מה זה מחקר מילות מפתח ואיך לעשות את זה?

קצת על שיווק דיגיטלי

כיום כל עסק שרוצה למצוא את הדרך הנכונה להצליח, יגיע באיזשהו שלב למסקנה שכדאי לו להתחיל לשווק את עצמו בעולם הדיגיטלי – החל מעמודים ברשתות החברתיות, דפי עסק באתרים מוכרים ועד לאתרי עסק ייעודיים. שיווק דיגיטלי הוא כיום כלי אסטרטגי במיוחד שיכול לעזור לכל עסק להתבלט ביחס למתחרות ולהביע את הייחודיות שהופכת אותו למה שהוא.

מחקר מילות מפתח

מילות מפתח הן כלי שימושי ומיוחד למדיי. מילות מפתח יהיו המילים המשמעותיות ביותר בשיווק העסק שלכם. אותן המילים יכולות לבוא בשלל מילים נרדפות, הטיות וצירופים ולעזור לכל גולש להגיע למה שהוא מחפש.

מחקר מילות מפתח הוא האמצעי שיעזור לכם למפות את מילות המפתח שרלוונטיות לעסק שלכם וכמובן לאתר. אבל מה בעצם מחקר מילות מפתח יכול לתת לכם?

1. ינחה שיווק אורגני

שיווק אורגני למי מכם שלא מכיר, היא פלטפורמה נוחה למדיי וחינמית. באמצעות הוספת תכנים רבים לאתר העסק שלכם תוכלו לעזור לו להתבלט ברחבי הרשת ולהימצא ביתר קלות על ידי הלקוחות הפוטנציאליים. מילות המפתח כאמור, הן אותן המילים שהגולשים יריצו בכוונה למצוא אתכם – מיפוי נכון של המילים יעזור לכם בכתיבת התוכן להבין אלו ביטויים שווה שתשלבו. שילוב של מילות מפתח בתוכן שלכם באופן מחושב יעזור לכם לשווק באופן אורגני את האתר שלכם ולעזור לו להימצא ברחבי הרשת. לקריאה נוספת על עולם השיווק האורגני, מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי על שיווק אורגני בגוגל.

2. ינחה שיווק ממומן

שיווק ממומן למי מכם שלא מכיר, היא אפשרות פשוטה למדיי שיכולה לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בתמורה לתשלום סמלי לפלטפורמות רבות, בינהן כמובן – גוגל. כשמדובר בגוגל, השיווק הממומן מונחה מילות מפתח. כלומר, בתמורה לתשלום סמלי לגוגל, אלה יעזרו לכם להתבלט בין תוצאות החיפוש השונות בחיפוש מילות המפתח עליהן החלטתם. תוכלו כמובן לשנות מידי פעם את המילים הרלוונטיות, לראות מה עובד יותר ופחות ולהעלות את פוטנציאל ההצלחה. לקריאה נוספת על עולם הקידום הממומן, מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי בנושא קידום ממומן בגוגל.

3. יעזור לכם להכיר את הלקוחות

מחקר מילות מפתח יכול לעזור לכם לא רק בשיווק העסק, אלא גם בבחירת השירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם. אם למשל לצורך העניין, אתם מספקים שירותי לימוד ורואים שכמות גבוהה יותר של אנשים פונה לעולם הבחינות הפסיכומטריות מאשר לתחום הבגרות – יכול להיות שלשם יהיה לכם שווה לכוון את העסק שלכם. בסופו של דבר היחס בין היצע וביקוש משמעותי במיוחד בבחירת הכיוון שאליו העסק שלכם יתקדם.

מה חשוב לקחת בחשבון בבחירת המילים?

אמנם הייתם חושבים שבבחירת מילות המפתח הדבר שהכי חשוב להתייחס אליו הוא נפח החיפוש של המילה ועדיין, לא מדובר בדבר המשמעותי היחיד. בבחירת מילות מפתח חשוב לבחון עד כמה הביטוי הפוטנציאלי רלוונטי וממוקד, האם מדובר בביטוי שמתאים לתקופה או שיכול לעבוד עוד הרבה זמן וכמה תחרות יש על הביטוי בין המתחרות בשוק.

איזה מילות מפתח נרצה לחפש?

שימוש במילת מפתח קבועה אחת לא רק תמנע מאיתנו להגיע לתוצאה המלאה אלא גם תעורר חשד בגוגל, שתסמן את אתר העסק הרלוונטי כספאם. נקודות שליליות בגוגל משמען כמובן, פגיעה בשיווק העסק באינטרנט. מחקר מילות מפתח טוב ייעשה לפחות על חמישים עד כמה מאות מילים – המגוון כאמור משמעותי במיוחד בהגעה לתוצאה הטובה ביותר. אל תתפשרו על כמות מילים נמוכה.

דבר מעניין נוסף שכדאי לכם לדעת הוא שהרשימה שלכם לא באמת תכלול את כל המילים שיקדמו את האתר שלכם. באופן טבעי בתוכן שתשלבו באתר יהיו הטיות והגייה מגוונת של מילות המפתח שלכם. כלומר, הרשימה היא זו שאחריה תעקבו והיא תנחה אתכם בכתיבה – אבל היא לא היחידה שתביא להשפעה חיובית על שיווק האתר שלכם.

אז אלו מילות מפתח נרצה לחפש?

1. הטיות מרובות

השלב הראשון יהיה כמובן לסמן את כל ההטיות של מילות המפתח הבסיסיות שלנו. למשל, בשירותי שרברבות – שרברבות בתל אביב, שרברב, שרברבים וכו'. תוכלו לקחת את כל המילים שקשורות לעולם שלכם ולנסות אותן בשלל וריאציות ואפשרויות.

