טיפים חשובים לקידום אתר תיירות

אימוץ אסטרטגיות לשיווק תיירותי נכון, יכול להיות חלק חיוני במקסום ההכנסות, בבניית המודעות למותג ובניהול המוניטין של המותג שלכם.

טיפים חשובים לקידום אתר תיירות

שיווק תיירותי – מהו?

שיווק תיירותי עוסק באסטרטגיות שיווק שונות המשמשות את העסקים בענף התיירות, כולל:

  • חברות תעופה
  • שירותי השכרת רכב
  • מסעדות
  • מקומות בילוי
  • סוכני נסיעות
  • מפעילי טיולים
  • בתי מלון וצורות אירוח אחרות (כמו למשל, צימר בראש פינה בגליל או אירוח בחוות בודדים בערבה).

מטרות השיווק התיירותי:

  • לקדם את העסק
  • לגרום לעסק לבלוט מעל למתחרים
  • למשוך לקוחות
  • לייצר מודעות למותג

אסטרטגיות שיווק מודרניות רבות בענף התיירות משתמשות באינטרנט, שבו התפקיד המרכזי מוענק ל:

  • אתרי תיירות
  • פרסומות מקוונות
  • דוא״ל
  • פלטפורמות במדיה החברתית

טיפים לקידום אתר התיירות שלכם

לעזרתכם, מספר טיפים לקידום האתר והשיווק התיירותי, שיוכלו לייעל את התוצאות ולסייע לכם להשיג את יעדי העסק שלכם.

טיפ 1: ליצור תכנית שיווק תיירותי ליעד שלכם

אולי בניית תכנית שיווק תיירותי לא נראית כמו רעיון שיווקי יצירתי, אבל חשיבותה רבה כי היא הבסיס לשאר פעילויות השיווק שלכם. ללא תכנית שיווק אפקטיבית, תהלכו כעיוורים.

יצירת תכנית שיווק תיירותי עשויה להיות הדבר החשוב ביותר שתעשו לשיווק האינטרנטי שלכם. ללא תכנית שכזאת:

  • תתקשו להשיג את המטרות שלכם
  • תתקשו לעקוב אחר מה שאתם עושים
  • תתקשו להבין מדוע אתם עושים זאת והאם מה שאתם עושים זה בכלל יעיל

יצירת תכנית שיווק תיירותי מאפשרת לכם למפות את התהליך שלכם שלב אחר שלב, עד להצלחה. צרו מסמך לאסטרטגיה השיווקית שלכם שיעודכן בקביעות, ככול שהאסטרטגיה שלכם תשתנה עם הזמן.

טיפ 2: הכירו את קהל היעד שלכם

על פניו טיפ זה נראה פשוט, אבל לא כך הם פני הדברים! זו יכולה להיות אחת מאבני הנגף הגדולות ביותר לעסק תיירותי שמבקש דרכים לפרסום מקוון. לדוגמה, אולי לכם ברור מה מושך אנשים למוזיאון שלכם, אבל לא תמיד הדברים קלים לניסוח במדיה הדיגיטלית.

המפתח לכך הוא ניתוח נתונים. אתרים מספקים שפע של נתונים סטטיסטיים לגבי כל מדד שאתם רק יכולים לדמיין. אלה יוכלו לעזור לכם לחדד מי בדיוק מבקר באתר שלכם, מה מעניין אותם ומהם הרגלי הגלישה שלהם.

בנוסף, יש חשיבות להתבוננות מעמיקה בדיונים המתקיימים ברשתות החברתיות שלכם, והבנה לאן מופנית תשומת לבם של העוקבים שלכם.

בכול מקרה, השקעה באופטימיזציה של מנועי החיפוש (SEO), תוכל להעלות את האתר שלכם לראש דף התוצאות במנועי החיפוש, ולהבליט אתכם מעל למתחרים.

טיפ 3: אימוץ נתוני ה-USP (Unique Selling Points), נקודות המכירה הייחודיות שלכם

למרות שאתם יודעים מה הופך את המוזיאון, לדוגמה, לייחודי, היכולת לתקשר גורם ייחודי זה לציבור (מה שנקרא USPs) יכולה להיות די מסובכת.

נקודות המכירה  הייחודיות הללו יכולות להיות כל דבר, למשל, סיור מודרך ומעמיק במוזיאון שהופך את המבקרים למכורים לאמנות עתיקה.

קחו לדוגמה אדם שמבקר לראשונה במוזיאון ואין לו מושג בטקסטיל. לפתע הוא רואה בגד שמור שמתועד עד 300 שנים לפני הספירה, ואינו מבין את משמעותו. המשימה שלכם בשיווק המוזיאון היא לעזור למבקרים להבין את המוצגים ולרגש אותם.

כלומר, בשיווק המקוון שלכם, הצגת ה-USP שלכם אמורה להיות בעלת משמעות וערך.

טיפ 4: שימוש במשפיענים מקוונים

השימוש במשפיענים מקוונים כדרך לשיווק אתרי אירוח ותיירות, הופך להיות יותר ויותר פופולרי, פשוט כי זה עובד!

המשפיענים הם אותם אנשים שהקימו סביב המותג האישי המקוון שלהם, קהל עוקבים מסיבי. מדובר בבלוגרים, בוולוגרים ביוטיוב, באנשים פעילים באינסטגרם, בטיק-טוק וכו׳.

למשפיעים רבים יש קהל עוקבים גדול ומעורב מאוד. הם יוצרים תוכן לנישה ספציפית לאורך זמן רב, וקהל העוקבים שלהם להוט לראות עוד ועוד מהן ההמלצות שלהם.

מצאו לכם משפיען או משפיענית בתחום התיירותי שלכם, ושתפו אתו פעולה. זה מצב של win-win. אתם עוזרים למשפיען ליצור תוכן ולחוות משהו חדש, ובו בזמן אתם חושפים את האתר שלכם לקהל חדש. כאשר אתם מתחילים לעבוד עם משפיענים עם עוקבים רבים, צפויה לכם חשיפה גדולה מאוד.

בנוסף לטיפים הללו, בימינו, עסק בתחום התיירות צריך להיות מודע גם לשינויי התנהגויות של הצרכנים הנובעים מהקורונה, ולתת מענה הולם לכול הצרכים הבריאותיים המאפיינים את החיים שלנו לצד הקורונה.

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)