חיפושים מגניבים בפייסבוק – איך עושים אותם?

אם עד היום התמקדתם רק באיך לחפש דברים בגוגל, בטח תשמחו לגלות מה אפשר לחפש ולמצוא דרך פייסבוק. מאז שנכנס לחיינו ה- Search FYI של הרשת החברתית המפורסמת ביותר בעולם, היא התחילה לאנדקס למעלה מ-2 מיליארד פוסטים, לגביהם מתבצעים למעלה מ-1.5 מיליארד חיפושים חדשים מידי יום!

חיפושים מגניבים בפייסבוק - איך עושים אותם

אם אתם כמו פייסבוק, מבינים את חשיבותו של החיפוש וכיצד להשתמש בו כדי לממש צרכים ואינטרסים חשובים, רצוי שתדעו מה אפשרויות החיפושים הללו כוללות ומה בכלל אפשר לעשות איתם.

נושאים, טרנדים ואנשים: מה מוצאים בשורת החיפושים של פייסבוק?

שורת החיפוש בפייסבוק תאפשר לכם, כמו בגוגל, להקליד כל דבר שתרצו ולקבל תוצאות מתאימות: חברים, עסקים, קבוצות, פוסטים, קטעי וידאו ועוד. הקלדת הביטוי כוללת השלמת מילים אוטומטיות וגם תוצאות חיפוש שכוללות את מה שמתרחש בזמן אמת – הפוסטים הפומביים המעודכנים ביותר בנושא שאותו חיפשתם. ההיררכיה המובנית של פייסבוק תציג לכם קודם כל עמודים ולאחר מכן פוסטים מחברים, קבוצות ואנשים קשורים.

בעניין הרלוונטיות, פייסבוק מנסה להידמות לגוגל ע"י איסוף הפוסטים האחרונים ביותר בכל נושא. אם ניקח אירוע חדשותי כמו למשל הבחירות ונריץ חיפוש על "ביבי בחירות 2021" – נקבל את כל הפוסטים שאזכרו את הביטוי, את הביטויים הסמוכים לו (למשל: "בחירות 2021") וגם עמודים בנושא כמו דפים חדשותיים והדף של ראש הממשלה נתניהו עצמו.

כשפייסבוק רק התחילה לפעול בשיטת החיפושים הזו לפני 5-6 שנים, היא הדגישה עד כמה אפשר לנטרל תוכן מיותר ולהתמקד רק ברלוונטי עבורנו. לכן גם התוצאות הרלוונטיות בנויות באופן שבו הקרובות והמדויקות ביותר לחיפושים יצופו קודם ורק לאחר מכן יוצגו תוצאות נוספות על פי ההיררכיה שפייסבוק קבעו.

חיפושים לפי כתובת מייל או מספר טלפון בפייסבוק

אפשרות חיפושים מעניינת ומעט שונה דרך הפייסבוק, תאפשר לכם למצוא אנשים דרך פרטים מזהים בקלות ובמהירות. נניח שנשלחו אליכם קורות חיים למשרה מסוימת ואתם רוצים, כמו שחברות רבות מבצעות היום, לבדוק מיהו אותו אדם וכיצד נראים החיים שלו דרך הפרופיל האישי בסושיאל. בנקודה זו כל שעליכם לעשות הוא לחפש את אותו אדם לפי כתובת המייל או מספר הטלפון שלו.

ממבט ראשון זה באמת מטריד שכל אחד יכול להציץ לפרופיל שלנו באמצעות פרט מזהה כזה שידוע לו. מצד שני, הרשת החברתית לא נולדה אתמול וכידוע לכם, כל מידע ברשת עשוי כך או אחרת להיות נגיש לאחרים. אם נרשמתם לרשת החברתית והסכמתם לתנאי השימוש, לזה בדיוק הסכמתם.

ובחזרה לחיפוש אנשים – אם הקלדתם את כתובת המייל, תקבלו את הפרופיל שמאחוריה, כל עוד מדובר במייל של אדם פרטי ולא מייל של חברה. אם תבקשו לחפש על פי מספר טלפון, עליכם לכתוב את המספר ברצף בלי מקפים ולקבל את התוצאות. זו גם דרך טובה לאתר כל מיני ספאמרים מרגיזים שמחייגים או שולחים אליכם הודעות ממספר טלפון נייד.

איתור אזכורים, שיתופים וקישורים מהאתר שלנו

גם אם פרסמתם פוסט ומוצגים לכם נתוני הלייקים והשיתופים, אתם בוודאי יודעים שהנתונים הללו לא מתקבלים בשקיפות מקסימלית, משום שמעט מאוד ידוע בנוגע לדרך שבה פייסבוק אכן אוספת את הנתונים הללו. האם שיתוף מחבר ששיתף נספר כשיתוף בפוסט המקורי? האם רגשון כועס במקום לייק נספר כ"לייק"? האם אפשר לראות תגובות לשיתופים שבוצעו לפוסט המקורי?

כאן נכנסת לפעולה שורת החיפושים, שתעזור לכם לקבל אינדיקציה טובה יותר לגבי מי לייקק, מי שיתף ומי דיבר עליכם ברשת החברתית. מעבר לכך שאתם יכולים לחפש את שמכם כפי שהוא מצוין בפרופיל עצמו, תוכלו גם להעלות דומיין של אתר מסוים ולראות האם יש עמודים שפרסמו קישור למאמר או עמוד כלשהו מתוך האתר שלכם, האם שיתפו משהו שכתבתם, האם אחרים העלו את האתר שלכם בקבוצות ועוד.

