גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום אתרי וורדפרס – איך לקדם אתר וורדפרס בגוגל אורגני?

קידום אתרי וורדפרס – איך לקדם אתר וורדפרס בגוגל אורגני?

קצת על אתרי וורדפרס

וורדפרס הפך בשנים האחרונות לאחד מממשקי בניית האתרים הפופולאריים שיש, אם לא הפופולארי ביותר בשוק. לפי מקורות רבים, בערך כל אתר רביעי שקיים בעולם של ימינו בנוי על ממשק וורדפרס – מה שכבר מגלה לנו על ההצלחה המסחררת של הממשק.

האזינו לכתבה

המספר הזה רק הולך וגדל ככל שעובר הזמן ומדובר בהישג מרשים במיוחד. אם בחרתם לבנות את האתר האישי שלכם עם מערכת הוורדפרס שתדעו שהבחירה שלכם היא נכונה והגיונית ומדובר ללא ספק במערכת המועדפת על מקדמי אתרים רבים.

אז נכון שוורדפרס הוא ממשק אידיאלי עבור מקדמי האתרים ובכל זאת, הממשק כשלעצמו לא מבטיח קידום אידיאלי – העבודה בסופו של דבר תלויה במקדם עצמו. כלומר, יש חשיבות גדולה לעבודה עם מקדם אתרים בגוגל שיודע לתת עבודה רצינית, מגוונת ונרחבת.

קידום אתרי וורדפרס-1

למה לקדם בגוגל דווקא אתר וורדפרס?

בשביל קצת לסבר לכם את האוזן, אלו כמה היבטים שהופכים את המערכת הזאת לכל כך מיוחדת בעיניי.

1. מערכת שגוגל אוהבת לקדם

גוגל בסופו של דבר היא שקוראת את הקוד ולא באמת אכפת לה באיזה מערכת מדובר. עם זאת, גוגל מגיבה מצוין לאתרי וורדפרס ובכך היא מתעלה על האחרות בכך שהיא לא רק נגישה למשתמש אלא גם למנועי החיפוש.

2. מגוון תוספים לקידום האתר בגוגל ויותר מזה

תוסף האלמנטור הישראלי ושלל תוספים ייעודיים ל-SEO הופכים את מערכת הוורדפרס לנגישה במיוחד לגוגל ולמשתמש. על התוספים תוכלו למצוא ים של מידע שיאפשר לכם לשלב אותם באתר שלכם בקלות, מבלי להסתבך יותר מידי.

3. מתאים גם לאנשים ללא רקע טכני

מערכת הוורדפרס היא מערכת ידידותית ונגישה במיוחד עבור הקהל הרחב. היא לא דורשת ידע טכנולוגי, יש עליה שפע של מידע שנפוץ ברשת ולכן, אותי זה לא ממש מפתיע שבלי סוף עסקים קטנים עד גדולים מחליטים לבנות אתר עם הממשק המיוחד הזה.

4. שפע של מידע

כיוון שמדובר במערכת שנעשה בה שימוש כזה נרחב, הגבול לכמות המידע שאתם יכולים למצוא עליה באינטרנט למעשה לא קיים. תוכלו למצוא מענה לכל שאלה קטנה עד גדולה באינטרנט באתר של וורדפרס ובשלל בלוגים ופורומים.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל

אז איך נקדם אתר בגוגל וורדפרס?

האמת היא שאין באמת יותר מידי הבדל בין קידום של אתרים בכלל לאתרי וורדפרס בפרט. העניין העיקרי הוא שהקידום הרבה יותר נוח עבור המקדמים כאשר מדובר בממשק הפשוט הזה ושיש כלים שמנגישים את הקידום והופכים אותו לפחות מסובך. בשביל לעזור לכם לעשות את זה נכון, הנה כל הדברים שחשוב לשלב בעבודת הקידום של אתר הוורדפרס שלכם.

