בואו נודה בזה: בעידן שבו קונים הכול מהמחשב או מהנייד (כי למה בכלל לצאת מהבית), חנויות אינטרנטיות הפכו למקום החם ביותר. אם העסק שלכם עדיין לא שם, הגיע הזמן להיכנס, וכמובן – להתקדם למעלה בתוצאות של גוגל. רוצים לדעת איך עושים את זה עם אתר קונימבו? הנה מה שצריך לדעת, כי ברור ש"סתם להופיע" זה כבר לא מספיק.
כשרוצים תוספי קידום, קונימבו מציעה מגוון פתרונות. פופאפים, שעונים ועוד – כל דבר קטן שבאמת יכול להפוך את האתר שלכם למקפצת מכירות קטנה. תבחרו בחכמה ותראו תוצאות.
קצת על אתרי קונימבו: מה הופך אותם לאתרי האיקומרס הישראליים שכולם מתלהבים מהם?
בואו נדבר תכלס: מה באמת הופך את אתרי קונימבו ללהיט היסטרי בעולם האיקומרס הישראלי? הרי כשאנחנו מסתכלים על שוק האיקומרס בארץ, אין פה איזה מיליוני מתחרים, אבל איכשהו קונימבו צצו, התמקמו, והפכו לשחקן מרכזי. איך? כנראה בזכות השילוב המדויק בין פשטות לבין "עשה זאת בעצמך". מדובר במערכת שלקחה את כל מה שהישראלים אוהבים – קלות תפעול, חוויית שימוש פשוטה, וכמובן – עברית, מלאה, כולל כל מיני ביטויים שלא תשמעו מחוץ לגבולות ישראל.
1. דגש על נוחות למשתמשים שפחות "בקטע"
נכון, אתם יכולים להקים אתר בקונימבו בלי לדעת מילה אחת בקוד, או אפילו מה זה קוד. מדובר במערכת שמבינה אתכם – יודעים שזה לא קהל של מתכנתים, אלא של בעלי עסקים שרוצים אתר ולחזור להתעסק בלקוחות שלהם. פה קונימבו תפסו את הקהל הישראלי מצוין: אפשר לזרוק את ההדרכות הטכניות, המדריכים באורך הגלות וכל הבירוקרטיה של אתרי קוד פתוח. פשוט לוחצים על כמה כפתורים, והופה – יש חנות אינטרנטית.
2. "הגאווה המקומית" – מה נעשה, קונימבו זה שלנו!
בואו נודה בזה, אנחנו אוהבים מערכות "כחול-לבן". למה? כי "מי אם לא אנחנו" מבינים את הלקוח הישראלי וההתנהגות שלו. קונימבו, בתור פלטפורמה שפותחה בישראל, מבינה בדיוק את המנטליות של הלקוחות הישראלים: מה עושים כשהאתר נופל בחגים (שבו כולם מחפשים מתנות בדקה התשעים), איך מציעים חוויית תשלום שתעבוד גם למי שרוצה רק בתשלומים, וכמובן – חוויית קנייה שכוללת את כל המבצעים וההנחות, כי אף ישראלי לא משלם מחיר מלא.
3. קהילה ובית חם של פתרונות
עוד משהו שכיף להגיד עליו שהוא "מיוחד בארץ" – קונימבו יצרה סביב המערכת שלה קהילה של סוחרים אונליין, מאמנים ויועצים. הפורומים שלהם הפכו כבר למעין שוק עירוני סוער, שבו תמצאו את כל המידע על איך למכור, למי למכור, מה עושים כשהאתר נתקע ביום הכי קריטי (ותמיד ייתקע ביום הכי קריטי), וכל זאת עם המון עזרה מחברים למערכת. ובינינו, כשמישהו צריך להסביר לכם איך לשדרג את מערכת הסליקה, זה הרבה יותר פשוט כשמדברים באותה שפה ויודעים בדיוק מה זה תשלום חודשי פרוס ל-12.
אם דפי תוכן זה הצד החלש שלכם בקונימבו, זה רק אתגר קטן. כדאי לחשוב מראש על מאמרים ובלוגים כדי לחזק את האתר. וגם אם זו עבודה, לקוחות פוטנציאליים אוהבים לראות תוכן מעשיר.
4. התאמה לממשק סליקה "ישראלי"
כמעט ואין דרך להתחמק מזה – אנחנו אוהבים מערכות שמבינות גם את כל האופציות בסליקה. רוצים "רק בתשלומים"? אתם מכוסים. מבצעי חג? לא בעיה בכלל. אם תרצו, גם הפופ-אפ הזה שקופץ כשמישהו נרשם לניוזלטר, אפשרי. ובמקרה של קונימבו, הכול נגיש, ברור ובלי דיבורים מורכבים.
