מחיר פרסום בפייסבוק – כמה עולה פרסום בפייסבוק?

למה דווקא פייסבוק?

פייסבוק היא ללא ספק אחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר שנמצאות בשוק כיום. היא מנהלת גם את אינסטגרם, חזקה הרבה יותר מטוויטר ולמען האמת, שורפת לרבים מאיתנו הרבה יותר זמן ממה שהיינו רוצים להאמין. במילים אחרות, כולם נמצאים בפייסבוק וניצול נכון של העובדה הפשוטה הזאת יכול לעשות פלאים לשיווק לכל עסק.

פרסום ממומן בפייסבוק לצד שיווק אורגני משמעותי במיוחד בנתינת בוסט ראשוני לשיווק עסק. לעומת שיווק אורגני שדורש השקעה רבה של עבודה וזמן, ניהול נכון של קמפיין שיווקי בפייסבוק יכול להביא תוצאות כבר תוך כמה שבועות או חודשים. אני ממש לא אומר שמדובר באפשרות הכי טובה, אלא בכזו שמומלץ לנצל ביחד עם אפשרויות הפרסום האחרות. אז למה ללכת דווקא על פרסום ממומן בפייסבוק ומה המחירים של פרסום ממומן בפייסבוק?

1. מתאים לקהל הרחב

כשאתם בוחרים את פלטפורמת הפרסום שלכם, חייב להיעשות קישור לקהל היעד הרלוונטי. פייסבוק משמשת כיום לא רק צעירים ונוער אלא אנשים במנעד גילאים רחב במיוחד. ולכן, היא יכולה לתת מענה לכל צורך שיווקי ולמקסם את הצלחת הקמפיין שלכם.

2. זול ביחס למתחרות

אם אתם כבר בוחרים ללכת לפרסום ממומן ומתלבטים בין האפשרויות השונות, כנראה שגם העניין של המחיר עלה על הפרק. מחיר פרסום בפייסבוק זול משמעותית ביחס למתחרות וקליק בפייסבוק יעלה לכם הרבה פחות מאשר פרסום ממומן בגוגל או בכל פלטפורמת פרסום אחרת.

3. יביא תוצאות במהירות

כמו שכבר יצא לי לומר, במידה ואתם מתלבטים בין שיווק אורגני לממומן – התשובה נמצאת כנראה איפשהו באמצע. אני ממליץ לכם לפחות בהתחלה לשלב פרסום ממומן בשיווק העסק בשביל לעזור לעסק שלכם לתפוס תאוצה ראשונית.

4. משתלב בפיד

לעומת הסימון הבולט של הפרסומות שתראו בגוגל, פייסבוק הולכת ומתשתשת את המודעות עם הזמן. מלבד סימון "Sponsored" שימוקם בצבע אפור מעל המודעה, לא תראו שום סימן מזהה. המודעות יופיעו בפיד השוטף של הגולשים וישתלבו בו באופן נעים לעין ולא בולט ומרתיע.

5. פרסום בגובה העיניים

כמו שכבר יצא לי לומר, כולנו משתמשים ברשתות החברתיות. ולכן, פרסום בפייסבוק יהיה דרך מצוינת ליצור אינטרקציה בגובה העיניים עם הלקוחות. כך הלקוחות יוכלו להכיר אתכם מקרוב, להנות מניסוחים יומיומיים ואפילו ליצור איתכם קשר בצ'אט הפרטי במידה ויתעניינו בשירות שלכם – דבר כזה לא תוכלו להשיג למשל, בפרסום ממומן בגוגל.

מי יפנה לשיווק בפייסבוק?

שיווק בפייסבוק יכול למעשה להתאים לכל עסק ולעזור לו למצוא את הדרך האישית שלו להצלחה. ועדיין, בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם מקרים בהם שווה לבתי עסק לפנות לפרסום ממומן בפייסבוק.

1. עסק צעיר

במידה ואתם עסק צעיר שעוד מחפש את עצמו, השאלה העיקרית שכנראה עומדת כרגע על הפרק, היא התהיה מאיפה להביא את הלקוחות. דרך פשוטה לשווק את עצמכם ולייחצן את עצמכם לפחות בהתחלה, תהיה כמובן לגשת לפרסום ממומן בפייסבוק – מדובר בתהליך פשוט ונגיש שיביא לתוצאות מהירות (למדריך המלא על איך לפרסם בפייסבוק).

2. עסק שמחפש את הדרך

אם המכירות דעכו או שאתם מחפשים דרך נוספת לעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם – כנראה ששווה לכם ללכת על קמפיין ממומן בפייסבוק. כך תוכלו לגשת לקהל יעד שמעולם לא הכיר אתכם, לפרסם את עצמכם בפלטפורמת שיווק נוספת ולהגדיל את רווחי החברה.

אז כמה עולה לי לפרסם בפייסבוק?

