מדריך לשיווק בפייסבוק למתחילים – איך לפרסם ?

קרוב ל2.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים בפייסבוק – כשהזמן הגלישה הממוצע בישראל הוא 4 שעות ביום ולכן זאת ההזדמנות המושלמת בשבילכם להפוך את אותם משתמשים ללקוחות קונים באמצעות שיווק בפייסבוק. אז איך עושים את זה? מאיפה מתחילים? המומחים שלנו ריכזו לכם מדריך לשיווק בפייסבוק למתחילים. יוצאים לדרך!

פייסבוק היא אחת הפלטפורמות החברתיות המתפתחות ביותר. אחד מכל שלושה אנשים משתמש בה וכל 5 שניות נפתח פרופיל חדש. אם גם אתם רוצים ליהנות מחשיפה גבוה לעסק שלכם ובעלויות יחסית נמוכות שיווק בפייסבוק היא הדרך המושלמת לכך. יש אנשים שמעדיפים לשכור שירותים של אנשי מקצוע ויש כאלה שיעדיפו לעשות עצמאית – וכן זה אפשרי! הכנו מדריך למתחילים בו נכיר את המושגים הבסיסיים ונלמד לפתוח עמוד עסקי.

פותחים עמוד עסקי

כדי להתחיל בתהליך שלנו קודם כל נפתח את העמוד העסקי שלנו. פייסבוק יציע לנו כמה אפשרויות להגדיר את סוג העסק: מותג, מוצר, שירות, מוצר קהילה, דמות ציבורית ועוד. בחרו את סוג העסק שמתאים לכם וכן שמתאים לקהל הלקוחות שלכם.

מגדירים תמונת פרופיל

מעולה! פתחתם את העמוד. עכשיו פייסבוק יבקש מכם לעלות תמונת פרופיל ותמונת קאבר ראשית. כדי ליצור רושם ראשוני טוב אצל העוקבים העתידיים שלכם, חשוב לעלות תמונות באיכות גבוה ועם נראות אסתטית מסקרנת. כשמעלים תמונת פרופיל רצוי שזה יהיה הלוגו של החברה שלכם – כך הלקוחות שלכם יוכלו לזהות אתכם תמיד. שימו לב שאתם מעלים את הלוגו בגודל המתאים ושהוא לא נחתך, אחרת זה פשוט לא יראה טוב ומקצועי. גודל של תמונת פרופיל בפייסבוק הוא: 400x400px . אם עדיין אין לכם לוגו – תעלו תמונה שמייצגת את העסק שלכם ואת האנשים שעובדים בו. מבחינת תמונת קאבר (זה מעין באנר ראשי שמופיע ליד תמונת הפרופיל) כאן זה נתון להחלטתכם – תוכלו לעלות סרטון קצר שמתאר את כל המוצרים/שירותים שלכם, תמונה עם גרפיקה שכוללת את המוצר שלכם ועוד.

מזל טוב! יש לכם דף עסקי חדש!

אבל רגע, עוד לא סיימנו. נשאר לנו להגדיר עוד מספר דברים:

  • תיאור קצר של המותג שלכם – זה המקום שלכם לספר ללקוחות שלכם על העסק שלכם. מי אתם ומה אתם מציעים? מה עושה אתכם שונים ממתחרים? שימו לב שאתם מוגבלים במספר תווים – 155 תווים סך הכול אז זה צריך להיות קצר וקולע.
  • שם המשתמש שלכם – שם המשתמש שלכם הוא עד 50 תווים, רצוי לכתוב אותו באופן כזה שהלקוחות שלכם יוכלו לחפש אתכם. לדוגמה אם יש לכם עסק לניקוי חלונות וקוראים לו רק "יהודה חלונות" רצוי לכתוב אותו בפייסבוק בתור "יהודה חלונות – שירותי ניקוי חלונות במרכז". כך תוכלו להבטיח שאנשים יוכלו למצוא אתכם בקלות ולהבין על מה מדובר עוד לפני שנכנסו לדף העסקי שלכם.
  • אודות החברה – פייסבוק יציע לכם לערוך את פרטי החברה שלכם. מה השעות שהעסק שלכם פתוח? האם יש לכם חניה? מה הטווח המחירים? מה המוצרים/שירותים? כדאי להרחיב כמה שיותר על העסק שלכם כדי להקל על העוקבים הפוטנציאלים שלכם.

סיימנו – עכשיו מעלים פוסט ראשון!

