בדיקת מיקומים בגוגל – איך נדע איפה אנחנו ממוקמים בגוגל?

קצת על שיווק בגוגל

עד לא מזמן אנשים נעזרו ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונאות בשביל לפרסם את בתי העסק האהובים שלהם. אבל בשנים האחרונות התמונה קצת השתנתה וכיום, עולם השיווק הדיגיטלי נעשה פופולארי במיוחד. הסיבה היא כמובן פשוטה – כולם משתמשים במחשב וכולם מבצעים שימוש באינטרנט. שיווק דיגיטלי בדומה לרדיו של פעם, מצליח לגשת לקהל יעד רחב ולשווק את שירותי בתי העסק השונים באופן נגיש, נוח ומשתלם.

בדיקת מיקומים בגוגל

אחד מהדרכים הפופולאריות ואולי המשמעותיות ביותר לשווק עסק באינטרנט, תהיה כמובן להקים אתר עסק. ובשביל להפוך את אתר העסק לאחד מצליח ומשמעותי – צריך לדאוג שהוא יקבל מקום הגון בגוגל.

אז מה מיקום גבוה בגוגל יקנה לעסק שלנו?

1. תהודה

לפני הכל, מיקום גבוה של בית עסק בגוגל ייתן לו תהודה – סיכוייו של אתר של עסק שמציע שירותי אינסטלציה שנמצא בתוצאה השלישית או הרביעית כשאדם יחפש בגוגל "שירותי אינסטלציה" להצליח, גבוה משמעותית משל זה שנמצא בעמוד החיפוש החמישי או השישי. המיקום הגבוה, הקלות למצוא אותו והנגישות ללחוץ עליו ולהכנס הופכים את אתר העסק למצליח ולאחד שישווק את העסק כמו שצריך.

2. מקצועיות

זה לא סוד שהמקום שבו המיקום שבית העסק נמצא בו משפיע על הדרך שבה הגולשים יתפסו אותו. אתר עסק שימוקם בעמוד התוצאות הראשון לצד עסקים מוכרים אחרים יזכה באמינות הגולשים ויקנה להם תחושה של מקצועיות ויושרה, מאחר שגוגל מעניק סוג של חותמת הכשרה לעסקים שאותם אנחנו לא מכירים – אם גוגל המליץ עליו, הוא כנראה טוב (לצערנו ולשמחתנו זה משחק לשני כיוונים).

3. בתכלס – לקוחות

בשורה התחתונה, אתר עסק שנמצא בעמוד התוצאות הראשון יעזור לו במציאת לקוחות. וזאת למעשה הסיבה העיקרית לכך שמדובר בדבר חשוב כל כך.

מה משפיע על המיקום שלנו בגוגל?

לגוגל יש אלגוריתם מתקדם שמשפיע על המיקומים של האתרים השונים שנמצאים תחתיו. אז מה בכלל ישפיע על המיקום של האתר שלכם במנוע החיפוש הפופולארי?

1. אמינות

לגוגל יש דרכים משלהם לבדוק ולוודא את אמינות האתרים השונים – ביקורות חיוביות, קישוריות לאתרים אחרים, נוכחות של דף עסק שמקושר לאתר במאגרים וכדומה. מדובר בשיקול משמעותי במיוחד במיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

2. תוכן

יצא לכם בטח לשמוע על המונח מילות מפתח, לא? שילוב של תוכן באתר האינטרנט שלכם עם מילות החיפוש שדרכן הייתם רוצים שהגולשים ימצאו אתכם יכולות לקדם אתכם הישר במעלה התוצאות. אני מדבר כמובן על עולם השיווק האורגני. אמנם מדובר בתהליך שלוקח פרק זמן ארוך ומשמעותי ועדיין – התוצאה חד משמעית שווה את זה.

3. כניסות

בסופו של דבר, גוגל מכוונת לספק לגולשים את התוצאות האטרקטיביות והרלוונטיות ביותר. ולכן, אתר שאליו יכנסו יותר אנשים וישהו בו יותר זמן יקודם אף הוא ביחס לאתרים האחרים. במילים אחרות, צירוף תוכן מעניין, סרטונים וקבצים אטרקטיביים לא רק אידיאלי בשביל לסקרן את הגולשים – אלא בשביל לסקרן גם את גוגל!

אז איפה בודקים מיקומים בגוגל?

צילום של מיקומים למילות מפתח בגוגל

מניח שאם הגעתם עד לכאן, כבר הבנתם את החשיבות של מיקום האתר שלכם בגוגל. בשביל לעשות כלם קצת סדר, ריכזתי עבורכם כמה פלטפורמות שיכולות לעזור לכם להבין קצת יותר על המיקום שלכם בגוגל בחיפושים השונים. שנתחיל?

1. Google Rank Checker

אתחיל כמובן באפשרות החינמית. בפלטפורמה החביבה הזאת תוכלו להזין כתובת אתר ולצרף רשימת מילות מפתח. מדובר בפלטפורמה לא יותר מידי נוחה, אבל היא לגמרי תעשה את העבודה עבור אלו מכם שמחפשים לחסוך קצת בהוצאות.

