טלגרם לעסקים – איך להשתמש בטלגרם לעסק שלך?

טלגרם, נעים להכיר

אין אחד שלא משתמש בוואטסאפ כיום. מדובר באפליקציית המסרים הפופולארית יותר כיום בארץ ומהחזקות ביותר בעולם. לצד וואטסאפ המוכרת, ישנה המתחרה השקטה יותר – הטלגרם. טלגרם דומה באופייה לוואטסאפ – מדובר באפליקציית מסרים פשוטה ונגישה למדיי לשימוש ועדיין, ישנם כמה דברים שמפרידים אותה מהמתחרה הקלאסית. טלגרם שמה דגש משמעותי על פרטיות ואבטחה ומשמשת מאות מליוני אנשים ברחבי העולם ומאפשרת קיום של צ'אטים סודיים, מחיקה אוטומטית של הודעות וקריאה של הודעות ממכשירים ספציפיים. 

טלגרם לעסקים

אמנם רבים מכם כנראה קיבלו רושם מפוקפק על טלגרם אבל האמת היא שלאפליקצייה המופלאה הזאת צדדים מיוחדים רבים. בין הקבוצות והערוצים שתוכלו למצוא בטלגרם נמצאים קבוצות סטרימינג, ייעוץ, דילים לטיסות וכן כן, שמעתם נכון – מכירת קבבים! קבוצת Midnight Kebab תציע לכל המשתתפים בה לקראת חצות להזמין משלוח קבב לילי מיוחד שיגיע עד אליהם הבייתה. אין מה לעשות, בסופו של דבר מי שיצא מהקופסא – יצליח.

איזה אפשרויות יש בטלגרם?

טלגרם היא לא רק אחלה פלטפורמה לשמירה על קשר עם חברים ומשפחה, אלא דרך נוספת פשוטה למדיי לשווק את העסק שלכם ולהרחיב את קהל היעד שפונה אליו. טלגרם משמשת כיום כמות נאה של משתמשים ברחבי הארץ שמתלהבים מהממשק הנוח שלה, הסודיות והמוביליות שלה בסוגי המכשירים השונים. אז אלו פלטפורמות שימושיות עבורכם?

1. צ'אטים אישיים

אם אתם רוצים לפתח קשר אישי עם הלקוחות שלכם או לקבוע איתם מועד לפגישה, תוכלו לנהל מולם שיחה אישית בטלגרם. מדובר בקונספט כמעט זהה לאחד בוואטסאפ (עוד על וואצאפ ביזנס), או בפייסבוק מסנג'ר המוכרים לכולנו. תזכרו לשמור על שפה יומיומית ושגרתית, אבל עדיין שפה מכבדת.

2. קבוצות טלגרם

בדומה לקבוצות וואטסאפ רגילות, גם בטלגרם תוכלו ליצור או להצטרף לקבוצות. מדובר באחלה דרך ליצור שיח עם הלקוחות הפוטנציאליים, לענות לשאלות שעולות להם לראש, לספר על חידושים שנוגעים לשירותים שלכם ואפילו לערוך הגרלות על מוצרים או שירותים שאתם מעניקים! יצירה של שיח בגובה העיניים היא דרך פשוטה למדיי ליצור קשר חברי עם הלקוחות שלכם ולקחת את היחסים שלכם איתם לשלב הבא. והדבר המגניב באמת? לעומת הגבלת המשתתפים בקבוצות וואטסאפ שמגיעה לכמה מאות אנשים – בקבוצות טלגרם ההגבלה היא ללא פחות מ-200 אלף איש!

3. ערוצי טלגרם

ערוץ טלגרם מזכיר מעט בקונפסט שלו את עמודי האינסטגרם או קבוצות בוואטסאפ בהן רק מנהל הקבוצה יכול לשלוח הודעה. מדובר בדרך פשוטה להעביר מסרים, הודעות וטיפים – כך תוכלו לספר על מוצרים חדשים שאתם מוכרים בחנות האהובה שלכם, שדרוג משמעותי בשירות הלקוחות או כל חידוש אחר ששימושי ללקוחות שלכם לדעת. בערוצי טלגרם אין הגבלת משתתפים – יוכלו להצטרף ולשמוע את הבשורות שלכם כמה אנשים שרק ירצו. מדובר לעומת הקבוצות הקלאסיות בפלטפורמה שלא מאפשרת יצירה של שיח של העוקבים עם מנהל הערוץ – מדובר בתקשורת חד צדדית.

