איך קובעים מחיר של דף נחיתה?

דף נחיתה הוא המקום בו תוכן, מסר והנעה לפעולה מתגבשים באופן פשוט אך מהיר. הוא נועד להוביל את הגולשים לכדי פעולה מסוימת בהתאם לאסטרטגיה השיווקית וככל שמאחוריו עומד תהליך בניה יסודי, מפורט ומקצועי, הוא יצור המרות טובות. מתכננים לבנות לעצמכם דף נחיתה ורוצים להבין את סדר גודל העלויות? להציע שירות כזה ולתמחר אותו כמו שצריך? כאן תמצאו את כל מה שאתם צריכים.

מהו דף נחיתה?

דף הנחיתה הוא עמוד שהגולש "נוחת" בו לאחר שהקליק על מודעת קמפיין, תוצאת חיפוש או קישור רלוונטי. להבדיל מאתר אינטרנט שמכיל אינפורמציה מגוונת ופונקציות כמו חיפוש וסינון, דף הנחיתה מרכז מידע תמציתי וקולע לגבי מוצר או שירות מסוימים ואמור למשוך את הגולש לממש רכישה או פעולת "ביניים" שתוביל לרכישה עתידית כמו הרשמה לניוזלטר, חיוג לבית העסק, השארת פרטים, חתימה על עצומה, שריון מקומות מוקדם ועוד.

דף נחיתה או דף מכירה?

המטרה המרכזית היא להניע את הגולשים לבצע פעולה מיידית לאור מה שהם קראו והתרשמו ממנו. בדרך כלל זה שונה מדפי המכירה שבהם אורך הדף משמעותי וכמות התוכן גדולה מאוד, משום שהם מציגים סקירה עם יתרונות משמעותיים במוצר או השירות, המלצות, מקרי בוחן קודמים וכדומה. דף הנחיתה לעומת זאת אמור להיות תמציתי וממוקד כל כולו רק בפעולה הרצויה. כמובן שבין שני סוגי הדפים יש גם הבדל שמתבטא במחירים, משום שעלויות ההקמה, הצרכים והתחזוקה הכוללת עשויים להיות שונים.

דף נחיתה או אתר אינטרנט?

צריך להדגיש ולומר – בניית דף נחיתה לא תחליף בשום אופן אתר אינטרנט או להיפך. לכל אחד מהם יש הצדקה חשובה וגם מטרות שונות. הרי אתר האינטרנט מתמקד בכל השירותים או המוצרים של אותו העסק, בעוד שדף הנחיתה יתמקד רק באחד מהם. לפעמים הוא ירצה להגביר מכירות של מוצר מדשדש או מוגבל בזמן עם הטבה מיוחדת, כך שבכל מקרה תהיה הלימה בין האתר לדף הנחיתה.

ועוד דבר, דף הנחיתה מתאים למקרים שבהם עדיף שהגולש לא יגיע לאתר שמסבך אותו. למה הכוונה? נניח שאתם קוסמטיקאית. יש לכם כמה שירותים שונים כמו טיפול פנים, הסרת שיער וטיפולי פיגמנטציה, אבל הייתם רוצים למשוך אנשים בשלב זה לשריין מקום לטיפול הפנים שלכם וליהנות מהטבה רק למזמיני טיפול בחודש הקרוב. אם תציגו לו את האינפורמציה בדף נחיתה, השיח עמו יתבסס כבר מלכתחילה על טיפולי הפנים, למה חשוב שהוא יבוצע ממש בקרוב, מה שאתם מציעים ומה היתרונות שלכם. אם תכניסו את הגולש ישירות לאתר ותשחררו אותו "לגלות" אתכם לבד, לא בטוח שהוא יקבל את אותם התובנות.

ולכן בשורה התחתונה, אם אתם מעדיפים מראש קמפיין פרסומי מבוסס קידום ממומן ולזמן מוגבל, עשו זאת בדף נחיתה. אם מדובר במטרה ארוכת טווח המשלבת קידום ממומן ואורגני, תצטרכו שיהיה לכם בכל מקרה אתר אינטרנט המהווה את המנוע לשני סוגי הקידום. ההפרדה בין שני המוצרים הדיגיטליים (האתר ודף הנחיתה) טובה גם לכל מקרה שבו תרצו להתמקד בסוג אחר של קהל וליישם מולו אפיק שיווק שונה. ההפרדה הזו משפרת משמעותית את ההמרות.

כיצד מתמחרים דפי נחיתה?

הגענו לשאלת מיליון הדולר!

