איך להחזיר חשבון מודעות פייסבוק שהושבת?

מהו חשבון מודעות פייסבוק ומה היתרון שלו?

כל בית עסק שמעוניין להוכיח את עצמו בעידן המודרני של היום, חייב להפגין נוכחות ברחבי האינטרנט. אחת הדרכים הפשוטות ביותר ואולי גם הכי משמעותיות שקיימות כיום להתבלט ברשת, תהיה ללא ספק להפגין פעילות ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, טוויטר וכמובן, חשבתם נכון – גם הפייסבוק. פייסבוק היא מהרשתות החברתיות הפעילות והשוקקות ביותר שקיימות כיום ובהתאם לכך, שיווק נכון של בית העסק שלנו באמצעותה הוא אחד מצעדי השיווק האסטרטגיים והמשמעותיים ביותר.

לצד פרסום נרחב של מודעות באופן עצמי בדף חשבון העסק שלנו, רבים בוחרים לבצע שימוש בחשבון מודעות. חשבון המודעות הוא פלטפורמת פרימיום בתשלום שפייסבוק מציעה לבתי העסקים שמבצעים בה שימוש שמאפשרת למי שיבחר בכך לפרסם ולקדם את עצמו בפיד של המשתמשים השותפים ברשת. פייסבוק בשימוש באלגוריתמים מתקדמים יכולה לקדם את בתי העסק שלנו באמצעות שיתוף פוסטים שיצרנו והיינו מעוניינים לשתף עם כל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. היתרון מובן מאליו – התפוצה הרחבה והשיח כמובן יכולים לסייע לנו למצוא את הלקוח הבא.

למה שחשבון המודעות שלי בפייסבוק ייחסם?

בסופו של דבר, לפייסבוק הן בתור רשת חברתית והן בתור עסק שמגלגל כספים רבים על שיווק יש אינטרס אישי שקידום העסקים יתנהל באופן הטוב ביותר. לשם כך, פייסבוק חשבה ויצרה את מדיניות הפרסום שלה. מדיניות הפרסום, עם כמה שמעצבן אולי להגיד, לא נועדה לפגוע באף אחד אלא להיפך – להפוך את פייסבוק למקום בעל תוכן שיווקי איכותי שמשתלב באופן ראוי עבור המשתתפים ומאפשר מנגד לתת הזדמנות עסקית לכל מי שרק יבחר לבצע בה שימוש.

במילים אחרות, חשבון מודעות שנחסם הוא חשבון שלא עמד בקריטריוני מדיניות הפרסום של פייסבוק. אני ממליץ לכם לעבור על רשומת מדיניות הפרסום של פייסבוק, לקרוא אותה כמו שצריך ולשנות בהתאם את ההתנהלות הפרסומית שלכם – לא רק שזה יעזור לכם להתמודד עם בעיות קיימות, זה ככל הנראה יחסוך לכם גם צרות שיכולות עוד להגיע.

איך המערכת הזאת מתנהלת?

בתור בית עסק גדול ומשמעותי כמו פייסבוק, בטח לא תתפלאו לשמוע שחברת הענק נעזרת בשירותי בינה מלאכותית, שסורקים עצמאית את התכנים השונים שמועלים לרשת, בינהם כמובן גם הפרסומות. במהלך הבדיקה נבחנים בין היתר הטקסט של הפוסט, המדיה המצורפת, וכמובן – הלינק לדף הנחיתה אליו הפוסט מקושר. פייסבוק בוחנת לא רק את איכות התוכן, אלא את הרלוונטיות שלו לאתר שאליו הוא מקושר – במידה ואין תיאום בין אלה, סביר מאוד שיעלו עליכם והחשבון ייחסם.

פייסבוק מצידה משתדלת לסרוק את התוכן טרם העלאתו לפלטפורמה ובמקרים רבים תתריע לכם על בעייתיות בתוכן עוד לפני שהפוסט עלה לאוויר. הבעיה היא, שקורה לא פעם שהמודעה מאושרת ורק לאחר כמה ימים פייסבוק תתריע על הפרה של מדיניות הפרסום. בנוסף, פייסבוק מרשה לעצמה להתריע על הפרת מדיניות הפרסום רטרואקטיבית – אם לצורך העניין החשבון שלכם בעבר העלה תוכן שהוא בעייתי וכיום אתם עומדים בתקנים, יכולה לצוץ יום אחד הפתעה לא נעימה.  

