איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק? המדריך המלא

קצת על הפייסבוק

אין אחד שלא משתמש כיום בפייסבוק. מדובר בחלוצת הרשתות החברתיות, שעד היום משמשת את מרבית העולם המערבי לשמירה על קשר עם חברים, קריאת חדשות ותכני העשרה ואפילו למציאת עבודה. לכל אדם יש את הסיבות האישיות שלו להשתמש בפייסבוק אבל בשורה התחתונה – מדובר באחלה של פלטפורמה שיווקית.

מה זה קידום ממומן?

גוגל והרשתות החברתיות הפעילות כיום בינהן פייסבוק מציעות לבעלי העסקים שירות קידום. השירות מאפשר לבעלי העסק לפרסם את העסק שלהם במקומות בולטים על מנת שיהיה קל לקהל היעד הרלוונטי למצוא אותם. השירות אגב ניתן כמובן בתשלום. בפייסבוק הקידום הממומן יעלה בפיד כמו פוסט שגרתי, אבל יסומן בלוגו שיציג אותו כפוסט שיווקי:

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-1

את המודעות פייסבוק תשלב באופן אלגנטי ויפה בפיד בקהל היעד הרלוונטי שתגדירו, בשילוב עם תמונה בה תבחרו ולינק לדף האתר או המודעה שלכם.

ומה עם שיווק אורגני?

שיווק אורגני הוא הכלי החינמי המתחרה בקידום הממומן. בקצרה, השיווק האורגני מסתמך על האלגוריתמים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות ומציף את העסק בין העסקים השונים באמצעות טקסט. כשזה נוגע לפייסבוק – בשביל להגיע לקהל היעד שלכם באמצעות שיווק אורגני תצטרכו להראות נוכחות בדפים אחרים, להפוך את הדף שלכם לפעיל במיוחד ואטרקטיבי ולכתוב כמות גדולה שתוכן שתעלה אתכם גבוה בתוצאות החיפוש.

אבל זה כבר נושא אחר. בשורה התחתונה, לשיווק אורגני יש תוצאת קצה משמעותית במיוחד, אבל בשביל להגיע להישג מיידי – כנראה שתעדיפו לבחור בקידום הממומן.

מה קידום ממומן מאפשר לנו ששיווק אורגני לא?

לפני הכל, שיווק אורגני דורש מאיתנו תחזוקה שוטפת של פעילות דף הפייסבוק שלנו והשתתפות חזקה בשיח ודיונים בדפים אחרים. בשביל להגיע להישג רציני, שיווק אורגני ידרוש מכם השקעה רבה ולפעמים אפילו העסקה של איש תוכן קבוע.

מצד שני, כשיש תוצאה – אנשים ירצו לעקוב אחרי התכנים שלכם וההתעניינות שלכם תעשה את עבודת השיווק בשבילכם. בקיצור, אם אתם רוצים להגיע לתוצאה מיידית, כנראה שכדאי לכם להשקיע את הכסף בשיווק ממומן, אבל אם אתם רוצים תוצאה קצרת טווח טובה ותוצאה ארוכת טווח מצוינת – למה שלא תשלבו את שניהם?

למה שיווק בפייסבוק ולא במקום אחר?

בסופו של דבר, לכל פלטפורמה לפרסום ממומן יש את היתרונות היחסיים שלה. אבל בסופו של דבר אם אתם שואלים אותי, היתרונות של פייסבוק בולטים על פני המתחרות שלה ושמות אותה באחד המקומות הראשונים (אם לא הראשון המוחלט).

פייסבוק בולטת בכמות המשתמשים שלה בישראל ופתיחה של דף עסק בה יעורר אמינות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. היכולת לשוחח איתם בצ'אט, להעלות פוסטים ולהגיב בפרסומים יהפוך את העסק שלכם לקצת פחות מסתורי ואתכם להרבה יותר אטרקטיביים.

פייסבוק מאפשרת לכם לבחור את קהל היעד אליו יגיעו הפרסומים שלכם, לבצע מעקב אנליטי על הצלחת הפרסומים ואולי דבר חשוב לא פחות – מדובר באפשרות בעלות נמוכה ביחס למתחרות. בשביל לעשות לכם קצת סדר, כתבתי עבורכם את המדריך השלם לפרסום ממומן בפייסבוק. בהצלחה!

שנתחיל?

ראשית, לפני שתוכלו לדאוג לפרסום ממומן של בית העסק שלכם צריך לוודא שבכלל יש לכם דף עסק. אם עדיין לא הקמתם דף בפייסבוק לבית העסק שלכם, אתם מוזמנים להיכנס למדריך שלי על איך לפתוח דף עסקי בפייסבוק.

ניכנס לממשק הפרסום של פייסבוק
את הפרסומת ניצור דרך פלטפורמה נגישה בפייסבוק. בשביל להיכנס אליה נלחץ על “Create”, ונבחר באפשרות “Ad”:

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-3

עכשיו תפתח לנו חלונית חדשה של הפלטפורמת פרסום של פייסבוק “Ads Manager”. שם תוכלו לבחור ב-“Create Ad” ולהתחיל ביצירת הפרסומת החדשה שלכם.

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-4

בשלב הבא, פייסבוק תשאל אתכם מה המטרה של הקמפיין שלכם. בלחיצה על כל אפשרות, יוצג בפניכם הסבר קצר עליה. שתי אופציות שכנראה יהיו לכם רלוונטיות:

Traffic – להביא לכך שאנשים יכנסו לאפליקצייה או לאתר שלכם, או יגיעו לאירוע שלכם.