באופן כללי, סדר גודל העלויות נע בין 400-500 ₪ ועד אלפי שקלים, הכל תלוי ברמת התכנים, העימוד, הגרפיקה, סוג האחסון, טיבו של בונה העמוד ועוד המון. בלי להלאות יותר מידי, הנה רמות המחירים הקיימות ואחריהן הפירוט לגבי כל רמה ומה שהיא מספקת בפועל:

400-1,000 – זהו טווח המחירים שמייצג דפים פשוטים ופשטניים, אבל זה לא דבר רע. לפעמים כל מה שהעסק צריך הוא עמוד נפרד שמחובר לקמפיין שלו וצריך להשאיר בו פרטים או להירשם לקבלת עדכונים מהאתר שלו. קל להסביר לגולש מה עליו לעשות ומה יקבל אם יבצע, כשגם רמת התחכום או הצורך בממשקים מורכבים איננו קיים. הרכיבים המרכזיים כאן הם בעיקר תוכן קצר וקולע, גרפיקה חמודה (אפילו בסיסית) ושדות מילוי פרטים או לינק להרשמה לאירוע וכד'.

1,100-2,500 ₪ – רמת המחירים הזו כבר מייצגת דפי נחיתה שעומדים טוב ועובדים טוב, נועדו ליצור המרות מדהימות ולסגור את הגולש כך שיבצע את הפעולה שלנו בסופו של דבר. עמוד בסדר הגודל הזה צריך לכלול גרפיקה מפוארת וגם רכיבי תוכן מתקדמים יותר כמו טקסט מקצועי הכולל כותרות קופי, מיקרוקופי (חוויית משתמש) אם הוא עובר לסליקה, בחירת הטבה מיוחדת, הרשמה לכנס או קורס, מצביע לדבר מה ועוד.

3,000 ₪ ויותר – כאן כבר מדובר בדף מרשים, שאמור למצב עסק ברמה המיתוגית שלו ולהתאים את עצמו במדויק לדרישות של העסק וצרכיו האישיים ברמת המורכבות והפיצ'רים. באופן כללי לדפי הנחיתה, ממש כמו אתרים, אין באמת גבול ואפשר לעשות איתם הכל. זה אומר שיש גם מקרים שבהם הצורך הוא לבנות מחשבון לחישוב משכנתא או השכרת רכב, ליצור חנות אונליין או כל דרישה אחרת שיש לה הצדקה להתבסס כדף נחיתה ותו לא.

מה בדיוק מרכיב את קטגוריות המחירים האלה?

טיפול במקור הכניסה לדף – מקורות התנועה לדף עשויים להגיע משלל מוקדים: קמפיין ברשת חברתית רלוונטית כמו קידום ממומן בפייסבוק או פרסום ממומן באינסטגרם, מודעה ממומנת בגוגל, מייל תפוצה ללקוחות עם לינק לדף הנחיתה, סרטון וידאו ביוטיוב, קמפיין טאבולה או אאוטבריין, פרסום בלינקדאין ועוד.

כל אחד מהמוקדים הללו מכיל סוג מסוים של משפך שיווקי: הדף נחשף למספר גדול של גולשים, חלקם יקליקו ויגיעו לדף הנחיתה. אחוז מסוים מתוך המקליקים יחליטו להשלים את הפעולה הרצויה. אחוז קטן מהם ירכשו בסופו של דבר.

כל אלו מסתכמים כמובן בעלויות וככל שיש יותר מוקדים להוציא מהם משפך, ההוצאות על דף הנחיתה יתייקרו.

  • סוגיית האחסון – היכן הדף מאוחסן? האם העמוד מאוחסן בפלטפורמה שמציעה ניהול דפי נחיתה ורשימות דיוור? האם הוא נמצא בתוך האתר של העסק? צריך לזכור שהדף זקוק לכתובת ייחודית ולמערכת כלשהי שנמצאת מאחוריו.
  • רכיבי תוכן נדרשים – אם הייתי יוצר רשימת מכולת לכל הדברים שדף הנחיתה צריך להכיל, ככה זה צריך להיראות:
  • טקסט שיווקי חד, משויף וממוקד
  • כותרות אטרקטיביות מושכות ומסקרנות
  • תמונה אחת לפחות לדף נחיתה מינימליסטי
  • סרטון אם קיים ויש צורך
  • המלצות, ביקורות או עדויות מצרכנים קודמים
  • השדה, האזור או הפיצ'ר בהם מבצעים את הפעולה הנדרשת (ה"תכלס" של הדף)
  • גימיקים פוטנציאליים כמו ציטוטים, תארים, חותמות וכל רעיון ש"יעטוף" טוב יותר את התודעה של הגולש ויגרום לו לבצע את הפעולה.

האם לסוג התוכן יש השפעה על המחיר?

יש הבדל עצום בין תוכן קצר ותמציתי לבין עמוד ארוך ומפורט ולכן בהחלט יש השפעה במחירים לאור גודל הטקסט. ועם זאת, כאשר בכתיבה מעורב גורם מקצועי כמו למשל קופירייטר עתיר ניסיון – ברור שהמחיר שתשלמו יהיה יקר יותר.

