בניית מסר נכון לעסק באמצעות קופירייטר מנצח – כמה סודות מעולם הקופירייטינג

אחת הדרכים היותר מוצלחות למנף עסק היא דרך כתיבה שיווקית. בין אם זה כתיבת תכנים פרסומיים באתר הבית או כתיבת מודעה וירטואלית או פיזית, החשיבה היצירתית של הקופירייטר היא שתקדם את מוצרי שירות העסק ותניע את הפעולה מצד הלקוח.

כיום לא ניתן להתעלם מפריחתה ההולכת וגוברת של המדיה הדיגיטלית, היא נדבך בלתי נפרד לעסק במיוחד כזה המתחיל שרוצה להתבלט בתחומו. לשם כך, הקופירייטר או בעברית רעיונאי הוא האחראי על הצד היצירתי שבכתיבת המילים, פיתוח קונספטים יצירתיים בשלל זירות התקשורת והצרכנות השונים.

תפקידי הקופירייטר – מהם ?

בחירת קופירייטר מנצח לעסק
  1. הנעה לפעולה! הקופירייטר ינסח מחדש את מטרות העסק בצורה שתמשוך את עין הגולש – דרך תכני שיווק מאופיינים למשל על-פי פילוח שוק והגעה לקהלים באמצעות התוכן. הוא יחדד את המסרים בדרך בה ישולבו מילות מפתח, אלו יקדמו את אתר העסק במנועי החיפוש. לדוגמה כתיבת מודעות בדף אינטרנט (באנרים) שימשכו תשומת לב מהירה ובצורה אפקטיבית את עין הגולש על מנת לרצות להקליק על המודעה. הכנת סלוגנים קליטים, סיסמאות, מאמרים, דפי נחיתה – אם אתם טרם יודעים כיצד להפוך דפי נחיתה של מלכים, כנסו למאמר הקודם שלי.
    מכל אלו הקופירייטר יעורר את העניין כך שיוביל לצבירת לקוחות חדשים.
  2. לרכב על הגל! בעידן האונליין הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק הן פלטפורמות בפני עצמן בהן אפשר לייעל את הנגשת המסרים לקהל. קופירייטר טוב יידע לנצל את הבמות האלו כל אחת לפי מאפייניה בצורה בה חווית הגלישה תהיה אינטראקטיבית למשתמש. לדוגמה כתיבת פעילויות שונות (כמו הגרלה, כתיבת סיפור) כשמשלבים בהם את קהל הגולשים הדבר ימקסם את פוטנציאל המכירות למוצר מהסיבה הפשוטה שהקהל איננו פסיבי ולוקח חלק פעיל.
  3. פן נוסף לקופירייטר יעיל הוא כזה שיידע לכתוב רעיונות לסרטונים בעלי נפח, שצוברים תאוצה גבוהה ברשת והם ויראלים בכל מקום. בכלל – הסוד מתחיל מלדעת לזהות את הטרנדים הפופולאריים ולרכב על הגל שלהם, בהתאמה לצורכי העסק, מכאן שהשירותים שלכם יהיו עדכניים ובמרכז העניינים.

האם כל אחד צריך קופירייטר?

בגדול, כן. על מנת להגיע לקהלים רחבים ולקבל חשיפה רבה התכנים היצירתיים בתצורות השונות ולאורך זמן – הם אלו שיניבו את התוצאה הרצויה. קופירייטר שבהכשרתו למד את התנהגות הצרכנים יקדם את העסק בצורה חכמה הרבה יותר מלהעלות תכנים לאתר האינטרנט או לפרסו מודעה בעלת מידע אינפורמטיבי ו"יבש". ממנו אפשר לחולל את השינוי.

בחירת קופירייטר מנצח לעסק

גם אם אתם עסקים בינוניים ויותר קטנים יצירתיות היא שם המשחק. צריך את הקופירייטר שיידע לנהל את הזירה הפרסומית הזו, שיפצח את הקונספט והקריאייטיב למבנה הכוללני של העסק. זהו הרכבת עמוד שדרה מחדש לעסק – בפני הקהל. אמנם אלו לא חייבים להיות קמפיינים גדולים ארוכי טווח במקרים של עסקים קטנים יותר אך חשוב להעביר את המסרים והרעיונות באופן שייגע בבני אדם, באופן שיפתיע, יחדש ויעניין ועל זה אמון – איש הקריאייטיב שלכם. 