5. יציבות ומעקב
כן, יש פה עניין: קונימבו השקיעו במערכת נוחה, פשוטה ודי יציבה. אנחנו לא מדברים פה על מערכת מושלמת, אבל בהחלט מערכת שמבינה שכשהבלאגן מתחיל, המערכת צריכה לעמוד בו. מה זה אומר? אם יש תקלות – סביר מאוד שתמצאו פתרון מהיר, כי המפתחים יושבים כאן בארץ.
הצפנה ואבטחה בקונימבו? לגמרי סטנדרט. כל החנויות באותה סביבה בטוחה, מה שנותן ללקוחות ביטחון ומונע תקלות מיותרות.
אז יש גם חסרונות? בוודאי.
בוא נדבר גלויות – ברור שיש חסרונות. הרי אם הכל היה מושלם, הייתי סוגר את הבלוג הזה עכשיו והולך לעיסוקים אחרים. אז מה באמת לא עובד בקונימבו? למה, כמו בכל סיפור אהבה, יש גם רגעים שקצת בא לנו לזרוק את המחשב מהחלון?
1. המחיר – כי מה לא עושים בשביל ארץ ישראל
יאללה, תפסו כיסא. רוצים אתר קונימבו? תכינו את הכיס, כי העלות החודשית של אחזקה יכולה להמריא כמו מחירי דיור במרכז. קונימבו מתחילים איפשהו באזור ה-600–800 ש"ח לחודש – כלומר, בערך פי שניים מאתר וורדפרס סטנדרטי, ויש כאלה שהגיעו אפילו לסכומים הרבה יותר גבוהים. אה, רציתם דיל טוב כי זה עסק קטן? בסדר, בהצלחה עם זה. קונימבו יודעים טוב מאוד שמי שנכנס לשוק הזה, הוא כנראה רציני.
מחיר חודשי לקונימבו אולי מרגיש משמעותי, אבל זכרו: זה כולל חבילה מאובטחת, ממשק נוח בעברית, וקהילה של בעלי עסקים ישראליים שניתן להתייעץ איתם בכל נושא.
2. URL במראה "פגזי" (אבל לא בשיק)
נכון, URL זה לא משהו שאנחנו מתלהבים ממנו ביום-יום, אבל בואו נגיד שזו כתובת האתר שלכם בגוגל, וזה משהו שכדאי לכם לשים לב אליו – במיוחד בקידום אורגני. כתובות עם מספרים רנדומליים ואותיות מוזרות? בהחלט. אין לכם שליטה מלאה בכתובות, כך שלא תצליחו לגרום לזה להיראות מסודר או ברור יותר, כמו באתרים מבוססי וורדפרס. בקיצור, החבר'ה בקונימבו חושבים שגולשים פשוט יתעלמו מזה, למרות שהעין האנושית לא ממש סובלת מספרים מיותרים.
3. כל האתרים יושבים תחת אותה כתובת IP – חגיגה
כאן יש לנו את הסיפור על כתובת IP משותפת לכל האתרים. לכאורה זה נשמע טריוויאלי, אבל כשבכל מקרה אחר אפשר לקנות IP ייחודי, בקונימבו נזכרו שמדובר במערכת סגורה – אז כולם נדחפים יחד באותה כתובת IP. התוצאה? אם חנות אחת בקונימבו מקבלת עונש בגוגל או שיש לה בעיות, כולם עלולים להיפגע מזה, כי כל האתרים יושבים על אותו IP כמו משפחה שלא ממש בחרתם.
4. עיצוב? פחות גמישות, יותר כאב ראש
אתם רוצים אתר שיראה מיוחד? שיהיה קצת מעבר לסטנדרט? טוב, בקונימבו הגמישות בעיצוב היא מינימלית. לא מדובר בוורדפרס או באמנטור שאפשר להוסיף בהם מה שרוצים, אלא בעיצוב די מובנה. רוצים לעשות התאמות קטנות למראה האתר שלכם? מזל טוב, תאלצו לעבוד קשה יותר, ואולי אפילו לקרוא למתכנת שיעזור לכם – בתשלום, כמובן. בקיצור, אתם יכולים לשכוח משדרוגים מיוחדים בלי לסבול קצת בדרך.
תגיות ALT? בקונימבו זה פשוט! אז נכון, אולי זה לא נשמע כיף לכתוב תיאורי תמונות, אבל אל תוותרו על ההזדמנות לתת לגוגל רמזים קטנים שיעזרו לו לקדם אתכם.
