איך מספר וירטואלי יכול לעזור לעסק שלכם?

מה זה מספר וירטואלי?

מספר וירטואלי הוא מספר טלפון ללא תשתית פיזית. מספר וירטואלי יכול לשמש אנשים שמעוניינים לשמור על הפרטיות שלהם וגם כמובן עסקים קטנים או גדולים. כשמדובר בעסק שלכם – את המספר תוכלו לתת ללקוחות ובכך לקשר אותם למספר הטלפון האישי שלכם ושל עובדי החברה.

איך מספר וירטואלי יכול לעזור לעסק שלכם

אמנם מספר וירטואלי בבסיסו, אידיאלי לשמירה על פרטיות, אבל כשמדובר בפיצ'ר עסקי יש לו יתרונות רבים נוספים. אז מה מספר וירטואלי יכול לתת לכם?

1. יכולת מעקב ותיעוד

באמצעות מספר וירטואלי תוכלו לעשות מעקב אחרי השיחות שנכנסות לעסק שלכם, מספרי הטלפון של המתקשרים וכו' בדרך ממשק אינטרנטי נגיש ופשוט. כך תוכלו לבצע מעקב אחרי הקשר של העובדים עם הלקוחות, לבחון את היעילות של ההתנהלות הקיימת ולתעד בצורה נוחה במיוחד את רשימת הלקוחות החדשים שלכם.

2. ליכוד קווים

במידה ויש לכם מספר עסקים, או מספר מוקדים שונים, תוכלו ללכד את אלה ולהעביר את כל השיחות למספר טלפון פיזי אחד. הדבר כמובן יתאים במקרים בהם המוקד הטלפוני שלכם זמין 24 שעות ביממה ואתם לוקחים את העבודה ביחד איתכם הבייתה באמצעות מכשיר הסלולר שלכם.

3. מוזיקת המתנה

דרך מצוינת למתג את העסק שלכם תהיה כמובן להוסיף מוזיקת המתנה שתלווה את הלקוחות עד קבלת מענה. קיימת אפשרות במספר וירטואלי להוסיף את מוזיקת ההמתנה המיוחדת של העסק שלכם ובכך למתג אותו ולהוסיף לו ייחודיות.

4. פרטיות

כמו שכבר יצא לי לומר – מספר וירטואלי הוא אידיאלי לשמירה על הפרטיות של עובדי העסק והחברה. במידה ואת המענה הטלפוני אתם נותנים ללקוחות דרך הטלפון הנייד שלכם, קיים יתרון ממשי ליצור מספר נפרד לעסק שינותב למספר הטלפון שלכם. כך תיווצר מחיצה ברורה בין העבודה לחיים האישיים ובמידה ויום אחד תרצו להפסיק לנתב את המספר הוירטואלי לטלפון שלכם – תוכלו בקלות לשנות את בחירת הניתוב.

5. זמינות באפליקציות

כיום, אפליקציות כמו וואטסאפ יאפשרו לבעלי מספר וירטואלי לקשר אותו לחשבון מבלי להשתמש בשני כרטיסי סים. כך תוכלו לתת מענה ללקוחות שלכם באפליקציות התמסורת הפופולאריות ועדיין לשמור על פרטיותכם.

מי צריך מספר וירטואלי?

1. בעל חנות אינטרנטית

במידה ואתם מנהלים חנות אינטרנטית אחת, או מספר חנויות אינטרנטיות – תוכלו כמובן לגשת וליצור עבורכם מספר וירטואלי. בכך תוכלו לשמור על זמינות החנות האינטרנטית שלכם דרך הסמארטפון שלכם ולוודא שכל הלקוחות שלכם מקבלים מענה בזמינות אופטימלית.

2. ספק שירות עצמאי

במידה ואין לכם מוקד פניית לקוחות משלכם, או שאתם עסק קטן ומשפחתי – כנראה שאתם מנהלים את הדברים לגמרי לבד. במקרה כזה כנראה שווה לכם לקבל את כל הפניות לטלפון הנייד שלכם ולהימנע ממצב שלקוח פוטנציאלי לא מקבל מענה ברגע המתאים.

3. יזם בתחילת הדרך

במידה ואתה פותח עסק חדש לגמרי או מחפש עוד את קהל הלקוחות שלך, אחד מהדברים שחשוב ליצור הוא מענה פורמלי ללקוחות. מספר וירטואלי יקנה לעסק שלך נופח מקצועי ורשמי בקלות ייתרה וירשים את הלקוחות שלך עוד לפני שהם פנו לקבלת השירות.

איך בוחרים את הספק המתאים?

בישראל קיים מגוון רחב של ספקים שיאפשרו לכם לרכוש מספר וירטואלי משלכם. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם כמה שיקולים ששווה לכם לקחת בחשבון.

1. ניהול לקוחות

במידה ויש לכם מערכת לניהול לקוחות, שווה לכם לוודא שהשירות שהספקית מציעה מאפשר לבצע קישור בין המספר הוירטואלי לממשק בו אתם מבצעים שימוש בשגרה שלכם. הדבר יחסוך לכם הרבה בלגן, תסכול ובלבול.