תזכרו שדף הנחיתה לא אמור להחליף מאמר יסודי ומקצועי שמפרט בנוגע לתחום או השירות המוצע ולכן צריך לשמור עליו קל ופשוט לקריאה, ממוקד מאוד במסר ולא "פוזל" לכיוונים שונים. אם התחום שמציע הדף מצריך הבנה מוקדמת או ידע מיוחד ובונה דף הנחיתה מגיע מהרקע המתאים, הדבר ייקר את העלות, אך כמובן שיצור מסר יעיל יותר.

רמת הניסיון של בונה הדף

ישנה חשיבות רבה לניסיון המצטבר בבניית דפי נחיתה וככל שהוותק גדול יותר, כך עולה המחיר. במקרה הזה, האמרה "אין חכם כבעל ניסיון" לא יכולה להיות קולעת יותר. בונה מוכשר שבנה ויצר עשרות דפי נחיתה מאתגרים ומורכבים, גדושים בדרישות, מגיעים מעולמות תוכן שונים ובעלי מטרות שונות ואפילו לא פופולריות במיוחד, יוכל להיות סגירה הרמטית ובדוקה לסיכוי של הדף לבצע המרות טובות. ולכן אם יש לכם בונה דפי נחיתה שנתפס כמקצוען וותיק ומוכשר ויש לכם צורך בדף מורכב עם התאמות ייחודיות, ייתכן שיהיה שווה להשקיע יותר תקציב כדי להשתמש בשירותיו היקרים. 

משפיעים נוספים על המחיר

העיצוב והגרפיקה – משפיעים על עלות דף הנחיתה לכאן ולכאן. בעולם דפי הנחיתה קיימות שתי אפשרויות מרכזיות: עיצוב הדף "מאפס", או שימוש בתבנית קבועה. אם אתם מחפשים משהו פשוט, מהיר להכנה ולא יקר במיוחד, אפשר לקחת תבנית מוכנה ופשוט להחליף לה את הטקסט והכותרות. אבל אם אתם מחפשים עבודה מורכבת שדורשת בנייה מאפס והתאמות מיוחדות, הפרויקט עשוי לקחת יותר זמן ועלותו תהיה יקרה יותר.

חיבור לסליקה – חיבור לסליקה – אם דף הנחיתה צריך להיות מחובר לתשתית סליקה לטובת רכישה באותו הרגע, הדבר יגולם בעלות הבנייה של הדף. גם כאן דרושים ידע וניסיון רבים.

האם כדאי ליצור דף נחיתה לבד?

אם אתם רוצים לבנות דף בעצמכם ולחסוך את העלויות המקצועיות שמאחוריו, זה כמובן אפשרי אבל זכרו שמאחורי "אפס ההוצאות" הללו יש מוצרים רבים על המדף שלכם שממתינים להימכר וככל שהם יישארו זמן רב יותר על המדף ללא מכירות, העלויות שתשלמו בפועל והנזקים שהעסק יספוג יהיו משמעותיים הרבה יותר!

אם אתם מציעים משהו יחסית פשוט וזול, תוכלו להתפשר על המראה הכללי ולהשתמש בתבנית מוכנה כדי לקצץ בעלויות. תוכלו גם לכתוב את התוכן בעצמכם אם יש לכם מעט כישרון והשראה מדפי נחיתה אחרים שראיתם.

אבל מעבר לזה, יש הרבה דברים מקצועיים שנעשים מאחורי הקלעים כמו אופטימיזציה לדף, יצירת משפך שיווקי שיגרום לגולש לעבור מהמקום שבו הוא נמצא לדף הנחיתה שלכם, מציאת שרת אחסון איכותי, הטמעה טובה של הפיצ'ר הדרוש לביצוע הפעולה מצידו של הגולש, תצוגה מותאמת בנייד ועוד. כל אלו מתורגמים להוצאות כספיות שאין דרך להימנע מהם, גם אם עשיתם הכל בעצמכם. 

זכרו שהגולשים שלכם רוצים ומצפים לגרפיקה אסתטית, מודרנית ורלוונטית ברמת הפונטים, התמונות, ערכת הצבעים והמראה הכללי של הדף. הם רוצים תוכן שכתוב היטב, קולח, ללא טעויות כתיב ותחביר, שמצליח להביא לידי ביטוי תועלות ומסרים בכמה מילים בלבד, בלי לסבך ולהכביד.

והם בעיקר רוצים לדעת שאם כבר הבאתם אותם לפה, הם יבינו מה רציתם ויבצעו תוך דקה-שתיים לכל היותר!

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)