האם כדאי לעשות קידום ממומן בגוגל ?

גוגל ענקית האינטרנט נמצאת כבר שנים בטופ של השיווק והפרסום במרחב הדיגיטלי. עם אין ספור חיפושים ומידע זה ידוע לכל בעל עסק כי גוגל זה המקום הכי חם לשווק לפרסם ולמתג את העסק, למשוך קהל חדש לידים ומכירות ולדחוף את העסק קדימה. ומעבר לכך התמקדות בקידום ממומן בגוגל הינו הדרך הכי אפקטיבית לקדם ולשווק את המוצר או השירות שאתם מציעים ולהגיע ללוקחות פוטנציאלים כאן ועכשיו!

האם כדאי לעשות קידום ממומן בגוגל

אז איך עושים את זה נכון? במאמר הבא נעזור להבין את הבסיס של קידום ממומן בגוגל- איך עובד קידום ממומן בגוגל, מה ההבדל בין פרסום ממומן ופרסום אורגני, מה היתרונות של קידום ממומן ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם להיכנס לעולם ה- PPC בקלילות 😊

לפני שמתחילים: קצת רקע על קידום בגוגל…

לפני שניכנס למים העמוקים בואו נתחיל עם מעט רקע. יש כמה דרכים לפרסם את עצמכם בגוגל- פרסום אורגני (או SEO) ופרסום ממומן ( המוכר גם כ-PPC). כאשר גולש נכנס לגוגל וכותב בשורת החיפוש שאילתה מסוימת הוא יקבל דירוג של גוגל עם התוצאות שהכי רלוונטיות לנושא המדובר- גם ממומן וגם אורגני כאשר התוצאות של הקידום הממומן יופיעו ראשונות ולאחר מכן יופיעו התוצאות האורגניות.

הקידום האורגני בגוגל נקבע ע"י האלגוריתם של גוגל וקובע איזה אתרים הכי מתאימים ורלוונטיים לשאילתה שנשאלה ע"י הגולש ועל פי זה נקבע המיקום של האתר כאשר גולש מחפש את מילת החיפוש הספציפית הזאת, לרוב מקדמי אתרים ינסו "לתמרן" את האלגוריתם ולהראות שהעמוד/מאמר/אתר שלהם הכי רלוונטי לנושא על מנת להגיע כמה שיותר גבוה בדירוג באמצעות תוכן, אופטימיזציה ומערכת קישורים. הקידום האורגני זה תכנון "לטווח הארוך" וכן לא תצטרכו לשלם לגוגל בצורה ישירה.

לעומת זאת הקידום הממומן בגוגל מונע על ידי מערכת הפרסום של גוגל הנקראת AdWords המאפשרת למפרסמים "לקנות" את המיקום שלהם בדירוג. גוגל מקבל הצעות מחיר למילות המפתח במעין מכירה פומבית וכן מתחשב באיכות המודעה עצמה, איכות הדף נחיתה או העמוד שאליו מופנית המודעה, ההיסטוריה של חשבון המודעות ועוד מספר פרמטרים הקובעים את הדירוג הסופי של המודעה. ככה שרלוונטיות המודעה גבוהה יותר והצעת המחיר שהגשתם גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שתדרגו במיקום טוב יותר ותוכלו לקבל יותר קליקים וכניסות לאתר/ עמוד נחיתה. הקמפיינים הממומנים תלויים בתקציב שהוגדר מראש כאשר כל לחיצה של גולש על המודעה שלכם תחויב בתשלום מהתקציב (כשמו PPC- pay per click).

היתרונות בקידום ממומן בגוגל

 לקידום ממומן יש מספר יתרונות ברורים וכן מספר חסרונות שחובה לקחת בחשבון לפני שמתחילים בקמפיין הראשון שלכם. עשינו לכם קצת סדר ומיקדנו לכם את הדברים הכי חשובים:

