להיות ראשון בגוגל – איך תעשו את זה נכון?

למה להיות ראשון בגוגל?

אתר העסק הוא ללא ספק המקום הקדוש של בית העסק. הוא מאפשר לבעלים להביע את האישיות המיוחדת של העסק ולהעביר את הדברים שהופכים אותו לכל כך מיוחד ביחס למתחרות. ולכן, זה לא באמת מפתיע שאנשים פונים יותר ויותר להקמה של אתר עסק – מדובר באחלה דרך לשווק את העסק ולעזור ללקוחות פוטנציאלים לדעת על עצם קיומו.

להיות ראשון בגוגל

גוגל כפי שאתם בטח יודעים, הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר כיום בעולם ולא סתם – מדובר במנוע חיפוש חכם, נגיש ונוח למשתמש. לצד מנוע החיפוש של חברת הענק הזאת, גוגל מציעה פיצ'רים מתקדמים רבים שיכולים לעזור לשיווק העסק שלכם, בינהם כמובן פרסום ממומן, הקמת דף עסק ושימוש באמצעי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס וקונסול.

בשורה התחתונה – עסק שיימצא "ראשון" בגוגל יהיה עסק שיזכה בתהודה, ייהנה מכמות גולשים גדולה וכמובן, ירוויח עוד לקוחות. כל הסיבות האלה הופכות את גוגל למנוע חיפוש אטרקטיבי במיוחד לבתי עסק ולכזה שחשוב להתבלט בו.

מתי זה לא יעבוד?

למרות שעל הכתוב להיות "ראשון" בגוגל נשמע מאוד אטרקטיבי, האמת היא שזה לא תמיד אפשרי. גוגל מכילה כמות אדירה של אתרים בכלל ואתרי עסק בפרט שמתחרים על אותו מקום נכסף ואפילו על התוצאות שנמצאות בדף הראשון. אז באלו מקרים יהיה מאוד קשה להשיג תוצאה?

1. בחיפושים מאוד כלליים

אם אתם לצורך העניין עוסקים בעולם תחרותי ונפוץ במיוחד כמו אינסטלציה – סביר שהגעה לתוצאה הראשונה בגוגל תחת המונח "אינסטלטור" תהיה כמעט בלתי אפשרית. אבל האמת היא, שאם אתם שואלים אותי גם לא מדובר בשאיפה כל כך משמעותית – יהיה חשוב להתמקד באנשים שיחפשו אנשי מקצוע באזור שבו תציעו שירות וספציפית את השירות שאתם מציעים ולא לפנות ולשווק את עצמכם ברחבי הארץ ללא שום מיקוד.

2. בתחום תחרותי במיוחד

כשמדובר בשוק מאוד תחרותי, יהיה קשה להופיע בתוצאה הראשונה בגוגל. בתי עסק רבים ייאבקו על אותו מעמד נכסף וישקיעו מאמצים רבים בשביל להגיע אליו. אני לא אומר שזה לא אפשרי – אני אומר שיהיה מדובר במלחמה קשה.

3. כשיש ערמות של מודעות ממומנות

מודעות ממומנות יופיעו במרבית המקרים בתוצאות העליונות. אמנם כשיש מודעות ממומנות, התוצאות הרגילות אכן לא יופיעו ראשונות – ועדיין, קיים יתרון לתוצאה רגילה שנמצאת קצת יותר נמוך בחיפוש ולא מסומנת לגולשים בתור פרסומת.

אז איך מגיעים למקום הראשון בגוגל?

להיות "ראשון" בגוגל זה לא תהליך פשוט, אבל הוא בהחלט אפשרי. בשביל לעשות לכם קצת סדר ולעזור לכם למצוא את הדרך האישית שלכם – ריכזתי עבורכם את כל הצעדים שאתם צריכים לקחת בשביל להגיע לתוצאה הנכספת.

1. תגרמו לגולשים לרצות להישאר

כבר יצא לי לדבר על אלגוריתם הדירוג של גוגל. לגוגל קיים אינטרס אישי בתור מנוע חיפוש לספק לגולשים את התוצאות האטרקטיביות ביותר. אתרים אטרקטיביים שיסקרנו את הגולשים ויספקו להם חוויית גלישה נעימה יתוגמלו ויקוטלגו בגוגל כאתרים אמינים וטובים. האלגוריתם המתקדם מתגמל אתרים בין היתר על חוויית משתמש נוחה ועל משתמשים שבוחרים להישאר באתרים פרק זמן ממושך. בקיצור – תשקיעו בעיצוב נוח, בטקסט מעניין, בתמונות ובסרטונים שיהפכו את חווית הגלישה לכיפית במיוחד. תהיו בטוחים שאתר שווה לא רק יקדם אתכם בגוגל אלא גם יגרום ללקוחות להיות סקרנים במיוחד.

