הקמת קמפיין בפייסבוק – סוגי הקמפיינים השונים וכיצד לבחור נכון?

למה דווקא פייסבוק?

פייסבוק היא ללא ספק הרשת החברתית הפופולארית ביותר כיום בארץ וברחבי העולם. היא מקשרת בין חברים ומשפחה, עוזרת לאנשים למצוא טיסות זולות ומסייעת לאנשים בחיפוש עבודה. בין היתרונות הכי אטרקטיביים של פייסבוק יהיה ללא ספק היכולת שלה לתמוך בתי עסק בעולם השיווק הדיגיטלי. פלטפורמת השיווק של פייסבוק היא אחת מהפופולאריות ביותר בעולם ועומדת בראש ביחד עם גוגל. שתי אלה, מובילות על פלטפורמות השיווק הדיגיטלי האחרות וזוכות לתהילה רבה בקרב אנשי שיווק, בעלי עסק עצמאיים וחברות גדולות. אז למה ללכת דווקא על פייסבוק?

1. זולה

פייסבוק, כפי שכבר יצא לי לומר נחשבת לאחת מהזולות בשוק השיווק. ביחס לגוגל למשל, היא תהיה הרבה יותר זולה ובחלק מהמקרים תוביל לתוצאות יותר טובות.

2. פופולארית

במידה וקהל הייעד שלכם מבצע שימוש בפייסבוק על בסיס יומיומי (כפי שקורה במרבית המקרים), ייתכן ומדובר בפלטפורמה האידיאלית עבורכם לשיווק. פייסבוק תאפשר לכם לגשת ולדבר עם הלקוחות בגובה העיניים, ליצור איתם קשר בצ'אט וכל אלה – מבלי להקים אתר עסק משלכם.

3. נגישה

לעומת פלטפורמת הפרסום הסבוכה של גוגל, זו של פייסבוק היא נוחה במיוחד ונגישה גם למשתמש הטרי. לקריאה נוספת על השימוש בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, תוכלו לקרוא את המדריך על פרסום ממומן בפייסבוק שכתבתי.

אז איזה סוגי קמפיינים יש?

היתרון המשמעותי ביותר בפייסבוק כנראה, יהיה העובדה שהוא רחב במיוחד בסוג הקמפיינים שהוא מציע לבעלי העסקים. ודווקא בתוך המגוון הרחב, קל להתבלבל ולטעות בבחירה. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם כל הקמפיינים שפייסבוק תוכל להציע ושווה לכם להכיר.

1. קמפיין טראפיק

במידה ויש לכם דף נחיתה או אתר מסוים אליו הייתם רוצים להפנות גולשים – קמפיין טראפיק הוא כנראה האפשרות האידיאלית שלכם. מטרת הקמפיין תהיה להעביר את הגולשים לאתר שלכם ושיטת הדיווח תהיה בהתאם – תוכלו לבקש מפייסבוק לעדכן אתכם על צפיות מעמיקות בדף ולא על ההקלקות שהיו. מדובר בסוג קמפיין פופולארי במיוחד שיכול להתאים למגוון רחב של בתי עסק. שימו לב – בשביל לאמוד את התוצאות ברמה הגבוהה ביותר חשוב להתקין פיקסל באתר הרלוונטי.

2. קמפיין לידים

קמפיין לידים בדומה לקמפיין טראפיק מטרתו היא לקרוא לגולשים לפעולה ועדיין יש הבדל משמעותי אחד – בקמפיין לידים הגולש לא יצא מהפייסבוק לאתר מוסדר אחר, אלא ימלא שאלון פשוט שתגדירו בתוך הרשת החברתית. היתרון? במידה ואין לכם אתר, מדובר בחיסכון עבודה, כסף וזמן משמעותי. החיסרון? אין לכם יותר מידי אפשרויות עיצוביות שיעזרו לכם להקנות לטופס המילוי שייפתח בפני הגולש נופח מיוחד ואטרקטיביות. בנוסף, הרבה פעמים אנשים ימלאו את הטפסים האלה בטעות וסתם יצרו לכם בלגאן.

3. קמפיין צפיות בוידאו

במידה ויש סרטון שהייתם רוצים לקדם כמו סרטון הפנייה לאתר, או סרטון תדמית – יכול להיות ששווה לכם לשקול קמפיין צפיות בוידאו. כך תוכלו לבקש מפייסבוק ליצור לכם רשימות של אנשים שצפו בחלקים שונים של הסרטון ולהבין כמה תהודה הסרטון תפס.

4. קמפיין מסנג'ר

במידה ולא הייתם רוצים להפנות את הגולשים לאתר מסוים, אלא ליצור איתם קשר בצ'אט אישי – תוכלו לבחור בקמפיין המסנג'ר של פייסבוק. כך תוכלו לחסוך לעצמכם בניית אתר וליצור שיח אישי וענייני עם הלקוחות שלכם.

