קידום אורגני – למה עסק צריך את זה ?

כל עסק צריך אסטרטגיית שיווק מוגדרת או במילים פשוטות מנגנון להזרמת פניות לעסק על בסיס קבוע. אסטרטגיית השיווק הזו, שבמקרים רבים מתחילה כרעיון שנכתב על מפית בבית קפה, הופכת בשלבים מתקדמים יותר לחלק עיקרי מהתכנית העסקית הכוללת של העסק.

אז מה אסטרטגיית השיווק שלכם צריכה לכלול ?

באופן טבעי האסטרטגיה הזו תיראה אחרת בכל עסק – אבל התקופה שבה אנחנו חיים לא סתם מכונה כ"עידן הדיגיטלי".
ברור לכולנו שאסטרטגיית השיווק והפרסום של העסק שלנו צריכה לכלול הרבה עבודה בזירה הדיגיטלית. אבל מה זה אומר בתכלס?
הרי יש המון ערוצי שיווק, גם בזירה הדיגיטלית.

לשם התחלה, אנחנו צריכים לחשוב טוב טוב על ערוצי השיווק עליהם אנחנו מסתמכים ולא לזרוק כסף לכל עבר בלי לחשוב על זה לעומק.
זה גם אומר שאנחנו צריכים להסתכל על כל ערוצי השיווק ולהבין מה יקדם אותנו ויקרב אותנו ליעדים שלנו – גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר.

מכל ערוצי השיווק הקיימים, קידום אורגני הוא בהחלט יוצא דופן בנוף. בשונה מקמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל, שעובדים בשיטת ה"שלם עכשיו וקבל תוצאות", קידום אורגני עובד יותר במודל של:

השקעה לטווח ארוך = הצלחה לטווח ארוך

אז…היי, שמי ניר אזולאי, יש לי ניסיון של לא מעט שנים בשיווק דיגיטלי וקידום אורגני, והיום אני רוצה לדבר איתכם על מה תהליך קידום אורגני ייתן לכם ולספר לכם איך תהליך כזה נראה מבפנים.

מה זה קידום אורגני ?

קידום אורגני או באנגלית Search Engine Optimization, הוא תחום שעוסק במיטוב ושיפור של אתרים במטרה להעלות את הדירוג שלהם בדפי התוצאות של גוגל.
תחום ה-SEO קיים כבר שנים רבות ונחשב לאלמנט קריטי בשיווק ופרסום של כל סוגי העסקים בזירה הדיגיטלית.

איך הוא הפך לכל כך פופולרי?
מה שנותן לקידום האורגני את הכוח שלו, הוא אנחנו.
הרי כולנו משתמשים בגוגל כדי לחפש מוצרים ושירותים.
כולנו גם יודעים שהאתרים היחידים שמקבלים את תשומת הלב שלנו האם אלו שנמצאים גבוה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל,
כאשר הסיכוי שנגיע לאתר שנמצא מעבר לדף התוצאות הראשון נמוך ואף אפסי.

מקדמי אתרים משתמשים בשיטות שונות כדי לגרום לגוגל להעלות את האתר שלהם למיקום גבוה יותר בדפי התוצאות האלו במטרה לגרום לגולשים להגיע לאתר ולבצע פעולות רצויות שונות,
כמו רכישה של מוצרים, הרשמה לרשימות תפוצה או הזמנת שירותים.

קידום אורגני – למה אסור לכם לוותר על זה ?

קידום אורגני , כמו כל דבר אחר, דורש משאבים.
ההבדל העיקרי בין קידום אורגני לשיטות שיווק אחרות כמו קמפיינים ב- Google Ads או בפייסבוק הוא שקידום אורגני דורש השקעה עקבית לטווח ארוך,  גם של כסף וגם של זמן.
הוא דורש מאיתנו לעבוד ולהשקיע לאורך זמן, ובתמורה הוא מניב פירות לאורך זמן.

אז מה שירותי קידום אתרים בגוגל יעשו בשבילכם?

  • הם ישפרו את האתר שלכם ויכניסו בו תוכן מעניין, מה שיגרום לגולשים להנות מחווית הגלישה בו.
  • הם ייצרו עבורכם מוניטין דיגיטלי טוב יותר, ישפרו את התדמית שלכם ויאפשרו חשיפה גדולה יותר ללקוחות פוטנציאליים.
  • הם יספקו לכם לידים (מבלי שתצטרכו לשלם על כל קליק שהגולש הקליק על המודעה שלכם) של לקוחות שכבר מחפשים בעצמם את מה שיש לכם להציע.
  • הם יטפחו את האתר שלכם ויהפכו אותו לנכס שמניע את ההתפתחות של העסק שלכם.
  • הם יגרמו ללקוחות שמתלבטים אם לצרוך את השירותים או המוצרים שלכם לסמוך עליכם ולבחור דווקא בכם.

אמנם קידום האתר שלכם הוא תהליך שדורש השקעה, אבל אם עושים את זה נכון – ההשקעה הזו מחזירה את עצמה, ובגדול.

הגיע הזמן להבין איך זה עובד

אז איך עובד תהליך קידום אורגני ?
הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות כשאנחנו רוצים לקדם אתר של לקוח או את האתר שלנו, הוא להגדיר את נקודת הפתיחה שלנו.

