קידום ממומן באינסטגרם

רקע על אינסטגרם

רגע לפני שנדבר על קידום ממומן באינסטגרם, קצת רקע על האפליקציה.
כמעט כולנו משתמשים באינסטגרם. מדובר כיום באחת מהרשתות החברתיות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם. אינסטגרם מאפשרת למשתמשים בה להעלות תמונות, סרטונים, שידורי לייב וסטורי ובכך לקשר אותם למשתמשים אחרים ברחבי העולם.

תאמינו או לא, אבל בימים בהם פייסבוק החליטה לרכוש את אינסטגרם במיליארד דולר, היו בחברה רק 13 עובדים!
אינסטגרם בתחילת דרכה שגשגה במהירות ולשנים נהפכה להצלחה מסחררת ולאפליקציה שמעבירה שעות ארוכות ביומיום של אנשים רבים ברחבי העולם.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם

רקע על אינסטגרם

היקף השימוש האדיר של משתמשים רבים באינסטגרם הופך אותה כיום לאחת מפלטפורמות הפרסום הנחשקות ביותר בעולם. פרסום באינסטגרם יתאים לעסקים עם קהל יעד צעיר שצמא לתוכן ומעביר שעות ארוכות מול המסך. עם זאת, כיום יותר ויותר אנשים מבוגרים מחליטים להוריד אינסטגרם ולכן אי אפשר לומר בוודאות שפנייה למבוגרים באינסטגרם היא שגויה. אם אתם שואלים אותי – במידה וקהל היעד שלכם צעיר, יש לכם רעיון לפרסומת שווה ומיוחדת והמוצר שלכם יכול לתפוס את העין, כנראה שהדרך הנכונה לשווק את עצמכם היא דרך האינסטגרם, גם באופן אורגני וגם באמצעות קידום ממומן באינסטגרם. וכבר אמרתי שביחס למתחרות, מדובר באלטרנטיבת פרסום זולה?

האם אינסטגרם יכול לעזור לעסק שלך?

חד משמעית כן. כיוון שאינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות עם כמות המשתמשים הגבוה בעולם, שימוש נכון בפרסום ממומן באינסטגרם יכול לאפשר לעסק שלכם להגיע לקהל היעד הרלוונטי עבורכם, להציג בפניו את השירותים או המוצר שאתם מציעים ולאפשר לו לדעת שאתם שם. אחרי שכבר מכירים אתכם, הדרך של הלקוחות למצוא אתכם קצרה הרבה יותר ובמילים אחרות – עמוד אינסטגרם עסקי משגשג, יביא לכם עבודה והרבה ממנה.

דוגמא למספר עמודי אינסטגרם בניהולי שמכניסים לי לא מעט כסף

קידום ממומן באינסטגרם ללקוחות-3
קידום ממומן באינסטגרם ללקוחות-2
קידום ממומן באינסטגרם ללקוחות-1

דרך אגב, אם כבר מדברים – אם אתם רוצים לבצע כמה צעדים שישפרו את הפרופיל העסקי שלכם תוך 10 דקות כדאי שתקראו את המאמר שלי על איך לעצב פרופיל באינסטגרם ברמה גבוהה.

איך מפרסמים באינסטגרם בצורה ממומנת?

כיום קיימת דרך פשוטה ונגישה להכנת תוכן שיווקי לאינסטגרם באמצעות פלטפורמה נוחה של פייסבוק. בסופו של דבר, כל מה שאתם צריכים בשביל להכין את הפרסומת שלכם הוא רעיון טוב, תמונות שוות של המוצרים, צוות העובדים שלכם או השירות שאתם נותנים ומשפט מפוצץ שתוכלו לשים בתיאור. כמה טיפים חשובים בבניית הפרסומת שלכם:

  • קהל יעד – בכתיבת הפרסומת הממומנת שלכם תינתן לכם אפשרות לבחור את קהל היעד הרלוונטי אשר אליו יגיעו התכנים שלכם. בבחירת קהל היעד, חשוב שתשקיעו מחשבה – האם אתם פונים לאוכלוסייה צעירה? למשתמשים גברים? אולי יעניין אתכם לשווק את השירותים שלכם לאנשים שגרים דווקא באזור חיפה והקריות? ככל שתהיו ממוקדים יותר בקהל היעד, לאינסטגרם תהיה את האפשרות להשתמש בתקציב שלכם בצורה יותר יעילה ולשווק בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם את השירותים שלכם באופן הטוב ביותר.