  • הכי גדולים בעולם- אז נתחיל בכך שגוגל הינה מנוע החיפוש הגדול בעולם ואין הגבלה לכמות הלקוחות הפוטנציאלים המסתובבים ברשת ושאליהם תוכלו להגיע בעזרת מודעה ממוקדת. לצורך העניין בכל שנייה 65,000 אנשים מחפשים משהו בגוגל- אם כל חיפוש בגוגל היה מיוצג על ידי אדם אחד, עד שתסיים לקרוא את המאמר הזה תהיה לך מדינה עם בערך אותה כמות אוכלוסייה כמו בטיוואן. וזה אפילו לא כולל את כל המוצרים האחרים של גוגל כמו YouTube. הרוב הכמעט מוחלט של הגולשים באינטרנט נמצאים בגוגל ליתר דיוק גוגל מגיעה לכ-90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.
  • המודעות שלך תמיד רלוונטיות- אוקיי, אז כן, להגיע להרבה אנשים יהיה חשוב לכל עסק – אבל להגיע לאנשים הנכונים זה הרבה יותר חשוב. חלק ממה שהופך את Google Ads לאפשרות פרסום נהדרת הוא שהיא מספקת לך לא רק קהל גדול, אלא גם קהל רלוונטי. בעזרת קידום ממומן בגוגל תוכלו "לטרגט" לקוחות פוטנציאלים ספציפיים המחפשים את המוצר/ שירות שאתם מציעים מה שמאפשר לכם להיכנס לשווקים שמעולם לא שחשבתם שתוכלו לפרוץ ולהגיע לאנשים שלא חשבתם שתוכלו להגיע. לדוגמה, כלי מילות המפתח "בגוגל אדס" מאפשר לכם לציין באילו שאילתות חיפוש תרצו להציג את המודעה שלך ובמה להתמקד, זאת אומרת שאנחנו מפרסמים עם כוונות ומטרות ברורות.
  • שונה מפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, אינסטוש או לינקדאין- או אפילו שלטי חוצות ודואר זבל. "גוגל אדס" מאפשר לכם להציג את המודעות שלכם רק בפני גולשים שכבר מחפשים משהו דומה למה שאתם מציעים. לכן, במקום לשגר את הפרסום שלכם לרשת ולקוות שהגולש יגלול ויתקל בפרסום עצמו, אתם מדבר ישירות עם משתמשים שכבר מחפשים את המוצרים והשירותים שלך.
  • כאן ועכשיו– לעומת קידום אתרים אורגני שזה תהליך איטי ועיקרו באסטרטגיה לטווח הארוך מודעות בגוגל יכולות לעבוד כקיצור דרך כדי להעלות את האתר שלך לראש הדירוג מהר יותר ובקלות. הקידום האורגני אולי מייצר תנועה לאתר שלך בחינם, אבל כשמדובר במילות מפתח תחרותיות עם נפחי חיפוש גדולים מודעות ממומנות יכולות לשלוח אתכם כאן ועכשיו לדירוגים הראשונים תוך מספר שעות.
  • מיקוד דמוגרפי– רגע, יש עוד… מילות מפתח ושאילתות חיפוש אינן הדרך היחידה להפוך את המודעות שלך לרלוונטיות. מודעות ממומנות מאפשרות לכם "לטרגט" ולהתמקד בקהל ספציפי על פי הנתונים הדמוגרפי שלהם על מנת לפלח את הקהלים שלך בצורה יותר מדויקת על פי גיל, מגדר, סוג מכשיר(נייד/נייח) מיקום גיאוגרפי וזה לא הכול! דרך AdWords תוכלו לפרסם למשתמשים החיפשו בעבר מוצרים דומים! פרסום לאנשים ספציפיים שמחפשים מוצר או שירות שאתם מציעים יעיל יותר וסביר להניח שיביא לשיעורי המרה גבוהים יותר. וכאשר משלבים את זה עם פילוח שוק דמוגרפי נכון ומילות המפתח הרלוונטיות, תוכלו להתמקד ולפרסם למשתמשים הכי מתאימים שאפשר.
  • אתה משלם רק עבור קליקים- זה אולי נשמע קצת מובן מאליו(עדיין קוראים לזה pay per click). אבל יש הרבה פלטפורמות שלא פועלות בצורה זו. הם יחייבו אותך על סמך רשמים, צפיות, פעולות, משך הפרסום ועוד. קליקים הם בדרך כלל הדרך הכי טובה כאשר אתה בוחרים כיצד לשלם עבור הפרסום הממומן שלכם. בדרך זו, רק אם משתמש יבצע פעולה על המודעה שלך ויגיע לאתר או לדף שאתה רוצה שיעמדו בו, תחויב בסכום. אז כל עוד המודעה שלך מתייחסת למה שאתה מוכר סביר שקבלו את יחס ההמרה הכי משתלם עבורכם.

לסיכום

קידום ממומן בגוגל הינה דרך נהדרת לכל בעל עסק שרוצה למשוך קהל חדש ולעניין אותם במוצרים או בשירותים שהם מציעים. חשוב לציין שקידום ממומן מתמקד בכאן ועכשיו ואין זה תחליף לקידום אורגני לטווח הארוך ועל מנת למתג את עצמכם בצורה הטובה ביותר חשוב שתשלבו בין השניים. לכל אסטרטגיה שיווקית יש הדרך היעילה שלה למשוך לקוחות חדשים וגולשים פוטנציאלים לאתר שלכם ולקדם אתכם.

קידום ממומן בגוגל הינו תורה בפני עצמה וחשוב מאוד להתייעץ עם משווק מקצועי שיודע את העבודה על מנת להגיע לתוצאות הכי טובות ואפקטיביות בזמן הקצר ביותר.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)