היתרונות בהקמת אתר פורטל ?

פורטל (Portal), לעומת אתר רגיל (website), הוא פלטפורמה דינמית, האוספת מידע ממקורות שונים לממשק משתמש יחיד, ומציגה למשתמשים את המידע הרלוונטי להם ביותר. עם הזמן התפתחו הפורטלים לפלטפורמות התומכות בחוויה הדיגיטלית של הלקוח.

אתר האינטרנט, לעומת הפורטל, מאופיין בתכנים טקסטואליים סטטיים. אמנם, עם התפתחות המולטימדיה, החלו להופיע באתרי האינטרנט גם רכיבי עיצוב אחרים, תמונות, אודיו, וידאו ואינטראקטיביות; אבל עדיין, התכנים ב-website לא משתנים עד שהמפתח מחליט לשנות אותם. הם גם לא משתנים בהתאם למשתמשים השונים ובוודאי לא מתייחסים למסד נתונים מותאם אישית, כפי שעושה הפורטל.

הפורטל, לעומת זאת, משמש כנקודת כניסה לאינטרנט, וכולל קישורים רבים למגוון רחב של נתונים, משאבים, שירותים ומידע. הפורטל הוא למעשה אתר אינטרנטי הפועל כמקור לכלל המידע בתחום מסוים. פורטל אינטרנטי מציע למשתמשים מידע מגוון המסודר בצורה נוחה וידידותית למשתמש.

הנה כמה מהיתרונות של הפורטל

  • פורטל אינטרנט עוסק בגישה מותאמת אישית

בניית פורטלים ניסתה, בתחילת הדרך, לפתור את הבעיה שנוצרה כבר מראשית ימיו של האינטרנט, והוא הרצון לגלות ולחשוף תכנים. לנוכח כמות המידע העצום הקיים באינטרנט, הדרך הקלה ביותר לגלות מידע עבור המשתמש הממוצע, היא באמצעות רכזת (hub) מידע שידוע בשם ׳פורטל׳. פורטלים יכולים להציג תוכן נבחר, כדי לספק חוויית משתמש מותאמת אישית.

דוגמאות לפורטלים, במיוחד אלה המשתמשים ב-login, נפוצים ברוב התעשיות:

  • פורטל למטופלים
  • פורטל ממשלתי
  • פורטל לניהול ידע
  • פורטל לסטודנטים
  • פורטל ספקים

הרעיון הבסיסי והמאחד מאחורי כל סוגי הפורטלים הוא גישה בהתאמה אישית, המבוססת על התפקיד שהוקצה למשתמש (כמו: מנהל המכירות, לקוח קבוע או לקוח מזדמן).

אתרים קמעונאיים, למשל חנות בגדים מקוונות, יכולים להתחיל להתאים אישית את המוצרים המוצגים, על סמך מידע מאוחסן מביקורים בעבר של המשתמש, גם אם מבקר זה עדיין לא יצר חשבון בפורטל שלהם.

  • מפורטל אינטרנט לפלטפורמת אינטרנט

היום, המשתמש הממוצע יכול לטפל בבעיה הקשורה לגילוי תוכן בעזרת מנועי חיפוש שהפכו למיומנים יותר בכול מה שקשור להצגת תוצאות רלוונטיות.

עם זאת, שלושת החוזקות של הפורטלים הם:

  • אינטגרציה
  • עקביות
  • התאמה אישית

מרכיבים אלה חיוניים למה שהופך יותר ויותר חשוב לעסק של ימינו – החוויה הדיגיטלית של הלקוח. שלושת נקודות החוזק הללו תומכות בחוויה הדיגיטלית של הלקוח בכמה דרכים:

  • אינטגרציה – יכולות שילוב ואינטגרציה מאפשרות לחברה לאחד מערכות ונתוני לקוחות בקצה האחורי של הפורטל.
  • עקביות – דגש על עקביות בין נקודות מגע דיגיטליות, מעניק למערכות המאוחדות הללו חזית אתר בעלת מראה ותחושה משותפים.
  • התאמה אישית – התאמה אישית באמצעות שילוב נתונים ביוגרפים (מיהם המשתמשים?) ונתונים התנהגותיים (מה הם עשו באתר?), מעניקה לארגון יכולת ליצור חוויות תלויות הקשר, אשר מציעות, בדרך כלל, תהליך כניסה ידידותי וקל.

פלטפורמות פורטל מודרניות עשויות למלא תפקיד חשוב במעורבות הלקוחות, בעיקר אם הפורטל כולל תכונות נוספות כמו מערכת לניהול תוכן או אוטומציה שיווקית.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)