איך להשיג עוקבים באינסטגרם?

כולנו משתמשים באינסטגרם

כנראה שרוב אם לא כל החברים שלכם משתמשים באינסטגרם. מדובר באחת מהרשתות החברתיות הכי חמות כיום בעולם וכיוצא בזאת – כאחלה כלי שיווקי עבורנו. אז הקמתם כבר את דף האינסטגרם שלכם, התחלתם להעלות תמונות והעוקבים פשוט לא מוצאים אתכם? ריכזתי עבורכם כמה צעדים פשוטים שיעזרו לדף אינסטגרם שלכם לתפוס תאוצה. בהצלחה!

איך להשיג עוקבים באינסטגרם

קצת על פעילות אורגנית

שיווק אורגני הוא דבר שאתם יכולים לעשות בעצמכם בחינם. השיווק האורגני מסתמך על המאפיינים של הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש ומנצל אותם. היתרון העיקרי של השיטה הזאת הוא הנגישות שלה – למעשה מדובר באפשרות חינמית שמביאה לתוצאות משמעותיות, במידה ותשתמשו בה כמו שצריך. מצד שני, החיסרון ברור – מדובר באפשרות שדורשת הרבה השקעה וכיוצא בזאת תיקח מכם הרבה זמן. את השיווק האורגני של דף האינטסגרם שלכם תצטרכו לתחזק מידי פעם, אבל אחרי המאמץ הראשוני שתשקיעו בהתחלה, כמות העבודה שתישאר לכם תהיה משמעותית יותר מצומצמת. אז איזה אפשרויות יש לכם?

1. תראו פעילות

פעילות גבוהה בחשבון תעזור לכם לנצל את האלגוריטמים של אינסטגרם ולהקפיץ את הפעילות שלכם באופן אורגני. תשימו לב לא להעלות כמות גבוהה של תכנים בבת אחת, זה יגרום לאינסטגרם לחשוד שמדובר בפעילות של בוטים ובמקרים קיצוניים גם לכך שהחשבון שלכם ייחסם.

2. תהיו אינפורמטיבים

תגיבו תגובות אינפורמטיביות על פוסטים של דפים משמעותיים בתחום שבו אתם עוסקים. אנשים שעוקבים אחרי גדולים בתחום שלכם כנראה מתעניינים בפעילות דומה לשלכם. כשהם יבינו שאתם יודעים על מה אתם מדברים, כנראה שתסקרנו אותם ותגרמו להם בסוף ללחוץ על ה-Follow.

3. תשתמשו בהאשטאגים

שימוש בהאשטגים רלוונטיים לתוכן הפוסטים שלכם יכול לעזור לעוקבים פוטנציאלים למצוא אתכם. אם תגוונו בין ההאשטגים השונים בפוסטים שאתם מעלים ותעלו האשטגים רק בהתאם לתוכן, כנראה שתראו תוצאות מעניינות. נקודה חשובה נוספת: מעקב ומחקר אחר הפוסטים וההאשטגים שהביאו לכם עוקבים יכול רק לעזור אז אל תתעצלו!

4. תשתפו פעולה עם מצליחים בתחום

אם אתם מכירים אדם שמצליח בתחום שלכם עם דף אינסטגרם משגשג, או שיש לכם פוסט מספיק מוצלח שאתם חושבים שיכול לתפוס תהודה – למה שלא תבקשו עזרה? תציעו לו לקשר את העוקבים בדף שלו לפעילות שלכם.

5. מצאו עוקבים פוטנציאליים

היכנסו לדפים של מצליחים בתחומכם ותראו אלו אנשים מראים בהם פעילות בתגובות או בלייקים. תוכלו להגיב על הפעילות של העוקבים הפוטנציאליים (באופן עדין ולא מטריד) או במידה ומדובר בפרופיל פרטי אפילו לשלוח להם הודעה. שימו לב שלאינסטגרם יש הגבלה של שישים פעילויות בשעה – תזהרו שלא יחסמו אתכם!

