גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » בדיקת מיקומים בגוגל – איך נדע איפה אנחנו ממוקמים בגוגל?

בדיקת מיקומים בגוגל – איך נדע איפה אנחנו ממוקמים בגוגל?

קצת על שיווק בגוגל

עד לא מזמן אנשים נעזרו ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונאות בשביל לפרסם את בתי העסק האהובים שלהם. אבל בשנים האחרונות התמונה קצת השתנתה וכיום, עולם השיווק הדיגיטלי נעשה פופולארי במיוחד.

האזינו לכתבה

הסיבה היא כמובן פשוטה – כולם משתמשים במחשב וכולם מבצעים שימוש באינטרנט. שיווק דיגיטלי בדומה לרדיו של פעם, מצליח לגשת לקהל יעד רחב ולשווק את שירותי בתי העסק השונים באופן נגיש, נוח ומשתלם.

בדיקת מיקומים בגוגל

אחד מהדרכים הפופולאריות ואולי המשמעותיות ביותר לשווק עסק באינטרנט, תהיה כמובן להקים אתר עסק. ובשביל להפוך את אתר העסק לאחד מצליח ומשמעותי – צריך לדאוג שהוא יקבל מקום הגון בגוגל.

אז מה מיקום גבוה בגוגל יקנה לעסק שלנו?

1. תהודה

לפני הכל, מיקום גבוה של בית עסק בגוגל ייתן לו תהודה – סיכוייו של אתר של עסק שמציע שירותי אינסטלציה שנמצא בתוצאה השלישית או הרביעית כשאדם יחפש בגוגל "שירותי אינסטלציה" להצליח, גבוה משמעותית משל זה שנמצא בעמוד החיפוש החמישי או השישי. המיקום הגבוה, הקלות למצוא אותו והנגישות ללחוץ עליו ולהכנס הופכים את אתר העסק למצליח ולאחד שישווק את העסק כמו שצריך.

2. מקצועיות

זה לא סוד שהמקום שבו המיקום שבית העסק נמצא בו משפיע על הדרך שבה הגולשים יתפסו אותו. אתר עסק שימוקם בעמוד התוצאות הראשון לצד עסקים מוכרים אחרים יזכה באמינות הגולשים ויקנה להם תחושה של מקצועיות ויושרה, מאחר שגוגל מעניק סוג של חותמת הכשרה לעסקים שאותם אנחנו לא מכירים – אם גוגל המליץ עליו, הוא כנראה טוב (לצערנו ולשמחתנו זה משחק לשני כיוונים).

3. בתכלס – לקוחות

בשורה התחתונה, אתר עסק שנמצא בעמוד התוצאות הראשון יעזור לו במציאת לקוחות. וזאת למעשה הסיבה העיקרית לכך שמדובר בדבר חשוב כל כך.

מה משפיע על המיקום שלנו בגוגל?

לגוגל יש אלגוריתם מתקדם שמשפיע על המיקומים של האתרים השונים שנמצאים תחתיו. אז מה בכלל ישפיע על המיקום של האתר שלכם במנוע החיפוש הפופולארי?

בדיקת מיקומים בגוגל איך נדע איפה אנחנו ממוקמים בגוגל

1. אמינות

לגוגל יש דרכים משלהם לבדוק ולוודא את אמינות האתרים השונים – ביקורות חיוביות, קישוריות לאתרים אחרים, נוכחות של דף עסק שמקושר לאתר במאגרים וכדומה. מדובר בשיקול משמעותי במיוחד במיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

2. תוכן

יצא לכם בטח לשמוע על המונח מילות מפתח, לא? שילוב של תוכן באתר האינטרנט שלכם עם מילות החיפוש שדרכן הייתם רוצים שהגולשים ימצאו אתכם יכולות לקדם אתכם הישר במעלה התוצאות. אני מדבר כמובן על עולם השיווק האורגני. אמנם מדובר בתהליך שלוקח פרק זמן ארוך ומשמעותי ועדיין – התוצאה חד משמעית שווה את זה.

3. כניסות

בסופו של דבר, גוגל מכוונת לספק לגולשים את התוצאות האטרקטיביות והרלוונטיות ביותר. ולכן, אתר שאליו יכנסו יותר אנשים וישהו בו יותר זמן יקודם אף הוא ביחס לאתרים האחרים. במילים אחרות, צירוף תוכן מעניין, סרטונים וקבצים אטרקטיביים לא רק אידיאלי בשביל לסקרן את הגולשים – אלא בשביל לסקרן גם את גוגל!

אז איפה בודקים מיקומים בגוגל?

