איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ?

מה זאת רשימת תפוצה?

את הצ'אט הפרטי והקבוצות בוואטסאפ המשותפות כולנו מכירים, אבל יש חביב נוסף ברשימה שהוא קצת פחות פופולארי. אני מדבר כמובן על עולם רשימות התפוצה בוואטסאפ. באמצעות רשימת תפוצה, תוכלו לשלוח הודעה למספר אנשים שונים במקביל כך שיקבלו את ההודעה בצ'אט הפרטי שלהם.

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ

אז מה היתרונות של רשימת תפוצה בוואצפ?

1. מפנה לפרטי

זה לא סוד שרבים מאיתנו נוטים להתעלם מהודעות שנשלחות בקבוצות וואטסאפ. רשימת תפוצה בוואצאפ מאפשרת לכם מצד אחד לפנות בקלות לכל החברים או קרובי המשפחה ומצד שני, להנות מהיתרונות של הצ'אט הפרטי. הסבירות שעכשיו יענו לכם היא גבוהה יותר.

2. חוסכת זמן

במידה ויש הודעה שהייתם רוצים לשלוח לכל החברים בנפרד – רשימת תפוצה חד משמעית יכולה לעזור. במקום להעתיק את ההודעה שוב ושוב, או לארגן מחדש את רשימת החברים במסודר כל פעם – רשימת תפוצה טובה תעשה לכם את העבודה.

3. נשארת קבועה

אחרי שיצרתם רשימת תפוצה בוואצפ, היא נשארת בהיסטוריית הצ'אטים שלכם. כלומר, במידה ותרצו לשלוח שוב הודעה לאותה תפוצת אנשים, לא תצטרכו לבנות את הרשימה מחדש – היא תהיה שם בשבילכם באופן קבוע.

ואיך יוצרים רשימת תפוצה בוואצפ?

ובכן, יצירה של רשימת תפוצה היא יחסית פשוטה. ראשית, תכנסו לאפליקציית וואטסאפ המוכרת והאהובה. לחצו על סימן שלוש הנקודות שנמצא בחלק העליון של המסך, ובחרו שם באפשרות “New Broadcast” (יצירת רשימת תפוצה):

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-1

לאחר מכן, תוכלו לבחור את כל אנשי הקשר שתרצו להוסיף לתפוצה (עד כ-256 משתתפים):

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-2

אחרי שבחרתם את כל החברים שהייתם רוצים להוסיף לרשימה, בחרו בסימן הוי:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-3

וזהו! נוצרה רשימת התפוצה שלכם! עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק לשלוח הודעה. בצג של רשימת התפוצה אתם אמורים לקבל התראה שנראית בערך כך:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-4

אחרי שתשלחו הודעה, היא תופיע בצ'אט הפרטי שלכם עם כל המשתתפים, שם תוכלו להמשיך בשיחה – המשתתפים ברשימה לא יענו לכם באופן דומה לקבוצה רגילה.

שימו לב – ההודעה שתישלח תסומן למשתתפים באופן מיוחד שיצביע על כך שמדובר בהודעת תפוצה:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-5

באלו מקרים נשתמש ברשימת תפוצה בוואצפ?

ועכשיו, בואו נגיע לתכלס. רשימות תפוצה בוואטסאפ הן כלי שימושי במיוחד לחיי היומיום שלנו וכמובן, גם לעסקים צעירים ומתפתחים. אז באלו מקרים כנראה שווה לכם לעשות שימוש ברשימות תפוצה?

1. עדכונים ללקוחות קבועים

במידה ואתם רוצים לעדכן את הלקוחות הקבועים שלכם על מבצעים מיוחדים, הגרלות חגיגיות או כל מאורע מגניב אחר ששווה להם להכיר – יכול להיות ששווה לכם לפתוח רשימת תפוצה בוואצפ. חשוב כמובן להתייחס לבקשת הלקוחות לצאת מרשימת התפוצה, במידה ויעלו כאלה. עוד על שיווק בוואטסאפ תוכלו לקרוא כאן.

2. ארגון אירוע משפחתי

במידה ואתם אוספים כספים ליום ההולדת השמונים של סבא שלכם, או עושים חלוקה בציוד שכל אחד יביא למאורע החגיגי – יכול להיות ששווה לכם לפתוח רשימת תפוצה בוואטסאפ. כך תוכלו לוודא שכל אחד קיבל הודעה אינפורמטיבית וברורה שתציג לו את כל מה שהוא צריך לעשות, במקום לרדוף אחרי חברי הקבוצה המשותפת שיתייחסו להודעה ששלחתם שלא זכתה למענה.

