פרסום באינטרנט – האפשרויות היעילות ביותר לשווק את העסק שלך ברשת

אפשרויות הפרסום הדיגיטלי מתרחבות והולכות עם השנים ונראה כי אמצעי הפרסום המסורתיים מתאימים רק לחברות ולארגונים הגדולים, שיש להם את התקציבים הדרושים לכך.
ישנם מספר יתרונות מרכזיים בפרסום באינטרנט:
1. הפרסום באינטרנט זול יחסית ולכן הוא אפשרי גם עבור בעלי עסקים קטנים.
2. יש הרבה אפשרויות לפרסם באינטרנט, בהתאם לצורך, לתקציב, לקהל היעד וכדומה.
3. ניתן למדוד בצורה יעילה את אפקטיביות הפרסום, בין אם זה בצורה של לידים, אינטראקציות, חשיפות ועוד.
אז מהן אפשרויות הפרסום באינטרנט? בכתבה הבאה נסקור את הדרכים היעילות לשווק את העסק באמצעות פרסום דיגיטלי.

פרסום ברשתות חברתיות: רובנו מבלים ברשתות החברתיות כל יום ואפילו חלק גדול מהיום, לכן הפוטנציאל שיש בפרסום ברשתות חברתיות הוא גדול מאוד. הרשת החברתית הגדולה והפופולרית ביותר היא כמובן פייסבוק.

פרסום בפייסבוק: מדובר בשיטת ה- PUSH. הלקוחות הפוטנציאליים נחשפים לפרסום בפיד שלהם מבלי שחיפשו אותו ספציפית. היתרון המשמעותי שפייסבוק מציעה למפרסמים הוא יכולת הטירגוט הגבוהה שלה. המשתמשים מספקים כדרך קבע כמויות מידע גדולות על עצמם לפייסבוק וכך היא יודעת למיין אותם לפי קריטריונים רבים כמו תחומי עניין, מקום מגורים, גיל ועוד. אפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ומגוונות: ניתן לייצר מודעות לידים, הקלקות, מודעות מוכוונות המרות, מודעות וידאו ועוד. הפרסום בפייסבוק מתאים יותר לפרסומים של מוצרים ושירותים שהגולש לא בהכרח היה מחפש בגוגל, אולם הם קשורים בתחומי העניין שלו, בקבוצות בהן הוא פעיל או אתרים קודמים בהם גלש בעבר.

פרסום באינסטגרם: זו שיטת פרסום דומה באופיו לפרסום בפייסבוק, אם כי מדובר בקהל יעד צעיר, לרוב עד גיל 25, ולכן לא כל מוצר או שירות יתאימו לשיווק בפלטפורמה הזו. גם פרסומות באינסטגרם מופיעות בפיד של המשתמשים, אבל חשוב לזכור שמה שיעבוד כאן הוא סדרת תמונות או סרטונים שלא יותר מחצי דקה. הפרסום באינטסטגם מכוון לקהל שלא אוהב לקרוא יותר מידי טקסט ואין לו סבלנות לצפייה בסרטונים ארוכים.

פרסום בסנאפצ'ט: הוא חדש יחסית, ולכן גם אטרקטיבי כי עדיין אין בו הרבה מתחרים. הוא מכוון לקהל צעיר ומציע כמה אפשרויות פרסום ייחודיות: צפייה בסרטונים ממומנים במצב אנכי, שימוש בציון איכות שמאפשר למפרסמים איכותיים לשלם פחות ולבלוט יותר, אפשרויות תיוג מקום ממומנות, פילטרים ממותגים שהגולשים משתמשים בהם לסרטונים ולתמונות שלהם.

פרסום בגוגל

הפרסום בגוגל הוא למעשה הערוץ הפופולרי ביותר לשיווק באינטרנט. ישנן כמה דרכים לפרסם בגוגל:

1. מודעות חיפוש – מודעות שמופיעות כאשר מחפשים משהו בגוגל ונמצאות בראש תוצאות החיפוש (ניתן להבדיל בינן לבין שאר התוצאות באמצעות המילה "מודעה" שמופיעה בצמוד לתוצאת החיפוש.

2. רשת החיפוש – מודעות שמופיעות באתרים שונים, אלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה (באנרים) וגם מודעות אנימציה קצרות.המודעות מוצגות על בסיס 2 אלמנטים עיקריים:

  • הרלוונטיות שלהן למילות המפתח או לתוכן של האתר בו הן נמצאות.
  • רימרקטינג (שיווק מחדש) – זוהי שיטת פרסום שבה אנו "רודפים" אחרי משתמשים שכבר ביקרו באתר שלנו לפחות פעם אחת. עושים זאת על ידי טכנולוגיה המאפשרת "לצבוע" או "לסמן" משתמשים ספציפיים על בסיס פיקסל שמושתל באתר. לאחר מכן אפשר לפרסם לאותם משתמשים שוב ושוב.

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא ערוץ שיווק איכותי במיוחד, שבו אנחנו לא משלמים עבור פרסום באופן ישיר לגוגל או לפייסבוק, אלא מבצעים עבודת שטח לאורך זמן, שמטרתה למשוך גולשים שמתעניינים במוצר או בשירות שיש לנו להציע בצורה טבעית של גלישה וחיפוש ברשת. בעזרת עבודת קידום אתרים נכונה ניתן להגיע לאחוזי המרה גבוהים, וכן לטרגט משתמשים שהגיעו לאתר שלנו מתנועה אורגנית לפרסום מאוחר יותר בפייסבוק או בגוגל.

פרסום באאוטבריין / טאבולה

פרסום באמצעות רשתות מבוססות תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין נעשה ע"י יצירת קישורים מכל מיני אתרים ברשת לעמודי תוכן המפרסמים אתכם וכוללים כתבות, מאמרים, טיפים או מדריכים שונים. מה שחשוב כדי להצליח בפלטפורמה מהסוג הזה הוא תוכן איכותי. המטרה בפרסום מהסוג הזה הוא יצירת מודעות, הגדלת הבאזז או הידע סביב רעיון / מותג מסוים, ופחות הבאת לידים או מכירה ישירה.

פרסום באמצעות מיילים ורשימות תפוצה

שיטת השיווק באמצעות מיילים ורשימות תפוצה היא הותיקה ביותר בפרסום באינטרנט והיא מתאימה הן לפנייה לקהל עסקי והן לקהל פרטי. היתרון המשמעותי של השיטה נעוץ בכך שלמעט השימוש במערכת הדיוור עצמה, היא חינמית ועצמאית לחלוטין. החלק המאתגר הוא כמובן ליצור את רשימת התפוצה עצמה ולהגדיל את מספר הנרשמים בה, וגם כמובן להפחית את אחוזי הנטישה לאורך זמן. ככל שהרשימה צוברת מוניטין ויותר אנשים משתפים את הקישורים שבה, כך היא גודלת בקצב מהיר יותר. סוג הפרסום שמתאים לרשימות תפוצה הוא מגוון: ניוזלטרים, מודעות, סרטונים ועוד.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)