צילום של מיקומים למילות מפתח בגוגל

מניח שאם הגעתם עד לכאן, כבר הבנתם את החשיבות של מיקום האתר שלכם בגוגל. בשביל לעשות כלם קצת סדר, ריכזתי עבורכם כמה פלטפורמות שיכולות לעזור לכם להבין קצת יותר על המיקום שלכם בגוגל בחיפושים השונים. שנתחיל?

1. Google Rank Checker

אתחיל כמובן באפשרות החינמית. בפלטפורמה החביבה הזאת תוכלו להזין כתובת אתר ולצרף רשימת מילות מפתח. מדובר בפלטפורמה לא יותר מידי נוחה, אבל היא לגמרי תעשה את העבודה עבור אלו מכם שמחפשים לחסוך קצת בהוצאות.

2. זפו

עבור אלו מכם שמעוניינים בתוכנה עם ממשק בעברית – כנראה שזפו (Zepo) היא הפלטפורמה האידיאלית. מדובר בכלי ישראלי שמאפשר לבצע בדיקת מילות מפתח במנועי חיפוש שונים (לא רק גוגל), להשוות לתוצאות מתחרים, לבצע היסטוריית מיקומים וכמה שירותים נוספים. השירות של זפו הוא לא חינמי ועולה 150 ש"ח לחודש למחקר על שלושים מילים.

3. Advanced Web Tracking

אם אתם מחפשים מערכת מתקדמת וחכמה במיוחד, כנראה שמדובר בפלטפורמה עבורכם. AWT היא ללא ספק מהמתקדמות בחבורה ומהשירותים הידועים והאהובים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח. התוכנה תאפשר לכם לבצע השוואות בין מקומות שונים ברמה עירונית, לבדוק מיקומים ביוטיוב, לבחון תוצאות ממכשירים שונים ועוד ועוד ועוד… ניתן להנות מתקופת התנסות של חודש בחינם ולאחריה תמחור השירות יתחיל מ-49 דולרים, כתלות בכמות מילות המפתח.

4. Google Search Console

אמנם במקרה הזה לא מדובר במחקר הקלאסי עליו דיברתי, אבל אפשרות החיפוש שהוא נותן לנו משמעותית לא פחות. דרך הקונסולה תוכלו לבחון את המיקום הממוצע של האתר שלכם בחיפושי הגולשים השונים ובכך להבין איפה אנחנו ומילות המפתח שלנו נמצאים.

לא תוכלו לבצע השוואה בין מילות המפתח השונות וקיימת הגבלה לחיפושי הגולשים. הקונסולה המפורסמת (והחינמית לחלוטין!) של גוגל מציעה כמה אפשרויות חשובות, למרות שהיא בפועל לא הכי נוחה לבדיקת מיקומים וגם לא ייעודית לבדיקת מיקומים. אז מה כן טוב בה? היא מציגה מיקום ממוצע לכל תוצאת חיפוש מהגולשים, כך שתוכלו למצב באמצעותה את האתר שלכם ולהבין מה הגולשים מחפשים, מהן המגמות בחיפושים, אילו מילות מפתח יציבות ואילו לא. תוכלו למצוא המון רעיונות לביטויים חדשים ולבדוק CTR של כל ביטוי מדורג שיצר תנועה לתוך האתר. שימו לב שהכלי מציג רק עד 90 יום אחורנית.

5. Kolyom

קוליום הוא כלי ישראלי וזול במיוחד – עולה שבעה שקלים בחודש. הכלי יאפשר לכם לבדוק מיקומים, להריץ דו"חות על מתחרים וכו'.ישראלי ומצוין שפיתח עומר שובל ובעבר היה חינם (כיום החל מ-7 ₪ בחבילה הבסיסית). תוכלו להריץ דרכו בדיקה יומיומית על מאות ביטויים בגוגל ולקבל סריקה יומית על 100 התוצאות הראשונות לביטוי שתזינו. הבדיקה מוצגת בגרף התקדמות של כל אחד מהביטויים לפי תאריכים ותקופות. יש עוד כמה אפשרויות טובות מאוד כמו מעקב קישורים שנכנסים לתוך האתר, דוחות בדיקת מתחרים ועוד.

Fat rank keyword checker .6

תוסף אפקטיבי מאוד למשתמשי הכרום שניתן לצרף לדפדפן בחינם. כאן תוכלו לייבא קובץ הכולל את כל הביטויים הרצויים לכם ולהריץ עליהם בדיקה שתכלול עד 100 תוצאות בגוגל (כלומר, עד הדף העשירי). התוסף גם מספק בדיקה במנועי חיפוש אחרים שאינם גוגל ובמדינות שונות.