בשעה טובה סיימתם ופתחתם דף עסקי מהמם וחדש. עכשיו נשאר לנו לעלות פוסט ראשון לעמוד ולהתחיל בשיווק. אנחנו ממליצים לשמור על עקביות, לעלות לפחות 2 פוסטים בשבוע שנותנים ערך לקוראים שלכם. זה המקום שלכם לשתף אותם בשירותים שלכם, מוצרים חדשים מגיעים, תוכלו לעשות פינת טיפים, מדריכים, "הכה את המומחה", תמונות מהעסק שלכם ועוד המון סוגי שיתופים. שמרו על גיוון ועניין בפוסטים שלכם וזכרו שאתם חייבים לתת ללקוחות שלכם ערך ולא רק לנסות למכור להם, אחרת לא תהיה להם סיבה טובה לעקוב אחריכם.

רגע, מה עם עוקבים? איך מגיעים אליהם?

בשלב הראשון תזמינו את כל החברים והמשפחה שלכם לעשות לייק לעמוד ותבקשו מחברים קרובים גם להזמין את החברים שלהם. תוכלו לפרסם את הדף העסקי שלכם בקבוצות פרסום ייעודיות בפייסבוק, לשתף פוסטים מעניינים ואתם תראו שהעוקבים יגיעו אליכם לאט לאט. כן, עוקבים איכותיים זה לוקח זמן ואנו ממליצים לכם ללכת על לאט ובטוח מאשר מהר ולא איכותי.

אחרי הכול – המטרה שלכם היא עוקבים שיהיו לקוחות קונים ולא רק עוקבים בשביל "המספר". דרך נוספת להגיע לעוקבים חדשים – היא לעשות "בוסט" על הפוסט. אתם משלמים כסף לפייסבוק בהתאם לתקציב שמתאים לכם, המערכת של פייסבוק תרשום לכם פחות או יותר לכמה אנשים תיחשפו בהתאם לתקציב וכן תדריך אתכם לטרגט את קהל היעד שלכם באמצעות הגדרת קהל פשוטה שכוללת: הגדרת גילאים, תחומי עניין, סטטוס משפחתי, לימודים ועוד.

עוד כמה טיפים שכדאי לגזור ולשמור

  1. הנעה לפעולה – פייסבוק מקדם בפיד פוסטים שיש בהם אחוזי אינטרקציה גבוהים. לכן, העדיפו תמיד לכתוב את הפוסטים שלכם עם הנעה לפעולה שקוראת לעוקבים שלכם לעשות לייק, להגיב, לתייג, לשתף וכו'. כך תוכלו להבטיח שיותר עוקבים יעצרו על הפוסט שלכם וירצו לשתף אתכם פעולה.
  2. שיתופים – אחת לשבוע בצעו שיתופים של הפוסטים שלכם בקבוצות. החשיפה של הדפים העסקיים היא מזערית ובקבוצות אחוז החשיפה הוא גבוה הרבה יותר. הירשמו לקבוצות שרלוונטיות לעסק שלכם כדי להימנע מהספמה.
  3. תמונות, תמונות, תמונות! – כבר לא חייבים לעלות תמונות עם עיצוב גרפי מקצועי. אתם יכולים – אבל אתם ממש לא חייבים. מספיק לעלות תמונות אותנטיות עם איכות גבוהה. כמו כן, תוכלו למצוא היום מגוון רחב של אפליקציות לעיצוב תמונות – מאוד קלות לשימוש. דף עסקי בלי הרבה תמונות הוא לא מעניין ולא ימשוך מספיק עוקבים חדשים. כמו כן, אם אתם מעלים אלבום תמונות או תמונה אחת, מומלץ להוסיף תיאור או טקסט קצר שמסביר מה רואים בתמונה.
  4. מיתוג – זה כבר השלב הבא. אחרי שיש לכם אתר, לוגו ומוצרים זה הזמן להתחיל לבחור במיתוג שיהיה מזוהה תמיד בכל הרשתות החברתיות. השתמשו באותם צבעים וקווי עיצוב בכל התמונות שאתם מעלים כדי לתפוס את תשומת הלב של העוקבים שלכם וכן לעורר אמון לטווח הרחוק.
  5. ממומן – קמפיינים הם חלק בלתי נפרד מניהול דף עסקי בפייסבוק. זה למעשה הדרך המושלמת למצוא את קהל הלקוחות שלכם באמצעות הגדרת קהלי יעד שמתאימים למוצר או השירות שלכם. כיוון שמדובר בנושא מורכב, אנחנו נכין לכך מדריך נפרד אך דעו שכדאי ומומלץ לשלב לפחות קמפיין אחד שרץ ויוכל להביא לכם לידים ועוקבים חדשים.

לסיכום

בין אם אתם בעלי עסק קטן, בינוני או גדול – כיום כולם צריכים נוכחות דיגיטלית חזקה ברשתות החברתיות. בין אם זה בשביל הפרסום עצמו, הנראות או יחסי ציבור – פייסבוק היא אחת הפלטפורמות הנפלאות בשביל לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם וכמובן שהיא כלי פרסום אפקטיבי ומשתלם.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)