גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום אתרים גדולים – איך לקדם אתר גדול בגוגל?

קידום אתרים גדולים – איך לקדם אתר גדול בגוגל?

קצת על קידום אתרים גדולים בגוגל

מגניב, יש לכם עסק גדול ומצליח ואתם רוצים לפנות ללקוחות גם דרך האינטרנט – מדובר בבחירה מצוינת. בעולם של ימינו, כולם מעבירים זמן נרחב מול המסך ומשתמשים בו לא פעם לטובת מציאה של עסקים ואנשי מקצוע.

האזינו לכתבה

בסופו של דבר, העניין הוא שגם אם בית העסק שלכם מרכזי וחשוב והייתם רוצים להשתלב באינטרנט, זה דורש השקעה, התמדה והרבה מאוד עבודה. קידום אתרים בא לעזור לבית העסק שלכם למצוא את עצמו באינטרנט. באמצעות הישענות על המאפיינים של אלגוריתם החיפוש של גוגל, ניתן לשדרג את האתר של בית העסק שלכם ועם מספיק עבודה גם להעלות אותו לראשית רשומת התוצאות.

מיהו אותו האתר הגדול שאותו נרצה לקדם בגוגל?

אתרים גדולים מאופיינים בשני דברים עיקריים – ראשית, לא פעם מדובר במותג. דוגמאות לאתרים גדולים יהיו האתר של חברת החשמל למשל, ביטוח לאומי או חברות הייטק חזקות במיוחד. שנית וחשוב לא פחות – מדובר באתרים עם המון דפים. אתרים גדולים הם אתרים עם הרבה תוכן, מגוון עשיר של מידע וכל אלה באים לידי ביטוי בכך שהאתר עמוס בהמון דפים.

קידום אתרים בגוגל שנעשה על אתרים גדולים ומותגים, בעל אתגר אחד שנוכח קצת יותר מאשר בשאר הפרויקטים והוא כמות התוכן הענקית. במקרית רבים יש קורלציה ברורה בין גודל החברה לבין גודלו של האתר והמורכבות שמאפיינת אותו. אתר עם הרבה דפים והיררכיות מורכבות הוא אתר שלוקח זמן לעבוד עליו במלואו ועל כן, מדובר לא פעם בפרויקט יותר מסובך.

איך נראה קידום של אתרים גדולים בגוגל?

עבודת קידום בכלל ובפרט כשמדובר באתרים גדולים היא טובה ובעלת תוצאות משמעותיות בעיקר כאשר היא מגוונת. בהתאם למבחר הפרמטרים שגוגל לוקחת בחשבון בתיעדוף ודירוג האתרים השונים, חשוב לתת מענה על היבטיו השונים של האתר. בשביל קצת לסבר לכם את האוזן, כך נראית עבודת הקידום.

1. כתיבה של תוכן איכותי עשיר במילות מפתח

כל עבודת קידום איכותי מתחילה במחקר מילות מפתח וכתיבה של תוכן. במחקר מילות מפתח נעשה איפיון של אופי הגלישה של הגולשים כאשר הם מחפשים אנשי מקצוע בתחומכם. בסיום עבודת המחקר, תגובש רשימה של עשרות עד מאות מילות מפתח, אותן המילים בהן הגולשים משתמשים בחיפוש.

לאחר שגובשה הרשימה, יש להתחיל בכתיבה של תוכן איכותי ועשיר באותן מילות המפתח. התוכן יעלה לדפי המוצרים (במידה ומדובר בחנות), לבלוג ובכלל לדפי האתר השונים. אתר גדול ועשיר בתוכן מגוון שכולל את מילות החיפוש, נתפס עבור גוגל כרלוונטי יותר ואטרקטיבי עבור הגולשים ובהתאם ידורג גבוה יותר.

קידום אתרים גדולים איך לקדם אתר גדול בגוגל

2. אופטימיזציה לתוכן ולמבנה

גוגל אוהבת לעבוד עם אתרים שנוח לה לפענח ולקרוא ועל כן, חשוב שתוכן האתר והמבנה שלו ייעשה באופן המתאים. לשם כך בדיוק נועדה האופטימיזציה – לוודא שגוגל יכולה לעבור על האתר בקלות ויעילות. אופטימיזציה לתוכן תוודא שהאתר נמצא במבנה היררכי תקין – דף הבית הגבוה בהיררכיה, מתחתיו דפים ראשיים, ומתחתיהם דפים ראשיים מעט פחות. חשוב שתחת כל גורם בהיררכיה יהיו לפחות שני דפים, אחרת אין סיבה ליצור את המדרגה ויתרה מכך, שלהיררכיה תהיה כמובן היגיון.