למה דווקא עכשיו?

בדומה לכל רשת חברתית או מנוע חיפוש ענק, גם פייסבוק משתדלת לעדכן את האלגוריתמים שלה מידי פעם בשביל לשדרג את יכולות הסריקה. כלומר, גם במידה ובעבר הפוסטים שלכם התקבלו בפייסבוק בלי יותר מידי בעיות, יכול להיות שבאלגוריתמים החדשים פייסבוק תתפוס אתכם כבעייתית. הבעיה הגדולה עוד יותר היא, שלמרות שאנחנו מכירים את הפוסטים שפרסמנו עכשיו, במקרים רבים הבעיה תנבע מפרסומי עבר שהפרו תקנות שאנחנו אפילו לא זוכרים שהעלנו.

אז אלו פרסומים פייסבוק לא אוהבת?

1. ציון מותגי החברה

פייסבוק לא מאפשרת למפרסמים לבצע שימוש בסמלי החברה ובשמות המותגים שיושבים תחתיה וביניהם וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק. זאת במטרה למנוע מצב בו הגולשים יחשבו כי הפוסט הוא מטעמם של פייסבוק.

2. פנייה למאפייני הגולשים

פייסבוק נוטה לפסול מודעות שכוללות פנייה ישירה לנטייה המינית של הגולשים, המגדר, הדת של הגולשים, האידיאולוגיה הפוליטית שלהם או שמם. הסיבה לכך היא הגיונית למדיי – פייסבוק מעוניינת ככל הניתן למנוע מהגולשים תחושה של מעקב אישי וצמוד.

פנייה לפי מאפיינים אלה יכולה לעורר בגולשים תחושה של הטרדה, רדיפה, פגיעה בפרטיות ואפילו מצוקה. דרך לפתור את הבעיה הפשוטה הזאת תהיה ליצור פוסטים יותר כלליים. במקום למשל, לפרסם פוסט שנוגע לאוכלוסיית בני הגילאים 18-21, תוכלו לפנות לאוכלוסיית החיילים או האנשים הצעירים. דוגמא נוספת – במקום להציע טיפול לבעיה מסוימת שייתכן ויש לאדם, תוכלו להציע את שירותי הקליניקה שלכם באופן כללי ("קליניקה שמציעה טיפולי פוריות", במקום "האם את סובלת מבעיות פוריות ומתקשה להיכנס להריון?"

3. מודעות עם רמיזות מיניות

מיותר להאריך במילים, שימוש ברמיזות מיניות בפייסבוק הוא בעייתי. הימנעו מלבצע שימוש בתוכן למבוגרים כמו עירום, קריאה להשתתפות בפעילות מינית או רמיזות מוגזמות.

4. נוספים

כאמור, ישנם קריטריונים רבים נוספים שמנחים את פייסבוק בחסימת חשבוני המודעות בינהם: חוסר התאמה בין תוכן הפוסט לדף הנחיתה, פוסטים מפלים, אזכור של סמים, מוצרי טבק, נשק, מוצרי מבוגרים, תוכן קשה לצפייה והפרה של זכויות יוצרים.

לא תמיד חשבון המודעות לגמרי מושבת

חסימה יכולה לבוא בשתי מתכונות עיקריות – חסימה של פוסט, שהיא המקרה היותר פשוט או לחילופין, חסימה של החשבון כולו.

במצב של חסימת מודעה הדבר המתבקש לעשות הוא לנסות לערוך את התוכן שלה ולהגיש בקשה להעלות את התוכן מחדש. במידה וזה לא עבד – שווה לעשות בדק בית ולנסות להעמיק בחשיבה למה דווקא המודעה הזאת נתפסה בעין לא יפה. אם אתם בטוחים שאין הפרה של מדיניות הפרסום, תוכלו להגיש בקשה לבדיקה חוזרת – יכול להיות שנעשתה טעות.

