הגדלת מכירות בעסק – איך להגדיל מכירות בעסק?

זו שאלה גדולה במיוחד

בסופו של דבר, מטרתו האישית של כל עסק, נוסף על נתינת השירות ברמה הגבוהה ביותר תהיה כמובן להגיע לרמת המכירות האידיאלית. כלומר, לנצל את כוח האדם בצורה הטובה ביותר ולתת לו את כמות העבודה המתאימה שיהיה מסוגל לעשות.

הגדלת מכירות בעסק איך להגדיל מכירות בעסק

בהרבה מקרים ישנו כוח אדם שבשל לביצוע כמות עבודה אדירה וכל מה שמפריד בין התנהלות העסק לבין הרווחים היא העובדה הפשוטה שאין מספיק לקוחות. לא מדובר בבעיה שנפוצה רק בעסקים חדשים – עסקים ותיקים גם סובלים ממנה לתקופות. בסופו של דבר, קיימת תחרות נוקשה בשוק העבודה וזה לא באמת מפתיע שמידי פעם אנחנו נשארים עם מעט מאוד עבודה.

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בשביל לעזור לכם להבין איך אפשר להגדיל את המכירות בבית העסק שלכם, ריכזתי כמה טיפים שאולי יעזרו לכם להגיע ללקוחות או יותר נכון – יעזרו ללקוחות להגיע אליכם. מוכנים?

1. פנו ללקוחות חדשים

במילים אחרות, שיווק, שיווק ושוב פעם שיווק. הדרך הטובה ביותר להגדיל את היקף המכירות שלכם תהיה כמובן לפנות ללקוחות חדשים. תפרסמו את עצמכם ברשתות החברתיות, תסגרו עם גוגל דילים לשיווק ממומן ותתבלטו ביחס למתחרות. תוכלו לפרסם דילים שאתם מציעים, דברים שמייחדים את השירות שלכם וכמובן את הדרך הפשוטה דרכה אפשר ליצור איתכם קשר.

את התכנים תוכלו לקשר לאתר העסק שלכם ואולי אפילו יותר טוב – לדף נחיתה ייעודי להשארת פרטים. כך הגולשים ייהפכו במהירות ללקוחות פוטנציאליים ויוכלו לעזור לכם לעזור להם.

2. תגרמו לאנשים לדעת שאתם שם

נוסף על שיווק ממומן אגרסיבי, קיימת גם משמעות רבה לקידום אורגני של אתר העסק שלכם. אתר שנמצא בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל שנוגעות לתחום העיסוק שלכם הוא בעל עוצמה חזקה. תחשבו על זה – כמה פעמים כבר יצא לכם להגיע לעמוד התוצאות השני בגוגל? ולשלישי ולרביעי? ומי בכלל יודע מה נמצא בעמוד החמישי… לפעמים גולשים יודעים שהם זקוקים לאיש מקצוע שעוסק בתחומכם אבל פשוט לא יודעים לבחור – תוודאו שהם יודעים שאתם שם, תופיעו בתוצאות הראשונות.

3. תפשטו את העניינים

במידה והשירות שאתם מציעים הוא מורכב למדיי, יכול להיות שהרבה לקוחות יחליטו מתוך חשש או עצלות להתקפל. התפקיד שלכם יהיה כמובן להרגיע אותם, להקל עליהם את תהליך הפנייה עד כמה שאפשר ולגרום להרגיש בנוח עד כמה שניתן. דף נחיתה הוא ללא ספק משמעותי כשמדובר בעסק שמציע שירות מורכב למדיי אבל למעשה יכול לתרום לכל עסק באשר הוא. מדובר בדף אינטרנטי אינפורמטיבי בו הגולשים יוכלו להשאיר פרטים ולחכות לקבל מכם מענה. כשמדובר בכמות המידע הבסיסית הנדרשת מהלקוחות לדעת לטובת הפנייה ולא הרבה מעבר, ייחסך להם הרבה כאב ראש ובלגן – עדיף כנראה שתסבירו להם הכל כבר בעצמכם.

4. צרו קשר עם חברות משלימות

במידה ואתם מספקים שירות מסוים שהרבה פעמים בא ביחד עם שירות אחר שאינכם מציעים – יכול להיות ששווה לכם ליצור קשר עם חברה משלימה. שיתוף פעולה בין שתי חברות שונות, הצעת דילים משותפים ופרסום מאמרים אחד על השני יכול להביא להצלחה הדדית של שני בתי העסק. מדובר בכוח משמעותי שיכול לעזור לעסק שלכם לתפוס תאוצה ולהיות אטרקטיבי ביחס למתחרות.

