קידום באינסטגרם – איך עושים את זה?

קצת על אינסטגרם

אינסטגרם הוקמה בשנת 2010 ולשנים נהפכה לאחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר ברחבי העולם. והאמת היא, שבדיעבד אפשר לומר שזה לא ממש מפתיע. פייסבוק הביאה איתה את בשורת הרשתות החברתיות והציעה למשתתפיה לשתף את החברים והמשפחה על חיי היומיום שלהם באמצעות טקסט (עוד על קידום בפייסבוק). אינסטגרם לקחה את העניין צעד אחד קדימה ועשתה שינוי משמעותי במיוחד – את הטקסט, הפכה לתמונות.

קידום באינסטגרם איך עושים את זה

באינסטגרם משתמשים כיום מאות מיליוני אנשים מרחבי העולם והיא ללא ספק שורפת למרביתנו פרק זמן משמעותי שלא היינו אוהבים להודות בו. כל הנתונים האלה, הופכים את אינסטגרם לפלטפורמה אידיאלית במיוחד לשיווק ועסקים רבים מוצאים את עצמם מתחרים על זמן המסך שלהם באפליקציה באמצעות קידום באינסטגרם ובעיקר קידום אורגני באינסטגרם. באינסטגרם תוכלו להעלות תמונות שנוגעות לבית העסק שלכם, ליצור קשר בגובה העיניים עם הלקוחות הפוטנציאליים והמשתמשים באפליקציה, ואפילו להנות על הדרך. אז למה דווקא אינסטגרם?

1. בקידום באינסטגרם אין ערך לוותק

אם אתם עסק חדש ויצא לכם לא מזמן להקים אתר עסק משלכם, אתם כנראה יודעים כמה זה קשה לקדם אותו במנועי החיפוש (עוד על כך במדריך על קידום אתרים בגוגל). לוותק יש משמעות גבוהה בגוגל אבל לחשבון אינסטגרם? לא ממש… שיווק עסק באמצעות דף אינסטגרם, כשמנהלים אותו נכון יכול בהרבה מקרים להיות פשוט יותר מאשר שיווק באמצעות דף אינטרנט במנועי החיפוש. וכשזמן שווה כסף – ובכן, זה שיקול שצריך לקחת בחשבון.

2. אפליקציה פופולרית במיוחד

אינסטגרם הפכה בשנים האחרונות לאחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר שנמצאות בשוק, אם לא הכי חזקה שישנה כיום. אין דרך נכונה אחת לשווק ולקדם עסק, חשוב לירות חצים לכל כיוון – ואינסטגרם היא ללא ספק אחד מהיעדים הראשונים שצריכים לעלות על הפרק.

3. אינסטגרם פונה לקהל הצעיר

במידה וקהל היעד שלכם צעיר, אז סיכוי לא רע שאינסטגרם תהיה המקום האידיאלי למצוא אותו. באינסטגרם משתמשים צעירים רבים מרחבי העולם שמעוניינים למצוא דרך פשוטה לשרוף את הזמן ולהתעדכן קצת על הדרך. תנצלו את הפלטפורמה הזאת נכון ותזכו בקהל לקוחות צעיר וענייני.

למה דווקא שיווק אורגני באינסטגרם?

למי מכם שלא מכיר, שיווק אורגני הוא היכולת להשתמש בסל הכלים הקיים שבאינסטגרם (או למעשה, בכל פלטפורמה אחרת) לטובת קידום הדף המיוחד שלכם באינסטגרם. כשמדובר בקידום בגוגל הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בכתיבת תוכן אדירה ושימוש בקישוריות בין דפי האתר השונים וכשמדובר באינסטגרם, מדובר בפעילות. מדובר בתהליך שדורש הרבה השקעה, יצירתיות, סבלנות והתמדה ועדיין, זה חד משמעית משתלם. אז למה לגשת לשיווק אורגני באינסטגרם?

1. ההשקעה תשתלם

פעילות שגרתית תדירה באינסטגרם חד משמעית דורשת השקעה והתמדה, אבל מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה. דף אינסטגרם משגשג יהיה בסופו של דבר כזה שמביא לבעל העסק הרבה לקוחות ועוזר לו להרוויח סכומים נאים למדיי. מה שאני בא לומר בעצם, זה שהדרך לא תהיה פשוטה – אבל התוצאה תהיה משמעותית במיוחד.

2. תחושת אותנטיות

לעומת פרסום ממומן שיסומן בתגיות של פרסומת, כשמדובר בשיווק אורגני – הפרסום יהיה אמיתי לגמרי! הדבר יעורר תחושת אמינות בקרב הלקוחות שלכם וכיוצא בזאת, יעזור לעסק שלכם לקבל תחושת אותנטיות.

3. שיח בגובה העיניים

כמו שכבר יצא לי לומר, אינסטגרם היא ללא ספק אחת מהרשתות החברתיות הנפוצות ביותר אם לא האחת הכי פופולארית שנמצאת כיום בשוק. נוכחות באינסטגרם נותנת לבית העסק נופח צעיר וחברי והופכת כל אינטראקציה עם הלקוחות למעט יותר ידידותית ונעימה.