למה טלגרם טוב לעסק שלכם?

אם אתם שואלים אותי, כל אפשרות חינמית שניתנת לכם ויכולה לתרום לכם לשיווק, מיתוג וייחצון העסק היא לא פחות ממבורכת. השיטה הטובה ביותר למינוף ההצלחה שלכם היא כמובן לירות את החצים לכל מקום. הסיבה היא פשוטה – לכל עסק יש את המאפיינים הייחודיים שלו שנובעים מקהל היעד שמאפיין אותו, השירותים שהוא מעניק והאופי האישי שלו. טלגרם לצד אופציות מעניינות רבות אחרות, משמעותית בדרכה שלה ויכולה לעזור לכם במיתוג העסק, הרחבת קהל היעד שלכם ויצירת שיח. אז אלו סיבות הופכות את טלגרם לכל כך טובה?

1. פונה לקהל רחב

כמו שכבר יצא לי לומר, לעומת הוואטסאפ הקלאסית, הטלגרם מוגבלת משמעותית פחות בכמות האנשים אליהם יוכלו להיות מועברים המסרים שלכם. היא יכולה לעזור לכם לפנות למאות אלפי אנשים ובכך לתת לכם להפיץ את הבשורה במהירות וללא קושי.

2. מאפשרת שיתוף קבצים

טלגרם לעומת הוואטסאפ תאפשר לכם לשתף קבצים כבדים במיוחד שמגיעים למשקל של יותר מג'יגה וחצי! אם יש תוכנות שקשורות לשירות שאתם מעניקים, דפי הסברים כבדים במיוחד או קבצי הסבר בוידאו או שמע – מדובר באחלה דרך להעביר אותם. העברת הקבצים בטלגרם היא לא רק פשוטה במיוחד, אלא גם מהירה ביחס למתחרות.

3. פשוטה לתפעול

טלגרם היא אפליקצייה פשוטה מאוד לניהול. קל להשתפשף בה ולהבין תוך פרק זמן קצר במיוחד את האפשרויות שהיא נותנת למשתמשים בה, את הדרכים הנכונות לנצל אותה ואת סל הכלים שהיא מעניקה למשתמשים בה.

4. פונה לקהל יעד נוסף

כל רשת חברתית או כלי תקשורת שתבחרו פותח בפניכם צוהר לקהל יעד נוסף שייתכן ולא היה מוצא אתכם בפלטפורמות האחרות. פתיחת חשבון טלגרם מאפשרת לכם למצוא לקוחות, ליצור קשרים חדשים ולמנף את העסק שלכם בכמה רמות.

5. אין הגבלה לתוכן

ההגבלה בנפח הקבצים שתשלחו, באורך הודעות הטקסט שלכם ובתכנים שתפיצו כמעט ולא קיימת! טלגרם תאפשר לכם להעלות כמה עדכונים שתרצו ביום, באיזה אורך שתרצו ובכמה קבוצות וערוצים שרק יתחשק לכם!

איך נגרום לאנשים לדעת שאנחנו שם?

אם הגעתם למסקנה שפתיחת משתמש טלגרם היא הצעד הנכון עבור העסק שלכם, את בשלים להתחיל בצעד הראשון. הבעיה היא שפתיחת דף טלגרם כשלעצמו היא לא מספיקה – לא תהיה שום דרך ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לדעת שאתם שם. אז איך עוזרים לאנשים למצוא אותנו?

1. נשתמש ברשתות החברתיות האחרות

השיטה הקלאסית ביותר תהיה כמובן להיעזר ברשתות החברתיות האחרות בהן אתם משתמשים. תפרסמו בעמוד הפייסבוק שלכם שפתחתם ערוץ טלגרם, תצרפו לינק לקבוצת הטלגרם שלכם בדף האינסטגרם שלכם ותעוררו שיח.

