מתי כדאי להשתמש בקידום אורגני ומתי בקידום ממומן?

כל אתר אינטרנט הוא נכס. אתר אינטרנט שמקודם באופן חכם הוא כבר נכס בעל ערך גבוה וכזה שמניב תועלת עצומה לבעליו. הכלל הנ"ל תקף לגבי כל סוגי האתרים – אתרי תדמית, בלוגים מקצועיים, חנות אינטרנטית (גם כזו שמהווה עוד סניף של רשת שיש לה גם נוכחות פיזית וגם של עסק שמוכר רק בדיגיטל), פורטלים גדולים וכו'. ההחלטה הראשונה בדרך לאתר שמושך אליו מקסימום גולשים, ובפרט כאלה שכדאי למשוך, היא בחירה בין הקידום האורגני לבין הקידום הממומן, וליתר דיוק שילוב מושכל בין שני המסלולים.

באילו מקרים מתאים קידום ממומן?

קידום ממומן הוא הדבר הנכון במצבים הבאים:

  • אתר חדש – צבירת נקודות זכות בגוגל, ובשאר מנועי החיפוש, היא תהליך שזקוק לזמן (ולכן גם לסבלנות). אתר חדש, ובפרט בתחומים התחרותיים, לא יכול להגיע למיקומים בולטים מיד לאחר הקמתו – אבל כן יכול להיחשף לגולשים דרך הופעה בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים בחלק של המודעות.
  • הצעה קונקרטית בעלת ערך לגולשים – אם לעסק יש מוצר או שירות בעלי ערך גבוה עבור הגולשים כך שהם עומדים בפני עצמם, גם בלי קשר למוניטין של העסק, אפשר להציע אותם באמצעות מודעה ממוקדת ומניעה לפעולה. גם מבצעים אטרקטיביים ניתן לקדם על בסיס מודעות בתשלום. בכל מקרה קהל היעד יופנה אל עמוד ספציפי באתר או אל דף נחיתה. אם ההפניה היא לאתר וההצעה משתלמת באמת, הקמפיין הממומן עשוי להוביל גם לדירוג טוב יותר בתוצאות האורגניות.

על-מנת למצות את היתרונות המשמעותיים של קידום ממומן בגוגל – המיידיות של התוצאות והאפשרות לשפר את הקמפיין תוך כדי שהוא מתנהל – מומלץ להפקיד את התכנון והיישום שלו בידיים מקצועיות.

מתי כדאי לבצע קידום אורגני?

גם לקידום אורגני יש כמובן מספר יתרונות מובהקים. ראשית, גם כשיש מגוון רחב של ערוצי שיווק בדיגיטל, התוצאות האורגניות – כלומר האתרים שעליהם ממליץ גוגל כתשובה לחיפוש מסוים – הן אלה שמייצרות את החלק הגדול ביותר של התנועה לאתר.

יתרון שני הוא שהגולשים שמגיעים לאתר בעקבות תוצאה אורגנית מתאפיינים במוכנות גבוהה לבצע את הפעולה הרצויה מבחינת בעל האתר – קניית מוצר, השארת פרטים ליצירת קשר וכו'. סיבה אחת לכך היא רמת האמון ההתחלתית המרבית בזכות הדירוג המחמיא בגוגל, וסיבה שנייה היא אופי החיפושים שמעיד על כוונה רצינית.

עוד יתרון הוא האימפקט ארוך הטווח של התהליך. קידום ממומן שמבוצע באופן מושכל מניב תוצאות מרשימות, אבל רק כל עוד הקמפיין בתוקף. ברגע שהוא מסתיים, מן הסתם גם לא יגיעו לאתר גולשים שנחשפו למודעה משכנעת. קידום אורגני לעומת זאת עשוי להשאיר את האתר במיקום בולט בגוגל גם הרבה אחרי שהתהליך מסתיים, ובפרט אם הוא בוצע באופן מקצועי כך שהאתר זכה לציונים גבוהים במיוחד בפרמטרים החשובים.

איך לשלב בחוכמה קידום אורגני וממומן?

בעולם שאין מגבלה כלשהי על המשאבים שאפשר להשקיע בקידום אתר מסוים, מן הסתם ההמלצה הייתה לבצע גם קידום אורגני מושקע וגם לפרסם מודעות בגוגל אדוורדס. המציאות כמובן שונה, ולכן הדרך הטובה ביותר למקסם את התועלת מההשקעה היא לבצע קידום אתרים אורגני כבסיס לשיווק הדיגיטלי, ועליו להוסיף בנקודות זמן ספציפיות גם קידום ממומן. נקודת זמן אחת היא מיד לאחר הקמת אתר חדש, נקודה אפשרית נוספת היא כשהעסק רוצה להציע מוצר חדש או מבצע משתלם. בכל מקרה חשוב לבצע את שני סוגי הקידום באופן מקצועי – על בסיס מחקר מילות מפתח יסודי, אפיון קהל יעד ממוקד ויצירת חוויית משתמש מיטבית.

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)