איך לעשות קידום עסקים קטנים באינטרנט?

על החשיבות של קידום באינטרנט

בין אם אתם עסק חדש שעוד מנסה למצוא את עצמו ובין אם אתם עסק ותיק שמעוניין למצוא קהל לקוחות חדש – קידום העסק הקטן שלכם באינטרנט הוא לגמרי הצעד הנכון הבא! קידום אינטרנטי למעשה מלכד ומרכז את כל כלי הקידום הרשתיים שיכולים לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם, להכיר אתכם ולתפוס עליכם רושם ראשוני. ניצול נכון של הכלים המשמעותיים האלה יכול לתרום להרחבת היקף הרווחים של החברה ולעזור לשגשוג שלה.

קידום עסקים קטנים באינטרנט

אז מתי נתחיל בתהליך קידום אינטרנטי?

1. בהקמת עסק חדש

אם סוף סוף סיימתם עם הניירת והבירוקרטיה ואפילו התחלתם לשלם כבר שכירות – כנראה שרק נשאר לכם עכשיו למצוא לקוחות. הקמת בית עסק חדש היא אף פעם לא פשוטה והשלב המשמעותי ביותר יהיה ללא ספק הנקודה שבה תתחילו לחפש לקוחות. בעבר הלא כל כך רחוק הייתם מפזרים פלאיירים ברחובות, מפרסים פרסומות בשלטי חוצות ואפילו משמיעים ג'ינגלים חביבים ברדיו. בעולם כמו שלנו כפי שהוא נראה כיום, דרך הפרסום המשמעותית ביותר תהיה כנראה שיווק אינטרנטי – כולנו משתמשים ברשת וכנראה אם מישהו ירצה למצוא אתכם, שם הוא יתחיל בחיפושים.

2. בדעיכת הצלחתו של העסק

אם העסק שלכם שגשג לפני כמה שנים ובתקופה האחרונה התחיל לדעוך, יכול להיות ששווה לכם לשנות משהו בהתנהלות העסק שלכם. הקמת אתר, שיווק אינטרנטי או לקיחת חלק פעיל בשיח ברשתות החברתיות בתחומכם יכול לעזור ללקוחות למצוא אתכם ולרענן את זיכרונם בנוגע ליכולות שלכם, לתחומי העיסוק שלכם והדברים שמייחדים את בית העסק.

3. בניסיון מיתוג מחודש

אם אתם מחליטים לשנות את שם החברה שלכם, למתג אותה מחדש עם סלוגן מגניב ואפילו אם שיניתם את הלוגו – יכול להיות ששווה לכם להשיק על הדרך קמפיין קידום חדש! כך תוכלו לתפוס את עיני הלקוחות, לרענן אותם עם השינויים המשמעותיים בהתנהלות העסק שלכם ולעודד אותם לבוא וליצור איתכם קשר.

4. תמיד!

האמת היא, שקידום באינטרנט לעסק הקטן שלכם יכול להתאים תמיד. בין אם העסק שלכם משגשג או דועך, בין אם מדובר בעסק חדש או ישן – זאת אופציה פשוטה למדיי למצוא את עצמכם בין המתחרות, להרחיב את היקף הרווחים שלכם ואפילו להבין את העסק שלכם קצת יותר.

אז איך בכלל עושים את זה?

סל הכלים והאפשרויות בעולם הקידום האינטרנטי הוא כמעט לא נגמר. בשביל לעשות לכם קצת סדר, כתבתי עבורכם את המדריך המלא לקידום עסקים קטנים באינטרנט. מוכנים?

1. פתחו אתר

השלב המשמעותי ביותר יהיה כמובן לדאוג לפתיחת אתר בית העסק. באתר תוכלו לשים את כל הפרטים שקשורים לניסיון שלכם, לשירותים שאתם מציעים ולאישיות המיוחדת שלכם. תוכלו באתר להוסיף תכני העשרה, בלוג אישי משלכם ואזור השארת פרטים ויצירת קשר. אז למה חשוב לפתוח אתר?

  • רושם חיובי – אתר שבנוי טוב יהפוך את הקשר הראשוני של הלקוחות איתכם לנעים במיוחד ויותיר עליהם רושם חיובי. אתר טוב מעלה את הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יצרו איתכם קשר ויעשו שימוש בשירותים שלכם.
  • מיתוג – באמצעות האתר האישי שלכם תוכלו להביע את הדברים שמייחדים את העסק שלכם ולעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לתפוס עליכם רושם ראשוני מיוחד.
  • שיווק – שיווק נכון של האתר שלכם יכול לתרום להכנסות העסק. במילים אחרות, פתיחת אתר פותחת בפניכם צוהר שיווקי משמעותי חדש שיכול לאפשר לכם לעזור ללקוחות למצוא אתכם.

2. הפגינו פעילות ברשתות החברתיות

כיום אין כמעט אדם שלא פעיל במידה מסוימת ברשתות החברתיות. הפייסבוק, האינסטגרם, הטוויטר, הוואצאפ והטלגרם נכנסו לחיים שלנו בשנים האחרונות בסערה ותופסים עד היום חלק משמעותי במיוחד בחיים שלנו. פעילות עסקית ברשתות החברתיות לא רק תעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם אלא תיצור איתם קרבה. שיח דרך הרשתות החברתיות הוא חברי ומתנהל בגובה העיניים – מדובר ברושם שהייתם כנראה רוצים להשאיר על הלקוחות.

