנה, ענן, שליטה מהנייד וכד' – כולל כלים חינמיים ובתשלום מלא או דמי מנוי חודשיים) כך שעם הזמן תוכלו למצוא את הכלי שהכי רלוונטי ונוח לכם לעבודה.

וגם אם לא הסתדרתם אבל אתם יודעים שהכלי מספק לכם בדיוק את כל השירותים שאתם צריכים, תמיד אפשר לחפש עליו הדרכה טובה דרך סרטונים וסקירות למיניהם.

אז שנתחיל?

KolYom ישראלי ומצוין שפיתח עומר שובל ובעבר היה חינם (כיום החל מ-7 ₪ בחבילה הבסיסית). תוכלו להריץ דרכו בדיקה יומיומית על מאות ביטויים בגוגל ולקבל סריקה יומית על 100 התוצאות הראשונות לביטוי שתזינו. הבדיקה מוצגת בגרף התקדמות של כל אחד מהביטויים לפי תאריכים ותקופות. יש עוד כמה אפשרויות טובות מאוד כמו מעקב קישורים שנכנסים לתוך האתר, דוחות בדיקת מתחרים ועוד.

Search consoleהקונסולה המפורסמת (והחינמית לחלוטין!) של גוגל מציעה כמה אפשרויות חשובות, למרות שהיא בפועל לא הכי נוחה לבדיקת מיקומים וגם לא ייעודית לבדיקת מיקומים. אז מה כן טוב בה? היא מציגה מיקום ממוצע לכל תוצאת חיפוש מהגולשים, כך שתוכלו למצב באמצעותה את האתר שלכם ולהבין מה הגולשים מחפשים, מהן המגמות בחיפושים, אילו מילות מפתח יציבות ואילו לא. תוכלו למצוא המון רעיונות לביטויים חדשים ולבדוק CTR של כל ביטוי מדורג שיצר תנועה לתוך האתר. שימו לב שהכלי מציג רק עד 90 יום אחורנית.

Fat rank keyword checker תוסף אפקטיבי מאוד למשתמשי הכרום שניתן לצרף לדפדפן בחינם. כאן תוכלו לייבא קובץ הכולל את כל הביטויים הרצויים לכם ולהריץ עליהם בדיקה שתכלול עד 100 תוצאות בגוגל (כלומר, עד הדף העשירי). התוסף גם מספק בדיקה במנועי חיפוש אחרים שאינם גוגל ובמדינות שונות.

Highver הייבר היא מערכת ניהול משימות על פי פרויקטים וסיווג פרויקטים (בלוג, איקומרס, החלפה לדומיין חדש, אסטרטגיית SEO וכל פרויקט אפשרי אחר) המציעה בדיקה יומית לכל מיקומי האתר. תוכלו לקבל באותו הגרף את כל המשימות והשינויים בהן, לצד המיקומים עצמם.

Rank Rnger גם הוא ישראלי ואני שמח לומר שהוא גם כלי נוח מאוד לעבודה. הוא מציע פתרונות כוללים וטובים כמו בדיקת מיקומים במובייל ובמנועי חיפוש שונים, בדיקת מיקומים לוקאלית לפי אזורים בתוך כל מדינה שתגדירו, חיבור אנליטיקס, סימון תגיות Schema שמציגות מידע נוסף לכל ביטוי ותוצאת חיפוש, דירוג ממוצע, ביצועים של דפי נחיתה שהוגדרו ועוד.

Zefo זפו מציע את כל הפונקציות שקיימות ברנק רנג'ר (הן גם נחשבות לפלטפורמות מתחרות) למעט סימון תגיות Schema. גם הוא כלי שפותח אצלנו בארץ הקודש ובעל ממשק בעברית למי שמעוניין. הכלי מאוד פופולרי ואהוב על מקדמים, בעיקר כל עוד צריך לעשות דברים נוספים מלבד בדיקת המיקומים ולעקוב אחרי אלפי ביטויים במקביל.

אז מה מציעים בזפו? בדיקת מילות מפתח במספר מנועי חיפוש חשובים: גוגל, בינג וגם באידו (מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין), סריקת תוצאות מדויקת תוך שימוש ב-IP מאזורים שונים, בדיקת מיקומי המתחרים בהשוואה למיקומים שלכם, אוטומציה לדוחות שנשלחים ללקוחות ועוד.

Rank Tracker זהו לא כלי בענן אלא תוכנה שצריך להוריד למחשב שלכם והיא מתמקדת בבדיקת מיקומים בגוגל וגם עושה את זה מצוין. קיימות שלוש גרסאות שונות לתוכנה שמציעות אפשרויות משתנות. היקרה ביותר מספקת כל שירות שהייתם אמורים לשלם עליו בכל כלי אחר והיא עולה 700 יורו, אבל מספקת תחת קורת גג אחת את כל מה שצריך ולכן יש סיכוי טוב שהיא ממש תשתלם לכם.

ברנק טראקר ניתן לשמור פרויקטים הכוללים נתונים היסטוריים, לתזמן מראש בדיקות, לעקוב אחרי מאות ואלפי ביטויים, לבדוק מיקומים מול מתחרים, בדיקת מיקומים אוניברסליים (תמונות, חדשות, תוצאות לוקאליות), סימון דפים שונים מאותו אתר על אותה תוצאה, הצעת מילות מפתח נוספות, בדיקה ללא חסימה ממנוע החיפוש (שרת פרוקסי), הפקת דוחות לקוח מעוצבים ועוד המון.  

