קידום אתרים בגוגל – מה מו מי

קידום אתרים בגוגל הינו שימוש במנוע החיפוש הגדול והחזק בעולם! כמעט כל המידע שזורם היום עובר בגוגל. כשאנחנו נתקעים עם שאלה ללא תשובה, הפעולה הראשונה שנעשה ואף נמליץ לחברינו היא לשאול את גוגל! גוגל הפך לשטח פרסם מטור, ואדיר מימדים! כל עסק שמציע שירות/מוצר ורוצה לקדם את עצמו, להגיע ליותר גולשים, להכפיל ולשלש את מספר הלידים שלו צריך להתברג בגוגל, ואם כבר מתברגים אז שיהיה במקום הגבוה ביותר!

קידום אתרים בגוגל - מה מו מי

גוגל הוא מערכת חכמה ששולחת מעין "זחלים" ברחבי הרשת לבדוק את האתרים, כאשר הזחלים האלה סורקים את האתרים הם בודקים אם נעשה שינוי, איזה מילים טמונות באתר, וכמובן את תוכן שהאתר מכיל. במידה וכל מכלול הדברים שציינתי לעיל נמצאים טובים גוגל יקדם אותנו בתוצאות החיפוש לראש הדף!

במאמר זה נסביר בפירוט מה זה אומר לקדם אתרים בגוגל ואילו דרכים הן המקובלות והיעילות ביותר. מתחילים עכשיו.

תהליך קידום אתרים בגוגל:

את התהליך כל אחד יתחיל אחרת, אנחנו דוגלים בחסכון בזמן ואנרגיה ומיטוב התהליך כמה שניתן על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר .

1.חקר מילות מפתח

השלב הראשון הוא חקר מילות מפתח, מאד חשוב להתחיל בחקירה בקידום אתרים אורגני, תהליך החקירה יקבע אם וכמה האתר שלכם ייחשף לציבור הגולשים, אז חקר מילות מפתח זה בעצם מצבור של ביטויים שמהווים את עמוד התווך של אסטרטגיית קידום האתרים. כאשר אתם רוצים לקדם אתר מסוים שימוש במילות המפתח המתאימות יקפיץ את האתר שלכם לראש רשימת החיפוש בגוגל.                          

הזנה של מילות מפתח רבות ככל האפשר יגדיל את הסיכוי ש"הזחלים" של גוגל ימצאו את האתר שלך רלוונטי ביותר ויקדמו אותו להיות הראשון בתוצאות החיפוש של הגולשים מה שיגדיל את מספר הכניסות לאתר שלכם ואת מספר הלידים שיגיעו אליכם.

2.אסטרטגיה

אם אתם מעוניינים שתהליך הקידום שלכם יהיה מקצועי ואפקטיבי עליכם לבנות אסטרטגיה מתאימה ומדויקת, אמנם זה נשמע גרנדיוזי, בפועל זה סוג מיפוי, שבתוכו נדרש לתכנן את הדרכים שבעזרתם תשיגו קידום מצוין: איזה חלקים באתר נדרשים לעבור אופטימיזציה, כיצד ניתן לבחור איזה דפים הם הרלוונטיים ביותר. ובמילים פשוטות, כיצד ניתן לשפר ולשכלל את האתר? תמיד יש מה לשפר ושדרג.

3.קישורים

תהליך נוסף בקידום אתרים בגוגל שהוא מהווה את תיבת ההמלצות שלכם. כמו חבר מביא חבר רק באתר שלכם. בשנים האחרונות גוגל הכניסה אספקט נוסף שמשפיע מאד על קידום האתר. כאשר יש קישור לאתר שלכם באתרי אינטרנט רלוונטיים וחזקים יש לכך השפעה מכרעת בדירוג האתר שלכם בגוגל מאחר ואם אתר מסוים המליץ עליכם כנראה שעשיתם משהו טוב ותאם ראויים להתקדם. הקישורים חשובים מאד ובלעדיהם יהיה כמעט בלתי אפשרי לקדם את האתר שלכם.

אז למה בעצם לעשות קידום אתרים אורגני ?

קידום אתרים אורגני הוא הקידום הנפוץ ביותר, ובעזרתו ניתן לממש את הפוטנציאל הפרסומי הגלום ברשת ובמדינה כמו ישראל  כל דבר שאינך יודע אתה שואל את גוגל, כשאתה מחפש שירות או מוצר אתה תפנה לגוגל וזה מה שהופך את הקידום האורגני לכל כך הכרחי.

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא כמו נכס נדל"ן, ככל שעובר הזמן הערך של האתר יעלה במידה והוא מנוהל ומתופעל כמו שצריך. אז גם אם זה ייקח כמה חודשים שנה שנתיים המתנה משתלמת.

אז בעצם מה שאנחנו מנסים להשיג כאשר אנחנו מקדמים אתרים בגוגל הוא לחזק את האתר ולעזור לו להיחשף עם כמה שיותר ביטויים שיהיו רלוונטיים לעסק שלכם, ושיהיו זהים ככל האפשר למילות החיפוש שהגולשים יזינו כאשר הם יחפשו את השירות / המוצר שלכם.

