בחירת שם לעסק – איך תבחרו שם לעסק שלכם?

החשיבות של שם העסק

בסופו של דבר, עסק מוצלח יהיה עסק ששמו הולך לפניו. כולנו מכירים את "גוגל", "אמזון" או חנות המחשבים "באג" ונהנים מהמוצרים הפופולאריים שלהן. השמות של החברות הגדולות מוכרים לכולנו, וביחד עם לוגו העסק, האתר והסלוגנים (אם יש) מייצרים מיתוג עסקי והופכים אותן למה שהן. בית עסק מנצח יהיה בסופו של דבר כזה עם שם קליט ומיוחד, אחד שתופס את העין, מעביר את המסר ויוצר עניין. שם טוב יהיה האחד שמביע את האג'נדה האישית של העסק ושל הבעלים שלו, כזה שמעורר קרבה בין בית העסק ללקוחות ובמילים אחרות – יוצר רושם חיובי ראשוני.

בחירת שם לעסק

בחירת שם לעסק היא אף פעם לא פשוטה וזה לא באמת מפתיע. מדובר במלאכה שדורשת יצירתיות, יכולת הבעה גבוהה וחשיבה מקורית במיוחד. שם בית העסק ילווה אותו עוד שנים ארוכות קדימה ואפילו עשרות שנים ולא מופרך לומר שמדובר באחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בצעדי החברה הראשונים.

איזה אפשרויות בכלל יש?

כשתסתובבו במרכזי הקניות, שתשוטטו ברחבי הרשת ואפילו בימים עברו כשפתחתם חוברות דפי זהב – כנראה יצא לכם לראות מגוון אדיר של שמות בתי עסק – החל משמות גנריים ופשוטים ועד לשמות מתוחכמים ויצירתיים שכוללים משחקי מילים. בשורה התחתונה, הסיבה שנוצר מגוון השמות הרחב כל כך היא פשוטה – לכל עסק יש את האג'נדה האישית שלו, הצרכים שלו והדברים שמאפיינים אותו. שימוש נכון בשם יביע את כל אלה וייצור עניין בקרב הלקוח החדש שלנו. אז איזה אפשרויות בכלל יש?

1. שם שקשור לשירות שלכם

האפשרות הקלאסית תהיה כמובן לקשר את השם שאתם בוחרים לתחום העיסוק שלכם. למשל, אם אתם מחפשים חנות מחשבים תוכלו למצוא בקלות את "אייבורי מחשבים". כך בחיפוש חנויות מחשבים ברחבי הרשת יוכלו למצוא אתכם ביתר קלות. שם העסק שלכם יופיע רבות באתר החנות, נצלו זאת בחוכמה.

2. שם עסק שקשור לשמכם

אפשרות קלאסית נוספת תהיה לקשר את שם העסק לשם הפרטי או שם המשפחה שלכם. בשירותי שרברבות, מסעדות ולמעשה בבתי עסק רבים מדובר באפשרות נפוצה במיוחד – "פלאפל עובד", "אוריאל אינסטלטור", “ORPC”. שילוב של שם העיסוק עם השם של בעל העסק הוא נפוץ במיוחד ומאפשר לתת נופח ייחודי לעסק ולעיסוק שלו.

3. מילה מומצאת

אם אתם מעוניינים להיות מיוחדים על אמת, תוכלו לבחור במילה משלכם לשם העסק. את המילה תוכלו לצרף כמובן לתחום העיסוק ובכך לעזור ללקוחות להתמודד עם הערפל. דוגמאות קלאסיות שאתם בטח מכירים הן "גוגל" ו"סודוך". במידה ותצליחו לדחוף את השם המיוחד שבחרתם לעסק שלכם, הייחודיות שלו תעזור לו לתפוס תאוצה ולשגשג ובהחלט לבלוט בין המתחרות. מגניב, לא?

מה לא כדאי לעשות?

לצד האפשרויות הקלאסיות לשמות שאני לגמרי ממליץ עליהם, יש כמה אפשרויות פחות טובות שיכולות להשיג את התוצאה ההפוכה ממה שרציתם. בית עסק עם שם מסובך או גס יכול להרחיק את הלקוחות, לעורר בהם בלבול ובקיצור – לא למתג אתכם ואפילו במקרים קיצוניים למתג אתכם באופן שלילי. אז ממה כדאי לכם להימנע?

1. שם מסורבל וארוך לעסק

אם אתם רוצים למתג את העסק שלכם ולבחור בשם מיוחד, כנראה שכזה ארוך ומסובך לא יעשה את העבודה. חשוב שתבחרו בשם שיהיה קל ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לזכור, אחד שייתפס להם בעין וממש לא אחד שהלקוחות שלכם יידרשו לקרוא מספר פעמים עד שיגיעו להבנה מלאה.