אז איך עושים את זה?

עכשיו כשקצת הבנתם מה הם היתרונות של קידום באינסטגרם, הגיע הזמן להגיע לתכלס. על שיווק אורגני יצא לי בעיקר לדבר עד היום בהקשרי אתרים במנועי חיפוש, אבל האמת היא שגם באינסטגרם מדובר באפשרות אטרקטיבית למדיי. פעילות חזקה ברשתות החברתיות, ענייניות ושנינות יכולים להפוך במהירות את דף האינסטגרם שלכם לסנסציה של ממש. תנצלו את זה כמו שצריך ותוכלו להנות מקפיצה משמעותית בכמות המתעניינים, הלקוחות וכמובן – ההכנסות. אז איך תכלס עושים את זה?

1. תשמרו על פעילות

העצה הכי חשובה שאני יכול לתת לכם בנושא החשיפה האורגנית שלכם באינסטגרם, תהיה כמובן לשמור על פעילות. אל תעלו כמויות תוכן אדירות בבת אחת, אל תדאגו לעדכן את דף העסק שלכם רק אחת לשלושה חודשים – דאגו לתחזוקה שוטפת של דף העסק שלכם ווודאו שאתם מעלים תכנים לפחות שלוש עד ארבע פעמים בשבוע. אינסטגרם אוהבת דפים פעילים והאמת היא, שגם גולשים פשוטים יכולים לזהות בקלות דפים שמנסים ליצור פעילות רק לשם הפעילות. קחו את זה בחשבון… הנה דוגמאות לכמה העלאות מאחד מדפי האינסטגרם הפעילים שלי.

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-1

בשורה התחתונה חשוב להבין, שאינסטגרם עובד לפי אלגוריתם מסויים.
ואחד המרכיבים של האלגוריתם של אינסטגרם שקובע עד כמה הפרופיל שלכם ייחשף, הוא תדירות הפרסומים שלכם.
בין אם אתם מעלים פוסט אחד בשבוע ובין אם אתם מעלים שישה פוסטים בשבוע – חשוב שתהיו עקביים.
עקביות זה שם המשחק בהעלאת פוסטים באינסטגרם.

2. אל תתפשרו על איכות

חשוב לא פחות, יהיה כמובן לשמור על רמה גבוהה של פרסומים. תפרסמו תוכן אטרקטיבי, תדאגו להעלות תמונות באיכות גבוהה ואל תתפשרו על תוכן בנאלי ומשעמם. תוודאו שאתם יוצרים עניין, בסופו של דבר מה שיעזור לכם לשווק את עצמכם יהיה הסקרנות של המשתמשים.

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-2

3. תשמרו על רלוונטיות

אם יש לכם אפשרות לקשר את הפעילות לכם בדף האינסטגרם למועדים חגיגיים או אירועים מיוחדים שלא בהכרח קשורים לתחום העיסוק שלכם – כנראה ששווה לכם לדאוג לזה. תתייחסו ליום העצמאות, לתחילת השנה האזרחית החדשה ולכל מאורע חגיגי אחר ואל תשכחו לבצע שימוש בהאשטאגים שיעזרו לכם להתלבט בפיד של הגולשים.

4. עשו שימוש בסטורי

סטורי זאת פלטפורמה מצוינת לעדכן את המשתמשים על התפתחויות משמעותיות שנוגעות לעסק שלכם. במידה ואתם מתכננים אירוע חגיגי במיוחד, מתכוננים לסייל לקראת שנת הלימודים החדשה או מעוניינים לשווק מוצר חדשני ומגניב – הסטורי יהיה המקום להתריע על כך.

5. תעשו שימוש חכם בטקסט

אינסטגרם מציעה למשתמשים בה לשתף לצד התמונות שמועלות גם טקסט שנוגע אליה. בחרו בטקסט שקשור לפרסום ששומר על אטרקטיביות וענייניות – בהרבה מקרים משפט בודד אחד יכול לתת אפקט משמעותי הרבה יותר מאשר פסקה ארוכה ומפורטת.

זיכרו – אינסטגרם זו רשת חברתית שנותנת דגש על הויזואליות והתמונות הרבה יותר מאשר הטקסט, קחו את זה בחשבון לפני כל פוסט שתעלו מעכשיו.

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-3

6. תגעו בחיי היומיום שלכם

דרך מקורית נוספת לעורר בגולשים שלכם עניין תהיה כמובן להציג את כל הדברים שנוגעים לתחום העיסוק שלכם שהם לא מכירים מקרוב: במידה ואתם מנסים לקדם את המסעדה שלכם תוכלו לשתף תמונות מהמטבח או אפילו שלבים בהכנת המנה הפופולארית והאהובה שלכם, במידה ואתם מנסים לקדם חנות לכלי בית, תוכלו אפילו להעלות פרסום שנוגע להגעה של מוצר חדש וסידור של המדפים. תפתיעו את הגולשים, תשתפו תמונות אותנטיות מאחורי הקלעים של העסק שלכם ולאו דווקא מהפרונט.
תעוררו בהם עניין – תהיו בטוחים שזה ישתלם.