5. סדרת תרגילים בהתמודדות עם תוכן
אם התכנון שלכם היה להפציץ במאמרים, מדריכים, טיפים, ומה לא – תתכוננו לעבודה קשה. קונימבו, כאמור, לא וורדפרס, ובניהול התוכן הדברים פחות זורמים. יש אפשרויות לפרסם מאמרים, אבל לא מדובר בתהליך הכי נוח ופשוט שיש. חבל, כי תוכן הוא עמוד התווך של קידום אורגני, והמערכת הזו לא ממש נולדה למטרה הזו. אז אם התוכן הוא המלך – הממלכה בקונימבו יכולה להיות טיפה מסובכת לניהול.
עמוד 404 מותאם אישית זו תמיד אופציה. לכל מקרה, אם מישהו מתבלבל בדרך, אפשר לכוון אותו חזרה בעדינות, ואולי גם עם חיוך קטן. בקונימבו חושבים גם על זה.
בקיצור, קונימבו זה אחלה למי שרוצה אתר "טוב, יפה, אבל תכלס". אבל מי שחולם על אתר מורכב, ייחודי ומותאם אישית – כנראה יצטרך להשקיע הרבה יותר (או לגלות שלפעמים החלומות פשוט עולים הרבה יותר ממה שחשבנו).
אז למה בכלל לעבוד עם מקדם אתרי קונימבו?
אה, למה לעבוד עם מקדם אתרי קונימבו? שאלה מצוינת! כי ברור שברגע שנכנסתם לעולם האיקומרס, הבנתם שזה לא רק לשים מוצרים באתר ולצפות שמאות גולשים יסתערו על הסל שלהם. כל אחד יכול לפתוח אתר, אבל איך גורמים לו לצוף בין כל המתחרים? התשובה היא מקדם אתרים שמתמחה בקונימבו – מישהו שבא עם כל הידע והסבלנות כדי לקחת את האתר שלכם מ"יפהפה בלתי נראה" ל"משהו שגם מוכר".
1. ניסיון – כי סרטון ביוטיוב לא מספיק
מה עדיף – מקדם שבילה את הימים שלו בהעלאת סרטוני "איך לקדם אתר ב-10 דקות" או מישהו שבאמת נגע, עבד ושבר את הראש על אתרי קונימבו? תאמינו לי, כשהמערכת שלכם נותנת לכם שליטה מוגבלת ב-URL, בעיצוב ואפילו בתוכן, אתם לא רוצים מישהו שעדיין מנסה להבין איפה נכנסים לערוך את הכותרת. אתם צריכים מקדם עם ניסיון, כזה שיודע מה עובד ומה פחות, ואיך לגרום לכל מילה ולינק להיראות כאילו הם נולדו במערכת הזו.
מחפשים מראה ייחודי? קונימבו מציעה אפשרויות עיצוב מגוונות, גם אם לא ברמה של מערכות כמו וורדפרס. רוצים משהו מיוחד? תמיד אפשר להיעזר במומחה לעיצוב.
2. שקיפות – לדעת מה קורה בזמן שאתם ישנים
אתם לא רוצים מקדם שיגיד "אל תדאגו, הכל בשליטה" ואז נעלם לתוך הלילה. אתם רוצים לדעת מה הוא עושה, מה הוא מתכנן, ולמה בכלל הוא בחר את מילות המפתח ההזויות האלו. שקיפות היא חלק בלתי נפרד מכל מקדם טוב, ובמיוחד עם קונימבו, שבו כל פרט קטן חשוב. רוצים להבין למה הדף שלכם לא ממיר? מקדם טוב יראה לכם בדיוק מה קרה (או לא קרה).
3. קשרים עם קונימבו – חבר מביא חבר
מקדמים טובים מכירים את הנפשות הפועלות. יש להם טיפים פנימיים, קיצורי דרך והם יודעים למי לפנות כשצריך עזרה (או כשקונימבו שוב מחליטים לשנות משהו). לפעמים זה יכול להיות כל ההבדל בין אתר שמסתובב במעגלים לבין כזה שבאמת מטפס למעלה. כי בעולם הקידום, קצת קשרים עם האנשים הנכונים יכולים לחסוך לכם ים של כאבי ראש.
4. מי יודע כמה זה אמור לעלות? המקדם שלכם
מחיר של קידום יכול להיראות כמו מסע לוטו: כמה שתשקיעו, אולי תקבלו משהו טוב ואולי לא. אז מקדם איכותי לא רק נותן מחיר על העבודה, אלא גם מסביר לכם למה התעריף כזה ומה הוא מתכנן לעשות עם כל שקל. תמחור שקוף וידיעה מראש על מה אתם משלמים יכולים לחסוך הפתעות לא נעימות (וגם ויכוחים מיותרים).
היתרון הגדול של קונימבו? פשטות ומיקוד בחנויות. כשמטרה ברורה לפניכם, תוכלו להתמקד פחות במבנה ויותר במכירה. זה לא תמיד הכי גמיש, אבל זה בהחלט עושה סדר.