  • מי קהל היעד שלנו? נערים בני 16 מאזור המרכז, צעירות בנות 24 ממזרח אירופה, או מבוגרים בני 45+ מהצפון?
  • מה ה"אופי" של העסק שלנו? האם אנחנו עסק צעיר וקליל? אולי אנחנו עסק שצריך לשמור על רצינות, רשמיות ופאסון? אולי אנחנו צריכים לשדר יוקרה?
  • מה הערך העיקרי בשוק שלנו? האם מי שמוביל את השוק הוא מי שמציע את המוצר הכי טוב? את המחיר הכי טוב? את חווית השירות הכי יוקרתית?
  • מה המטרות שאליהן אנחנו רוצים להגיע? אנחנו רוצים להגדיל בצורה משמעותית את כמות הלקוחות שלנו? אנחנו רוצים לשפר את המוניטין של העסק כדי לסגור עסקאות עם חברה גדולה? אנחנו רוצים להשתלט על שוק ספציפי ולמכור הרבה מוצרים מתחום מסוים?
  • כמה כסף אנחנו רוצים להשקיע בקידום האורגני שלנו? האם זה הולך להיות חצי מתקציב השיווק שלנו, או רק חלק קטן ממנו?
  • כמה זמן אנחנו רוצים להשקיע בקידום האורגני שלנו? אנחנו רוצים להיות מעורבים מאוד ולנהל את התהליך בעצמנו, או לשכור מקדם אורגני שידווח לנו על ההתקדמות בכל חודש?

אחרי שנענה על כל השאלות האלו, נוכל לבנות את אסטרטגיית הקידום האורגני שלנו בהתאם. חשוב לזכור שאסטרטגיית קידום אורגני לא נראית אותו הדבר בכל אתר, ובגלל זה השלב הזה הוא הבסיס לכל השאר.

מחקר מילות מפתח

לא אכנס יותר מדי לפרטים, אבל בעיקרון – קידום אורגני מתבסס בחלקו (ואולי ברובו) על קידום של מילות מפתח. בשלב הזה משתמשים בכלים כמו ubersuggest כדי לבדוק אילו ביטויים גולשים מחפשים בגוגל כשהמטרה שלהם היא למצוא את השירותים והמוצרים שאנחנו מחפשים.

קידום אורגני באמצעות תוכן

את מילות המפתח שמצאנו במחקר מילות המפתח אנחנו נקדם ברחבי האתר באמצעות תוכן.
בעבר, היה אפשר לקדם אתרים עם טקסטים ברמה נמוכה שכוללים את מילות המפתח.
היום – התוכן חייב להיות מעמיק, איכותי, מעניין ובעל ערך אמיתי, וגם לכלול את מילות המפתח באופן טבעי ובהרבה וריאציות שונות.

אופטימיזציה טכנית לאתר

קידום אורגני הוא בחלקו גם תחום טכני מאוד.
 מקדם אתרים עושה הרבה פעולות אופטימיזציה (מיטוב) לאתר כדי להעלות את הדירוג:

  • הוא משפר את חווית המשתמש על ידי עיצוב האתר בצורה אינטואטיבית.
  • הוא עוזר לגוגל (ולגולשים) לנווט באתר בצורה יעילה יותר על ידי יצירת היררכיית אתר ברורה.
  • הוא מכווץ תמונות והופך אותן ל"קלות" יותר כדי לקצר את זמני הטעינה של העמודים באתר.
  • הוא צריך לדאוג שהאתר מותאם למובייל (רספונסיבי) כדי לאפשר לגולשים מכל מכשיר לקבל חווית גלישה איכותית.

כמובן יש עוד לא מעט פעולות שמקדם אתרים עושה, אבל אלו כמה מהפעולות הבסיסיות והחשובות שעושים בתהליך של קידום אורגני.

אפשר לעשות קידום אורגני לבד?

אני רוצה לסיים עם תשובה לשאלה שכנראה עלתה לכם במהלך הקריאה – האם בעל עסק או אתר יכול לעשות קידום אורגני לאתר שלו בעצמו? התשובה שלי היא כן ולא – זה תלוי באופי שלכם ובמצב שבו אתם נמצאים.

מי כן יכול לעשות את זה לבד? מי שיש לו את היכולת והפנאי להתרכז למשך שעות, להעמיק וללמוד מערכות, לקרוא הרבה מאמרים ותכנים, לשמוע פודקאסטים וללמוד כל הזמן.

מי (שכנראה) לא יצליח לעשות את זה לבד ?
מי שלא יכול להשקיע הרבה זמן, לא פנוי להתעמק וללמוד תחום חדש ומורכב ומי שאין לו זמן לחכות וצריך להתחיל לעבוד על האתר שלו באופן מקצועי ורציני כבר עכשיו כדי לראות תוצאות בעתיד הקרוב.

אם אתם מהסוג השני, אז מן הסתם – עדיף שתשכרו מקדם אתרים מקצועי שיתחיל להניע את הדברים קדימה. אבל למעשה, גם אם אתם מהסוג הראשון, שווה למצוא מקדם אורגני שיעבוד איתכם כדי שתוכלו ללמוד ממנו, להתעניין במה הוא עושה ולקבל טיפים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

ניר אזולאי (7)

כותב המאמר: ניר אזולאי – מומחה קידום אתרים בגוגל משנת 2012 ויזם דיגיטלי, עם ניסיון רב בבניית תהליכי שיווק דיגיטליים שמניבים תוצאות.

איך להמשיך מכאן ?

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)
Powered by