3. פתחו דף עסק בגוגל

לגוגל ישנה כיום אפשרות חינמית לפתוח דף לבית העסק שלכם. שם תוכלו להוסיף את שעות הפעילות, השירות שאתם מעניקים וכמובן את הכתובת – שתופיע גם במפות שגוגל מספקת. מדובר בדרך חינמית, פשוטה למדיי ונגישה לשווק את העסק שלכם בקלות. טיפ מגניב נוסף – תוכלו לקשר את דף העסק שלכם בגוגל לאתר האישי שלכם!

4. נוכחות באינדקס עסקים

בין אם אתם מעניקים שירותי רפואה או אינסטלציה – כנראה שקיים אתר עם אינדקס בתי עסק שנוגע לעולם השירותים שלכם. השתלבות באינדקס העסקים הרלוונטי אליכם יכול לעזור לכם להימצא ביתר קלות בקרב אנשים שמחפשים אנשי מקצוע בשיטה מעט יותר מיושנת.

5. פעילות בפורומים

אם קיימים פורומים אינטרנטיים פופולאריים שעוסקים בתחומכם, יכול להיות ששווה לכם להפגין בהם פעילות. כך תוכלו להביע את הידע שלכם וליצור עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים בהם תשובות לשאלות שעולות להם לראש.

קצת על עולם השיווק האורגני והממומן

הקמה של אתר ופעילות ברשתות החברתיות הם ללא ספק שני הצעדים המשמעותיים ביותר בקידום העסק הקטן שלכם באינטנרט. הסיבה היא פשוטה – מדובר בכלים בעלי אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. אבל בשביל לנצל את האמצעים הללו בדרך הטובה ביותר, כנראה ששווה לכם להכיר את שתי שיטות השיווק הנפוצות ביותר בעולמות אלה – השיווק האורגני והקידום הממומן.

עולם השיווק האורגני הוא האחד שדורש יותר עבודה. מדובר בכלי משמעותי במיוחד שיכול לעזור לאתר בית העסק שלכם להתבלט מעל המתחרות בתוצאות החיפוש בגוגל וברשתות החברתיות. באמצעות שילוב של כמות מלל גדולה עם מילות חיפוש משמעותיות תוכלו להקפיץ את המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל או בפייסבוק ולעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם בקלות. שיווק אורגני יכול לבוא לידי ביטוי בכתיבת בלוג לאתר האישי שלכם, פעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות ויצירת שיח בפורומים שקשורים לתחום העיסוק שלכם. לקריאה נוספת על שיווק אורגני, אתם מוזמנים להיכנס למאמר שכתבתי בנושא קידום אתרים בגוגל.

עולם הקידום הממומן היא פלטפורמת שיווק פשוטה יותר שמציעות הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש. באמצעות תשלום סמלי לפייסבוק, אינסטגרם או גוגל, תוכלו לפרסם את התוכן שלכם ולשלב אותו בתוצאות החיפוש הרגילות. בגוגל יהיה מדובר בהקפצת המודעה לתוצאות החיפוש הראשונות ובפייסבוק ואינסטגרם בשילוב המודעה בפיד השוטף או לצידו. לקריאה נוספת על קידום ממומן, אתם מוזמנים להיכנס למאמר שכתבתי בנושא קידום ממומן בגוגל.

לסיכום, לעולם השיווק האורגני והממומן חלק משמעותי ביותר בקידום בית העסק שלכם ברחבי הרשת.

האם כדאי להיעזר באיש מקצוע?

אם אתם שואלים אותי, קידום עסקים הוא דבר שכל אחד יכול ללמוד. ועדיין, כמו למידה של כל נושא אחר, מדובר בתהליך שדורש השקעה והתמדה. אם יש לכם את הכוחות להיכנס לעולם הסבוך הזה וללמוד אותו מאפס – אני בטוח שתהיו מסוגלים. ומצד שני, אם אתם מעוניינים בשיווק ברמה גבוהה ואין לכם באמת את הזמן להשקיע בתחזוקה השוטפת שלו – יכול להיות ששווה לכם להיעזר באיש מקצוע מנוסה. כך או כך – התמדה ויצירתיות יביאו תוך מספר חודשים לתוצאות משמעותיות במיוחד.

אז איך מתחילים?

לפני הכל, אני ממליץ לכם לבנות תוכנית עבודה ותיעדוף משימות. תחשבו על המקום שבו הכי סביר שקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם ימצא אתכם – האם מדובר באוכלוסייה צעירה שמטורפת על רשתות חברתיות? האם מדובר בקהל יעד מעט יותר מבוגר שיחפש אתכם כנראה בפורומים או במנועי החיפוש? חשיבה על קהל היעד היא משמעותית ביותר בתיעדוף משימות הקידום שלכם. הצעד הראשון יהיה כנראה פתיחת אתר או בניית דף פייסבוק – משם אני מניח שלאט לאט תמצאו את הדרך האישית שלכם.

שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)