2. שמות גסים או משעשעים לעסק

אמנם הומור הוא תמיד טוב, אבל חשוב להיזהר בו בבחירת שם העסק שלכם. תימנעו מבדיחות עדתיות או סקסיסטיות, תוודאו שהשנינות מתאימה לקהל היעד שעתיד להגיע לבית העסק ושהשם שלכם לא מעביר בדיחה שעוברת את הקו האדום.

3. שימוש בשפה זרה

שימוש בשפה זרה אמנם יכול להצליח אבל ישנם שני שיקולים שחשוב לקחת בחשבון. הראשון יהיה כמובן, הצורך לוודא שמדובר בשם שפשוט לכתוב גם בעברית. בסופו של דבר, חלק משמעותי מהלקוחות שיחפשו אתכם ברחבי הרשת לא יפנו לחיפוש השם בלעז אלא דווקא בעברית. במידה וישנן כמה דרכים הגיוניות ומתקבלות על הדעת לאיית את השם בעברית, הדבר יכול לבלבל את הלקוחות ולהפריע להם במציאתכם. שיקול נוסף יהיה כמובן הפירוש של המונח. ישנם משחקי מילים רבים בשפה האנגלית שהישראלי הממוצע לא יבין – תיזהרו ממצבים לא נעימים. תחפשו את הפירוש לשם הפוטנציאלי במילונים באינטרנט, תיעזרו ב- urban dictionary ותמנעו מאי נעימויות.

4. שם לעסק שמשתלב עם המתחרות

תשתדלו להימנע משמות שמשתלבים עם סל המתחרים ותבחרו בכאלה שעוזרים לכם להתבלט בפני עצמכם. בית עסק עם שם דומה לשל המתחרים לא יתבלט ברחבי הרשת ויקשה על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם ולבחור דווקא בשירותכם.

אז איך בוחרים?

כמו שכבר אמרתי, בחירה של שם לעסק היא אף פעם לא תהליך פשוט. מדובר בדבר שדורש הרבה יצירתיות, מחשבה וסבלנות. כל אחד ימצא את ההשראה לשם העסק שלו במקומות אחרים – חלק בשיחה עם עובדי בית העסק החדש, חלק בשיח פתוח עם המשפחה וחלק בשוטטות בחיק הטבע. הדבר החשוב ביותר הוא ללא ספק להיות פתוח לאפשרויות חדשות ולחשוב לפני פסילה על הסף של האופציות שעומדות על הפרק. אז על מה חשוב לחשוב בבחירת השם?

1. נתהה על בית העסק

לפני שתתחילו בהתלבטות בין השמות השונים, חשוב שתחשבו על בית העסק החדש שאתם מקימים – על הדרך שעברתם, על התהליך המיוחד שעברתם ביחד עם העובדים ועל ימי ההקמה הקרבים ובאים. הדרך המיוחדת שלכם משמעותית בדנ"א של החברה שיילקח בחשבון כמובן בבחירת השם. תחשבו על הדברים שהייתם רוצים להביע, על הדברים שמייחדים אתכם – על מה שהופך אתכם לשונים בין המתחרות בשוק.

2. נחשוב אם הוא מעביר את המסר

לפני הכל, חשוב שתבחנו לעצמכם בראש אם השם מעביר את המסר שלכם – האם מבינים שאתם מוכרים מחשבים? האם אפשר להבין את הלך הרוח המשעשע או הרציני שלכם? האם שם העסק מגשים את המטרה שלו על הצד הטוב ביותר?

3. נביא לקרובים לבחון את השמות

אם אתם שואלים אותי, בבחירת השם לא רק חשוב להתייעץ עם האנשים שמכירים את החברה, אלא גם עם כאלה שלא יצא להם לקחת חלק בעבודה המשותפת. תפנו לקרובי משפחה ולחברים ותתהו איתם בנוגע לשם של החברה. תחשבו איך הוא נשמע ומתגלגל על הלשון, האם הוא מעביר את המסר באופן הטוב ביותר ואפילו – תבקשו מאלה להעלות רעיונות לשמות נוספים.

4. נתמקד בכמה אפשרויות שונות

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על ראש פתוח. בהתלבטות על תיצמדו לשם אחד שעלה על הפרק אלא תתלבטו בין ארבעה – חמישה שמות לפחות. ראשית, יכול להיות שהשם בו אתם רוצים להשתמש כבר תפוס ושנית – יכול להיות שם אחד שנשמע יותר טוב אבל מעביר פחות טוב את המסר. מדובר בהתלבטויות שחשוב לתת להן את המקום שמגיע להן.

רק נשאר להתחיל!
אמנם בחירה של שם לבית העסק היא אף פעם לא תהליך פשוט, אבל מדובר בדבר שהוא לא בלתי אפשרי. אני מאחל לכם הרבה בהצלחה בבחירת השם המושלם לבית העסק שלכם ובטוח שתצליחו לבחור נכון.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)