5. התעניינו בלקוחות עבר

אם אתם עסק ותיק, או עסק שכבר הספיק לצבור מכסה נאה של לקוחות עבר, ותחום העיסוק שלכם יכול להתאים יותר מפעם אחת – יכול להיות ששווה לכם להזכיר לאלה מידי פעם שאתם עוד שם. תוכלו להציע להם להצטרף לרשימת התפוצה שלכם במייל (ניוזלטר), לשלוח להם מידי פעם פרסומות ולהזכיר להם בפלטפורמות השונות שאתם שם אם הם זקוקים. טיפ נוסף – תוכלו להציע ללקוחות עבר מבצע "חבר מביא חבר". כל לקוח ותיק שיביא לקוח חדש יזכה בקופון או הנחה משמעותית בשירות הבא שייקח מכם. מגניב, לא?

6. תחשבו עם עצמכם על תמחור

הרבה פעמים נראה שאנחנו עושים את כל מה שנכון – אנחנו מפרסמים את עצמנו ברשתות החברתות, משוחחים עם לקוחות עבר ודואגים לשיתופי פעולה. ועדיין, הלקוחות פשוט לא מגיעים. תמחור נכון כמובן יתאים לכמות הניסיון ואיכות התוצר שאתם מציעים. ועדיין, אם ישנו פער משמעותי בין המחיר שאתם מציעים לבין זה של המתחרות – הדבר כנראה יגרום ללקוחות להתרחק. במקרים כאלה אני ממליץ לכם לעשות חושבים עם עצמכם – האם הסכום שאתם מבקשים הוא באמת האחד שמגיע לכם? האם קיים סיכוי שתרוויחו יותר אם דווקא תורידו את המחירים?

תגלשו באינטרנט, תעשו את המחקר שנדרש מכם לעשות – תבדקו אם אתם דורשים באמת יותר ממה שנהוג בשוק שבו אתם עוסקים ואם אולי כדאי לכם קצת להתגמש בנושא.

7. שדרו רצינות ומקצועיות

דרך נוספת להגדיל את היקף המכירות שלכם תהיה כמובן להביע את הידע והמסירות שלכם באתר העסק שלכם ודפי הרשתות החברתיות שאתם מפעילים. כך למשל תוכלו להעלות סרטוני הסבר, פוסטים על חוויות אישיות שעברתם ואפילו טיפים שלכם שקשורים לשירות שאתם מציעים. כל אלה יעזרו ללקוחות לא רק להכיר אתכם יותר, אלא גם לתפוס מכם רושם ומדובר בדבר משמעותי במיוחד בבחירת איש המקצוע המושלם.

8. תציעו מספר חבילות

בשירותים אינטרנטיים, בעסקים לשטיפת מכוניות ובתוכניות למידה לפסיכומטרי סביר שתראו מספר הצעות מחיר. יהיה את המחיר הסטנדרטי לחבילת הבסיס, מחיר לחבילה מעט יותר מתקדמת ותמחור גבוה מהחבילות הקודמות לחבילת הפרימיום המוגמרת. חלוקה למספר חבילות עבודה שונות יכולה להפוך את בית העסק שלכם לאטרקטיבי ונגיש עבור הלקוחות השונים – חלק יעדיפו חבילה זולה יותר ומצומצמת, אחרים ישמחו לשדרג את עצמם ולכם כמובן הדבר יעזור בגישה לקהל הלקוחות המגוון. חשוב שההבדלים בתמחור לא יהיו משמעותיים במיוחד – תשימו לב לתמחורי המתחרות ונסו ליישר קו במידה מה.

9. והכי חשוב – תהיו אדיבים

בסופו של דבר, שירות אדיב ונעים הוא כנראה הדבר המשמעותי ביותר בהגדלת היקף מכירות שלכם. לקוחות מרוצים יספרו לחברים על שירות טוב שהם קיבלו וכמובן, יחליטו לחזור אליו שוב ושוב בעצמם. שמרו על סבלנות גם מול לקוחות קשים, וודאו שכל מי שניגש אליכם מרוצה ושימו לב לשוחח עם לקוחות ומתעניינים בשירות בגובה העיניים, בסבלנות ובאדיבות.

יאללה, לעבודה!

הצעד הראשון בהגדלת היקף המכירות יהיה כמובן להגיע להחלטה בנושא. אני ממליץ לכם לגבש תוכנית פעולה בעלת מספר שלבים, לתעד את ההתקדמות שלכם בצירים השונים וכמובן לבחון אלו דברים עובדים יותר או פחות. לכל עסק יש את הדנ"א האישי שלו שמושפע כמובן בין היתר מקהל הלקוחות הייעודי שנוטה לפנות אליו. תחשבו על האישיות של הלקוחות שלכם, על הדברים שהיו מעודדים אותם לגשת דווקא לשירותים שלכם ועל הדרך שלכם להפוך את עצמכם לכמה שיותר אטרקטיביים. אני מאחל לכם הרבה בהצלחה ומאמין שתצליחו בדרך האישית והמיוחדת שלכם. מאמין בכם, עדן.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)