1. תוכן מעל הכל

לא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך – בגוגל מאוהבים במילה הכתובה. גוגל כשהיא מדרגת ומתעדפת את הקישורים לאתרים השונים, היא מעוניינת לסמן את האתרים שנתפסים עבורה כרלוונטיים ביותר לגולשים. אחת הדרכים המשמעותיות ביותר בה היא עושה את זה, היא באמצעות מעבר על התכנים של האתר. אתר שמכיל שפע של תכנים בבלוג ובדפים השונים, ובפרט מילות מפתח, אותן המילים בהן הגולש משתמש בשביל למצוא אתרים בתחומכם, ייתפס בעיניי גוגל כאטרקטיבי ורלוונטי.

את אותן מילות המפתח, ניתן למצוא באמצעות חקר מילות מפתח ייעודי באמצעות שלל כלים שונים. אז נכון, הוספה מרובה של מילות מפתח למאמרים אכן יכולה להועיל אם כי עד גבול מסוים – האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון גם את הטבעיות בקריאה של התוכן.

קידום אתרי וורדפרס-2

2. צרו היררכיה נכונה לאתר הוורדפרס שלכם

להיררכיה נכונה של האתר יש תפקיד משמעותי בקידום של אתרי וורדפרס ואתרים בכלל. גוגל אוהב אתרים שנוח לו לקרוא אותם ועל כן, קישוריות בין דף הבית לדפים מרכזיים, למאמרים שוליים יותר היא קריטית לעיבוד נכון של האתר שלכם. וורדפרס מאפשרת יצירה של היררכיה באתר האישי שלכם באמצעות יצירה של דפי אב ובן ובאמצעות קטלוג של פריטים ותת פריטים. אם אתם שואלים אותי, עדיף לא ליצור יותר מידי רמות של היררכיה. בנוסף, חשוב להקפיד שיש בין דפים שנמצאים באותה רמת היררכיה מכנה משותף יחסית ברור וכי תחת כל רמת היררכיה יהיו לפחות שני דפים (כך שלפיצול הזה באמת תהיה משמעות).

3. בצעו אופטימיזציה לתוכן בדפים השונים

דרך נוספת להקל על גוגל בקריאה איכותית של אתר הוורדפרס שלכם, תהיה כמובן באמצעות ביצוע של אופטימיזציה לתוכן בדפים נוסף על אופטימיזציית האתר. וודאו שדפי האתר כתובים במבנה של כותרות, תת כותרות ופסקאות וכי התמונות והסרטונים בדפים השונים מלוות בתיאור פשטני של התוכן שלהן בתגיות אלט.

4. בחרו בחברת אחסון איכותית

עוד לפני שאתם מתחילים בכלל לעבוד, חשוב לדאוג לחברת אחסון איכותית וטובה שתאחסן את שרת הוורדפרס שלכם. את אתרי וורדפרס ניתן להתקין על מרבית שירותי האחסון הקיימים כיום ובכל זאת יש חשיבות בבחירת חברת שרתים איכותית – אתר לא מאובטח ופרוץ, אתר לא זמין ואתר שנתקע, לא באמת יוכל להתקדם בגוגל וגם כמובן לא לספק חווית גלישה נוחה. בשביל למנוע עוגמת נפש של אתר שנתקע באמצע קמפיין קידומי, חשוב מבעוד מועד לדאוג לשרת איכותי וטוב, שילווה אתכם לתקופה ממושכת.

5. בחרו כראוי את מבנה הכתובות

אחד הדברים הנחמדים בוורדפרס זה שהמערכת מאפשרת לכם לבחור בקלות את המבנה של קישורי ה-URL לדפים השונים של האתר. מדובר בתכונה סופר חשובה לקידום אתרים שיכולה לשמש אתכם. יש אפשרות גם ליצור מבנה של כתובות קבוע, שרץ לפי תאריך, שנה ועוד.

