מה זה יועץ קידום אתרים והאם אתה צריך אחד כזה?

מה עושה יועץ לקידום אתרים?

יועץ לקידום אתרים הוא סמכות מקצועית. מדובר באדם בעל ניסיון רב בעולם השיווק הדיגיטלי וכיוצא בזאת, באחד שלגמרי מבין את העבודה. לעומת מקדם אתרים של ממש, יועץ לקידום אתרים לא לוקח חלק פעיל בעבודה אלא מבצע עליה בקרה, מייעץ לאנשים שמבצעים אותה ונותן טיפים שימושיים על מנת למקסם את התוצאות שהיא מביאה. יועץ אתרים טוב יהיה בסופו של דבר אחד שמנותק מהעשייה השוטפת של שיווק העסק ומגיע מבחוץ ללא שום אינטרס להשתלב בעבודת השיווק – אדם נטרלי שתפקידו הוא פשוט לבחון את ההתנהלות הקידום של אתר העסק.

יועץ לקידום אתרים

מתי נביא יועץ לקידום אתרים?

יועץ לקידום אתרים יכול לסייע גם בשגרה. מדובר בדרך פשוטה לבחון את העבודה שלנו או של בעל המקצוע שהבאנו לטובת מיתוג העסק שלנו. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם כמה מקרים בהם שווה לכם לקבוע ייעוץ עם איש המקצוע המיוחד הזה.

1. בחינת עבודת איש המקצוע

אם התחלתם לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי ואתם פשוט לא רואים תוצאות – יכול להיות שעובדים עליכם. יועץ לקידום אתרים יכול בקלות לבחון את העבודה של איש המקצוע שלכם ולבדוק אם הוא פשוט עושה צחוק מעבודה. באמצעות סל הכלים שעומד לרשותו היועץ שלכם יבחן את טקטיקות השיווק בהן המקדם שלכם משתמש ואת הדברים המשמעותיים או השוליים שחסר בהן. אגב, יכול להיות שמקדם האתר שלכם לגמרי עושה עבודה טובה – לפעמים בקידום לוקח זמן עד שמגיעים לתוצאות.

2. כשאנחנו מחפשים מנטור שיווקי

אם אתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם לגמרי בעצמכם ומעולם לא יצא לכם לעסוק בתחום – יכול להיות ששווה לכם להתייעץ עם יועץ לקידום אתרים. מדובר בדמות סמכותית שיכולה להוות עבורכם מעיין מנטור ולהעביר לכם את כל הידע בעולם המורכב והסבוך הזה.

3. במקרי ענישה

לפעמים גם כשמשווקים אתר כמו שצריך עדיין חוטפים ענישה מגוגל. במידה ומדובר בעבודה של איש מקצוע שמתנער מהאחריות שלו – היועץ יוכל לעזור לכם לצאת מהברוך ולוודא שלא תיפלו לאותה טעות אומללה שוב. 

4. כשאנחנו בונים אתר חדש

בניית אתר חדש היא אף פעם לא פשוטה ומדובר בהזדמנות מצוינת למתג את בית העסק שלכם ולשווק אותו כמו שצריך. בבניית האתר תוכלו לקבוע עם יועץ קידום אתרים ולשמוע ממנו על הדרכים הנכונות לסדר את האתר ואת התוכן לטובת קידום האתר בגוגל, ברשתות החברתיות ולהפוך אותו כמובן לכמה שיותר נעים לקריאה ושיטוט עבור המשתמשים.

אלו שירותים יכול לתת היועץ?

יועץ לקידום אתרים בסופו של דבר יכול לתת לכם כל שירות ייעוץ בנושא שעולה לכם לראש. כמו שאמרתי, לא יהיה מדובר בדמות שתבצע את העבודה עבורכם, אחרת הייעוץ שהיה נותן לא היה נטרלי. מדובר בסמכות מנותקת שתוכל לעזור לכם להבין מה היא הדרך הנכונה. אז אלו שירותים יוכל לתת לכם היועץ?

1. בחינת שיווק האתר הקיימת

האפשרות הקלאסית ביותר תהיה להתייעץ עם יועץ לקידום אתרים בנוגע לטקטיקת שיווק האתר הקיימת. תוכלו לסקור את הכלים שהנחו אתכם או את בעל המקצוע, לעבור על מבנה האתר ומילות המפתח בהן נעשה שימוש ולהבין האם ההתנהלות היא אידיאלית בדרך שהיא נעשית באותו הזמן. תמיד יש לאן להשתפר ואיך לשבח את העבודה – עצות יכולות רק לעזור.