Highver .7

הייבר היא מערכת ניהול משימות על פי פרויקטים וסיווג פרויקטים (בלוג, איקומרס, החלפה לדומיין חדש, אסטרטגיית SEO וכל פרויקט אפשרי אחר) המציעה בדיקה יומית לכל מיקומי האתר. תוכלו לקבל באותו הגרף את כל המשימות והשינויים בהן, לצד המיקומים עצמם.

8. Rank Rnger

גם הוא ישראלי ואני שמח לומר שהוא גם כלי נוח מאוד לעבודה. הוא מציע פתרונות כוללים וטובים כמו בדיקת מיקומים במובייל ובמנועי חיפוש שונים, בדיקת מיקומים לוקאלית לפי אזורים בתוך כל מדינה שתגדירו, חיבור אנליטיקס, סימון תגיות Schema שמציגות מידע נוסף לכל ביטוי ותוצאת חיפוש, דירוג ממוצע, ביצועים של דפי נחיתה שהוגדרו ועוד.

9. Zefo

זפו מציע את כל הפונקציות שקיימות ברנק רנג'ר (הן גם נחשבות לפלטפורמות מתחרות) למעט סימון תגיות Schema. גם הוא כלי שפותח אצלנו בארץ הקודש ובעל ממשק בעברית למי שמעוניין. הכלי מאוד פופולרי ואהוב על מקדמים, בעיקר כל עוד צריך לעשות דברים נוספים מלבד בדיקת המיקומים ולעקוב אחרי אלפי ביטויים במקביל.

10. Rank Tracker

זהו לא כלי בענן אלא תוכנה שצריך להוריד למחשב שלכם והיא מתמקדת בבדיקת מיקומים בגוגל וגם עושה את זה מצוין. קיימות שלוש גרסאות שונות לתוכנה שמציעות אפשרויות משתנות. היקרה ביותר מספקת כל שירות שהייתם אמורים לשלם עליו בכל כלי אחר והיא עולה 700 יורו, אבל מספקת תחת קורת גג אחת את כל מה שצריך ולכן יש סיכוי טוב שהיא ממש תשתלם לכם.

ברנק טראקר ניתן לשמור פרויקטים הכוללים נתונים היסטוריים, לתזמן מראש בדיקות, לעקוב אחרי מאות ואלפי ביטויים, לבדוק מיקומים מול מתחרים, בדיקת מיקומים אוניברסליים (תמונות, חדשות, תוצאות לוקאליות), סימון דפים שונים מאותו אתר על אותה תוצאה, הצעת מילות מפתח נוספות, בדיקה ללא חסימה ממנוע החיפוש (שרת פרוקסי), הפקת דוחות לקוח מעוצבים ועוד המון.  

אתם יכולים לשמור את כל הנתונים שהתוכנה אספה בענן כך שאין צורך במעבר ידני או פתרונות חיצוניים בשום שלב. דעתי האישית היא שמדובר בכלי חשוב שמקדמי אתרים מאוד אוהבים ובצדק. הוא משתלם בטווח הארוך והפונקציות שלו משרתות כל מטרה ב-SEO.

  • AWR – AWR הוא התוכנה המיתולוגית והמוכרת ביותר לבדיקת מיקומי אתרים. יש מקדמים שלא מסוגלים לעבוד בלעדיה ומצד שני תמצאו מקדמים שלא סובלים אותה. בעברה גם היא הייתה תוכנה להתקנה במחשב, אבל עברה עם הזמן לענן. השירות של AWR הוא מהמוכרים ביותר בבדיקת מילות מפתח ומספק ניהול משתמשים כולל הרשאות פר פרויקט, אינטגרציה טובה עם קונסולת גוגל, חיבור API לשילוב בדיקות בשירותים חיצוניים (רק בחבילה היקרה ביותר), בדיקת מיקומי יוטיוב, מיקומים.

  • PRT (Pro Rank Tracker) – חלק מהאפשרויות שלו קצת מזכירות את של AWR אבל הוא כלי חדשני יותר שעונה גם על צרכי מיתוג האתר. מה למשל? דוחות מעוצבים ואישיים פר לקוח ישירות מהמייל שלכם, שליחת קישורים ישירים לדוחות ושימוש באפליקציה ייעודית לצפייה בנתונים מהנייד. כאן התמחור מתחיל מ-20 דולר לחודש בחבילה הבסיסית עבור בדיקה של עד 300 מילות מפתח, אבל קיימת גם אופציה לפתוח חשבון חינמי שמוגבל עד 20 מילות מפתח ושני אתרים. שזה ריאלי אם אתם מקדמים את האתר שלכם באופן אישי אבל לא עוסקים בתחום הקידום כמקצוע.