5. קמפיין חשיפה

אם אתם רוצים לתת לגולשים להיחשף למודעה שלכם כמה שיותר, יכול להיות שקמפיין חשיפה הוא האפשרות האידיאלית עבורכם. במקרה הזה פייסבוק תפיץ את המודעה שהכנתם לכמה שיותר אנשים, אך תתייחס פחות לכמות המקרים שאלה יכנסו לקישור המצורף או ינקטו בפעולה בהתאם לכך. שימו לב לא לשתף את המודעה יותר מידי מול אותם האנשים הקבועים ולהימנע ממצב שהמודעה מציקה לגולשים ומזבלת להם את הפיד.

6. ועוד!

קיימים קמפיינים נוספים בפייסבוק בינהם קמפיין המרות, קמפיין מעורבות ועוד ועוד…

אז איך בוחרים קמפיין?

בחירה של הקמפיין המושלם היא בהחלט לא פשוטה ויכולה לעורר דילמה מורכבת למדיי בקרב אלו מכם שמעוניינים לפרסם בפייסבוק. אז איך בוחרים את הקמפיין המתאים?

1. חושבים

לפני שאתם בוחרים את הקמפיין הכי טוב, אני ממליץ לכם לחשוב על המטרה של הקמפיין שלכם. האם אתם מעוניינים שיותר אנשים יכירו אתכם? האם המטרה הסופית היא שיותר אנשים יפנו לשירות שלכם? מה האופי שמאפיין את בית העסק שלכם? התהיות האלה יעזרו לכם בביצוע הבחירה הטובה ביותר.

2. מנסים כמה שונים

אם אתם שואלים אותי, האמת היא שאין הכרח למקד את כל ההשקעה הכספית שלכם בקמפיין מסוג אחד. תוכלו בכמה חודשים הראשונים לחלק את הכסף שלכם בין שניים – שלושה קמפיינים שנראו לכם אטרקטיביים ולהתרשם מהתוצאות.

3. הולכים על האפשרות האידיאלית

אחרי שראיתם אלו תוצאות מביאים כל אחד מהקמפיינים, תוכלו לבחור באחד האידיאלי ולהתחיל להריץ אותו כמו שצריך. אין שום סיבה אגב להתקבע – במידה והמטרה משתנה או שהקמפיין מאט את קצב ההצלחה, תוכלו כמובן תמיד להחליף אותו בהתאם.

למה חשוב לדאוג בקמפיין?

אחרי שהכרתם קצת יותר לעומק על סוגי הקמפיינים השונים, חשוב שתבינו אלו שלבים צריכים לעלות לכם בראש ביצירת הקמפיין המושלם.

1. פנייה לקהל היעד הנכון

לפני הכל, חשוב שתחליטו על קהל היעד הרלוונטי עבורכם – האם מדובר באוכלוסייה מבוגרת או צעירה? האם אתם מציעים את השירות באזור ספציפי בארץ? אולי אתם פונים למגדר אחד יותר מהשני? כל אלה משמעותיים לא רק במיקוד המודעה בקרב אוכלוסייה ספציפית אלא גם בעיצוב המודעה בדרך הטובה ביותר.

2. יצירת אסטרטגיה

לאחר שהבנתם מי קהל היעד שמעניין אתכם, חשוב להבין איזה תהליך מחשבתי הייתם רוצים להעביר את הגולשים – האם הייתם רוצים לגרום להם להבין שאתם שם? האם הייתם רוצים להציע להם למלא במהירות את הפרטים האישיים שלהם? במידה ומדובר בשירות נגיש ואטרקטיבי יכול להיות שיהיה עדיף לגשת לדף נחיתה ומצד שני, כשמדובר בשירות מורכב יותר יכול להיות שכדאי לכם להסתפק בהעלאת תודעה.

3. עיצוב אטרקטיבי

אחרי שהבנתם קצת יותר את המטרה של הקמפיין שלכם וגיבשתם לעצמכם אסטרטגיה, כל מה שנשאר לכם לעשות זה לעצב את המודעה. את המודעה תוכלו לעצב לגמרי בעצמכם, או להיעזר כמובן באיש מקצוע. תדאגו לעיצוב אטרקטיבי, תשלבו במודעה משפט מפתח שיתפוס את העין ותצרפו במידה ויתאפשר לכם סרטון שיעורר עניין.

זהו, מתחילים!

עכשיו כשאתם מכירים את עולם הקמפיינים בפייסבוק קצת יותר לעומק, אתם בשלים להתחיל במסע האישי שלכם להצלחה. במידה ואין לכם זמן לנהל את קמפיין הפייסבוק האישי שלכם או שאתם פשוט לא יודעים איך להתחיל – תוכלו תמיד להיעזר באיש מקצוע שינהל לכם קמפיין ממומן בפייסבוק שמכיר את העבודה ויעשה לכם קצת סדר. בין אם תבחרו לגשת לעזרה חיצונית ובין אם תנהלו את הקמפיין האישי שלכם לגמרי לבד, אני בטוח שתצליחו ליצור את המודעה הכי טובה שאפשר! שיהיה לכם הרבה בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)