טיפים לבחירת קופירייטר

בחירת קופירייטר מנצח לעסק
  1. קודם כל, כל הקלישאות נכונות: קופירייטר טוב מדייק במילים מעטות את מה שאחרים מרחיבים ללא סוף וקולע למטרה. לכן בבואנו לבחור קופירייטר, ראשית כדאי לבחון מהי יכולת ההתנסחות של הקופירייטר? את זה אפשר להדגים לפי סלוגנים, תיקי העבודות שלו ממסגרת הכשרתו, ניהול אתרי רשת שיעידו על יכולת שימושו במילים, כיצד הוא תוקף נושאים שונים מזוויות בלתי צפויות, מסקרנות ומקוריות.

  2. מה הסיפור שלכם? קופירייטר באחריותו לחקור ולהעמיק על העסק שלכם, להבין את המוצר על בוריו וממנו לפתח את הסיפור הראשי שלכם בכל פוסט, מאמר, סלוגן. כלומר ייצר לכם קו אחיד נקי שמבדיל אתכם משאר מתחריכם.

  3. אופן מיינד: קופירייטר טוב יראה מתוך נקודת מבט רחבה, הוא יתקוף נושא מסוים מכמה פרספקטיבות וינסה להיכנס לראש של מקבל המסר, מנקודת ראותו. אנו בעידן בו כל מקום קופצות לנו פרסומות, בתוך הרשתות, בשלטי חוצות תוכן טוב יהיה מוסווה והמסרים יהיו מושתלים מתחת לפני השטח, ידרבנו אנשים מתוך שאלה בסיסיות קיומיות שלא תמיד יהיו בצורה כאמור ישירה.

  4. עקוב אחרי השינויים: קופירייטר טוב צריך להבין את שפת ה-SEO ולהיות מעודכן בשינויים התדירים המתרחשים בתוכו. רצוי מאוד שיהיה מבין בתחום קידום אתרים על מנת לקדם את העסק באסטרטגיה ספציפית יותר כמו למשל בחירת תגיות וכותרות מותאמות לתוכן שיווקי, לדאוג למשך זמן שהיה גבוה בדף הנחיתה של העסק, חקירת תנועת המשתמשים – מהיכן הגיעו? לברר את המקורות גם במחוץ לאלו של גוגל וכד'.

  5. הסקת מסקנות: קופירייטר טוב יידע לתחקר את עצמו ולבחון מה היה אהוד ומה פחות, ניתוח ביקורתי באופן עקבי ישפר קמפיינים, סלוגנים, מודעות עתידיות.

  6. זיקה למותג: קופירייטר בעל עניין במוצר שלכם, ייכנס בנחיתה רכה יותר ויידע לקלוע לטעמכם בזכות הרקע המקדים. האם זה הכרחי? ללא ספק זהו יתרון בולט כאשר אשף המילים שלך מאמין במוצר ומחובר רגשית.   
בחירת קופירייטר מנצח לעסק

מה עלות הסיפור?

קופירייטרינג זו קפיצת מדרגה משמעותית לאתר. שירותי קופירייטרינג יכולים לנוע ממאות שקלים ולהגיע עד אלפי שקלים (7,000 בהערכה גסה). הרבה תלוי בצורך שלכם בו, פוסטים למדיה יעלו בטווח העשרות למאות שקלים למשל. המחירון משתנה לפי כמות התוכן. כדאי לתאם כבר מראש ציפיות לגבי עלות לשם מניעת אי-נעימויות וחסכי כאבי ראש מיותרים שלא יפגמו בתהליך העבודה השוטף.

חשוב לציין, כי קופירייטרים שמחירם זול במיוחד יכולים להדליק נורה אדומה, לכן כשאתם מתעדפים את בחירתכם בקופירייטר אל תתנו למחיר נמוך לסנוור אתכם וחישבו על האיכות והזמינות (קופירייטר שמספק תוכן לא באופן עקבי – משאיר אתכם מאחור!) לטווח הארוך שתושקע באתרכם.

בחרתם אחד כזה? שתפו אותי איך שירותים אלו הקפיצו לכם את העסק 😊

בהצלחה!

למאמר הקודם שלי על בניית חנות אינטרנטית באמצעות שופיפיי – כדאי או לא? לחצו כאן.

כתיבת תגובה

בוא ניפגש ונעזור לך לשפר את העסק שלך!

הפגישה מתבצעת דרך הזום!

באיזה נושא הפגישה?
מה המייל שלך?*
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)