7. תשלבו עם פעילות ברשתות חברתיות אחרות

שיווק באינסטגרם הוא כלי משמעותי במיוחד אבל אם אתם שואלים אותי – אין שום סיבה שלא לירות חצים לכל הכיוונים. תהיו פעילים בפייסבוק, באתר העסק, בבלוגים וברשתות חברתיות נוספות ותדאגו לקשר בין דפי העסק השונים. כך למשל, במידה ואתם נוחלים הצלחה משמעותית בפייסבוק – פרסום נכון של דף האינסטגרם יכול לעזור לכם לתפוס תאוצה גם שם. מגניב, לא?

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-4

8. שתפו גם פרטים פרקטיים

לצד שיתוף של פוסטים שנוגעים למוצרים והשירותים שאתם מציעים, חשוב שתשלבו בפרסומים שלכם גם מידע קונקרטי שנוגע לשעות הפעילות שלכם ולדרכים ליצור איתכם קשר. בסופו של דבר, אם הלקוחות לא ידעו – לא יהיה להם יותר מידי מה לעשות… הנה למשל, תיאור אחד מדפי האינסטגרם שלי, שמכיל גם מידע פרקטי וקישור לאתר החנות שלי:

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-5

9. תעודדו גולשים לעקוב אחריכם

במידה ופתחתם לא מזמן דף אינסטגרם חדש – כנראה שיש לכם אינטרס להעלות משמעותית את כמות העוקבים. בתחילת הדרך תוכלו לתת תמריצים לגולשים שיסכימו לעקוב אחריכם. יכול להיות מדובר בהנחה משמעותית בשימוש בשירות שלכם, בהשתתפות בהגרלה או בכל רעיון מקורי אחר שיעלה לכם לראש.

10. תעוררו השראה

אין מה לעשות, לא תמיד יהיו לכם רעיונות לפוסטים מקוריים להעלות לאינסטגרם. ועדיין, משפטים אופטימיים ומעוררי מוטיבציה יכולים תמיד לעודד את המשתמשים לעקוב אחריכם. תתייחסו לצורך לשמור על אופטימיות, תעשו שימוש בציטוטים של איינשטיין או של דוקטור סוס ותשמרו על יצירתיות. גם אם לא שיווקתם שירות או מוצר ספציפי – סיכוי לא רע שתפסתם את תשומת הלב של הגולשים.

11. שמרו על חוקי המשחק

דף העסק שלכם לא נועד לשווק את עצמכם אלא את השירות שאתם מציעים. תדאגו שלוגו העסק שלכם מתנוסס בתמונת הפרופיל, תשקיעו בתיאור מדויק וענייני של בית העסק בליווי של קישור לדף אטרקטיבי שקשור לבית העסק שלכם ווודאו שדף האינסטגרם שלכם מקושר לבית העסק ולא ספציפית אליכם. הנה דוגמא לתיאור ששמתי בחשבון האינסטגרם של אחת מהחנויות האינטרנטיות שלי, המימד הרביעי:

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם-6

מי מאיתנו לא אוהב קיצורי דרך?

למרות ששיווק אורגני באינסטגרם הוא פשוט ביחס לשיווק אורגני במנועי החיפוש, עדיין מדובר בתהליך שלוקח זמן. דרך פשוטה לעזור לדף האינסטגרם שלכם לתפוס תאוצה, תהיה כמובן לגשת לקידום ממומן דרך אינסטגרם.

באמצעות תשלום חודשי או שנתי תוכלו להנות מקידום ופרסום של בית העסק שלכם באינסטגרם בסטורי, בפיד או באקספלור ובכך להפיץ במהירות את הבשורה. אבל אין מה לעשות, בקיצורי דרך כמו בקיצורי דרך – התוצאה לא תהיה מושלמת. אמנם אינסטגרם משתדלת להטמיע את הפרסומות באופן הטוב ביותר אבל עדיין התוכן הפרסומי שלכם יסומן בתגית “Sponsored” שתסגיר ששילמתם כסף עבור הפרסום. הדבר יעורר לעיתים תחושת אי נוחות בקרב הלקוחות ובמידה והפרסומות יצוצו שוב ושוב – יכול להיות שהן אפילו יעשו את האפקט ההפוך.

בשורה התחתונה – קידום ממומן באינסטגרם הוא פתרון ביניים מצוין. אם אתם שואלים אותי, יכול להיות חכם לבצע בו שימוש בתחילת הדרך אבל במקביל לדאוג לשיווק אורגני הולם, שיספק לכם תוצר משמעותי הרבה יותר בטווח הרחוק.

אז יאללה, לעבודה!

עכשיו כשאתם מכירים את עולם השיווק באינסטגרם, כל מה שנשאר לכם עשות זה רק להתחיל בעבודה. כמו כל דבר, גם שיווק אורגני באינסטגרם בתחילת הדרך יכול להיות מורכב ומעייף, אבל התמדה, נחישות, סבלנות ויצירתיות יבטיחו לכם תוצאות משמעותיות במיוחד. שיהיה לכם המון בהצלחה!

עוד מדריכים בנושא אינסטגרם:

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)