איך לעשות כסף מיוטיוב?

תמיד חלמתם לפתוח ערוץ יוטיוב? להבין איך בדיוק אנשים עושים כאן רווח? איך מתחילים ומהן הדרישות של יוטיוב מכם? טוב שבאתם. אם גם אתם כמו רבים מזהים את יוטיוב כמקור הכנסה פוטנציאלי ומחפשים דרך צדדית, טכנולוגית וחדשנית להרוויח, הנה המאמר שאתם חייבים לקרוא:

יוטיוב היא זירת הווידאו הגדולה ביותר בעולם. היא גם האתר השלישי הפופולרי ביותר ברשת האינטרנט אחרי גוגל ופייסבוק. בכל דקה יוטיוב מתחדשת ב-300 שעות וידאו, חלקן הופכות לשעות ויראליות שיוצריהן ממנפים אותן במגוון דרכים ואפילו הופכים אותן לאחלה הכנסה פאסיבית. אם גם אתם רוצים לעשות את זה, הסיכוי שלכם להבין מה הולך כאן ולמצוא דרך להרוויח תהיה די מהירה ופשוטה. כל מה שאתם צריכים בסך הכל זה יצירתיות, קצת מיומנויות טכנולוגיות וטיפה תעוזה.

מונטיזציה = רווח מהטמעת פרסומות

האפשרות להרוויח דרך יוטיוב מבוססת על פרסומות שתוכלו להטמיע בתוך הסרטונים שלכם. שיטה זו מצריכה הרשמה למונטיזציה של יוטיוב וכדי שהטמעת הפרסומות תתאפשר אצלכם, תצטרכו להשיג את הנתונים הבאים: 1,000 מנויים רשומים לערוץ שלכם ו-4,000 שעות צפייה במהלך 12 החודשים האחרונים.

אם תגיעו לשם ותטמיעו פרסומות, תקבלו סביב 1.5$ על כל 1,000 צפיות. זה אומר שסרטון שמגיע לכמה עשרות אלפי צפיות כבר מרוויח סכומים יפים והרווח כמובן גדל בהנחה ויצרתם מספר סרטונים. ברגע שתגיעו ל-400 ₪, גוגל תשאל אתכם האם תעדיפו לקבל את הסכום בהעברה בנקאית או בשיק הביתה.

איך מפעילים את המונטיזציה? ע"י לחיצה על Youtube Studio בתוך הערוץ שלכם וגלילה מטה בסרגל הימני למציאת כפתור המונטיזציה.

אפשרויות רווח פונטציאליות אחרות מיוטיוב

אוקיי, אז הבנו שהדרך להרוויח מסרטוני היוטיוב מחייבת אותנו להעלות סרטונים מדליקים, מסקרנים, מושכים ובעלי ערך. יש כאן כמה וכמה שיטות וכל אחד ימצא לעצמו את הדרך האופטימלית, אבל אם אתם מחפשים כיוונים ורעיונות טובים, יכול להיות שאחד מהם ישיג לכם את הפיצוח המדויק:

ערוץ יוטיוב לעסק שלכם – כבעלי עסקים, דבר לא מגביל אתכם מלפרסם סרטונים לקהל היעד שנמצא על הפלטפורמה. זה סוג של "ווין ויין" משום שאתם חושפים את עצמכם לקהל נוסף ומרחיבים את הנכסים הדיגיטליים שלכם, אבל עם הזמן מצליחים לראות מזה גם את הכסף מיוטיוב. אין באמת צורך שתהפכו לצלמים ועורכים אשפים כדי להעלות תוכן טוב. מה שחשוב הוא שזה יעניין ויספק ערך אמיתי.

ערוץ נישה – זוממים כבר שנים על מקום לשפוך בו את ביקורת הטלוויזיה שלכם? את הכישרון הקומי החבוי? יש לכם משפחה מצחיקה שתשתף איתכם פעולה בסרטונים משעשעים? יש סיכוי שעליתם פה על משהו ושווה לתת דרור ליצירתיות שלכם. מקסימום זה לא יתפוס.

