מה זה דרופשיפינג ואיך תעשו את זה נכון? המדריך המלא 2022

דרופשיפינג – המדריך המלא: מה זה דרופשיפינג ואיך עושים את זה נכון ?

דרופשיפינג אולי השיטה הכי חמה, התחום הכי מדובר כיום בשוק המסחר. מסתבר שלעשות כסף בקלות אכן אפשרי, היום ננסה להסביר מהי השיטה, כיצד היא משדרגת במיוחד את העסק המתחיל ומה עומד מאחורי התופעה הפופולארית.

מדריך דרופשיפינג

ראשית, מדובר בשיטה מסחרית דיגיטלית שמבוססת על קשר משולש היא בנויה על 3 גורמים המייצרים את שרשרת האספקה: יצרנים, סיטונאים וקמעונאים.

קצת נעשה סדר בדברים…

התהליך מתבצע בין עסק קמונאי, ליצרן ולאחרון- הלקוח אליו נשלח המוצר.

בשיטה זו, העסק הקמונאי לא שומר את סחורתו במלאי פיזית אלא ברשותו לדוגמה חנות אינטרנטית בה הוא מפרסם ללקוחותיו את המוצרים שהוא מוכר, כאשר לקוח מתעניין ברכישת המוצר בעל החנות הדיגיטלית מזמין את הסחורה ללקוח דרך צד שלישי – דרך ספק חיצוני. בשיטה זו ניתן לשים לב כי בעל העסק הדיגיטלי לא מתעסק כלל ברכישת הסחורה, בניהול מלאי או בשליחה ואריזת המוצר, בתחומו להזין את כתובת המשלוח של הלקוח ולהזמין כאמור את המוצר מהספק החיצוני.

אם עדיין לא למדת כיצד להקים חנות אינטרנטית מה זה איקומרס? מפורט במאמר כאן.

נפרק כעת את המושגים שהזכרנו תחילה: יצרנים, סיטונאים וקמעונאים:

  • היצרנים הם אלו שמייצרים את המוצר והם הספק החיצוני של בעל העסק האינטרנטי, הם מוכרים בכמויות מסחריות לסיטונאים ולקמעונאים, מכיר מוצריהם אכן הזול ביותר אך הוא מלווה בהתניות כמו מינימום הזמנה שיכולה להיות כמות עצומה לאדם הפשוט שאינו זקוק ליותר ממוצר אחד לדוגמה.
  • סיטונאים הם אלו שקונים סחורה או שירותים בכמויות גדולות לצורך מכירה מחדש – לקמונעאי.
  • הקמונעאי הוא זה שמוכר את המוצרים לצרכן הפרטי בכמויות קטנות, לדוגמה בעל החנות האינטרנטית שהזכרנו הוא הקמונעאי.

כלומר בדרך זו יש קיצור שרשרת האספקה, אלו בעצם שירותי תיווך בין הקונה לספק, והרווח של בעל העסק האינטרנטי מתקיים כאשר ישנו הפרש בין מחיר הסיטונאי לבין מחיר הקמונעאי.

מדריך דרופשיפינג

2 סוגי דרופשיפינג

יש 2 אפשרויות בשיטה: ידנית או אוטומטית.

  1. בבחירה ידנית בעל החנות הדיגיטלית מעלה בכל פעם מחדש את המוצר ועוקב אחר שינויים במלאי הספק.
  2. בהרשמה לשירותים אוטומטיים, באופן אוטומטי תוכל לדעת מהו המלאי העדכני אצל הספק, והמערכות מכווננות לעדכן אותך בשוטף אם ישנו מלאי או אזל. בכך אפשרויות זו יעילה ומהירה יותר, מאפשרת למוכר למשוך את כל המידע הנחוץ לו על המוצר בכל עת, ולהבדיל מהאפשרות הידנית, חוסכת זמן בחיפוש עצמאי מה עומד בידי הספק, אם המחירים עלו או ירדו אצל הספק – באפשרות זו, המערכת תדע ליידע אותך אוטומטית. 

מדוע דרופשיפינג הוא הטרנד החם?

השיטה אכן הולכת וצוברת תאוצה והיא מהווה המילה האחרונה בשוק המסחר האלקטרוני במיוחד בהשפעת משבר הקורונה. יתרונות הדרופשיפינג:

  1. במיוחד על רקע משבר הקורונה שפרץ לחיינו בשנה וחצי האחרונות, ניתן לראות כי השיטה הפכה להיות פופולארית אף יותר. היא לא דורשת רקע קודם במכירות, או הון ראשוני מושקע כפי שרווח במודל המסחרי המסורתי. מדובר בלדעת כיצד 'לגזור' קופון באמצעות שיווק חכם: לדעת לזהות את הטרנדים העכשווים, לזהות ביקושים למוצרים חמים, להיות מעודכנים בעיקר ברשת. שורה תחתונה-  שיווק, שיווק ועוד פעם שיווק – זה הלב בשיטה.
  2. שיטת דרופשיפינג זו השקעה מינמלית עם אפשרות רווח מקסימלי. הקנייה מספק כמו עלי אקספרס או אמזון היא במחירים נמוכים מאוד ומכאן שיש על מכירות מסוג כזה אחוז רווחיות גבוה. 
  3. הסיכון בשיטה מאוד נמוך לעומת הקמת חנות פיזית: בטכניקה זו היא מאפשרת לעסק המתחיל להקים חנות דיגיטלית בטרם השקעת כספים על רכישת סחורות. בעל העסק חוסך לעצמו עלויות מראש על סחורה שלא בטוח כולה תימכר. הוא יכול להציג באתר מבחר גדול של מוצרים בהשקעה שהיא כאמור נמוכה, כיוון שהיא ללא מלאי זמין פיזית. בכך הוא חוסך לעצמו התעסקויות שרווחות בעסק פיזי המחויב בהוצאות קבועות. כלומר בבסיסה, השיטה נסמכת על שולי הרווח הנמוכים באמצעות מכירה בכמויות מסחריות.
  4. כמו כן, הדרופשיפינג דורש מכם רק חיבור אינטרנטי ותו לא. ומכאן שהמיקום שלכם נגיש, ניתן לעשות זאת מכל מקום: מתוך המשרד, בית, בית קפה או על חוף הים. כלומר, הפיזיות לא פקטור בשיטה זו.
מדריך דרופשיפינג