2. זפו

עבור אלו מכם שמעוניינים בתוכנה עם ממשק בעברית – כנראה שזפו (Zepo) היא הפלטפורמה האידיאלית. מדובר בכלי ישראלי שמאפשר לבצע בדיקת מילות מפתח במנועי חיפוש שונים (לא רק גוגל), להשוות לתוצאות מתחרים, לבצע היסטוריית מיקומים וכמה שירותים נוספים. השירות של זפו הוא לא חינמי ועולה 150 ש"ח לחודש למחקר על שלושים מילים.

3. Advanced Web Tracking

אם אתם מחפשים מערכת מתקדמת וחכמה במיוחד, כנראה שמדובר בפלטפורמה עבורכם. AWT היא ללא ספק מהמתקדמות בחבורה ומהשירותים הידועים והאהובים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח. התוכנה תאפשר לכם לבצע השוואות בין מקומות שונים ברמה עירונית, לבדוק מיקומים ביוטיוב, לבחון תוצאות ממכשירים שונים ועוד ועוד ועוד… ניתן להנות מתקופת התנסות של חודש בחינם ולאחריה תמחור השירות יתחיל מ-49 דולרים, כתלות בכמות מילות המפתח.

4. Google Search Console

אמנם במקרה הזה לא מדובר במחקר הקלאסי עליו דיברתי, אבל אפשרות החיפוש שהוא נותן לנו משמעותית לא פחות. דרך הקונסולה תוכלו לבחון את המיקום הממוצע של האתר שלכם בחיפושי הגולשים השונים ובכך להבין איפה אנחנו ומילות המפתח שלנו נמצאים. לא תוכלו לבצע השוואה בין מילות המפתח השונות וקיימת הגבלה לחיפושי הגולשים. 

5. Kolyom

קוליום הוא כלי ישראלי וזול במיוחד – עולה שבעה שקלים בחודש. הכלי יאפשר לכם לבדוק מיקומים, להריץ דו"חות על מתחרים וכו'.

6. ואפשרויות רבות נוספות

האמת היא, שקיימות פלטפורמות רבות שיכולות לאפשר לכן לבצע מחקר מיקומים. בין התוכנות השונות תוכלו למצוא את Ahrefs, SEMrush ועוד ועוד…

אז איך בוחרים?

כנראה שאין תוכנה אחת שמתעלה על המתחרות – לכל אחת יש את היתרונות היחסיים שלה. חלק מהאנשים יעדיפו את התוכנות הזולות והחינמיות, אחרים יעדיפו להתפנק בתוכנות שמעניקות להם מגוון רחב של אפשרויות ופיצ'רים. אם אתם שואלים אותי – במידה ולא אכפת לכם להוציא קצת כסף, הייתי ממליץ על מערכת Advanced Web Tracking, היא תספק לכם את כל מה שאתם צריכים.

מה עושים עכשיו?

בשביל להתחיל בשינוי, צריך להבין קודם כל איפה אנחנו נמצאים. אחרי שביצעתם מחקר מיקומים, תוכלו עכשיו להתקדם מהמקום בו אתם נמצאים. בשביל לעזור לכם להעלות את המיקום שלכם, ריכזתי עבורכם כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם בתהליך. מוכנים?

1. פותחים דף עסק בגוגל

כמו שכבר יצא לי לומר, גוגל אוהבת אתרים שהיא מכירה. פתיחה של דף עסק בגוגל תוכל לעזור לגוגל לתפוס עליכם רושם ולשדרג את מעמד האמינות שלכם באלגוריתם החיפוש. כך תוכלו בקלות להעלות את המעמד שלכם בין המתחרות ולהשתדרג במיקום מעט יותר גבוה. טיפ שלי – תדאגו לבקש מלקוחות מרוצים להשאיר איזו ביקורת חיובית, זה רק יעזור.

2. דואגים לכתיבת תוכן

כמו שכבר יצא לי לומר כמה וכמה פעמים – התוכן הוא המלך. שילוב של תוכן חזק עם מילות מפתח חזקות יכול לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו לאחד שנמצא בראש תוצאות החיפוש. לקריאה נוספת מוזמנים להיכנס למאמר שכתבתי על עולם השיווק האורגני בקישור הבא.

3. יוצרים קישורים

טריק נוסף להעלות את הדירוג שלכם בגוגל, יהיה כמובן לקשר בין הדפים השונים באתר שלכם ובין האתר שלכם לאתרים אחרים. תבקשו מבעלי עסקים בתחום שלכם לתת יד, תקשרו את הדפים שלכם אחד לשני ותעזרו לאתר שלכם להתקדם.

רק נשאר להתחיל!
אמנם קידום אתרים בגוגל הוא לא תמיד פשוט, אבל האמת היא שכל אחד יכול לעשות את זה. תחשבו על הדברים שאתם עושים נכון, תצמחו מהטעויות שלכם ואל תמשיכו ללמוד. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)