תוכנית שותפים – עוד אופציה היא למצוא תוכניות שותפים להצטרף אליהן כך שתוכלו להעלות סרטוני יוטיוב ולקדם את קישורי השותפים שלכם. זה יכול ליצור המון המרות ועסקאות מכיוונים שלא חשבתם עליהם. למשל, סרטוני אנבוקסינג למוצרים שהזמנתם מאיביי לאחר שנרשמתם לתוכנית השותפים שלהם. באופן הזה, כל צופה שאהב את הסקירה יוכל לקנות דרככם את המוצר ואתם תרוויחו עמלה. אם לא בדיוק ברור לכם על מה אני מדבר, תוכלו לקרוא עוד על המדריך המלא לשיווק שותפים כאן.

חוקים וטכניקות עבודה מול יוטיוב שצריך להכיר

מקוריות – המטרה היא להעלות כל מה שיכול למשוך הרבה צפיות, אך שימו לב שאתם בעלי הזכויות כיוצרי הסרטון ושמה שאתם מעלים שייך לכם. יוטיוב אוסרת על שימוש בסרטונים של אחרים וגם תמהר להסיר לכם סרטון שמוזיקת הרקע שלו לא מקורית (היא תשלח לכם התראה נוקבת ותדרוש שתסירו לבד). זקוקים למוזיקה? חפשו בגוגל אתרים חינמיים.

תדירות ועקביות – תישארו עקביים, אין טעם או רלוונטיות בלהעלות סרטון אחד ולהיעלם. זכרו שהפעילות מול יוטיוב צריכה להיות מעין הגדרת משימה לטווח הארוך ועליה להיות תדירה, שוטפת ואיכותית. בסוף משהו מתוך התוכן שאתם מקפידים להעלות יתפוס וגם יתפוס טוב.

שימוש בחוקיות הקידום של יוטיוב בדומה לגוגל

  • גם הכותרת אמורה לתת עבודה ומטרתה היא למשוך פנימה את הצופה. בתוך הסרטון כדאי לערוך גם את השנה הנוכחית, משום שהרבה פעמים הגולשים יסננו סרטונים ישנים. הם באו לחדשים בעיקר וצריך לזכור את זה.
  • האשטגים ומילות מפתח הם אישיו חשוב, משום שכך יהיה קל לאתר אתכם ולהיכנס. תוסיפו תיאור מושך שיסקרן את המשתמשים להקליק ולצפות ושלבו בו את ההאשטגים. את מילות המפתח חשוב להוסיף גם בכותרת וגם בתיאור כדי להתקדם בגוגל. השתמשו גם בתגיות באופן קבוע.
  • יוטיוב, כמו גוגל, רוצים לדעת שאתם מתקשרים עם הגולשים שלכם דרכם ונשארים איתם בקשר. זו סיבה מספיק טובה לשתף את החברים והעוקבים ברשתות החברתיות בסרטון החדש שלכם כדי להגביר צפיות ולענות בתגובות למשתמשים ששואלים דברים.
  • הכרטיסיות שמופיעות בסוף הסרטון הן קישורים לסרטונים אחרים שהוגדרו ע"י בעלי הערוץ. זה דומה מאוד למערך הקישורים שלכם באתר ומגביר בטירוף את כמות הצפיות. אה וגם מעולה לדירוג שלכם בגוגל.

youtube Thumbnails התמונה הממוזערת שעליה לוחצים כדי להיכנס לסרטון מתוך התפריט? אפשר כמובן לבחור אותה בעצמכם ורצוי שהיא תהיה ייחודית ובולטת, כדי שילחצו על הסרטון שלכם ולא על סרטונים של אחרים. אפשר גם ליצור תמונה מותאמת דרך אתרים כמו קנאבה וטמפלטים ייעודיים למטרה זו.

