מחיר עיצוב לוגו – כמה עולה לעצב לוגו לעסק?

על החשיבות של לוגו לעסק

כולנו מכירים את הלוגו של "קוקה קולה", "גוגל" ו"איביי". מדובר בחלק משמעותי מהדנ"א של חברות הענק הללו שמשפיעות על החיים היומיומיים שלנו. במילים אחרות, לכל חברה מצליחה יש לוגו שמביע את האישיות המיוחדת שלה, את הסגנון שמאפיין אותה וכמובן, בהרבה מקרים גם את תחום העיסוק.

מחיר עיצוב לוגו

אבל לא רק חברות ענק כמו גוגל או קוקה קולה מוציאות לוגו משלהם – לוגואים תוכלו למצוא במסעדות, אנשי אינסטלציה, קורסים לפסיכומטרי ואפילו חנויות. כולכם מכירים את הלוגו של "קפה לנדוור" כנראה והאמת היא שזה לא באמת מפתיע – הלוגו של בית הקפה האהוב נהיה חלק משמעותי מהאישיות שלו.

אז למה יותר ויותר בתי עסק פונים ליצירת לוגו אישי? מה הופך את עולם הלוגואים למשמעותי כל כך בשיווק העסק ומיתוג העסק שלכם?

1. מקצועי

ראשית, עסק עם לוגו נתפס אוטומטית בקרב קהל היעד כאחד מקצועי ורציני. הסיבה היא פשוטה – יש לו אמצעי ויזואלי לקשר לשמו של העסק, סימן מסוים שמזכיר לו אותו. את הלוגו שלכם תוכלו לא רק לנוסס על משרדי החברה, אלא גם לבצע בו שימוש באתר האינטרנט של העסק, בפלאיירים עם אינפורמציה שאתם מחלקים ואפילו בעטים של החברה.

2. מיתוגי

בשורה התחתונה, התפקיד של לוגו לעסק הוא פשוט – להוסיף לחברה נופח ייחודי ומשמעותי, שיעזור ללקוחות להכיר את העסק קצת יותר מקרב. במילים אחרות, לוגו לעסק הוא אמצעי מיתוגי משמעותי במיוחד, ביחד עם אתר עסק, ג'ינגל לעסק שניתן להוסיף למספר וירטואלי ואמצעים שיווקיים אחרים.

3. אישי

הלוגו העסקי שתוציאו יאפשר ללקוחות שלכם להכיר אתכם קצת יותר מקרוב לפני שייצרו איתכם קשר. הדבר משמעותי ביצירת רושם ראשוני חיובי, שיעודד את הלקוחות שלכם לקחת שימוש בשירותים שאתם מציעים.

4. מתעדכן

לוגו טוב, יהיה בסופו של דבר אחד שמתעדכן אחת לכמה שנים ושומר על עדכניות ומודרניות. מדובר בדרך טובה להראות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם שאתם מבינים עניין, מודרניים וחדשניים במיוחד.

כמה עולה?

האמת היא שאי אפשר לנקוב במחיר ספציפי אחד כשמדובר בעיצוב של לוגו לבית העסק המחיר הסטנדרטי כנראה ינוע בין כמה עשרות שקלים עד כמה אלפים, כשהמחיר הסטנדרטי לעיצוב לוגו לעסק יהיה בין 500 עד 1,500 שקלים. אז מה ישפיע על התמחור?

1. חבילת מיתוג

במידה ותחליטו לא רק לדאוג לעיצוב הלוגו, אלא להנפיק דפדפות שנושאות את השם שלו, כרטיסי ביקור, עטי עסק ואפילו אתר, כנראה שאיש המקצוע יעשה לכם מחיר. מצד אחד – המחיר יהיה יקר יותר כי יכלול מבחר שירותים רחב, אבל מצד שני, זה כנראה יחסוך לכם הרבה כסף בדיעבד ואולי אפילו גם קצת עבודה.