עבודה של אופטימיזציה לתוכן תעשה עבודה אולי מעט דומה על התוכן בדפים השונים. בעבודה התוכן יקוטלג לכותרות, תת כותרות ופסקאות והתמונות ילוו בתגיות ALT, מעין הסברים עבור גוגל בנוגע לתוכן של התמונה.

3. שכלול ההיבטים הטכניים

תופתעו או לא לשמוע, אבל גם את ההיבטים הטכניים גוגל אוהבת לקחת בחשבון בדירוג האתר בגוגל. לחווית משתמש יש השפעה מהותית על הגלישה של המשתמש באתר ולא פחות – על האופן שבו גוגל תופסת את האתר עצמו. גוגל אוהבת אתרים עם התאמה לממשק מובייל, אבטחה טובה, מהירות גלישה מצוינת וכמובן – אתרים שפשוט הגולשים נשארים בהם יותר זמן. מקדם האתרים ישדרג את היבטיו הטכניים השונים בשביל להביא בסופו של דבר לגלישה ממושכת יותר באתר ולחווית גלישה נוחה באתר. כל שינוי שנעשה באתר ישפיע על אלפי ועשרות אלפי העמודים שבו וישפיעו ישירות על קידום האתר הגדול בגוגל.

4. בחירה נכונה של מבנה הכתובת

אם הפלטפורמה דרכה בניתם את האתר מאפשרת לכם את זה – אפשרות קידום שימושית וחשובה תהיה לבחור בחוכמה את מבנה הכתובת. התוכן של כתובת ה-URL צריך להיות רלוונטי לתוכן ולפעמים יש אפשרות להריץ את הכתובות על פני תבנית קבועה שהופכת את העבודה לפשוטה ונגישה יותר. חשוב שאם המבנה של הכתובות כולל שימוש בקטגוריות של דפים, לוודא שהקטגוריה תלווה אתכם עוד הרבה זמן – הסרה והחלפת קטגוריות היא עבודה מורכבת של הפניות שיכולה לקחת לכם הרבה זמן והתעסקות.  

5. תגיות המטא של האתר

תגיות המטא של האתר הן תוכן משמעותי במיוחד  שלא נמצא באתר עצמו ועדיין יכול לסייע מאוד לעבודת הקידום. תגיות המטא של הכותרות והתיאור הן שתי תגיות שאני תופס כחשובות במיוחד – מדובר בתגיות שמציגות את הכותרת של הקישור לאתר בגוגל ונותנות תיאור קצר לתוכן של הדף. לפלטפורמות רבות בינהן כמובן וורדפרס, יש ממשק נגיש לעריכה של תגיות המטא. בעבודה טובה, התגיות יהיו אינפורמטיביות, מסקרנות ועל הדרך – יכללו כמובן מילות מפתח חשובות ואת שם המותג. חשוב לדאוג שהתגיות יהיו באורך אידיאלי – ככה שמצד אחד לא יחתכו ומצד שני שיתפסו שטח משמעותי מדף החיפוש.

6. קישוריות

גוגל תופס קישור של אתר אחד לאחר באופן דומה לאיך שאנחנו תופסים המלצות במציאות – ככל שאתר הוא מקושר יותר דרך אתרים אחרים וככל שהאתרים דרכם מקושר הם איכותיים יותר, כך גוגל תתפוס אותו כאיכותי ואטרקטיבי יותר עבור הגולשים. על כן, יש חשיבות ליצירה של שיתופי פעולה מרובים ומגוונים לטובת החלפה נרחבת של קישורים. חשוב שהקישורים יהיו רלוונטיים לתוכן בדף שמופנה מהקישור ושהם יהיו משולבים באופן טבעי בתוכן.

בנוסף, ישנה חשיבות גם להטמעה של קישורים פנימיים לדפים שונים באתר שלכם. חשוב לדאוג גם לכך לצד קישורים חיצוניים.

7. שילוב של מדיה ותמונות

במקרים רבים, אין באמת כוח לגולשים לקרוא את התוכן של האתר שלכם – תמונות וסרטונים הן דרך מצוינת לעורר עניין, לסקרן ולעודד את הגולשים להמשיך ולחקור את האתר שלכם. נסו לשלב תמונות באיכות טובה וכאלה שיעוררו עניין בגולשים. בנוסף, חשוב להוסיף על התמונות תגיות ALT שיסבירו לגוגל קצת על התוכן של התמונות ויבהירו את הרלוונטיות שלהן עבור הגולשים.

