מדריך פרסום ממומן באינסטגרם למתחילים

כל עסק שמכבד את עצמו היום מבין שכדי להגדיל ולשווק את המותג שלו – הוא צריך להופיע ברשתות החברתיות.
כיום לפי נתוני הסטטיסטיקה כ-75% מבעלי העסקים מנהלים דף עסקי באינסטגרם, האם גם אתה צריך להיות שם ?

כמובן שכן – כיום אינסטגרם היא הרשת החברתית מספר 2 בעולם (אחרי פייסבוק) וכולנו רוצים לתפוס שם את המקום שלנו.
בשיווק דיגיטלי ישנו עיקרון מספר אחת שאומר תנועה = כסף,
ולהופיע באינסטגרם משמעותו יותר תנועה לעסק שלך, מה שאומר יותר כסף.

במדריך הבא אנחנו נדבר על הנושאים העיקריים:

  • סטטיסטיקות על אינסטגרם
  • איך מפרסמים באינסטגרם ?
  • טיפים מניסיון אישי

קצת סטטיסטיקה על אינסטגרם

אז אינסטגרם כידוע לחלקנו קמה בשנת 2,010 ופותחה על ידי שני מפתחים ללא שום ניסיון שיווקי כחלק משיתוף תמונות בין אנשים.
מהר מאוד סלבריטאים שונים החלו להשתמש באפליקצייה ואהבו את הקלות שבה ניתן לשתף תמונות ולהוסיף להם פילטור פשוט וקל. (שינוי צבעים)

עד סוף 2,011 לאפליקציה כבר היו 10,000,000 משתמשים ופייסבוק שהם ענקי השיווק הבינו לאן זה מוביל.
כבר ב-2,012 פייסבוק רכשו את האפליקצייה במיליארד דולר וביצעו בה שינויים מאז ועד היום כדי להגדיל את נוחות המשתמש ולהגדיל את הפוטנציאל שלה.

נכון להיום (2,020) לאפליקציית אינסטגרם יש מיליארד משתמשים, שיותר מ-60% מהם נכנסים לאפליקצייה על בסיס יומי וכמו שאמרתי – 75% מבעלי העסקים מבינים את החשיבות של פרופיל באינסטגרם ונמצאים שם.
האפליקציה הזו היא שונה מפייסבוק במהותה – זו אפליקציה שהיא הרבה פחות ביקורתית והרבה יותר קלילה,
פחות מלל – יותר תמונות וישר ולעניין.

זה מעניק לנו בעלי העסקים והמשווקים את האפשרות להשתלב באפליקציה בצורה אותנטית ולשווק ללקוחות שלנו מבלי לתת להם את ההרגשה שאנחנו מוכרים להם.
לא סתם יש את המשפט המוכר: "ישראלים אוהבים לקנות, אבל שונאים שמוכרים להם."

רוב משתמשי האפליקציה הם בגילאי 18-32 למרות שבתקופה האחרונה אנחנו יכולים להרגיש יותר ויותר אנשים שמצטרפים אליה גם מהגילאים המבוגרים יותר ולכן גם אם בעבר בעיקר מותגים ועסקים שפונים לגיל הצעיר היו צריכים להיות דומיננטיים באינסטגרם היום מצופה מכל עסק שקיים להתבסס ברשת הזו ולא משנה מה גילאי קהל היעד שלו.

איך מפרסמים באינסטגרם ?

אז עכשיו כשאנחנו מבינים שתנועה שווה כסף,
וכשאנחנו מבינים שאינסטגרם גדלה במהירות ועם יותר ממיליארד משתמשים של האפליקציה – זה די ברור שאנחנו לא יכולים שלא להנות מהתנועה הזו גם בעסק שלנו ולכן,
אנחנו רוצים להכניס תנועה לעסק שלנו – בין אם זה אומר יותר לידים ובין אם זה תנועה לאתר אינטרנט מכירתי כדי להכניס מכירות.
כשמדובר באינסטגרם יש לנו שתי אפשרויות – קידום אורגני (חינמי) וקידום ממומן בתשלום (פרסומות).
המדריך שלנו עוסק בקידום ממומן ולכן נתרכז בו.

דבר ראשון אנחנו צריכים להעלות לפחות פוסט אחד לרשת החברתית כדי שנוכל לקדם אותו.
היום אנחנו לא נתרכז בפוסט עצמו ואיך למקסם ממנו תוצאות, את הנושא הזה נשאיר למדריך הבא כדי שלא נסטה מהנושא.
לאחר מכן כשאנחנו מסתכלים על הפוסט שהועלה אינסטגרם מציעים לנו את האפשרות "Promote" והיא לקדם את הפוסט עצמו.
אחרי שנלחץ על כפתור הקידום ניכנס למסך שבו תהליך הקידום מתחיל ושם נבחר את האפשרויות המועדפות עלינו.