5. כי פשוט עדיף מישהו מקצועי שישבור את הראש בשבילכם
האתר שלכם הוא אולי אהבת חייכם, אבל האם אתם באמת רוצים לשבור את הראש על קישורים פנימיים, אופטימיזציה ותוכן? תאמינו לי, לפעמים כדאי לשחרר את המושכות ולהשאיר את זה לאיש מקצוע. הוא כבר יעמול, יתייאש ויעשה מה שצריך כדי לגרום לאתר שלכם להמריא – ואתם, תוכלו להתרכז במה שאתם באמת טובים בו: ניהול העסק.
אז כן, מקדם אתרי קונימבו טוב זה ממש כמו למצוא מאמן כושר שאכפת לו מהתוצאה, לא רק מהתשלומים החודשיים שלכם. אם תמצאו מישהו שמבין את המערכת, עובד בשבילכם ומדבר בגובה העיניים – זה כנראה ההבדל בין אתר שתקוע בשום מקום לבין אתר שמתקדם בגוגל ומתחיל למכור.
קצת עליי – מקדם אתרי קונימבו
אני עדן, מקדם אתרים עם תשוקה אמיתית לעולם הדיגיטל. אם יש לכם חנות בקונימבו (או בכל פלטפורמה אחרת) ותרצו לקדם אותה, אני כאן לעזור. תמיד אפשר לשלוח הודעה, לשאול שאלות ולהתלבט.
ועכשיו שאלות ילדים
למה צריך בכלל מקדם אתרי קונימבו? אני לא יכול פשוט לעלות מוצרים ולהשאיר את זה לגוגל?
בהחלט, אתה מוזמן להעלות את המוצרים ולחכות. רק תזכור שאולי גם גוגל צריך קצת הפסקה מהעמוד שלך. בלי קידום, יש לך סיכוי מרשים להופיע בעמוד… המאה בערך. מקדם טוב יבטיח שהמוצרים שלך לא רק יהיו באוויר, אלא גם יהיו במקום שמישהו באמת יראה אותם.
מה כל כך מיוחד בקידום קונימבו? זה לא פשוט כמו בכל פלטפורמה אחרת?
האמת שלא. קונימבו זה סיפור קצת אחר – למערכת יש יתרונות יפים, אבל גם כללים נוקשים. גמישות? לא ממש, והעיצוב? טוב, קצת מוגבל. אבל עם מקדם טוב, כל הניואנסים האלה יכולים להפוך למנוע שיקדם אתכם למעלה בתוצאות.
קידום אורגני זה באמת עובד? אני יכול לראות תוצאות או שזה רק מבזבז זמן?
שאלה יפה! קידום אורגני עובד – אבל בתנאי שעושים אותו נכון, ובקונימבו זה יכול להיות קריטי. זה לוקח זמן, דורש סבלנות ואמון בתהליך, אבל אם עושים את זה חכם, התוצאות יגיעו. רק קחו בחשבון ש"להופיע במקום הראשון מחר" זה לא בדיוק הרעיון כאן.
מה עם קישורים פנימיים ודברים כאלה? זה באמת עוזר?
בוודאי! קישורים פנימיים הם חברים טובים בקידום אורגני. הם אומרים לגוגל שהאתר שלך סופר מסודר ומקושר, וזה רק עוזר לדירוג שלך. ואם בקונימבו כל דף יושב כמו שצריך עם קישורים טובים – אתה כבר בכיוון הנכון.
כמה זה אמור לעלות לי? ומה אני מקבל על זה?
כמה עולה – שאלה מורכבת. אבל מקדם טוב יגיד לך בדיוק מה הוא עושה בשביל הכסף שלך. צריך להבין: קידום טוב זה השקעה לטווח הארוך, וזה כולל מחקר מילים, אופטימיזציה, תוכן – כל החבילה. אם התקציב שלך מסודר והיעדים ברורים, תראה שזה משתלם.
יש לי אתר קונימבו, אבל לא ברור לי איך לנהל את התוכן. אפשר להסתדר עם מה שיש?
אם אתה רוצה שהגולשים שלך ירדמו תוך כדי גלילה, בוודאי. אבל תוכן הוא קריטי, ובקונימבו יש קצת מגבלות סביב ניהול התוכן. עם אסטרטגיית תוכן מתאימה ומקדם שיודע להתאים את המילים לכללי הפלטפורמה, אפשר להפוך את האתר למכונת מכירות.
אז למה בעצם אני לא עושה את כל זה לבד?
אתה בהחלט יכול לנסות. אבל תזכור שקידום הוא תחום שמצריך ניסיון, טקטיקות וידע מעמיק (וכן, קצת קשרים). מקדם אתרים מנוסה יגרום לאתר שלך לעבוד, בעוד שבלעדיו… ובכן, תוכל תמיד להיות האתר הכי יפה בעמוד העשרים.