Engagement – להביא לכך שהעמוד שלכם יזכה ללייקים, תגובות ופעילות.

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-5

לאחר שתבחרו באופצייה הרלוונטית, תלחצו על “Continue” ותוכלו להתחיל לנהל את הקמפיין שלכם. שימו לב שבשמאל הדף, נפתח בפניכם תפריט נגיש שיאפשר לכם לגשת לפרטי הפרסומת (“New Ad Set”), יצירת הפרסומת (“New Ad”) והגדרות בסיס לקמפיין, האופציה הראשונה בה אתם נמצאים עכשיו (“New Campaign”). אחרי שתמלאו בדף שבו אתם נמצאים את שם הקמפיין שלכם והפרטים שלו, תוכלו לעבור לשלב הבא – ניהול פרטי הפרסומת.

ניהול פרטי הפרסומת (“New Ad Set”)

את מרבית ההגדרות אין שום סיבה לשנות, מלבד כמה רלוונטיות:

הגדרות קהל היעד (Audience)

לאיזה דברים שווה שנשים לב?

  • טווח הגילאים הרלוונטי – האם קהל היעד שלנו מבוגר או צעיר? אולי המוצר שלנו יכול לשמש את כולם?
  • אזור פרסום – האם אנחנו מנסים להגיע לאזור מגורים ספציפי? מדינה מסוימת? או לכל העולם?
  • מגדר – האם העמוד שלנו פונה למגדר ספציפי?

נקודה משמעותית – ככל שתתמקדו בקבוצה יותר מצומצמת, כך השיווק שפייסבוק תיתן לכם באמצעות התקציב שהעברתם לה יהיה יותר חזק. כלומר, אם תבחרו בקבוצה אדירה ותשקיעו תקציב נמוך, התוצאות לא יהיו יותר מידי טובות – לשיקולכם.

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-6

פלטפורמת הפרסום (“Placements”)

אחרי שסיימתם עם הגדרות קהל היעד, תגיעו לבחירת פלטפורמת הפרסום שלכם (“Placement”). כמו שאתם בטח יודעים, פייסבוק קנתה את אינסטגרם ומאפשרת לכם לפרסם גם בה.

אם אתם רוצים להציג את התוכן שלכם רק בפייסבוק ולא בכלל הפלטפורמות שלה, בחרו באפשרויות מתקדמות (Manual Placements) ושם תבחרו לשים את הפרסומת שלכם רק בפייסבוק. שימו לב – תיפתח בפניכם רשימה של המקומות בתוך פייסבוק בהם תוצג הפרסומת – תעברו עליה ותחליטו אם כל האפשרויות נראות לכם רלוונטיות לקמפיין, ניתן לבטל אפשרויות ספציפיות:

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-7

תשלום

אחרי שארגנתם את ההגדרות שנוגעות לקהל היעד ופלטפורמת הפרסום, תוכלו להגדיר תקציב יומי – אם אתם שואלים אותי, כדאי לכם להשקיע לפחות ארבעים ש"ח ביום. האמת היא אבל, שגם מחיר זניח למדיי עדיף על פני ויתור מוחלט על השיווק הממומן.

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-8

אחרי שסיימתם במילוי הפרטים, למעשה סיימנו עם האפשרויות המעניינות בניהול פרטי הקמפיין (“New Ad Set”) ונוכל לעבור ליצירת הפרסומת!

יצירת הפרסומת (“New Ad”)

בשביל להתחיל ביצירת הפרסומת נעבור לדף הפרסומת שלנו (“New Ad”):

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-9

שם ייפתח בפנינו תפריט שיאפשר לנו לבחור את השם של הפרסומת שלנו, לקשר אותה לדף הפייסבוק שלנו ולהתחיל לתכנן אותה. פייסבוק ישאלו אתכם אם אתם מעוניינים להציג תמונה או סרטון בודד (“Single Image or Video”), מעבר בין כמה תמונות (“Carousel”) או מקבץ שייצור קולאז' של תמונות (“Collaction”).

לאחר שנבחר באופציה הרלוונטית נתחיל להעלות את הקבצים שלנו, את הקישור ההפנייה ואת הטקסט שנלווה לפרסום. בשביל לראות את התצוגה הראשונית של הפרסומת נבחר באפשרות הבאה:

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-10

כשתסיימו לעצב את הפרסומת שלכם במלואה, כל מה שישאר לכם לעשות זה לפרסם אותה בכפתור ה-“Publish”:

איך לעשות קידום ממומן בפייסבוק-11

מזל טוב! יש לכם פרסומת חדשה!

אחרי התהליך הארוך הזה, סוף סוף עשיתם את זה! יש לכם פרסומת חדשה ממומנת בפייסבוק לחלוטין משלכם. יצירת פרסומת כמו כל תהליך אחר היא אף פעם לא קלה ועשיתם את זה לגמרי בעצמכם. מאחל לכם הרבה בהצלחה עם העסק שלכם!

נ.ב. – אם אתם מחפשים לקחת את הפירסום הממומן שלכם בפייסבוק לשלב הבא ומחפשים מנהל קמפיינים לפייסבוק, אוכל להציע את שירותיי בכדי לשפר את הפרסומות שלכם ולהכניס לכם אקסטרה כסף מהפייסבוק ובמאמץ מינימלי.
מוזמנים לדבר איתי בוואצפ המצורף לעמוד, או לשלוח מייל 🙂

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)