לפני הכל, חשוב לי להבהיר שבדומה לקמפיין פרסום בגוגל, גם כשמדובר בפייסבוק, למרות שיוצע לכם מחיר חבילת קמפיין מומלץ – הקובע המוחלט של תמחור הקמפיין הוא מנהל הקמפיין עצמו. ובכל זאת, מידת ההשקעה שפייסבוק תעשה בקמפיין תושפע ללא ספק מסכום התקציב. אמנם גם סכומים זניחים יוכלו לעשות שינוי, אבל אם אתם שואלים אותי – השקעה של פחות מחמישים שקלים בחודש כנראה לא תעשה את העבודה. אז מה ישפיע על תמחור הפרויקט?

1. סוג קהל היעד

קיים הבדל משמעותי בתמחור פרסומים שנוגעים לגילאים שונים, מגדר שונה ואפילו מדינות – כנראה שלא תופתעו לשמוע שעלות הפרסום בישראל היא מהגבוהות בעולם. בחירה בקהל יעד יקר יותר כמובן תשפיע על מחיר הקמפיין.

2. מגוון קהל היעד

כשאתם מתלבטים במיקוד הפרסומת שלכם, חשוב להבין לאיזה קהל יעד היא מכוונת. במידה והפרסומת שלכם פונה לקהל יעד מאוד ספציפי, כנראה שיש לכם אפשרות לצמצם את כמות האנשים שנחשפים אליה ובכך, לחסוך לעצמכם הרבה כסף. מצד שני – יכול להיות שתפוצה רחבה של הפרסומת יכולה להשתלם. תעשו את השיקולים בעצמכם, תעשו חתכים לפי אזורי שירות, גילאים רלוונטיים וכדומה.

3. מחיר לחיצה

בבניית הקמפיין שלנו בפייסבוק, ניתנת האפשרות לבחור את מטרת הקמפיין, אשר תשפיע כמובן גם על מחיר הלחיצה. תוכלו למקד את הקמפיין שלכם בהגברת מודעות, או מעורבות גולשים – שווה לכם לפחות בהתחלה להשוות בין התמחור והתוצאה של האפשרויות השונות ולראות מה הכי מתאים עבורכם.

4. מיקום המודעות

אמנם לא קיימות יותר מידי אפשרויות למיקום הפרסומת בפייסבוק אבל חשוב לשים לב לכך שלפרסום באינסטגרם לרוב יהיה תמחור גבוה יותר מאשר פרסום בפייסבוק – במידה וזה לא הכרחי, כנראה שווה לכם לוותר על האפשרות הזאת.

5. תקופה בשנה

תקופות חמות בשנה כמו חג פסח, חגי תשרי ויום שישי השחור הן תקופות שיא בפרסום בפייסבוק. הביקוש הרחב של העסקים השונים בפרסום ברשת החברתית האהובה ישפיע כמובן על מחיר הפרסום בימים אלה. קחו את העניין בחשבון.

6. ניהול הקמפיין

עלות צד תהיה כמובן עניין ניהול הקמפיין. במידה ואתם עסק גדול ואין לכם זמן לנהל את קמפיין השיווק שלכם, ייתכן ותפנו לאיש מקצוע שינהל אותו עבורכם. מדובר בהוצאה נלוות ולא הכרחית, שנובעת ממחסור בזמן או ניסיון בתחום, בדרך כלל מדובר בסדר גודל של 2,500 ש"ח לחודש לניהול הקמפיין (לא כולל תקציב פרסום) כך שיהיה משתלם לפנות לאיש מקצוע רק בתקציבים גבוהים לפרסום, לפחות 5,000 ש"ח לחודש.

האם לנהל בעצמי או להיעזר באיש מקצוע?

אם אתם שואלים אותי, עם כמות המידע הרחבה שקיימת כיום ברחבי הרשת, כל אחד יכול לנהל לגמרי בעצמו קמפיין ממומן בפייסבוק. הבעיה מגיעה כשלבעל העסק אין את הזמן או הפנאי ללמוד את העולם השיווקי. כשאתם פונים לפרסום ממומן בפייסבוק ולמעשה לכל פרסום אחר, חשוב להשקיע את מידת הזמן הראויה. במידה ואין לכם אותו – כנראה שאכן כדאי לכם לגשת ולהיעזר באיש מקצוע. שירות ליווי קמפיין ממומן בפייסבוק יכול לעלות לכם כמה אלפי שקלים אבל מדובר בהשקעה שסביר שתחזיר את עצמה עם רווח נאה.

אז איך מתחילים?

במידה והגעתם למסקנה שאתם רוצים לפתוח קמפיין פרסום משלכם בפייסבוק, רק נשאר לכם להתחיל! חשוב שתזכרו שמידת ההשקעה העיקרית בפרויקט אכן תהיה בתחילת הדרך, אבל בשביל למקסם את מידת ההצלחה – חשוב לבצע בקרה על הביצועים השוטפים של הקמפיין ולדאוג לשנות את ההגדרות מידי פעם במידת הצורך. במקביל לפתיחת הקמפיין, אני ממליץ לכם לדאוג לפעילות שוטפת בדף העסק שלכם – ניהול נכון של הדף האישי שלכם משמעותי ביותר במידת הצלחת השיווק. שיהיה לכם הרבה בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)