2. מילים נרדפות

לאחר שלקחתם את מילות הבסיס, תוכלו לעבור למילים הנרדפות. עוסקים בשרברבות? למה שלא תסמנו לכם גם שירותי אינסטלציה, אינסטלטורים ואנשי אינסטלציה? תוכלו לבדוק אלו מהאפשרויות אנשים נוטים יותר לחפש.

3. שימוש בשפות נוספות

אפשרות נוספת תהיה כמובן להריץ את מילות המפתח שלכם בכמה שפות. אם למשל אתם נותנים שירות טכני ומלמדים אנשים מבוגרים להשתמש ברשתות חברתיות, תוכלו לשים ברשימה שלכם את המונחים "פייסבוק", לצד “Facebook”.

אז איך עושים מחקר מוצלח?

1. נתחיל בארגון הרשימה

לפני שנתחיל במחקר המילים, חשוב קודם לארגן רשימה ראשונית עם כל המילים שהיינו רוצים לבחון, ההטיות שלהם, המילים הנרדפות, הווריאציות שלהם באנגלית וכל רעיון אחר שעולה לכם לראש. את הרשימה תוכלו לרכז בטבלת אקסל שתהפוך עם הזמן לטבלה מסודרת שתעזור לכם בביצוע העבודה באופן מאורגן, נעים ויעיל.

2. נעבור למחקר המילים

כשסיימתם לרכז את רשימת המילים הראשונית שלכם, תוכלו להתחיל בביצוע מחקר המילים. קיימות כיום תוכנות רבות לביצוע מחקר מילות מפתח ובשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזתי עבורכם מידע רלוונטי על כמה מהן שאני אוהב.
מוכנים?

  • מתכנן מילות המפתח בגוגל – מדובר ללא ספק באחת האפשרויות הנפוצות והפופולריות שנמצאות כיום בשוק. דרך מתכנן מילות המפתח תוכלו לקבל רעיונות למילות מפתח נוספות, להגיות שונות, כתיב מלא וחסר וכמובן – לראות את ממוצע החיפושים החודשי של אותה המילה. ההצעות של גוגל אמנם יהיו באמת ההצעות הפופולאריות ביותר, אבל כנראה שלא תקבלו רעיונות יותר מידי מקוריים – קחו את זה בחשבון.
  • SEMRush – סמראש היא שירות מחקר מילות מפתח עוצמתי במיוחד שיכול לעזור לכם לנתח את המתחרים בתחומכם. הכלי המטורף הזה יאפשר לכם למצוא את האתרים המתחרים (מבלי שתזינו אותם), ישקף לכם את הפוטנציאל וקושי קידום של כל מילה ולהשוות בין שגשוג של דפים עם ביטויים שונים. אמנם השבוע הראשון חינמי, אבל כשהוא נגמר מדובר בכלי יקר למדיי שעולה 99 דולר לחודש. אפשרות מתחרה נוספת שדומה ביכולותיה לסמראש (בתשלום גם היא) זאת ה-Ahrefs (האהובה עליי למען האמת).
  • השלמה אוטומטית בגוגל – אפשרות פחות מתקדמת תהיה להיכנס להשלמה האוטומטית של גוגל ולראות את האפשרויות שעולות. דירוג האפשרויות מושפע כמובן מפופולאריות הביטויים שעוברים חיפוש ומצד שני – לא תוכלו לראות פרטים סטטיסטיים ומדויקים שיעזרו לכם לקבל הבנה רחבה על אותם הביטויים.
  • Search Console – מדובר בכלי מיוחד למדיי של גוגל שיכול לעזור למפות רטרואקטיבית הצלחה של מילות מפתח. תוכלו לראות דרך הכלי המיוחד הזה את מילות המפתח שהביאו אנשים לאתר שלכם ולנתח את המילים שעבדו פחות. כך תוכלו לשפר את מילות המפתח, לשדרג אותן ולשנות אותן מידי פעם.

נעשה בקרה שוטפת

את מחקר מילות המפתח חשוב שלא תעשו רק בתחילת הדרך, אלא תתמידו בו גם במהלכה. בקרה שוטפת על הצלחת מילות המפתח תאפשר לכם לשנות את המילים מידי פעם, להמשיך עם מה שעובד ולהפסיק כמובן את מה שלא.

האם צריך איש מקצוע בשביל מחקר מוצלח?

בסופו של דבר, מחקר מילות מפתח הוא חלק משמעותי במיוחד מתהליך שיווק אורגני או ממומן בגוגל. המחקר כשלעצמו הוא אבן דרך משמעותית אבל היא רק חלק מעולם ומלואו. אם אתם שואלים אותי, כל אחד שמעוניין ללמוד את העולם הזה ולהצליח בו כמובן מסוגל אבל אם יש לכם הרבה טרדה על הראש ולא מספיק פנאי להקדיש לנושא – יש אנשי מקצוע רבים שישמחו לעזור. חשוב שמחקר מילות מפתח וכלל תהליך השיווק יעשה בנחת ולא מתוך לחץ מסוים. אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים על ל מנת למצוא זמן להקדיש למלאכה החשובה הזאת, אולי כדאי לכם להעביר אותה למומחים שיעשו אותה במהירות, ביעילות ועל הצד הטוב ביותר. מדובר בשירות לא יותר מידי יקר ששווה את ההשקעה.

רק נשאר להתחיל!
כמו כל התחלה חדשה, גם תחילתו של מחקר מילות מפתח הוא אף פעם לא פשוט. אני ממליץ לכם להתחיל את התהליך לאט לאט, לשמור על סדר ולאפשר לעצמכם להכיר את העולם הזה מקרוב בקצב שלכם. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)