הקישור שאתם יוצרים צריך להיות רלוונטי לתוכן ולכן, אם מבנה הכתובות כולל שימוש בקטגוריה של הדפים, חשוב לוודא שהקטגוריה הזאת נמצאת פה לעוד הרבה זמן – הסרה והחלפה של קטגוריות דורשת עבודה מורכבת של הפניות שיכולה לקחת הרבה זמן ותחשוף אתכם גם לאפשרות לבצע טעויות. אפשרות אחרת במידה ויש רלוונטיות לתאריך של התוכן תהיה לשלב אותו בכתובת, אבל במקרים בהם אין רלוונטיות לאקטואליות של התוכן – עדיף שלא לעשות את זה.

בנוסף, יש חשיבות באתרים לא גדולים לבצע עריכה ידנית של החלק הסופי של ה-URL ולשלב בה מילות מפתח שחשובות לקידום האתר שלכם.

6. קצת על שימוש בתבניות וורדפרס

שימוש בתבניות נועד להקל על בוני האתרים ליצור אתרים שנראים לא רע, בלי לקבל החלטות מורכבות שנוגעות ליחס בין הטקסטים לתמונות, מבנה האתר והטיפוגרפיה שלו. גם כיום ניתן לעבוד עם תבניות, אבל חלק משמעותי מאלה, כיום חסרות במגבלות המשמעותיות הישנות שדווקא הקלו על בנייה נכונה וטובה של האתר. אם אתם רוצים בכל זאת לעבוד עם תבניות שיועילו גם לקידום האתר שלכם אני ממליץ על Generatepress, Astra ו-OceanWP.

7. קישורים פנימיים

שימוש בקישורים פנימיים הוא היבט חשוב במיוחד בקידום אתרים בגוגל. ראשית, מדובר בדרך מצוינת לאפשר לגוגל להבין נכון יותר את ההקשרים של התוכן ולפרש את התוכן שמוטמע בדפים. וחשוב לא פחות, מדובר בדרך להאריך את הגלישה של המשתמשים באתר ולאפשר לאלה לנווט באתר בקלות. קישוריות טובה תהיה לדפים המרכזיים יותר באתר ולעיתים גם לתוכן יותר ספציפי שרלוונטי להקשר של הדף ממנו נעשית ההפנייה.

8. קישורים חיצוניים לקידום אתר הוורדפרס בגוגל

נוסף על הקישורים הפנימיים, שכבודם עומד כמובן במקומו, יצירת קישורים חיצוניים היא אולי אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לשלב בעבודת קידום אורגני. גוגל תופסת קישור של אתר אחד דרך אתר אחר בדומה לאופן שבו אנחנו תופסים המלצות. בהתאם, ככל שהאתר שלכם יהיה מקושר דרך יותר אתרים וככל שהקישוריות תיעשה דרך אתרים פופולאריים, כך גוגל תתרשם מכם יותר לטובה. החלפת הקישורים נעשית באמצעות שיתופי פעולה מגוונים, להם דואג לרוב מקדם אתרים מקצועי.

9. עבודה על התגיות

ישנו תוכן נוסף שלא נמצא בדפי האתר ובכל זאת רלוונטי למנועי החיפוש השונים ואלה התגיות. יש כמה תגיות מטא שיאפשרו לנהל עוד מידע בנוסף לתוכן שנמצא באתר ובכך לעזור למנוע החיפוש להתרשם מהרלוונטיות של הדפים באתר שלכם לחיפושים של הגולשים. שתי תגיות חשובות במיוחד בעיניי הן תגיות הכותרת והתיאור – אלה מציגות את הכותרת של הקישור לאתר בגוגל ותיאור קצר של תוכן הדף. את התגיות ניתן לערוך עם שלל תוספי SEO, כאשר Yoast בעיניי הוא הנוח ביותר. מומלץ לשלב בתגיות מילות מפתח משמעותיות, לכלול את שם המותג ולדאוג שאלה יהיו באורך אידאילי – שלא יחתכו מצד אחד ושיתפסו שטח משמעותי בדף החיפוש מהצד השני.

העבודה הזאת היא קצרה וחינמית, לא תלויה בגורמי מקצוע עשירים בידע ויכולה להביא להשפעות משמעותיות.