כאן חשוב להדגיש כי שיטת המסחר האלקטרונית הזו חוקית ולגיטימית לחלוטין כך שמבחינת הפן הזה אין מה לחשוש 😊

חסרונות בשיטת הדרופשיפינג

  1. אין ספק שהטכניקה המסחרית הזו מביאה עמה גם אי-וודאות. השליטה לא מצויה בידינו באופן מלא כאשר אין ברשותינו (בעלי החנות האינטרנטית) את הסחורה באופן פיזי והיא תלויה בידי ספק אחר. ולכן, כשהמוצר מגיע ללקוח אין אנו יודעים כיצד מרגיש המוצר, האם הוא תקין לחלוטין ואף האם הוא אכן יגיע בזמן.

    כלומר יש כאן יחסי תלות והאחריות בסופו של דבר היא על בעלי האתר אם הספק פישל. מכאן חשוב להפעיל שיקול דעת נבון במיוחד לעסקים מתחילים כדאי להגיע לספקים אמינים כמו אמזון, עלי אקספרס.

    בבואנו יצירת קשר עם ספק עלינו לוודא כי הוא מהימן ורצוי לא להתפתות למחירי רצפה, לפחות בהתחלה כשאיננו מכירים את טיב הספקים השונים.
  2. בנוסף, יש לזכור כי הפלטפורמות המאפשרות את שיטת הדרופשיפינג לא עושות זאת בחינם והן גובות עמלה מכל מכירה שיכולה להגיע עד לגובה 10%.
  3. ראוי לציין כי בעקבות שהמודל הנ"ל מורה תשלום לספק רק אחרי מכירת והזמנת המוצר בפועל של הלקוח בחנות הדיגיטלית, אי-ביי שהיוותה פלטפורמת דרופשיפינג, מ-2019 הפסיקה במדיניות הזו בשיטתה הקלאסית.
    שיתוף הפעולה עם אי-ביי כעת מתבצע בדרך בה על בעל העסק הדיגיטלי לרכוש את המוצר בכמויות יותר מסחריות ולאחר מכן לתת את הוראות המכירה. אי-ביי שינתה את הסדר מהסיבה הפשוטה שמכירת מוצר בודד עשויה לפגוע בלקוחותיהם שלהם עקב שיטה עקיפה זו.

כדאי לי בתור עסק מתחיל להיכנס לעולם הדרופשיפינג?

במשפט סיכום, העולם הוירטואלי כאן כדי להישאר.
עם החסרונות, טכניקת המסחר הזו בעידן האונליין ומהפכת האיקומורס הפורחת בעשור הנוכחי, כנראה תישאר גם לאחר סוף נגיף הקורונה. המסחר האלקטרוני הוא המוביל בזירה ולכן טכניקה זו כן עשויה לקדם את העסק ולמקסם את המכירות. (בצורה קלה במיוחד!)

בתור עסק מתחיל הסוד חבוי כאן ולא כדאי להישאר מאחור. יש כמובן לעשות את השיקולים בצורה זהירה ומושכלת, ציינו כי אי-ביי הבינה פרשה מהמודל הקלאסי של השיטה כיוון שאין כאן תמיד הבטחה ברורה, יחסי התלות בין הקמעונאי ליצרן עלולים לערער את חווית הלקוח אך הסיכון הוא לא גדול כשהדבר נעשה באמצעות ספקים מובילים מוכרים, בעלי פידבקים חיוביים על המוצרים, כשהם בגבולות שילוח מרכזיים כמו למשל בארה"ב, אירופה ואיטליה.

העבודה יכולה להתבצע מהימנה ונאמנה דרך שרשרת האספקה הזו. מכאן שאעני ממליץ להתמקד בפלח שוק ספקים זה כדי ללכת יותר על בטוח. יצירת קשר כלכלי עם ספקים פרטיים זהו דבר שלוקח זמן ומצריך לחקור יותר את השוק לעומקו. לכן מומלץ בתור התחלה לא לצלול ישירות ליצרנים מסוג כזה.

מדריך דרופשיפינג
מדריך דרופשיפינג

יש לכם חנות אינטרנטית שמרוויחה באמצעות מודל הדרופשיפינג? ספרו לנו עד כמה השיטה יעילה עבורכם! 😊

בהצלחה!

כתיבת תגובה

בוא ניפגש ונעזור לך לשפר את העסק שלך!

הפגישה מתבצעת דרך הזום!

באיזה נושא הפגישה?
מה המייל שלך?*
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)