שימו לב שהחיפושים לא מוצגים כרונולוגית, כלומר אין בתוצאות חלוקה לתאריכים או שנים ולכן תצטרכו להיכנס פנימה כדי לראות את התאריך המקורי הנקוב בפוסט. בנוסף, לא יוצגו לכם תוצאות מקבוצות סגורות אף פעם, כך שלא באמת תוכלו לדעת.

חיפוש קבוצות, קהילות ותחומי עניין בפייסבוק

חיפוש לפי תחומי עניין הוא לפחות בעיני אחת הפונקציות המרכזיות ביותר של חיפושים בפיסבוק. אפשר לחפש אנשים בעלי תחומי עניין מסוימים, קבוצות בנושאים ספציפיים ופוסטים שדנים באותו הנושא ופורסמו באופן פומבי. ובכלל, תחומי עניין לוקחים חלק משמעותי כחלק מתכנון קמפיין ממומן בפייסבוק.

בעבר היה אפשר לחפש גם חברים וחברים של חברים שאוהבים עמוד או תחום עניין מסוים, אבל מרגע שהקבוצות הפכו לבעלות אחוז החשיפה המשמעותי ביותר של פייסבוק, אפשרות זו ירדה מהפרק (בפייסבוק ישראל בכל אופן) וכעת יוצגו לכם חברים שנמצאים בקבוצה מסוימת או ביצעו לייק לעמוד מסוים, כל עוד לא מדובר בקהילה סודית.

כיום חיפוש הקבוצות מכיל בתוכו גם אפשרות חיפוש פנימית, כך שאם אתם כבר נמצאים בתוך קבוצה מסוימת, לחיצה על זכוכית המגדלת תאפשר לכם למלא בשורת החיפושים כל דבר שתרצו ולחפש אותו בקבוצה. זה סופר פרקטי אם אותה קבוצה עוסקת בתחום שלכם ואתם רוצים לפרסם או לשווק לה (על פי חוקי הקבוצה כמובן) ומתלבטים באיזו דרך כדאי לעשות זאת.

ועוד עניין בנוגע לקבוצות – כל קבוצה שתתקבלו אליה, תראה לכם את החברים שלכם בפייסבוק ששותפים לקבוצה. זו הזדמנות פז להתוודע לתחומי העניין האישיים שלהם ולעניין אותם בפרסום או מוצרים שהם יוכלו לצרוך באופן ראשוני במחיר נמוך (או ללא עלות) ולעודד אותם לפרסם פוסט בנוגע לשירות או המוצר שלכם. והרי לכם מנגנון קידום מכירות פשטני ואפקטיבי ביותר!

האופציה החדשה והניסיונית של פייסבוק: קאמבק לחיפושי האשטאגים (תגיות)

בשקט בשקט ומתחת לאף, צמחה ממש בחודש הראשון של 2021 אופציה חדשה שכבר מופיעה אצל חלק מהמשתמשים והיא האפשרות לחפש פוסטים נוספים על פי האשטאגים. נכון שפייסבוק ניסו להטמיע את האפשרות בעבר וכל מה שהצליחו להשיג היה #יוזריםשלאמביניםאיךמשתמשיםבזה אבל נראה שכעת הם מבינים שהקהל הצעיר יותר נמצא שם ולאור השימוש באינסטגרם, צריך לבדוק את הנושא הזה שוב.

מתחת לפוסטים שיש בהם האשטאגים, תיתקלו באפשרות לצפות בפוסטים נוספים שנושאים את אותו ההאשטאג, מה שמרמז על עידן ורוד בסוגית הקידום האורגני שנרדמה מעט בשנתיים האחרונות. מעבר לכך, אם תתחילו להקליד את אותו ההאשטאג בשורת החיפושים, תקבלו מספר שימושים אפשריים לאותו ההאשטאג ודומיו.

אם האפשרות הזו באמת תתחיל לפעול אצל כל היוזרים והם אכן ישתמשו בה, החשיפה שלכם תשתפר משמעותית באמצעות ההאשטאגים וחיפוש האשטאגים, ממש כמו באינסטגרם. עדיין לא ידוע האם האפשרות הזו באמת תתפוס וגם אי אפשר לדעת אם פייסבוק מתגמלים בחשיפה גבוהה יותר את המשתמשים שישתמשו באפשרות הזו ולכן כל שנותר הוא להמתין ולהתפלל שזה אכן יהיה בשימוש נרחב אצל הקהל. ולכן אם זה מופיע אצלכם (סביר שבאופן רנדומלי ופתאומי) מתחת לפוסט מסוים, נסו להשתמש בזה. מי יודע, אולי בסוף זה יתפוס.

בקיצור ולסיכום

למרות שפייסבוק מציעה כמה וכמה דרכים לחפש אינפורמציה ובעיקר פוסטים וקהילות, היא רחוקה מאוד מלהידמות לגוגל ברמת גמישות החיפושים וסוג האינפורמציה המוצגת. ועם זאת, חיפושים בפייסבוק יתאימו מאוד לבעלי אתרים שמעוניינים למצוא דרכים גמישות ויצירתיות לפרסם את עצמם ולדעת באילו קהילות או עמודים כדאי להשתתף, להגיב ולהציע את עצמם ושירותיהם לאחרים.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)