6. תקשרו את הפרופיל שלכם לרשתות האחרות

אם יש לכם חשבון פייסבוק, טוויטר או טיקטוק פעיל, תוכלו לקשר בינם לבין חשבון האינסטגרם שלכם. הקישור לא רק יעזור לדף האינסטגרם שלכם אלא גם לחשבונות האחרים – אם אחד מהם ילך, כנראה שהוא יעזור לאחרים להתקדם ביחד איתו. נסו את כל הרשתות החברתיות, מצאו את הדרך שלכם להתקדם – אין תשובה נכונה אחת.

קצת על פרסום ממומן

פרסום ממומן היא אפשרות שרשתות חברתיות ומנועי חיפוש רבים מציעים, בינהם כמובן אינסטגרם. באמצעות תשלום סימלי תוכלו לבקש מהגוף הרלוונטי להציג את העסק שלכם או את הפרסומים שנוגעים לעסק שלכם למשתמשים ולעזור לאנשים למצוא אתכם. לעומת השיווק האורגני ההשקעה פה היא כמובן מועטה אבל החיסרון הוא כמובן, שמדובר באופציה שדורשת מכם תשלום. דבר נוסף שחשוב שתזכרו – פרסום ממומן יוכל אולי לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא אתכם, אבל אם העמוד שלכם לא יהיה מושקע, אז זה לא יהיה שווה כלום. חשוב שתלכו על כל השיטות ותמצאו מה עובד ומה לא.

אז איך ניצור פרסום ממומן באינסטגרם?

בשביל לעזור לכם לשים פרסומים ממומנטים באינסטגרם פירטתי עבורכם על הצעדים הנדרשים מכם בתהליך. שנתחיל?

סנכרנו בין פייסבוק לאינסטגרם.

עבור אלו מכם שלא יודעים, אינסטגרם ופייסבוק מקושרות בינהן ונמצאות תחת בעלות משותפת. על מנת שיהיה לכם דף עסקי באינסטגרם דרכו תוכלו להעלות פרסומים ממומנים, עליכם יהיה לקשר אותו לדף הפייסבוק שלכם. את זה תעשו דרך דף העסק שלך בפייסבוק בלשונית ה"אינסטגרם".

תצרו את הפרסומת.

את הפרסומת שלכם למרבה ההפתעה דווקא לא תיצרו דרך חשבון האינסטגרם שלכם, אלא דווקא דרך חשבון הפייסבוק. בשביל ליצור את הפרסומת, לחצו על כפתור “Create”:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-1

ולאחר מכן בחרו באפשרות הפרסומת (Ad):

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-2

כשנלחץ על אפשרות יצירת הפרסומת, יפתח לנו בחלונית חדשה אתר “Ads Manager” שנראה כך:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-3

לאחר שתלחצו על “Create ad” תישאלו מהי מטרת הקמפיין. למרבית המקרים האופציות שיהיו רלוונטיות עבורכן יהיו:
Traffic – לגרום לאנשים להגיע לאפליקציה, לאתר או לאירוע שלכם.
Engagement – לגרום לעמוד שלכם לתפוס תאוצה, לקבל עוד לייקים, תגובות ופעילות.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-4

לאחר שבחרתם באפשרות הרלוונטית עבורכם, לחצו על Continue ותגיעו לאיזור ניהול הקמפיין. שם תוכלו לתת לקמפיין שלכם שם ולמלא עליו פרטים. שימו לב, במקביל נפתח בשמאל הדף תפריט שמאפשר לכם להיכנס לפרטי הקמפיין, פרטי הפרסומת שלכם וזהות הפרסומת שלכם:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-5