2. שימוש בתבנית

קיימות כיום בעולם העיצוב הגרפי תבניות בסיס ליצירת לוגואים, אשר בהן ניתן להשתמש ליצירה של מגוון לוגואים רחב. אמנם נשמע בדרך פשוטה להקל על המעצב וגם לחסוך לצרכן סכום נחמד ועדיין – שימוש בתבנית מגביל את האפשרויות העיצוביות ומעלה את הכיסויים שלוגו העסק שלך יהיה דומה ללוגואים אחרים. במידה ומדובר בעסק תחרותי במיוחד, יכול להיות ששווה לכם להימנע משימוש בתבנית. במידה ואתם עסק חובבני או מתחיל שרוצה להתנסות בעולם הזה – אולי מדובר בפתרון אידיאלי.

3. מורכבות המודל

לצד התבניות, אזכיר כמובן את המקרים בהם העיצוב הנדרש הוא מורכב במיוחד. במידה ובית העסק רוצה ליצור ולשלב ציור שהוכן מאפס, לבנות מודל מתוחכם, או לחשוב על רעיון סופר יצירתי – כנראה שהדבר יעלה לכם יותר כסף.

4. עלויות נוספות

ישנן עלויות רבות שמשפיעות על תמחור הפרויקט שלא תמיד גלויות לצרכן. יהיה מדובר בפונטים בתשלום, שימוש במאגרי תמונות וכו'. במידה והמעצב ירכוש לעצמו חבילות תמונות פונטים נרחבות, הדבר כנראה יחסוך לכם קצת כסף.

5. מבחר טיוטות

בהרבה מקרים המעצב הגרפי שלכם יציע לכם מספר סקיצות שתוכלו לבחור מבינהן את הסקיצה המושלמת. כמובן שמבחר גדול של סקיצות יעלה את המחיר – מדובר בכמות עבודה גדולה יותר.

6. ניסיון המעצב הגרפי

בתכלס, מעצב גרפי שבטוח בעצמו וביכולות שלו כנראה ייקח יותר כסף. אבל אל תקחו את העובדה הזאת כתורה משמיים – בחלק מהמקרים מעצבים יקרים יהיו פחות טובים ממעצבים זולים. יש מעצבים ב-Fiverr שלפעמים יוכלו לעשות עבורכם את העבודה בעשרים וחמישה דולרים ויש מעצבים בחברות עיצוב דיגיטלי מתקדם שיעשו אותה בצורה בינונית גם בתמורה ל-3,000 ש"ח. בקיצור – קחו את זה בחשבון.

איך בוחרים מעצב?

בחירת מעצב גרפי, בדומה לבחירה של כל איש מקצוע אחר היא אף פעם לא פשוטה ודורשת סבלנות והעמקה. בשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזתי עבורכם את כל השלבים בתהליך שכדאי לכם לעבור.

1. תקראו חוות דעת

הצעד הראשון שכנראה כדאי לכם לעשות, יהיה כמובן לגשת לחוות הדעת שקיבל המעצב הגרפי מלקוחות העבר שלו. כך תוכלו לקבל רושם לא רק על איכות העבודה שלו, אלא גם על האישיות שאיתה אתם עתידים לעבוד – ייתכן ויהיה מדובר באדם מקצועי ונחמד מאוד אבל קצת מפוזר, יכול להיות מדובר באיש מקצוע מחונן שקצת פחות נעים לעבוד איתו. חשוב שיהיה מדובר באדם שיהיה לכם נוח לבצע איתו את העבודה – שיהיה קשוב, אכפתי וסבלני.

2. תבחנו את תיק העבודות

חשוב לא פחות, יהיה כמובן לבחון את תיק העבודות של איש המקצוע אליו אתם פונים. כך תוכלו להתרשם מהסגנון שלו ולבוא אליו כמובן ביום הפגישה עם כמה עבודות שעשה מהן לקחתם השראה לרעיון העיצובי שעלה לכם לראש בהקשר העסק האישי שלכם. יכול להיות אדם מאוד מוכשר שהחוש האסטטי שלו פחות לטעמכם, אדם שמבצע עבודות במהירות גבוהה אבל באיכות בינונית או כמובן – באיש המקצוע המושלם.

3. תשמעו על המחיר

כשאתם יוצרים קשר עם איש המקצוע אל תשכחו לבקש ממנו הצעת מחיר. יהיה מדובר בחלק משמעותי מהמקרים בהצעת מחיר ראשונית, שתוכל להשתנות במידה מסוימת, אבל לא באופן משמעותי.