8. תספרו קצת על עצמכם

דבר שחשוב לשלב באתר, גם כשמדובר בחנות גדולה יהיה כמובן הסיפור האישי של בית העסק. אז נכון, לרוב בתי עסק קטנים נוטים להציג את הסיפור האישי והקטן שלהם, אבל יש לזה חשיבות גם כשמדובר באתר של עסק גדול ומצליח. ספרו קצת על האופן שבו הקמתם את בית העסק שלכם, ה'אני מאמין' של החברה, הניסיון שצברתם לאורך הזמן וקצת על ההצלחות שלכם – מדובר בדרך מצוינת ליצור רושם ראשוני חיובי על הלקוחות והזדמנות נוספת לשילוב של תוכן באתר.

האם אני יכול לקדם את האתר הגדול שלי בגוגל בעצמי?

עקרונית אם אתם שואלים אותי – התשובה בגדול היא כן. בעולם של ימינו המידע נעשה נגיש לכולם ממש בלחיצת כפתור. כלומר, אם עקרונית אתם רוצים ללמוד את עולם הקידום במלואו, זה אפשרי על אף שבעיניי מדובר בתהליך סזיפי, מתמשך וקשה. בנוסף, אם אתם מנהלים אתר של עסק גדול, כנראה שיש לכם כבר מספיק התעסקות על הראש בשגרה. במילים אחרות, אם אתם רוצים להנות מעבודת קידום איכותית, בעלת תוצאות אופטימליות וכזו שתחסוך לכם הרבה זמן – כנראה שעדיף שיבצע אותה איש מקצוע מנוסה.

איך בוחרים מקדם אתרים גדולים לגוגל?

  • אז נכון, מציאה של מקדם אתרים גדולים באינטרנט היא לא יותר מידי מסובכת – חיפוש זריז יעניק לכם רשומת תוצאות ענקית. עם זאת, מציאה של מקדם מקצועי ואיכותי היא כבר עניין קצת יותר מורכב. רמז טוב ראשון למקדם אתרים איכותי יהיה כמובן האתר שלו (כי זה למעשה המקצוע) והביקורות שקיבל מלקוחות עבר. תנסו להבין איך הוא צבר את הניסיון שלו, על אלו פרויקטים יצא לו לעבוד ועל ה'אני מאמין' שלו בעולמות הקידום.

  • כשמדובר בתמחור, אין תשובה נכונה אחת בנוגע לתמחור שהוא הוגן אבל מה שכן – חשוב שתהיה שקיפות. המחיר כמובן מושפע מהמוניטין של מקדם האתרים והניסיון שהוא צבר אבל גם כמובן מהעלויות השוטפות של הפרויקט והמורכבות שלו. על כן, חשוב כשאתם משווים בין מקדמי אתרים שונים לנסות ולברר איתם על מה הכסף שלכם צפוי להיות מנוצל.

  • חשוב לא פחות מהמקצועיות, מקדם האתרים שלכם בגוגל צריך להיות איש נעים שפשוט כיף לעבוד איתו. הוא עתיד לעבוד איתכם תקופה ממושכת וחיבור בינאישי בסיסי הוא לא רק נחמד אלא ממש הכרחי לעבודה טובה. עבודה מקצועית עם המקדם שלכם צריכה להיות משותפת, שקופה וחברית וזה לא יתאפשר עם האדם הלא נכון.

קצת עליי – מקדם אתרים גדולים בגוגל

אז היי, למי שלא מכיר אותי אני עדן, מקדם אתרים במקצועי. בשנותיי בעולמות הקידום הספקתי לקדם מגוון אתרים של בתי עסק וחנויות אינטרנטיות, בינהן כמובן גם החנויות האישיות שלי שאני מנהל עד היום. אם אתם מחפשים איש מקצוע רציני, תכלסי וחברי, שידבר איתכם בגובה העיניים, יביא תוצאות ועל הדרך גם יפנק אתכם במחיר אטרקטיבי – יכול להיות שאני האיש בשבילכם. אני מזמין אתכם לשלוח לי הודעה ולהתייעץ איתי. אני פה בשביל לחשוב ולהתלבט ואני פותח בפניכם את שירותי הקידום שלי במידה ואתם מעוניינים להיעזר בי. שיהיה לכם המון בהצלחה!

שאלות נפוצות על קידום אתרים גדולים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום אתרים גדולים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום אתרים גדולים בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום אתרים גדולים הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום אתרים גדולים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בנתניה

קידום אתרים בנתניה

קצת על מיתוג ושיווק נתניה היא ללא ספק אחת הערים הכפיות ביותר במדינה – היא קרובה לחוף, מלאה באנשים טובים ונהפכת בשנים האחרונות לפופולארית יותר

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)