10. דאגו לאבטחה איכותית

אבטחת האתר חשובה מאוד לא רק לקידום נכון של האתר בגוגל אלא גם לחווית המשתמש והיכולת של האתר האישי שלכם לפעול בשגרה. לטובת קידום האתר ניתן לנקוט בשלל צעדים בינהם התקנה של תוספי אבטחה, ביטול פונקציונליות לא רלוונטיות, חסימת XSS בממשק הניהול, התקנת תעודת SSL, בחירת סיסמאות חזקות לממשק הניהול והרשימה עוד ארוכה.

קידום אתרי וורדפרס-3

11. התקינו תוסף Caching

גוגל אוהבת אתרים שרצים מהר וחשוב לא פחות – גוגל גם אוהבת אתרים שהגולשים נוטים להישאר בהם ולאתרים איטיים יש נטייה לעצבן רבים מאיתנו. התקנה של תוסף Cashing היא דרך פשוטה לבצע אופטימיזציה למהירות הגלישה. התוסף מאפשר לאתר ליצור בקלות עותקים מקומיים להורדה של דפים פופולאריים באתר שלכם ולנהל באופן מחושב וחכם יותר טעינה של תמונות וסרטונים, פריטים שנחשבים כבדים.

האם אני יכול לקדם את אתר הוורדפרס שלי בעצמי בגוגל?

אז נכון, כל המידע שאתם צריכים בשביל לקדם את האתר שלכם נמצא באמת בלחיצת כפתור. בכל זאת, אם אתם שואלים אותי למידה של עולם הקידום וגם הקידום עצמו הם עבודה של ממש שתיקח מכם בלי סוף משאבים, זמן והשקעה. אם אתם שואלים אותי, במידה והייתם רוצים לחסוך לעצמכם הרבה זמן וכאב ראש וללכת על בטוח – כנראה ששווה לכם ללכת על מקדם אתרים מקצועי שיודע את העבודה.

קידום אתרי וורדפרס-4

קצת עליי – מקדם אתרי וורדפרס בגוגל

אז היי, אני עדן שרעבי, מקדם אתרים במקצועי. בשנותיי בעולמות הקידום צברתי ניסיון עשיר בקידום של אתרי עסקים וחנויות אינטרנטיות מגוונות, בינהן גם החנויות שלי וכמובן, בשלל אתרים שבנויים בממשק וורדפרס. אם אתם מחפשים איש מקצוע איכותי, שלא רק יודע את העבודה אלא גם מעוניין לעשות אותה על הצד הטוב ביותר – אולי אני המקדם הנכון בשבילכם. אני מאמין שעבודת הקידום הטובה ביותר היא עבודה משותפת וחברית, שתיעשה בגובה העיניים ולכן אני רואה את הלקוחות שלי כפרטנר לכל דבר ועניין.

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי ולחשוב על אפשרויות הקידום של אתר הוורדפרס האישי שלכם ובמידת הצורך גם להיעזר כמובן בשירותי הקידום שלי. שיהיה לכם בהצלחה!

שאלות נפוצות על קידום אתרי וורדפרס

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום אתרי וורדפרס. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום אתרי וורדפרס בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום אתרי וורדפרס הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום אתרי וורדפרס?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

איך פותחים בלוג באינטרנט

איך פותחים בלוג באינטרנט?

מתי נפתח בלוג באינטרנט? בלוג אינטרנטי יכול לעסוק במגוון אדיר של נושאים. הוא יכול לעסוק בספרים שקראנו ואנחנו אוהבים, בטיפים אישיים שלנו לשמירה על אורח

קרא עוד »
קידום אתרים ביבנה

קידום אתרים ביבנה

מה זה קידום אתרים ביבנה? לא סתם אומרים שהכניסה של האינטרנט לעולם היה מהפכה של ממש – כיום אין אחד שלא משתמש באינטרנט. האינטרנט הפך

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)