פרסום-ממומן-באינסטגרם-למתחילים-מדריך-2 (2)

מהי מטרת הקמפיין ?

במסך הראשון אינסטגרם ישאל אותנו מהי המטרה שלנו מהקמפיין ?
מה אנחנו רוצים שאנשים יעשו בעצם אחרי שהם רואים את הפרסומת,
יש לנו כאן 3 אפשרויות:

  • להפנות אותם לפרופיל האינסטגרם שלנו – יעיל כשאנחנו רוצים לפתח מערכת יחסים עם הלקוחות לטווח ארוך ולגרום להם לעקוב אחרינו, להתעניין במותג ולהיחשף אליו.
    אם פועלים נכון בהמשך גם החשיפה עולה (הרווחנו עוקבים לטווח הארוך) וגם הלקוח סומך עלינו יותר ולכן סביר שיבצע רכישה בהמשך.

  • להפנות אותם לאתר האינטרנט שלנו – אם אנחנו רוצים להכניס מהירות, יעיל יותר באתרים מכירתיים.
    שימו לב שהמשמעות היא לפנות ללקוחות קרים שעדיין לא מכירים אותנו ולא את המותג שלנו ולנסות למכור להם.
    החיסרון כאן הוא שנקבל פחות עוקבים ולכן החשיפה החינמית שלנו לטווח הארוך לא תהיה מושפעת לטובה באותה מידה כמו השיטה להפנות אותם לפרופיל שלנו ולהשיג אותם כעוקבים וכך להיחשף אליהם בטווח הארוך.

  • להפנות אותם לשלוח אלינו הודעה פרטית (DM) – יעיל במיוחד כשאנחנו מציעים שירות מסויים כמו ליווי וייעוץ ורוצים ליצור קשר ישיר עם הלקוח, לפתח מערכים יחסים ולגרום להם לבטוח בנו.
פרסום-ממומן-באינסטגרם-למתחילים-מדריך-2 (1)

ביחרו את האפשרות המתאימה לכם ביותר והתקדמו לשלב הבא.

2.שלב בחירת הקהלים

מי בעצם אנחנו רוצים שייחשף למודעה שלנו ?

פרסום-ממומן-באינסטגרם-למתחילים-מדריך-3

כאן אינסטגרם נותנת לנו 2 אפשרויות קלילות ופשוטות.
הראשונה – קהל אוטומטי, וזה אומר שאינסטגרם אומרת לנו "תסמוך עליי אני אחשוף את המודעה שלך למי שהכי סביר שיגיב לה בחיוב", האם כדאי באמת לעשות את זה ?
זו כבר החלטה שלכם – מהניסיון האישי שלי, כשאני משקיע כסף אני רוצה לדעת על מה אני משלם ולכן אבחר באפשרות השנייה.

האפשרות השנייה היא לבנות קהל יעד בעצמנו.
וכדי לבחור באפשרות הזו נלחץ על "Create your own".
אחר כך ניתן שם לקהל היעד (לזיהוי אישי שלנו, אין לזה משמעות),
נבחר מיקום פיזי שקהל היעד שלנו יכול להיות בו – יכול להיות ערים מסויימות בארץ, יכול להיות כל הארץ ויכול להיות במדינות אחרות בעולם.
ולבסוף נבחר מהו הגיל ומהם המינים שאליהם אנחנו רוצים להיחשף.

נניח שאני משווק מוצרי איפור לנשים – אין לי שום סיבה להיחשף לגברים ולכן אני אתמקד (אטרגט בשפה המקצועית) את המודעה שלי רק לנשים, כי על כל חשיפה (אדם שראה את המודעה) אנחנו משלמים כסף.
כאן זהו שלב קריטי לטרגט את המודעה שלכם כמה שיותר ממוקד, כדי שהכסף שלנו יהיה מושקע בצורה הטובה ביותר.

3.שלב בחירת התקציב – כמה אתה רוצה להשקיע ?

פרסום-ממומן-באינסטגרם-למתחילים-מדריך-4

את התקציב אנחנו מסדרים לפי כמה להשקיע ביום, וכמה ימים אנחנו רוצים שהקמפיין ירוץ.
מניסיון אישי, אל תשקיעו פחות מ-30 ש"ח ליום אם אתם רוצים להתחיל לראות תוצאות, ואל תעשו קמפיינים ארוכים מדי – אני ממליץ על מקסימום 10 ימים בתור התחלה ומשם לראות לאן זה מוביל.
אין מה להתעכב על זה יותר מדי בכנות, כי אתם יכולים לשנות את זה אחר כך בכל רגע לפי איך שייראה לכם לנכון.