אלמנטים חשובים שאתם אולי יודעים, אבל אני חייב להדגיש אותם ואתם חייבים לעבור עליהם:

  • הלייקים מבטאים סוג של מדד חיובי ועוזרים מאוד ליוטיוב להבין עד כמה מה שאתם מפרסמים מוערך ואהוד על הגולשים שלהם.
  • מדד הצפיות הוא מעין מדד יוטיובי קבוע, שדרכו יוטיוב בודקים מהי כמות הצפיות שלכם ומה מקורן (כדי להבטיח אמינות ולהימנע מזיופים, בוטים וכו').
  • אינטגרציה עם הגולשים כך מסתבר, היא האלמנט שיוטיוב הכי מסתכלת עליו. היא רוצה שתהיו מעורבים חברתית ותעדיף את המעורבות שלכם על פני כל לייק מרשים.
  • שהות בסרטון היא סוג של אבן בוחן פנימית לווידוא העניין בתוכן. אם משך הצפייה ממושך, יוטיוב תבין מיהם הגולשים שיתעניינו יותר ותציג להם הצעה לסרטון הזה. השהות מול התוכן שלכם מובילה את יוטיוב לפרמטר חשוב נוסף, ה- Session Time – כמה זמן הגולש נשאר בתוך יוטיוב מרגע שהתחיל לצפות בסרטון שלכם. זהו רכיב משמעותי, משום שזמן צפייה ממושך פירושו חשיפה ליותר פרסומות שפירושה כיסים מרופדים יותר ליוטיוב וגוגל בסוף היום.
  • שיתופים הוא אלמנט חשוב, אבל הוא לא בא בקלות משום שרוב האנשים לא סתם "עפים" על סרטוני יוטיוב ומשתפים אותם, אלא אם יש לזה הצדקה מיוחדת. אבל אם יוטיוב נתקלת בסרטון עם כמות שיתופים יפה, הקידום שלו ישתפר פלאים ובצדק והוא אפילו עשוי להיות מוצג בדף הבית.
  • אופטימיזציה היא הרכיב שאי אפשר בלעדיו. בכל זאת, גוגל שולטת גם כאן. האופטימיזציה ביוטיוב היא כפי שהגדרנו אותה קודם לכן דרך כותרת, תיאור הסרטון והתגיות. כך תמקסמו את החשיפה כמובן.

לפי כל אלו, יוטיוב תבחר למי להציג את הסרטונים שלכם, מתי ועל סמך פרמטרים כמו תדירות התגובות והאינטראקציה שלכם בסרטונים, זמן יצירת הסרטון ועוד. זכרו שלעומת גוגל, יוטיוב מעולם לא חשפה את אלגוריתם הבדיקה שלה באופן רשמי ולכן הפרמטרים הללו מבוססי ניסוי וטעיה בגדול. (עוד על קידום אתרים בגוגל)

דרכים נוספות לעשות כסף מיוטיוב בצורה עקיפה:

  1. תוכן שמתמקד בגולשים כמו אתגרים, תחרויות, טורנירים, חידונים, סרטוני גיימינג ועוד. כל אלו יגבירו עם הזמן את כמות העוקבים ואת העניין כלפיכם, מה שיוביל ככל הנראה גם לעסקאות, רווחים ופרסומות שאתם שותפים מלאים להם כאוטוריטות.
  2. אפיק פרסומי למוצרים שלכם – כאן תוכלו לפרסם בטבעיות מוצר דיגיטלי או פיזי שקשור אליכם. האפשרות פתוחה לחשבונות וותיקים בלבד ובהנחה וכבר קיים קהל אוהד וקבוע לאורך זמן. שווה.
  3. אפיליאייט – הזכרנו קודם את תוכניות שיווק השותפים והיא רלוונטית גם כאן, משום שדרך האפיליאייט שתבצעו תוכלו לקבל עמלה מכל מכירה דרככם.
  4. מכירת סדנאות ומוצרים דיגיטליים – אם אתם יודעים כיצד לשווק, להמליץ על מוצרים, לקדם סדנאות, לדבר לקהל, לפנות, למשוך ולרתק למסך, תוכלו לייצר מכאן אחלה מכירות.
  5. שיתופי פעולה – זה נהוג מאוד לשת"פ עסקים, אוטוריטות, משפיענים, אורחים, בעלי עניין ועוד שיביאו איתם את העוקבים שלהם.