2. שיחות בינלאומיות

במידה ומדובר בעסק בינלאומי, שווה לוודא שהחבילה בה תבחרו מאפשרת לכם לקבל שיחות בינלאומיות ממדינות ברחבי העולם.

3. גיבויים

חשוב ומשמעותי, יהיה כמובן לוודא שהספק שלכם דואג לגיבוי של נתוני השיחות וההקלטה שלהם. כך תוכלו לבצע בקרה על הביצועים של בית העסק שלכם ולוודא שהעבודה שלכם נעשית באופן הטוב ביותר.

4. אבטחה

במידה ואכן קיים שירות גיבוי לנתוני השיחות, שווה לוודא שקיימת אבטחה נאותה של התיעוד.

איזה ספקים תוכלו למצוא בתחום?

כמו שכבר יצא לי לומר, קיים כיום מגוון רחב של ספקיות שיכול לתת לכם את השירות השימושי הזה. בין החברות הפופולאריות שנמצאות כיום בשוק תוכלו למצוא את פון פלוס, VirtualPBX, Google Ads, Paycall, Maskyoo וחברות רבות נוספות.

רכישה ושימוש במספר וירטואלי תעלה לכם כמה עשרות שקלים בחודש, מחיר שהוא לחלוטין מתקבל על הדעת. בבחירת החברה שמתאימה לכם, אני ממליץ לכם לקרוא חוות דעת של לקוחות עבר ולהתרשם מהחבילות שהחברות השונות מציעות. אני התרשמתי לטובה מ-VirtualPBX אבל אני מניח שהשירות שהאחרות יתנו לכם, לא יהיה מאוד שונה.

מה עכשיו?

אחרי שרכשתם את מספר העסק האישי שלכם, לא נשארה לכם עוד יותר מידי עבודה. אז מה שווה לכם לעשות עכשיו כשיש לכם מספר וירטואלי?

1. תזינו בדף העסק בגוגל

חשוב לוודא שהלקוחות שלכם יודעים לאיזה מספר להתקשר. תעדכנו את מספר הטלפון שלכם בדף העסק שלכם בגוגל וברשתות החברתיות השונות. תוכלו לעלות פוסט ייחודי ולספר על המספר החדש, על שעות מתן השירות ועל פרק הזמן שעתיד לעבור עד שתתנו מענה במקרה של שיחה שלא נענתה. במידה ואתם זמינים בוואטסאפ או באפליקציות תמסורת נוספות – שווה לכם לציין גם את זה.

2. תבחרו ג'ינגל המתנה

כמו שכבר יצא לי לומר, ג'ינגל המתנה הוא פיצ'ר משמעותי במיוחד במוקד העסק שלכם (לדוגמא תוכלו למצוא שירות של יצירת ג'ינגל שכזה באתר Jingled). בזמן ההמתנה, הלקוחות שלכם יוכלו לקבל מכם רושם. במידה ויהיה מדובר ברושם שלילי – ייתכן שאלה יחליטו שההמתנה לא משתלמת עבורם וינתקו את השיחה. במידה ותבחרו בג'ינגל טוב, אינפורמטיבי ומעורר עניין, יכול מאוד להיות שהלקוחות הפוטנציאליים יעשו את דרכם אליכם.

בג'ינגל העסקי שלכם תוכלו לתת תשובות לשאלות שיחסכו ללקוחות את זמן ההמתנה, להסביר על דרכים נוספות ליצור איתכם קשר ולספר קצת על העסק והדברים שמייחדים אותו. את הג'ינגל תלוו כמובן במוזיקה מיוחדת ונעימה לאוזן, שתהפוך את ההמתנה של הלקוחות למעט פחות מעיקה.

3. ותתחילו לעבוד!

אחרי שדאגתם להכל, כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק לקשר את המספר הוירטואלי למספר הטלפון האישי שלכם ושל עובדי החברה שלכם ולחכות שהשיחות יכנסו. בשיחות שתקבלו חשוב שתשמרו כמובן על מידה מסוימת של פורמליות, אבל אין שום סיבה לתת ללקוחות שלכם יחס חברי ובגובה עיניים – מדובר בסופו של דבר באנשים בדיוק כמוכם.

מה עוד כדאי לעשות?

יצירה של מספר וירטואלי היא ללא ספק משמעותית במיוחד בתהליך ההתפתחות של העסק שלכם. בנוסף, שווה לכם לדאוג לאתר אינטרנטי משלכם, דפים פעילים ברשתות חברתיות ושיווק אטרקטיבי במיוחד. אני לא מאמין בללכת בדרך אחת בודדת – תירו חצים לכל הכיוונים, בסוף משהו יפגע ויעבוד.

אני מאחל לכם הרבה בהצלחה בתהליך המיוחד שלכם – בטוח שתמצאו את הדרך שלכם להצלחה.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)