4.השלב הרביעי – בדיקה וסיכום

פרסום-ממומן-באינסטגרם-למתחילים-מדריך-5

בשלב הזה אינסטגרם מסכמת לכם את כל הקמפיין ונותנת לכם הצצה לאיך הוא ייראה ללקוח.
תוכלו לראות את הפוסט עם הקריאה לפעולה שאתם בחרתם בשלב 1 (בין אם זה הודעה ישירה, כניסה לפרופיל או מעבר לאתר העסקי שלכם), היא מסכמת לכם כמה כסף סך הכל יעלה לכם הקמפיין ולכמה אנשים היא תיחשף בערך.
תעשו בדיקה סופית על הכל ותשלחו את הקמפיין בכפתור "Create promotion".
זהו – הקמפיין הראשון שלכם עלה לאוויר,ברכותיי 😊.

טיפים מניסיון אישי

בתור אחד שהשקיע לא מעט כסף בקמפיינים ממומנים אני אתן לכם כמה טיפים מהניסיון האישי שלי ומקווה שיעזרו לכם בהמשך כשתשתפשפו קצת.

  • לפרסם מהאינסטגרם דרך מנהל המודעות בפייסבוק – כמו שידוע לכם פייסבוק קנתה את אינסטגרם, ולכן הם חיברו את האפליקציות בצורה מאוד הדוקה שתעזור למפרסמים לשלוט על הפירסומים הממומנים באינסטגרם דרך פייסבוק.
    הכוונה היא שאם אתם רוצים להיות באמת ממוקדים ולשלוט בדיוק איפה המודעה שלכם תיראה (רק בסטורי / רק בפוסטים / מודעות קרוסלה ועוד המון אפשרויות),
    אתם צריכים לנהל את הקמפיין ממנהל המודעות של פייסבוק.

    האם אני ממליץ לפרסם מהפייסבוק ? בהחלט כן.
    אבל אני חושב שכדאי שתטעם מהפירסום הממומן באינסטגרם בצורה הקלה יותר ותתקדם משם,
    אחרי הכל לא בנו את רומא ביום אחד 😉.

  • פרסומות בסטורי עובדות יותר טוב מאשר הפיד – זה לא מוכח מדעית,
    אבל אני הרגשתי בכל אופן שהאנשים שנחשפו אליי בסטורי המירו בצורה הרבה יותר מטובה מאלו שנחשפו לאותה הפרסומת בפיד באופן חד משמעי.
    אולי זו הקלות המנטלית שאינסטגרם נותנת למשתמשים שלה לקפוץ מהסטורי ישירות לאתר / לפרופיל שלך אבל מי יודע ? העיקר שזה עובד יותר טוב 😊.

  • כמה מילים על קמפיין ממומן – זו לא חתונה קתולית.
    קמפיינים של פרסומות בתשלום הם דברים מאוד דינמיים, הכוונה היא שהיום זה יכול להכניס לך קצת פחות מכירות ומחר קצת יותר ולכן הפרסומות שעובדות לך עכשיו עוד שבוע לא יכניסו לך את אותם הסכומים.
    חשוב שתהיו עם היד על הדופק ותהיו מבוקרים עם הסכומים שאתם משקיעים במיוחד ברשתות החברתיות,
    שבהם יש תופעה מוכרת שהמודעות "מתעייפות" אחרי תקופה וצריך להכין מודעות חדשות.
  • אם אתם פונים לקהל צעיר (עד גיל 32) תשקיעו לפחות 80% מהתקציב פירסום ברשתות חברתיות על אינסטגרם (ולא על פייסבוק),
    הקהל שם מגיב בצורה טובה יותר לפרסומות ושם בעצם הכל מרגיש פחות "מסחרה".
    הפייסבוק בשנים האחרונות הפכה להיות זירה פוליטית ומקום להרבה וויכוחים פוליטיים,
    זירה יותר שופטת, מבוגרים דעתניים וכו' ואני מאמין שהאינסטגרם היא המקום של הצעירים "לברוח" אליו, ואם יותר נעים להם שם אז למה לא להנות מזה ?

עד כאן לפירסום ממומן באינסטגרם,
אם למדתם / יש לכם תיקון אשמח גם ללמוד מכם חזרה,
שתפו אותי בתגובות ובהצלחה 😊.

איך להמשיך מכאן ?

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)