איך משפרים יחס המרה בחנות אינטרנטית?

יחס המרה הוא למעשה מספר הגולשים שהגיעו לאתר וביצעו את הפעולה שאנחנו כבעלי האתר רוצים שהם יבצעו, לבין מספר הגולשים שהגיעו לאתר. הפעולה הרצויה משתנה בין אתר לאתר בהתאם למטרות שלו, בחנויות אינטרנטיות המטרה הזו היא כמובן רכישה (למאמר מורחב על איקומרס וחנויות אינטרנטיות).
כלומר, יחס ההמרה יחושב כשיעור הגולשים שביצעו רכישה בחנות שלנו ביחס לסך מספר הגולשים שהגיעו לאתר.

מדובר בנתון חשוב בכל תהליך קידום אורגני, אבל בחנויות וירטואליות יחס ההמרה הוא נתון חשוב במיוחד – בסופו של דבר, ביצועים של חנות נמדדים במכירות. לכן לא פעם בעלי חנויות כאלו מתמקדים בלשפר את יחס ההמרה שלהם יותר מאשר שהם מנסים להעלות את מספר המבקרים בחנות.

אבל איך עושים שיפור יחס המרה בחנויות אינטרנטיות? איך אפשר לגרום ליותר גולשים לקנות בחנות שלנו? הנה כמה טיפים וכלים שיעזרו לכם להפוך את חנות האיקומרס שלכם לרווחית יותר.

שיפור יחס המרה בחנויות אינטרנטיות – להבין את חווית המשתמש, אבל באמת

איכות ונוחות חווית המשתמש באתר היא אחד הפרמטרים שמשפיעים בצורה המשמעותית ביותר על יחס ההמרה שלכם. הבעיה היא שלשפר חווית משתמש, זה לא תמיד כל כך קל – איך יודעים מה לשפר? איך יודעים מה חסר ומה מיותר?

בחברות הייטק, למשל, מעצבי UX ו-UI  משתמשים בשאלונים מיוחדים כדי לעלות על הפערים בחוויית המשתמש ולהבין איפה היא נכשלת. בנוסף, הן גם משתמשות במחלקות QA (בקרת איכות) בהן הצוותים בוחנים את המוצר מכל זווית אפשרית. רוב הסיכויים שלחנות האינטרנטית שלכם אין תקציב של חברת הייטק, ובגלל זה אתם צריכים להיות יצירתיים יותר.

למזלנו, זה לא כל כך קשה ואפילו די קל. אז איך חוקרים את חווית המשתמש בלי מחלקה שלמה?
כלים מתקדמים כמו Hotjar  ו Inspectlet -מאפשרים לכם להבין בצורה הרבה יותר טובה איך גולשים מתנהגים באתר שלכם. שני הכלים האלו קצת שונים אחד מהשני, אבל בגדול, שניהם מתעדים את חוויות השימוש של גולשים באתר ומאפשרים להסיק תובנות על פי חוויות אלו.

מפות חום, הקלטות של גולשים באתר, גרפים המציגים באיזו נקודות בחוויית הגלישה גולשים נוטשים וגם שאלוני פידבק. בכל הטוב הזה תוכלו להשתמש בעזרת הכלים האלו, כדי להבין למה יחס ההמרה שלכם לא גבוה כמו שאתם רוצים שהוא יהיה ולתכנן הרבה יותר טוב מה אתם צריכים לשפר.

אז איך לשפר יחס המרה בחנות אינטרנטית – טיפים שאשכרה עובדים

יש עוד הרבה כלים מעולים וחשובים שיעזרו לכם להבין מה לא עובד באתר שלכם כמו גוגל אנליטיקס למשל, אבל עכשיו אני רוצה להתקדם לפרקטיקה. אז איך עושים שיפור יחס המרה של חנויות אינטרנטיות? הנה כמה טיפים שכמעט תמיד עובדים.