4. תתלבטו

אני ממליץ לכם לרכז לעצמכם פרטים של כמה אנשי עסק שונים, בינהם תוכלו לבצע השוואה. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את ההחלטה הנכונה ביותר ושאיש המקצוע שלכם הוא האידיאלי מבין המתחרים השונים.

מי מספק שירותי עיצוב לוגו?

בסופו של דבר, קיים מגוון רחב של נותני שירות בעולם העיצוב הגרפי, שמספקים כמובן בין היתר עיצוב לוגואים לעסקים. לכל אחד מאנשי העסק קיימים היתרונות היחסיים שלו. בשביל לעשות לכם קצת סדר, הנה האפשרויות שעומדות בפניכם.

1. מעצבי פרילנס

האפשרות הקלאסית כמובן, תהיה לגשת למעצבי פרילנס. את אלה תוכלו למצוא בקבוצות בפייסבוק, ברחבי הרשת ואפילו, באתר Fiverr עם אנשי מקצוע שיציעו את שירותיהם לפעמים בלא יותר מחמישה – עשרה דולרים. היתרון במעצב פרילנס, יהיה כמובן היחס האישי שהוא נותן ללקוח והמהירות שבה מבצע את העבודה. חלק מאנשי המקצוע יבצעו עבורכם את העבודה בכמה ימים ואפילו כמה שעות. מצד שני, כשמדובר בפרילנס, כל אדם יכול להציע את השירותים שלו וחשוב לוודא שמדובר באיש מקצוע שיודע את העבודה.

2. בתי דפוס

אפשרות נוספת, תהיה לגשת להכנת חבילת מיתוג בבית דפוס. החבילה יכולה לכלול עיצוב של לוגו עסקי, לצד יצירה של דפדפות, כרטיסי ביקור ועטי חברה. מצד אחד, בתי הדפוס כנראה יוזילו עבורכם את העלויות באופן שלא מוריד מאיכות התוצר (בגלל כמות העבודה הגדולה) ומצד שני – כיוון שמדובר בעסק על ממש שהולך על כמות גדולה של אנשים, סביר שהיחס שתקבלו יהיה פחות אישי.

3. חברות לבניית אתרים

במידה ואתם מעוניינים לבנות אתר לעסק שלכם ולשלב בו על הדרך את הלוגו האישי שלכם, תוכלו כמובן לגשת לחברות לבניית אתרים או למעצבים. כמובן שכשתשלבו את עיצוב הלוגו עם שירות נוסף, כנראה תקבלו הנחה ברמה כזו או אחרת.

ואם בא לי לעצב לבד?

כיום, כל אדם יכול לעצב לגמרי בעצמו לוגו לאתר שלו.
אני לדוגמא, את רוב הלוגואים של החנויות שלי עיצבתי בעצמי – וכשרציתי גרפיקות מורכבות יותר נעזרתי באיש מקצוע שעובד צמוד אליי.

על מנת לעצב לוגו לעסק, תצטרכו להעמיק בעולם הפוטושופ ולפתח את היכולות העיצוביות שלכם. בתור איש מקצוע אני יכול להגיד לכם – פוטושופ היא לא תוכנה פשוטה למשתמש הטרי. כשמכירים אותה היא נוחה למדיי, אבל נדרשת היכרות בסיסית לפחות בשביל לבצע עבודה ברמה סבירה.

עיצוב של לוגו לעסק הוא צעד משמעותי ביותר בכיוון שאליו העסק מתקדם. הוא נותן מקום להבעת האישיות של העסק ומאפשר לו ליצור ייחודיות משלו. אם אתם שואלים אותי – כשמדובר בצעד כל כך משמעותי וכזה חד פעמי, שווה להיעזר באיש מקצוע. כשמדובר באיש המקצוע הנכון, תוכלו ליצור את הלוגו הטוב ביותר ולהנות ממנו לאורך שנים ארוכות. ומי יודע? אולי בינתיים תוכלו להשתפשף קצת בפוטושופ, וליצור את הבא כבר בעצמכם.

מאחל לכם המון בהצלחה, עדן.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)