כשנצליח להוכיח לגוגל שאנחנו יעילים וראויים להתקדם, הוא יקדם אותנו למקומות הראשונים ובכך נזכה לטראפיק משמעותי ואיכותי שיימשך לאורך זמן רב.

החלק המשמח בגוגל הוא אין צורך להיות גרנדיוזיים בהכרח, אפשר להיות מקום ראשון ודומיננטיים בפשטות עסק גדול כקטן יכולים להפוך לענקיים, הכל תלוי בכמה השקיעו בקידום בגוגל.

אז מתי מומלץ לפרסם ולקדם את עצמכם בגוגל?

כדאי להיעזר במנוע החיפוש של גוגל כאשר העסק שלכם יכול לתת מענה לצורך של הגולשים שמשוטטים באינטרנט. המנגנון הפרסומי מבוסס על גולשים שנכנסים לגוגל לחפש מוצר/שירות ספציפי תוך הזנה של מילות חיפוש. לדגמה: אנחנו מחפשים שירות של שיפוצניק, אז אני אכתוב בגוגל שיפוצניקים בתל אביב ואז יופיעו לי כל האפשרויות, כאשר השלוש או ארבע אפשרויות הראשונות הן המקודמות ביותר ולשם אנחנו שואפים להגיע.

אם דייקתם את החיפוש של הגולש, אז קלענו בול למטרה!

ולמה?

כשגולש נכנס לחפש מוצר מסוים הוא לא תמיד יגלול ויבדוק את כל האפשרויות וברוב המקרים הוא יבחר באחת מארבע האפשרויות הראשונות כי זה מה שיתפוס את עיניו.

אז הבנו שברגע שלקוח מחפש באופן אקטיבי אחר שירות/מוצר אנחנו רוצים להיות הראשונים שיופיעו לנגד עיניו!

בתכלס…

יש לא מעט יתרונות לקידום אתרים אורגני בגוגל במידה ויש לכם את הזמן להמתין עד שהזרע שאתם שותלים יינבט ויגדל לעץ שייתן לכם פירות.

  • בפועל יותר ויותר גולשים מתוודעים להבדלים בין פרסום ממומן ופרסום אורגני, וברוב המקרים הם יבחרו להקליק על הפרסום האורגני כי הוא מעורר בהם יותר אמון מאשר הפרסום הממומן. יש מספר סיבות שמסבירות את זה, אחת מהן היא אם גוגל החליט שמקומכם בראש התוצאות באופן אורגני כנראה שעשיתם משהו טוב וכדאי להיכנס לבדוק.

השנייה היא שגולשים פחות מתחברים לפרסומים ממומנים מאחר וזה מצטייר כגוף בעל יותר אינטרס ומוכר על פני הפרסום האורגני. כמובן שלא ברון רדיקלי כזה שלא יגרום להם לבחור בממומן אם הוא איכותי, כך שאיננו יכולים לנוח על זרי הדפנה,  עלינו לעשות עבודה יסודית.

  • בקידום אתרים אורגני הלידים שמגיעים הם לרוב איכותיים יותר מהממומן, התנועה האורגנית מושכת פניות רבות יותר וגורמת להם לשהות מן ממושך יותר באתר שלנו לעומת הפרסום הממומן.
  • אין לכם תלות בתקציב פרסומי, אתם תמיד מופיעים באוויר.
  • התנועה האורגנית מסייעת לכם היחשף במגוון מילות מפתח, לדוגמה: אם אני מקדמת את המילה "אוכל לכלבים" ולאתר האינטרנט שלי יש תוצאות טובות וגבוהות בגוגל בקידום האורגני יש סיכוי טוב שיהיה לי מיקום טוב גם בתוצאות החיפוש "מזון לכלבים" .

לסיכום: בקידום אתרים אורגני בגוגל אתם לא משלמים עבור כל הקלקה על מודעת הפרסום שלכם, וברגע שאתם מגיעים לתוצאות גבוהות יש בידכם נכס מעולה שיביא לכם חשיפה ופרסום ללא עלות.

מה נשאר לכם לעשות זה לצאת לחקור את השטח בוא אתם רוצים להתמצא, כבעלי עסק אתר האינטרנט שלכם מהווה את כרטיס הביקור שלכם, הרושם הראשוני מאד משמעותי עבור המשך היחסים שלכם עם לקוחות פוטנציאלים, ולכן חשוב מאד לא להקל ראש ולהשקיע את מירב המאמצים על מנת שהאתר שלכם יהיה הטוב ביותר! בין אם בקידום ממומן ובין אם בקידום אורגני.

אנחנו כאן בשבילכם לאורך כל הדרך אל המקום הראשון ואל ההצלחה שמחכה לכם!

שיהיה המון בהצלחה 😊

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)