נתחיל בניהול פרטי הפרסומת (New Ad Set). את מרבית הדברים אין צורך לשנות, עד שתגיעו לאזור הקהל (Audience). שם נוכל לבחור את פרטי קהל היעד שלנו: מהו טווח הגילאים הרלוונטיים, לאיזה אזור מגורים הפרסום שלנו רלוונטי ולאיזה מגדר העמוד שלנו פונה (במידת הצורך). כמובן שככל שתפנו לאוכלוסייה יותר גבוהה, הפרסומת שלכם תהיה פחות ממוקדת – קחו את זה בחשבון.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-6

לאחר שסיימתם עם הגדרות הקהל שלכם, הגעתם למקום המרגש באמת – Placement. שם תוכלו לקבוע בעצם, איפה הפרסומת שלכם בכלל תוצג. ברירת המחדל של פייסבוק תהיה לשים את הפרסומות גם בכל הפלטפורמות אליהן החברה מקושרת (Automatic Placements). במידה ואתם רוצים להציג את התוכן שלכם רק באינסטגרם, בחרו באפשרות המתקדמת ביותר (Manual Placements) ושם תבחרו להציג את הפרסומת שלכם באינסטגרם בלבד:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-7

לאחר מכן, תוכלו לבחור איפה באינסטגרם הפרסומת שלכם תופיע: בפיד הרגיל, בפיד Explore או בסטורי. תוכלו כמובן להשאיר את כל האפשרויות, או לצמצם אותם:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-8

לאחר מכן, תוכלו לגלול את התפריט שלכם למטה ולבחור את התקציב שלכם. אם אתם שואלים אותי, כדאי לכם לשים לפחות ארבעים שקלים ליום, אבל האמת היא שגם סכום קטן מזה כנראה יעזור לעסק שלכם לצמוח. ככל שתשימו יותר כסף – פייסבוק תדחוף את העסק שלכם כמובן יותר:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-9

לאחר שמילאתם את פרטי התשלום, למעשה סיימתם. קיימות אפשרויות נוספות עליהן לא דיברתי כאן, אבל הן לא יותר מידי שימושיות. ועכשיו, תוכלו לעבור ליצירת הפרסומת!

נלחץ בתפריט השמאלי שלנו על New Ad:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-10

לאחר מכן, יפתח בפנינו תפריט חדש, שם נוכל לבחור שם לפרסומת, לקשר אותה לדף האינסטגרם,  ולהתחיל לתכנן אותה. אז איך בעצם נכין אותה?

ראשית, נישאל האם בא לנו לשים תמונה אחת או סרטון (Single Image or Video), כמה תמונות וסרטונים שאפשר לעבור בינהן (Carousel), או מקבץ שייצור קולאז' תמונות (Collaction). כשנבחר את האופציה הרצויה, נוכל להתחיל להעלות את הקבצים שלנו, הקישור אליו המשתמשים יופנו וטקסט שנשים בתגובות (Primery Text). קיימות אפשרויות נוספות, אבל הן לא יותר מידי שימושיות. לאחר שנעלה את הקבצים, נוכל לראות תצוגה ראשונית של הפרסומת בימין המסך, כשנבחר באפשרות הבאה:

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-11

טיפ מגניב – אם תבחרו בפרופורציות של התמונה פרופורציות של 1080 על 1080, תזכו בפרסומת שווה שתתפוס את כל המרחב שלה באינסטגרם וכנראה תמשוך למשתמשים את העין אפילו יותר. את זה תוכלו לעשות באתר הבא.

לאחר שסיימתם הכל, לחצו בתחתית העמוד על Publish – ותתחדשו! יש לכם פרסומת חדשה!

איך להשיג עוקבים באינסטגרם-12

רק נשאר להתחיל

לתפעל חשבון אינסטגרם זה לא תמיד קל, בטח שלא בהתחלה. אני ממליץ לכם להקדיש את הזמן שנדרש לתחזוקה השוטפת של החשבון שלכם ולשיווק שלו – רק עם עבודה תצליחו לראות תוצאות. בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)