  • WebCeo – הכלי היקר ביותר בשוק לבדיקת מיקומים בגוגל (יש לו גם גרסה טובה מאוד בעברית), אבל כמו כל מוצר שמנפנף בתג מחיר יוקרתי, גם פה יש לזה הצדקה מוחלטת, כל עוד אתם מנצלים את כל שירותי המערכת ולא משלמים את המחיר הכבד הזה רק כדי לבדוק מיקומים. אם אתם מחפשים ניהול זמן יעיל ואוטומציה שתשרת אתכם כמו שצריך במהלך יום העבודה, זה הכלי שלכם.

דרך webseo תוכלו לסרוק את כל האתר אונליין ולקבל נתונים על כל בעיה טכנית שנוגעת ל-SEO שלי. בנוסף תקבלו כאן מעקב אחרי מיקומים, מעקב קישורים שנכנסים אליכם ולמתחרים שלכם, מחקר מילות מפתח לכמות גדולה מאוד של ביטויים, המלצות אופטימיזציה לעמודים ולקישורים פנימיים, בדיקה לוקאלית פר עיר ישראלית שמניבה כנראה את הניתוח הכי מדויק שיש (כמו למשל: באיזו עיר הכי הרבה גולשים מחפשים "שירותי הדברה").

11. Ahrefs

גילוי נאות, זה הכלי האהוב עלי והכלי שאני אישית משתמש בו.
גם בו תוכלו לעקוב אחרי מיקומים של האתר שלכם במילות מפתח שונות, לבצע מחקר מילים כמובן וגם ללמוד עוד הרבה מעבר למיקום כמו: CTR, נפח חיפוש חודשי, קושי דירוג במילה מסויימת ועוד המון.

אז איך בוחרים כלי לבדיקת מיקומים בגוגל?

כנראה שאין תוכנה אחת שמתעלה על המתחרות – לכל אחת יש את היתרונות היחסיים שלה. חלק מהאנשים יעדיפו את התוכנות הזולות והחינמיות, אחרים יעדיפו להתפנק בתוכנות שמעניקות להם מגוון רחב של אפשרויות ופיצ'רים. אם אתם שואלים אותי – במידה ולא אכפת לכם להוציא קצת כסף, הייתי ממליץ על מערכת Advanced Web Tracking, היא תספק לכם את כל מה שאתם צריכים.

מה עושים עכשיו?

בשביל להתחיל בשינוי, צריך להבין קודם כל איפה אנחנו נמצאים. אחרי שביצעתם מחקר מיקומים, תוכלו עכשיו להתקדם מהמקום בו אתם נמצאים. בשביל לעזור לכם להעלות את המיקום שלכם, ריכזתי עבורכם כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם בתהליך. מוכנים?

1. פותחים דף עסק בגוגל

כמו שכבר יצא לי לומר, גוגל אוהבת אתרים שהיא מכירה. פתיחה של דף עסק בגוגל תוכל לעזור לגוגל לתפוס עליכם רושם ולשדרג את מעמד האמינות שלכם באלגוריתם החיפוש. כך תוכלו בקלות להעלות את המעמד שלכם בין המתחרות ולהשתדרג במיקום מעט יותר גבוה. טיפ שלי – תדאגו לבקש מלקוחות מרוצים להשאיר איזו ביקורת חיובית, זה רק יעזור.

2. דואגים לכתיבת תוכן

כמו שכבר יצא לי לומר כמה וכמה פעמים – התוכן הוא המלך. שילוב של תוכן חזק עם מילות מפתח חזקות יכול לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו לאחד שנמצא בראש תוצאות החיפוש. לקריאה נוספת מוזמנים להיכנס למאמר שכתבתי על עולם השיווק האורגני בקישור הבא.

3. יוצרים קישורים

טריק נוסף להעלות את הדירוג שלכם בגוגל, יהיה כמובן לקשר בין הדפים השונים באתר שלכם ובין האתר שלכם לאתרים אחרים. תבקשו מבעלי עסקים בתחום שלכם לתת יד, תקשרו את הדפים שלכם אחד לשני ותעזרו לאתר שלכם להתקדם.

רק נשאר להתחיל!
אמנם קידום אתרים בגוגל הוא לא תמיד פשוט, אבל האמת היא שכל אחד יכול לעשות את זה. תחשבו על הדברים שאתם עושים נכון, תצמחו מהטעויות שלכם ואל תמשיכו ללמוד. שיהיה לכם המון בהצלחה!

שאלות נפוצות על בדיקת מיקומים בגוגל

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על בדיקת מיקומים בגוגל. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי בדיקת מיקומים בגוגל בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של בדיקת מיקומים בגוגל הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על בדיקת מיקומים בגוגל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)