  • תקציב – למרות שאינסטגרם תאפשר לכם לבחור את התקציב היומי או השנתי שתרצו להשקיע בקמפיין שלכם, מומלץ שהתקציב שתשקיעו בפרסום בית העסק שלכם יתחיל מלפחות 40 ש"ח ליום. הסיבה היא פשוטה – ככל שתעבירו לאינסטגרם יותר כסף, כך היא תשקיע יותר בשיווק שלכם. תשחקו באיזון בין התקציב שלכם וכמות האנשים אליהם הייתם רוצים לגשת בפרסום שלכם עד שתגיעו לתוצאה המושלמת.

  • אטרקטיביות – זה לא משנה אם המוצר שלכם טוב, כל עוד הפרסומת שתכינו לא תהיה מושקעת ואטרקטיבית, אנשים לא יחליטו להיכנס לדף האינסטגרם שלכם. במילים אחרות, חשוב שתשקיעו בעיצוב של הפרסומת שלכם ותדאגו לעיצוב גרפי ברמה גבוהה או צילום איכותי של המוצרים – בסופו של דבר זה ישתלם!

  • דף אינסטגרם מושקע – אחרי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יראו את הפרסומת שלכם וירצו להתקדם לשלב הבא, הם ייכנסו לדף האינסטגרם שלכם. במידה והוא לא יהיה אינפורמטיבי ופעיל, הם כנראה יעזבו אותו במהירות. חשוב שתעלו באופן תדיר פרסומים לדף האינסטגרם שלכם ותמלאו אותו בפרטים שיעזרו ללקוחות למצוא אתכם. הפרסומים שלכם צריכים להיות בגובה העיניים ואפילו מצחיקים – רק ככה הלקוחות יחליטו לבוא.

  • פעילות מגוונת – אני לא מוצא סיבה להיתקע רק על האינסטגרם. חשוב במקביל למאמצים באינסטגרם לרוץ על הרשתות החברתיות האחרות ועל מנועי החיפוש. ככל שתשקיעו בפרסומים במגוון פלטפורמות רחב יותר, לקהל היעד שלכם יהיה יותר קל למצוא אתכם.

אם אתם מעוניינים להרחיב על הנושא, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא שכתבתי על איך לפרסם באינסטגרם בממומן.

מהם סוגי הפרסומים השונים באינסטגרם?

כמו בכל רשת חברתית, גם אינסטגרם מחולקת לכמה ממשקים למשתמש שבהם תוכלו לשים תוכן פרסומי. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הן פלטפורמות השיווק בהן תוכלו להחליט ולפרסם באינסטגרם:

  • Instegram Feed – הפיד הראשי של המשתמשים ברשת החברתית. שם הם יראו תמונות של החברים, המשפחה והדפים שהם עוקבים אחריהם ומידי פעם תכנים שיווקיים שאינסטגרם תוסיף להם. המשתמשים שיראו את התכנים לא מחפשים תוכן שיווקי ויכולים להתעלם ממנו או לחילופין להחליט ולהיכנס לדף שלכם.

  • Instegram Stories (אינסטגרם סטורי) – כולנו מכירים את הסטורי. מדובר בעדכון מצב שכל משתמש באינסטגרם יכול להעלות. אינסטגרם מאפשרת לפרסם סטורי בעל תוכן שיווקי שיגיע לקהל היעד שלכם.

  • Instegram Explore – מדובר בפיד הנרחב של אינסטגרם. באמצעות אלגוריתמים מורכבים, אינסטגרם בוחרת עבור המשתמשים שלה מגוון של פרסומים שהיא חושבת שיעניינו אותם. במידה ושם יימצאו הפרסומים שלכם והמשתמש חיפש מגוון מלכתחילה, סיכוי לא רע שהוא ייכנס לדף שלכם ויחליט לחקור אתכם קצת יותר.

לכל אחת מהפלטפורמות יש את היתרונות והחסרונות שלה – אמנם פרסום בפיד ובסטורי יאפשר לאנשים לראות את התוכן שלכם בין תכנים מוכרים וחביבים אחרים, אבל פרסום באקספלור חושף את העסק שלכם בפני אנשים שמחפשים מלכתחילה דברים חדשים. במילים אחרות, אם אתם שואלים אותי כנראה שכדאי לכם לשלב את שלוש הפלטפורמות האלה ולא להתרכז באחת.