אתם יכולים לשמור את כל הנתונים שהתוכנה אספה בענן כך שאין צורך במעבר ידני או פתרונות חיצוניים בשום שלב. דעתי האישית היא שמדובר בכלי חשוב שמקדמי אתרים מאוד אוהבים ובצדק. הוא משתלם בטווח הארוך והפונקציות שלו משרתות כל מטרה ב-SEO.  

AWR AWR הוא התוכנה המיתולוגית והמוכרת ביותר לבדיקת מיקומי אתרים. יש מקדמים שלא מסוגלים לעבוד בלעדיה ומצד שני תמצאו מקדמים שלא סובלים אותה. בעברה גם היא הייתה תוכנה להתקנה במחשב, אבל עברה עם הזמן לענן. השירות של AWR הוא מהמוכרים ביותר בבדיקת מילות מפתח ומספק ניהול משתמשים כולל הרשאות פר פרויקט, אינטגרציה טובה עם קונסולת גוגל, חיבור API לשילוב בדיקות בשירותים חיצוניים (רק בחבילה היקרה ביותר), בדיקת מיקומי יוטיוב, מיקומים ברמת ערים (אידיאלי לאתרים בחו"ל) ועוד.

PRT (Pro Rank Tracker) – חלק מהאפשרויות שלו קצת מזכירות את של AWR אבל הוא כלי חדשני יותר שעונה גם על צרכי מיתוג האתר. מה למשל? דוחות מעוצבים ואישיים פר לקוח ישירות מהמייל שלכם, שליחת קישורים ישירים לדוחות ושימוש באפליקציה ייעודית לצפייה בנתונים מהנייד. כאן התמחור מתחיל מ-20 דולר לחודש בחבילה הבסיסית עבור בדיקה של עד 300 מילות מפתח, אבל קיימת גם אופציה לפתוח חשבון חינמי שמוגבל עד 20 מילות מפתח ושני אתרים. שזה ריאלי אם אתם מקדמים את האתר שלכם באופן אישי אבל לא עוסקים בתחום הקידום כמקצוע.

WebCeo הכלי היקר ביותר בשוק לבדיקת מיקומים בגוגל (יש לו גם גרסה טובה מאוד בעברית), אבל כמו כל מוצר שמנפנף בתג מחיר יוקרתי, גם פה יש לזה הצדקה מוחלטת, כל עוד אתם מנצלים את כל שירותי המערכת ולא משלמים את המחיר הכבד הזה רק כדי לבדוק מיקומים. אם אתם מחפשים ניהול זמן יעיל ואוטומציה שתשרת אתכם כמו שצריך במהלך יום העבודה, זה הכלי שלכם.

דרך webseo תוכלו לסרוק את כל האתר אונליין ולקבל נתונים על כל בעיה טכנית שנוגעת ל-SEO שלי. בנוסף תקבלו כאן מעקב אחרי מיקומים, מעקב קישורים שנכנסים אליכם ולמתחרים שלכם, מחקר מילות מפתח לכמות גדולה מאוד של ביטויים, המלצות אופטימיזציה לעמודים ולקישורים פנימיים, בדיקה לוקאלית פר עיר ישראלית שמניבה כנראה את הניתוח הכי מדויק שיש (כמו למשל: באיזו עיר הכי הרבה גולשים מחפשים "שירותי הדברה").

Ahrefs – גילוי נאות, זה הכלי האהוב עלי והכלי שאני אישית משתמש בו.
גם בו תוכלו לעקוב אחרי מיקומים של האתר שלכם במילות מפתח שונות, לבצע מחקר מילים כמובן וגם ללמוד עוד הרבה מעבר למיקום כמו: CTR, נפח חיפוש חודשי, קושי דירוג במילה מסויימת ועוד המון.

אז באיזה כלי לבחור לבדיקת מיקומים בגוגל?

בשורה התחתונה, כל כלי שתשתמשו בו תלוי בצורך האישי שלכם. אם אתם עובדים בשוק יחסית קטן (הישראלי בלבד) ואתם לא זקוקים למעקב אחרי מאות או אלפי ביטויים, כמעט כל אחד מהכלים הללו יתאים. אם אתם זקוקים לפתרונות כוללים ורחבים יותר, כמובן שכאן תצטרכו למצוא את הכלי שהכי עושה לכם את זה ושעונה על כל הצרכים האפשריים ולוודא שאתם מנצלים אותו כראוי כדי שיצדיק את מחירו.

אם אתם מחפשים כלי נוח לעבודה שוטפת מכל מקום תמורת דמי מנוי חודשיים, אז AWR וגם PTR יציעו לכם תמורה אפקטיבית. מי שמחפש וואן סטופ שופ עם שלל אפשרויות ותכונות שבאמת תשתמשו בהם יוכל להשתמש בזפו, כליום ואפילו בקונסולה היעילה של גוגל.

אם אתם מקדמים שעובדים עם כמות גדולה של לקוחות ויש לכם כמות גדולה של ביטויים שאתם מקדמים, אני מניח שהראנק טראקר יהיה מצוין עבורכם וכמובן webseo שהמון מקדמים מאמינים שאין לו באמת תחרות אמיתית.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)