במצב של חסימת משתמש מומלץ ראשית לבחון את הפרסומים של החשבון – האם קישרתי את הפרסומים כראוי לדפי הנחיתה שלי? האם התוכן רלוונטי למה שדיווחתי עליו? האם הפוסטים כללו גסויות ותכנים שפייסבוק היו מעדיפים לחסוך מהרשת החברתית שלהם? אחרי שתיקנתם את הכשלים ווידאתם שהכל נראה תקין, תוכלו להגיד בקשה לפייסבוק לביטול החסימה. למרות שפייסבוק קיבלו מוניטין נוקשה בעניין, ישנם מקרים בהם פייסבוק מחליטה לשחרר את החשבונות.

ומה אם כל זה לא עובד?

אם אתם נתקלים בקושי לשחזר את החשבון שלכם, מתלבטים מה לעשות או פשוט לא יודעים איך להתחיל – יכול להיות ששווה לכם להיעזר בגורם חיצוני. חסימה של חשבון מודעות בפייסבוק יכול להיות ללא ספק שברון לב – ביחד עם חסימת המשתמש הולך קמפיין הפרסום, העוקבים הרבים שצברתם לאורך זמן והמוניטין הטוב שבניתם לעצמכם.

אני מבין כמה זה כואב – העסק והמכירות נעצרו ברגע אחד

בדיוק בשביל זה אני כאן לעזור.
אם אתם מעוניינים לעבוד עם איש מקצוע רציני, שייצג אתכם מול פייסבוק ויחזיר אתכם לפירסום צ'יק צ'אק ובלי עיכובים מיותרים – אני האיש שלכם.

איך אני אוכל לעזור לך בפיתרון הבעיה?

אני אפתח מהסוף – אני לא פייסבוק, ולא עובד אצל פייסבוק.
אני משווק שיש לו הרבה ניסיון מול האלגוריתם של פייסבוק, ומכיר את הנפשות הפועלות.
במילים פשוטות – עברתי לא מעט חרא בנושא (כולל הרבה השבתות של חשבונות פרסום שלי), ולמדתי על בשרי איך פועלים בסיטואציות האלו ואיך נוכל בסופו של דבר להחזיר אותך לפרסם ובמהירות האפשרית.

אז בוא נדבר תכל'ס

אני מתכוון לעזור לך ב-3 מישורים עיקריים:

1. אני אנסה לנתח מה הבעיה ולמה בכלל השעו לך את חשבון המודעות, כדי שתדע לא לחזור על הטעות הזו בפעם הבאה. פייסבוק לרוב אוהבים להיות מסתוריים ולחסום חשבונות על ימין ועל שמאל מבלי להסביר יותר מדי, מה שיכול להיות ממש ממש מתסכל.

2. אפנה בשמך לתמיכה של פייסבוק – ננסה לפנות ללב הטוב שלהם ולהסביר להם שלא הייתה טעות / שהייתה טעות בתום לב ונשלח את חשבון המודעות שלך לבדיקה בתקווה לתשובה חיובית.
ועד שפייסבוק יחזרו אלינו, נשב בחיבוק ידיים? ממש לא!
בשביל זה יש לנו את שלב מספר 3.

3. הכי חשוב – נסדר לך חשבון מודעות פעיל כדי שתוכל לחזור ולמכור במהירות. (השלב הזה מאוד משתנה בין חשבון לחשבון לפי חומרת ההשבתה ולכן חשוב לדבר איתי לפני שיוצאים לדרך).

מה חשוב שתזכור?

שוב – אני לא פייסבוק, ולכן אני אף פעם לא יכול להבטיח 100% הצלחה, אני כן יכול להבטיח שאנסה את כל מה שאני יודע, אבל חשוב שתיקח את זה בחשבון לפני שתפנה אלי.
ישנם מקרים בהם האלגוריתם מסמן אתכם בתור מפרי מדיניות שוב ושוב, ואף אחד לא יהיה מוכן להחזיר את החשבון שלכם לפעילות, במקרים כאלו יש נזק, אבל אנחנו נמזער אותו כמה שאפשר.

כמה יעלה שירות של השבת חשבון פייסבוק מושבת?

תלוי בחומרת המקרה, לרוב השירות ינוע סביב 300 + מע"מ.

מתאים לך?

שלח לי הודעת וואצפ בכפתור המצורף מטה, תן לי קצת רקע ונצא לדרך, שיהיה בהצלחה 😊

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)