2. ייעוץ חודשי לבעל עסק

אם אתם בונים את אתר העסק שלכם ואסטרטגיית השיווק שלכם לגמרי לבד, יכול להיות ששווה לכם להנות משירות של מנטור שיווקי. פגישה חודשית עם יועץ שיווקי יכולה לעשות לכם קצת סדר בבלגאן ולוודא שאתם מבצעים את העבודה שלכם על הצד הטוב ביותר.

3. ייעוץ חד פעמי

אם אתם נתקלים בבעיה נקודתית, בתהייה מורכבת או בשלבי השיווק הראשוניים – תוכלו לקבוע את יועץ לקידום אתרים פגישת ייעוץ בודדת ולהנות מהידע העשיר שלו.

לאלו מסקנות היועץ יוכל להגיע?

במהלך פגישת הייעוץ עם יועץ קידום האתרים שלכם, הוא כנראה יסקור את שיטת השיווק הקיימת ואת המבנה שמאפיין את אתר העסק שלכם. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הן כמה מסקנות אליהן ייתכן ויגיע.

1. שינוי מילות מפתח

בהרבה מקרים מילות המפתח שהתאימו בתחילת ימיו של אתר העסק שלכם כבר לא רלוונטיים כיום – הגולשים שינו את המינוח, גוגל שינו את אלגוריתם התצוגה שלהם ובשורה התחתונה, הן כבר לא עושות את העבודה. יועץ קידום האתרים יוכל להמליץ לכם לבצע מחקר מילות מפתח חדש ואפילו לסייע לכם להבין מהי הדרך הנכונה ביותר לשלב אותן במבנה האתר הקיים שלכם.

2. שינוי מבנה האתר

מבנה האתר משפיע לא פעם על היכולת לקדם אותו בגוגל. כמות גדולה של תוכן במעט דפים נתפסת פחות טוב בגוגל למשל מאשר כמות תוכן גדולה שנפרסת על פני הרבה דפים. היועץ השיווקי יוכל לעזור לכם בשיפוץ מבנה האתר שלכם ומקסום הפוטנציאל השיווקי שטמון בו.

3. שינוי דומיין

ביחד עם יועץ קידום האתרים תוכלו לתהות האם מומלץ להחליף את הדומיין הישן ולפנות לרכישת דומיין חדש שיתאים לשירותי העסק שלכם.

איך בוחרים יועץ לקידום אתרים?

1. מקצועיות

החלק המשמעותי ביותר בבחירת איש המקצוע הנכון יהיה ללא ספק בחירת אדם מקצועי שמכיר את העבודה. חשוב שיהיה מדובר באדם בעל ניסיון רב, שמכיר את עולם השיווק מקרוב ובעל עין חדה לפרטים הקטנים. תוכלו לקרוא על עבודות שהוא ביצע בעבר, לשמוע על הניסיון האישי שלו ואפילו למצוא ביקורות של לקוחות מרוצים ולהתייעץ איתם.

2. יחס אישי

בבחירת היועץ חשוב ללכת על אדם שיש לכם איתו שפה משותפת. בסופו של דבר, מדובר באדם שתנהלו איתו שיח אישי על העסק והמטרות האישיות שלכם. חשוב שיהיה מדובר באדם שתרגישו בנוח לדבר איתו על הנושאים האלה ובאחד שקל לכם לשתף איתו פעולה. אם תפנו לאדם שיהיה לכם לא נעים בחברתו, הדבר יקשה על העבודה ויפגע כמובן ביעילות שלה.

3. ריחוק

חשוב שהיועץ שלכם לא יהיה מקושר לעשייה השוטפת של קידום האתר שלכם. במידה ולקח חלק בתקופה מסוימת בבניית האתר או בתהליך השיווק שלו – דעתו עלולה להיות משוחדת במידה מה. תבחרו בגורם מקצועי שמרוחק מהעשייה ולא מכיר אותה מקרוב, רק כך תוכלו להנות מדעה ניטרלית וכנה.

4. מחיר

מחיר שירות של יועץ לקידום אתרים משתנה בין השירותים השונים – פגישה בודדת למשל, תוכל לעלות כמה מאות עד אלפי שקלים. מחיר זול אמנם יכול להעיד על רמת מקצועיות בינונית, אבל לא תמיד. ומצד שני – מחיר גבוה יכול להעיד על רמת מקצועיות גבוהה ועדיין, גם כאן יכולות להיות הרבה נפילות. במילים אחרות, המחיר לא בהכרח מעיד על איכות העבודה והתוצר. בבחירת היועץ המושלם עבורכם תחשבו על התקציב שעומד לרשותם והשירות שהייתם רוצים לקבל – רק לאחר מכן תהיו בשלים להתחיל בעבודה.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)