מה יותר חשוב בקידום אתרים – תוכן איכותי או קישורים לאתר?

קידום אתרים הוא תהליך שמורכב מפעולות רבות. שתי העיקריות שבהן הן יצירת תוכן איכותי שיעשיר את האתר ואת חוויית הגלישה בו, ויצירת פרופיל קישורים עשיר ומגוון. באופן טבעי עולה השאלה מה תורם יותר לדירוג גבוה של האתר בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, התוכן או הקישורים. האלגוריתם של גוגל מן הסתם חסוי, ולכן תשובה ודאית וחד-משמעית אי אפשר לספק – אבל כן אפשר לבחון את שתי הפעולות הנ"ל ואת השפעתן, ובהתאם להתרשם ממידת חשיבותן (וכך גם להחליט כמה להשקיע בכל מרכיב הקידום).

איך השתנתה חשיבות הקישורים לאורך השנים?

קישורים הם הרעיון שעמד בבסיס יצירת מנועי החיפוש, עוד בסוף המאה הקודמת. העיקרון פשוט והגיוני: אם אתר מסוים מפנה לאתר אחר, זוהי הצבעת אמון באותו אתר שאליו מפנים, וליתר דיוק בדף הספציפי שאליו מוביל הלינק – ולכן האלגוריתם של גוגל ושל שאר מנועי החיפוש העניק נקודות זכות על כל קישור שכזה.

יחד עם זאת עד מהרה התגלה פער בלתי מבוטל בין התיאוריה לבין המציאות. בעלי אתרים וגם מקדמים ניצלו את המשוואה הנ"ל בדרכים פסולות. בפרט הוקמו אתרים שכל תכליתם הייתה הוספת לינקים לאתרים שבעליהם היו מוכנים לשלם עבור הקישור, בלי קשר לרמת האיכות של התוכן בהם. כתוצאה מכך דפי תוצאות החיפושים התמלאו באתרים שלא באמת סיפקו את הסחורה לגולשים – וגוגל נאלצה לפעול בנחרצות.

סדרת שינויים באלגוריתם הובילה לכך שכיום כל קישור נבחן בקפידה. בפרט נבדקת רמת הסמכותיות של האתר המפנה, ואם מדובר באתר עם ציון איכות נמוך גם הלינק יקבל משקל נמוך ולא יתרום רבות לדירוג של האתר שאליו מפנים. בדיקה נוספת היא של הזיקה בין האתר המפנה לאתר שאליו מפנים, כדי למנוע את התופעה של לינקים לא אמינים ולא טבעיים, ואפילו הטקסט שעליו מופיע הקישור משפיע על התרומה שלו לקידום.

כתוצאה מכל אלה פחת המשקל של הקישורים, וישנן גם אינדיקציות שגוגל תצמצם עוד יותר את ההשפעה שלהם. יחד עם זאת קישור ממקור חזק וכמובן רלוונטי לאתר שלכם הוא נכס של ממש.

האם התוכן הוא עדיין המלך?

כיום, בשנת 2020, קידום אתרים בגוגל נשען במידה רבה יותר מבעבר על תוכן איכותי, ובאופן כללי על יצירת חוויית משתמש מיטבית עבור הגולשים.

למעשה, תוכן בעל ערך מוסף אמיתי הוא גם בסיס ליצירת קישורים מאתרים מובילים, כלומר כאלה שבאמת יתרמו לקידום, כך שגם מבחינה זו מומלץ להקדיש משאבים לכתיבת תכנים שמספקים לגולשים מידע רלוונטי ומועיל בדרך מעניינת.

עוד חשוב להדגיש שבעידן הנוכחי תוכן הוא לא רק טקסט, ובוודאי שעיקר תשומת הלב הוא לא שימוש במילות מפתח מסוימות כפי שהיה בעבר. תוכן שמנצל את כל האפשרויות הקיימות – וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה ועוד – הוא זה שידחוף את האתר כלפי מעלה בצורה המיטבית. דגשים מהותיים נוספים הם עדכניות, אמינות ועניין – כל מה שיגרום לגולשים לקרוא מהשורה הראשונה ועד המילה האחרונה, ולהתרשם מהעסק שעומד מאחורי התוכן באופן חיובי במיוחד.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)