איך מתנהל פרסום ממומן באינסטגרם?

התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה. לאחר שתכינו את הפרסומת שלכם, תמלאו את הפרטים שלה ותעבירו לפייסבוק תשלום, התכנים שלכם יתחילו להיות מוזרמים לפיד או הסטורי של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. במקביל לפרסום התכנים, תינתן לכם האפשרות לעשות אנליזה ולנסות לייעל את הפרסום שלכם דרך הפלטפורמה של פייסבוק ופלטפורמות אחרות. כמובן שבמידה ותחליטו תוכלו תמיד להפסיק את הפרסום, אבל זאת כמובן אפשרות שהיא לא מומלצת בעיניי במקרים בהם לא רואים תוצאות, במיוחד לא בהתחלה.

בשורה התחתונה – איך לעשות כסף מהאינסטגרם?

השימוש הנרחב של משתמשים רבים ברחבי העולם באינסטגרם פותח צוהר עסקי עבור כל אחד מאיתנו שמחפש לעשות הרבה כסף. קיימות דרכים רבות לעשות כסף מאינסטגרם ובשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזתי את האפשרויות המעניינות ביותר:

1. תקדמו את העסק שלכם

האפשרות הכי הקלאסית היא להשתמש באינסטגרם בשביל לקדם את בית העסק שלכם. באמצעות פרסום נכון ותחזוקה מושקעת של דף העסק שלכם, תוכלו לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם בקלות. לאחר שהם מצאו אתכם, הדרך מכאן ועד לרכישה ויצירת ההון היא לא יותר מידי ארוכה…

2. תמכרו את התמונות שלכם

אם אתם יודעים לצלם כמו שצריך, אוהבים תמונות אומנותיות ומעבירים שעות על גביי שעות בעריכת הצילומים שלכם ב-LightRoom, יכול להיות ששווה לכם לנסות למכור את התמונות שלכם באינסטגרם! בתור רשת שמבוססת על תמונות וסרטונים, מדובר בפלטפורמה המושלמת עבורכם להציג את יצירות האומנות שלכם ולמצוא לקוחות סקרנים במיוחד שגם יסכימו לשלם. בהתחלה יהיה מדובר בעסק שיעבוד על תבנית "חבר מביא חבר", אבל עם הפרסום הנכון וההשקעה תתחילו לשים לב שהלקוחות מוצאים את הדרך אליכם.

3. תפתחו דף מעניין במיוחד

בשנים האחרונות מתחילה להתפתח תופעה מעניינת – אושיות רשת. מדובר באנשים שאמנם לא מציעים מוצר או שירות מיוחד בתשלום, אלא דווקא את עצמם. דף אינסטגרם שנוגע לנישה ספציפית ומעניינת יכול להעלות שיח ועניין רב בקרב המשתמשים באפליקציה בהם התכנים נוגעים. לאחר שצברתם ניסיון, תפסתם לכם קהל עוקבים סקרן ומלא עניין, תוכלו להתחיל ולהרוויח מכל הסיפור הזה כסף. פרסום של חברות שקשורות לעולם התוכן שלכם ולפעמים אפילו תגמולים שאינסטגרם יתנו לכם יזכו אתכם בכסף לא רע בכלל – יכול להיות שאפילו לא תצטרכו יותר מידי להשקיע בתהליך אלא בעיקר להנות ממנו!

4. תמחקו את החשבון

אולי קצת סותר את כל מה שאמרתי פה, אבל במידה ונמאס לכם לגמרי מחשבון האינסטגרם שלכם ומכל מה שנגזר מהשימוש בו, תוכלו להציע אותו למכירה (כך או כך, מאוד לא מומלץ למחוק את חשבון האינסטגרם שלכם). כמות העוקבים שלכם היא נכס שיכול לעניין בעלי עסקים שמחפשים את הדרך שלהם להתקדם ואם תמצאו את האדם הנכון – תוכלו לזכות בסכום נחמד למדיי שיכול להגיע לכמה אלפי שקלים! את הדף שלכם תוכלו להעלות למכירה בקבוצות פייסבוק, באתר Floop (לפרופיל ישראלי) או באתר FameSwap (לפרופיל באנגלית).