סוגי הפרסומות של יוטיוב

פרסומות ה-skip (דלג על הסרטון) – כן נו, אלה שאתם מחכים בשקיקה שיהפכו לאופציית ההקלקה שתביא אתכם לסרטון כבר. הסקיפ פועל תוך 5 שניות מרגע שהתחילה לרוץ המודעה ולכן 5 השניות הללו הן זמן פז שעליו חברות ומפרסמים משקיעים את כל ההכנה והמחשבה.

פרסומות ללא דילוג – הן מאלצות אותנו להיצמד למסך ולהמתין עד לסיום הפרסומת, גם אם אין להן הגבלת זמן רשמית. לשמחתנו, הממוצע הוא 25-30 שניות לפרסומת וגם המפרסמים מבינים היטב שלא כדאי להם לעבור את זה ולהעלות את חמתם של הגולשים על שמם הטוב.

פרסומות באמפר – מכירים את הפרסומת העצמית של יוטיוב שנמשכת 6 שניות? בפלטפורמה יש עוד כאלו, שמדביקות אותנו למסך לשש שניות נוספות ולכן חייבות להיות משכנעות ותמציתיות. מכיוון שזו דרך פרסום יעילה פחות, לא תפגשו אותה יותר מידי.

כרטיסיה ממומנת – זוהי פרסומת שמגיעה בצורת מלבן או כרטיס כמו שטח פרסום נוסף ותלויה בסוג המכשיר ברמת הגודל.

אם תרצו בכך, תוכלו להציג את הסרטונים שלכם דרך יוטיוב פרימיום – הגרסה נטולת הפרסומות. זוהי אופציה חדשה יחסית, שדרכה אפשר להוריד סרטונים ולהציג את שלכם ללא עלות. מכיוון שהתנאים כאן לקבלת הכסף לאור כמות הצפיות לא משתנה, תוכלו להרוויח באותו האופן, מבלי שהקהל נאלץ להתמודד עם כמות של פרסומות ביחד עם התוכן שלכם.

הבנתם הכל? מעולה. כך תתחילו:

אז עכשיו כשהבנתם איך לפעול מול יוטיוב ומה אתם צריכים לעשות, הקדישו עוד קצת זמן ומחשבה לגבי סוג התכנים שתעלו. חשבו על היכולות שלכם, על הדרך שלכם לסחוף אחרים, אולי על תחביבים או דברים שרציתם לתרגם לעשייה אבל מעולם לא הספקתם. אפשר להסתכל על זה כמו יזמות אישית או כדרך לקלף את הפוטנציאל החבוי בכם. מה שתעדיפו.

זכרו שהתוכן שאתם מעלים צריך לעשות בסופו של דבר עבודה טובה ולצורך איכות הצילום, התאורה והשימוש בכל מיני עיטורים ומסכי פתיחה תוכלו למצוא מגוון כלים ומדריכים שיציגו לכם כל אפשרות. מסרטון לסרטון הפחד והחששות האישיים מפני הפרסום העצמי שלכם יתפוגגו ואתם תראו איך הדברים מתחילים להיראות נעימים וזורמים יותר. אם אתם צריכים כמה שיעורי חיזוק ברמת ההופעה הייצוגית, הביטחון העצמי או הדיקציה, קיימים לא מעט יוטיוברים או מומחים לפרסום ביוטיוב שעוסקים בזה למחייתם ויוכלו לעזור לכם.

ככל שתמשיכו ליצור עוד ועוד סרטונים, תשכללו אותם ותבינו מה עובד יותר ומה פחות, תצליחו לראות רווחים יפים מאוד מיוטיוב ומי יודע לאן החשיפה בסופו של דבר תיקח אתכם. אם יש לכם תשוקה, נכונות להשקיע ואתם רוצים לפחות לנסות, כל מה שצריך כרגע הוא לסגור את המאמר ופשוט להתחיל!   

כתיבת תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)