2. בוחרים מילות מפתח חכמות

על עולם השיווק האורגני אני מברבר לכם כבר בלי סוף, אבל זה כמובן יהיה רלוונטי גם בהקשר הזה. אמנם בחירת מילות מפתח כלליות מידי לא תיתן את העבודה, אבל מילות מפתח ממוקדות, חכמות ומדויקות יכולות לעזור לכם להתבלט בין המתחרות, למילות המפתח האלו קוראים ביטויי זנב ארוך שלמעשה הן הרבה יותר ממוקדות שעליהן יש הרבה פחות תחרות, ואותן מחפשים בדרך כלל לקוחות יותר ממוקדים ומבושלים לקניה או מה שנקרא בשפה המקצועית – קהל חם.

3. משקיעים בתוכן

אחרי שעשיתם מחקר מילות מפתח מעמיק, תוכלו כמובן להעלות תוכן אטרקטיבי וסוחף לאתר שלכם שכולל את אותן המילים. כמות גדולה של תוכן שמשלב את מילות המפתח יעזור לכם לעלות בדירוג ומצד שני – תיזהרו לא להגזים בכמות התוכן אם זה מרגיש לכם מרוח ומיותר. אין כלל של כמה מילים כדאי לרשום בכל מאמר, אבל ככלל אצבע לא הייתי יורד מ-400 מילים בכל דף, זה המינימום בעיניי למאמרים שיוכלו לעשות את העבודה ולמנוע מכם להסתבך עם גוגל.

4. תקשרו את האתר

קישורים בין הדפים השונים באתר ובין אתרים אחרים לאתר שלכם הם אטרקטיביים במיוחד לגוגל. גוגל תופסת אתרים מקושרים ככאלה אמינים יותר וכמובן תפרגן לאלה בדירוג יותר גבוה. תבקשו טובה מבעל עסק שמתעסק בתחום דומה ותקשרו את הדפים הפנימיים באתר שלכם בהפניות ענייניות.

5. תפתחו דף עסק

כמו שכבר יצא לי לומר בעבר – פתיחת דף עסק בגוגל היא ללא ספק אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בשיווק של בית העסק שלכם. מדובר בפיצ'ר חינמי שגוגל מספקת שיאפשר לגולשים למצוא אתכם על המפות שגוגל מספקת, להשאיר עליכם חוות דעת ולמצוא פרטים נגישים על העסק והשירות שאתם מציעים. דף עסק מוצלח עם ביקורות חיוביות שמקושר לאתר האישי שלכם יעזור לו לצמוח בדירוג, להנות מתמיכה של גוגל וכך כמובן גם להתקדם במעלה התוצאות.

6. מוודאים אינדוקס

במידה והשקעתם מאמצים רבים בקידום האתר שלכם ואתם פשוט לא מצליחים לראות אותו בתוצאות החיפוש בשום אופן – יכול להיות שהאתר שלכם פשוט לא אונדקס בגוגל. למרות שגוגל לרוב דואגת לתהליך, קיימים מקרים בהם אתרים פשוט נופלים בין הכיסאות. אבל אל דאגה – מדובר בבעיה שקל לפתור. כל מה שנדרש מכם הוא להעביר את מפת האתר לגוגל ומשם היא כבר תדאג לשאר. למדריך המלא על שליחת מפת אתר לגוגל, מוזמנים להיכנס לקישור הבא.

7. ומה עם תוכן ממומן?

אם אתם שואלים אותי, שילוב של שיווק אורגני וממומן תמיד היה ותמיד יהיה הפתרון הטוב ביותר למיקסום פוטנציאל ההצלחה של העסק שלכם. שיווק אורגני הוא תהליך שלוקח זמן ודורש השקעה רבה – אני ממליץ לכם לפחות בתחילת הדרך לשלב בתהליך השיווק גם פרסום ממומן בגוגל ולהנות מתוצאות נגישות ונוחות. אמנם לא מדובר בפתרון אידיאלי – אבל באופן זמני מדובר בחלופה לא רעה.

ואיך בודקים אם הצלחנו להגיע למקום הראשון בגוגל?

קיימים ממשקים רבים שיוכלו לעזור לכם לבדוק את מיקום האתר שלכם בתוצאות הגולשים. בין התוכנות תוכלו למצוא את זפו, Advanced Web Tracking ו-Kolyom. מרבית מהפלטפורמות יאפשרו לכם לא רק לבחון את המיקום של אתר העסק שלכם בתוצאות, אלא גם את האתרים המתחרים בסוגה ואת השוני בהופעת התוצאות בסוגי המכשירים השונים במידה ויש. שימוש נכון בפלטפורמה שכזו יוכל לעזור לכם לעקוב אחרי ההצלחה שלכם ולוודא שאתם הולכים בכיוון הנכון. לקריאה נוספת על בדיקת מיקומים בגוגל.

רק נשאר להתחיל!
עכשיו כשאתם יודעים איך לקדם את האתר שלכם במעלה התוצאות – רק נשאר לכם להתחיל ולעבוד. אמנם מדובר בתהליך שיכול לקחת כמה חודשים – אבל עם ההשקעה הנכונה זה לגמרי ישתלם בטווח הרחוק. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)