האמת היא, שכל אחד יכול ליצור בעצמו פרסומת ממומנת באינסטגרם. מדובר בתהליך נגיש למדיי, נוח ואפילו קצר. הבעיה היא, שללא הידע הנכון, הרבה פעמים אנשים שדאגו לפרסום העסק שלהם לא יראו תוצאות. הסיבה היא פשוטה – הניסיון בעולם הזה הוא משמעותי.

ואם כבר מדברים על ניסיון, יש לי ממנו לא מעט – את כל הידע שצברתי אחרי 100,000 ש"ח של פרסום ממומן באינסטגרם מכיסי האישי אוכל להשקיע על העסק שלכם.
אז אם נדבר גלויות, כשאתם נעזרים בי אתם חוסכים טעויות של 100,000 ש"ח לעסק שלכם.

אז איך אני יכול לעזור לכם?

עיצוב הפרסומת לאינסטגרם

לדרך שבה תיראה הפרסומת שלכם יש השפעה רבה על כמות האנשים שהיא תעורר בהם עניין. בשביל לבנות פרסומת מוצלחת שתביא תוצאות, מומלץ להיעזר באיש מקצוע בעל ניסיון שמכיר את עולם הפרסום מקרוב ויוכל לתת לכם עצה או שתיים. אני לא מתכנן לבנות את הפרסומת שלכם מאפס – השאיפה שלי היא לערב אתכם בתהליך הבנייה שלה ולוודא כמובן שאתם מרוצים.

העלאת הפרסומת לאינסטגרם

אמנם הממשק לבניית הפרסומת בפייסבוק הוא פשוט למדיי לתפעול, אבל ללא הידע הנכון אתם עלולים למצוא את עצמכם עושים טעויות שיכולות להשפיע מאוד על מידת ההצלחה של הקמפיין. ביחד נחשוב על קהל היעד שאליו אתם רוצים להגיע, כמות התקציב שאתם רוצים להשקיע בפרויקט ועל הדרך הנכונה לתקוף את המטרה שלשמה אתם רוצים לשים את התוכן הפרסומי שלכם.

בניית דף האינסטגרם מ-0

כמו שכבר אמרתי, ללא דף אינסטגרם אטרקטיבי, הפרסום הממומן שלכם לא יביא ליותר מידי תוצאות. כחלק מהשירות שאני מספק, אני מתחייב לעזור לכם בתיחזוק דף האינסטגרם שלכם וללמד אתכם את כל הסודות שאף אחד אף פעם לא גילה לכם.

העלאת עוקבים לעמוד האינסטגרם

אני תמיד בעד שיווק אורגני ללקוחות שלנו, וגם אם כבר מדובר על פרסום ממומן באינסטגרם - השאיפה שלי היא להשיג ממנו תוצאות לטווח הארוך, והכוונה היא כמובן לעוקבים שיתחברו למותג שלנו ולמה שאנחנו משדרים ובסופו של דבר יהפכו ללקוחות משלמים. כתבתי מדריך מקיף על איך להשיג עוקבים באינסטגרם שממנו תוכלו ללמוד על הדרכים השונות להעלאת העוקבים לעמוד, ואילו חלק מהדרכים שאני אבצע בכדי לחזק את העמוד שלכם לטווח הארוך.

אנליזה, אנליזה ושוב פעם אנליזה

התוצאה הטובה ביותר לא בהכרח תהיה ישירה. יכול להיות שתתמקדו בקהל היעד הלא נכון, תבחרו באזור מצומצם מידי או לחילופין תגעו בכמות גדולה מידי של אנשים אבל לא באופן אגרסיבי מספיק. ביחד איתכם, נדאג שהתוכן השיווקי שתעלו ימשיך להתפתח לאורך הזמן ולהגיע לאנשים הנכונים בדרך הטובה ביותר. אני לא אבטיח לכם שהתוצאה הטובה ביותר תבוא ביום הראשון – יהיה מדובר בתהליך ובתוצאה שתמשיך להתפתח. תהיו בטוחים שהיא תהיה טובה מאוד.

אם הצלחתי לסקרן אותך, והגעת למסקנה שפרסום ממומן באינסטגרם יכול להועיל לעסק שלך (ברור שכן), ותרצה להיעזר בי באחד או יותר מהשירותים המופיעים למעלה אני מזמין אותך ליצור איתי קשר בוואצפ המצורף לעמוד או במייל בטופס צור קשר ממש כאן.

עד אז, מקווה שלמדת דבר או שניים ושיהיה בהצלחה ♥

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)