1. שיפור יחס המרה עם דפי מוצר איכותיים יותר

יש הרבה חנויות אינטרנטיות שפשוט לא משקיעות מספיק בעמודי המוצר שלהן, ובטח לא כשמתייחסים לעובדה שחנויות וירטואליות רוצות למכור כמה שיותר מהמוצרים שלהן. עמודי המוצר של החנות שלכם הם אנשי המכירות שלכם, ואם הם לא משווקים את המוצר בצורה איכותית – אף אחד לא יקנה אותו.

אל תשכחו שלמרות שאנשים מרגישים בנוח עם קניה באינטרנט, עדיין יש חסרון לקניות אלו אל מול אולם התצוגה – ללקוחות אין אפשרות לראות את המוצר מקרוב ולהרגיש אותו. התמונות והסרטונים שמציגים את המוצר הם התחליף לאותה חוויה של חנות פיזית, ולכן אתם רוצים להפוך אותה לכמה שיותר טובה.

אז איך משפרים עמודי מוצר? התחילו באלמנטים הוויזואליים – תמונות וסרטוני וידיאו ברמת איכות גבוהה המציגים את המוצר בצורה טובה. בנוסף, וודאו כי הקופי – הטקסט שמתאר את המוצר – כתוב בצורה נעימה שמתאימה לקהל היעד ובמקביל מסביר את היתרונות שהמוצר מספק ללקוחות.

2. שיפור יחס המרה בחנויות אינטרנטיות עם משלוחים חינם

משלוח חינם הופך לאט לאט לסטנדרט – זה קורה בעיקר בארה"ב בזכות אמזון, אבל גם בישראל גולשים רגילים לזה הרבה יותר מבעבר. אם יש לכם את האפשרות להציע משלוח חינם וזה לא יותר מדי לא כלכלי עבורכם, זה לגמרי שווה את זה. נכון בעיקר אם המתחרים שלכם מציעים משלוחים חינם, כי למה בעצם שיקנו מכם אם אצל המתחרים לא צריך לשלם עבור המשלוח?

אגב, זה גם לא תמיד חייב לעלות לכם יותר. הכללת מחיר המשלוח במחיר המוצר יכולה להיות דרך מצוינת לאפשר לכם לספק משלוחים חינם. היתרון כאן הוא בעיקר האפקט הפסיכולוגי שגורם לאנשים להרגיש שהם מקבלים את המשלוח בחינם, גם אם הם משלמים על המשלוח בפועל.

3. מבנה אתר אינטואיטיבי ונוח

זה טיפ קצת יותר כללי שרלוונטי בכל תהליך קידום אתר וורדפרס, ולא רק לחנויות וירטואליות. עם זאת, המבנה של אתרי מסחר וירטואליים הוא בדרך כלל מורכב יותר בגלל שיש המון עמודים – עמודי מוצר, עמודי קטגוריה, מדריכים, ביקורות.

אחד הדברים הכי חשובים בשיפור יחס המרה של חנויות אינטרנטיות הוא המבנה שבו האתר מסודר. המטרה שלכם צריכה להיות כמה שפחות קטגוריות כדי לא לבלבל את הגולשים עם מיליון אפשרויות. בנוסף לזה שאתם רוצים כמה שפחות קטגוריות, אתם גם רוצים שהמבנה יהיה כמה שיותר "שטוח". כלומר, שהגולשים יצטרכו לעבור כמה שפחות שלבים (קליקים) כדי להגיע למוצר שהם מחפשים ולא יעברו מסע ארוך כדי למצוא את המוצר שלהם.

מצד שני, חשוב לא פחות לדאוג שאיפה שצריך להפריד בין מוצרים שונים, ההפרדה הזו נעשית על ידי קטגוריות. מעבר לזה, גם הפילטרים הנכונים יכולים לעזור לשפר את יחס ההמרה – פילטר מחירים, פילטר צבעים, פילטר מידות וכ"ו.

מבנה אתר נוח המסודר בצורה הגיונית שמרגישה טבעית מאפשרת לגולשים לגלוש בחופשיות באתר ולמצוא את המוצרים שהם צריכים בקלות ובנוחות. מומלץ מאוד לתכנן את המבנה הזה בזמן שבונים את האתר, כי לשנות מבנה באמצע הדרך דורש יותר עבודה.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)