3. שיתוף לכיף

במידה וראיתם איזו בדיחה נחמדה, מצאתם תמונה משעשעת או סתם רציתם לאחל לכל הקרובים אליכם שבוע נעים – רשימת תפוצה עם האנשים האהובים עליכם יכולה לעזור לכם לחמם לקרובים אליכם את הלב.

כמה טיפים חשובים על רשימת תפוצה בוואצפ

כמו שכבר אמרתי, יצירה של רשימת תפוצה בוואטסאפ היא לא באמת מסובכת, אבל בשביל להפוך את החוויה לקצת יותר כיפים, אלו הם כמה טיפים שיש לי אליכם בנוגע לשימוש בהן:

1. שמרו על חוש הומור

בסופו של דבר, כל מי שתשלחו לו את ההודעה יבין שמדובר ברשימת תפוצה. תוכלו להתייחס לכך בהודעה, לצחוק על כך ולמנוע משני הצדדים מבוכה מיותרת.

2. מנעו תסכול וכעס

לא כל הלקוחות יתלהבו שתשלחו להם עדכונים ברשימת תפוצה – חשוב שתקשיבו לבקשות של הלקוחות שלכם להיות מוסרים מהרשימה. וודאו שהם לא יקבלו עדכונים נוספים ותנסו אולי למצוא אותם בדרך אחרת שתעצבן אותם קצת פחות. הכי חשוב – תדאגו שהם יהיו מרוצים.

3. אל תגזימו בשימוש

שימוש נכון ברשימות תפוצה בוואטסאפ הוא לא תדיר במיוחד. שליחה של יותר משניים – שלושה פרסומים בשבוע יכול להרגיז גם את הלקוחות הקבועים שלכם שישמחו לשמוע על עדכונים. תדאגו להפריד בין עיקר לתפל ולהבין מה יעניין את הלקוחות שלכם לשמוע ומה סתם ישמח אתכם לשתף. ההפרדה הזאת היא משמעותית במיוחד בניהול נכון של רשימת תפוצה יעילה שתהיה נעימה לשני הצדדים.

על קבוצת עדכונים בוואטסאפ שמעתם?

קבוצת עדכונים היא אפשרות מגניבה נוספת, שמכילה את היתרונות של קבוצות ורשימות תפוצה ביחד. מדובר בקבוצה שבה המנהל הוא היחיד שיכול לפרסם ולהיות פעיל ואילו המשתתפים האחרים נהנים מהעדכונים וזוכים לשמוע מידע שיכול להיות עבורם שימושי. אז איך פותחים קבוצת עדכונים?

ראשית, לחצו על סימן שלוש הנקודות שמופיע בחלק העליון של המסך ובחרו באפשרות “New Group”:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-6

לאחר מכן, בדומה לתהליך יצירת קבוצה רגילה ויצירת רשימת תפוצה, תוכלו לבחור את כל המשתתפים בקבוצה. אחרי שסיימתם את תהליך הקמת הקבוצה, לחצו על שם הקבוצה, היכנסו ל-“Group Settings” והגיעו לדף הבא:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-7

כאן תוכלו להיכנס להגדרת שולחי ההודעות ולהגדיר שרק מנהל הקבוצה יוכל לשלוח הודעות לקבוצה:

איך יוצרים רשימת תפוצה בוואטסאפ-8

רק שימו לב, שאתם מאבדים את היתרון שההודעות הנשלחות בקבוצה יישלחו אל הקבוצה ולא אל כל אחד בחלון נפרד, מה שהופך את ההודעה לפחות אישית אך יחד עם זאת גם פחות מציקה.

אז מתי תפתחו את הרשימה שלכם בוואטסאפ?

בין אם מדובר בתפוצה של קרובי המשפחה, החברים או הלקוחות – רשימת תפוצה יכולה לחסוך לכם הרבה בלגן ולעשות לכם סדר. אני מזמין אתכם ליצור את רשימת התפוצה שלכם עוד היום ולהתחיל לשווק את העסק שלכם בוואטסאפ בקלות ויעילות.

עוד מדריכים על אפליקציית וואטסאפ:

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)