2. נתפרסם בערוצי טלגרם אחרים

אם אתם רוצים לגשת ישירות לאנשים שיש להם כבר טלגרם – תוכלו להצטרף לקבוצות טלגרם שקשורות לשירות שאתם מציעים. שם תוכלו לתת מענה לשאלות ותהיות ולייחצן את עצמכם כמו שצריך. תוכלו להציע למשתמשי הטלגרם להצטרף לקבוצה שלכם בתמורה להשתתפות בהגרלה, להנחה משמעותית או בתמורה לכל דבר אחר שעולה לכם לראש.

3. חבר מביא חבר

אם העסק שלכם נמצא ממש בתחילת דרכו – יכול להיות ששווה לכם להתחיל עם הסביבה הקרובה אליכם. תפנו לחברים הקרובים אליכם, תבקשו מהם שיזרקו את השם שלכם בקרב אנשים שהם מכירים ותתנו לעסק לאט לאט להתפשט. תספרו לאנשים על הערוץ שלכם, תספרו על הדברים שאתם מעלים לקבוצות ואפילו – תתנו הטבות לאלו שיבחרו להצטרף.

אז שנתחיל?

אחרי שהבנתם קצת יותר על היתרונות של הטלגרם, שווה שאסביר לכם קצת על איך משתמשים בו בפועל. ראשית, תוכלו להתחיל בלהתקין את האפליקצייה דרך הקישור הבא. שם תוכלו למלא את פרטי החשבון שלכם ולצרף תמונה אישית. אחרי שעשיתם את אלה – יש לכם חשבון טלגרם משלכם!

1. פתיחת קבוצת טלגרם

בשביל לפתוח קבוצה כל מה שתצטרכו לעשות זה למצוא את סימן העיפרון בתחתית האפליקצייה ולבחור באפשרות “New Group”. שם תוכלו לצרף את כל אנשי הקשר שתרצו להוסיף לקבוצה, לבחור את שם הקבוצה וכמובן גם לבחור לה תמונה. האפשרות שמעניינת אותנו היא כמובן קבוצה ציבורית, שאליה תוכלו להזמין משתתפים נוספים ולכן חשוב שתבחרו לאחר שהוספתם את כל החברים שרציתם באפשרות “Invite to Group via Link”. את הלינק תוכלו לפרסם בדף הפייסבוק שלכם, בחשבון הוואטסאפ או בכל רשת חברתית או פלטפורמה שעולה לכם לראש.

2. פתיחת ערוץ בטלגרם

על מנת לפתוח ערוץ טלגרם חדש, תוכלו ללחוץ על העיפרון שנמצא בתחתית האפליקציה ולבחור באפשרות “New Channel”. לאחר מכן התהליך יהיה דומה לזה של פתיחת קבוצת טלגרם – תמלאו את פרטי הקבוצה ותגדירו תמונת ערוץ. לאחר מכן תוכלו לבחור בערוץ ציבורי (“Public”) או אישי (“Private”) – כמובן שנבחר באפשרות הערוץ הציבורי. שם תוכלו להגדיר קישור לערוץ האישי שלכם ולשתף אותו עם כל החברים.

3. לא רק הטלגרם לבדו

בשנים שבהן אנחנו נמצאים, אין כמעט בן אדם שלא מבצע שימוש במידה כזו או אחרת ברשתות החברתיות ואפליקציות התמסורת. מדובר בדרך פשוטה לשמור על קשר עם חברים ומשפחה, לשמוע ולהתעדכן על הדברים שקורים בעולם וכמובן – גם לשווק את העסק. אם אתם רוצים להגיע לתוצאה ממשית, כנראה שהפתרון עבורכם לא יהיה רק לפתוח דף טלגרם – אלא במקביל לעבוד על עמוד פייסבוק, דף אינסטגרם ועמוד עסק בגוגל.

בפנייה לכמות רחבה של פלטפורמות תוכלו למצוא מגוון אדיר של אנשים שמעוניינים להגיע לשירות שלכם. כך תוכלו להרחיב את העסק, לעזור לאנשים להתרשם מכם ולמצוא את הדרך האישית שלכם להצלחה.

אני ממליץ לכם להתחיל להשתמש בטלגרם כבר היום ולהתנסות באפשרויות המגוונות שהיא מציעה. תשתמשו באפשרויות השונות, תתנסו בקבוצות וערוצים ותמצאו את מה שהכי עובד בשבילכם. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)