מחיר של קידום אתרים – איך קובעים את המחיר לקידום האתר שלכם?

מה מבדיל שירות קידום אתרים מכל שירות אחר?

במרבית המקרים כשאדם פונה לקבלת שירות, הוא יודע שהוא ישקיע סכום כסף מסוים ובתמורה לו, יקבל את מה שחיפש. כך למשל כשמישהו מזמין טכנאי מחשבים, הוא יודע שבתמורה לסכום מסוים הבעיה תיפתר. העניינים מתחילים להסתבך, כשהאדם שעתיד לבצע את העבודה, לא יכול לדעת במסגרת תפקידו מה יהיה היקף ההצלחה שלה.

מחיר של קידום אתרים – איך קובעים את המחיר לקידום האתר שלכם

קידום אתרים אורגני הוא עולם סבוך ומורכב, קצת כמו ג'ונגל. קיימת תחרותיות והישגיות מכל הכיוונים, בשטח נמצאים אנשים נוספים שנלחמים באותה המלחמה ובתכלס – אף אחד לא באמת יכול לדעת מי ינצח. ניסיון של איש מקצוע רציני יכול להיות משמעותי במיוחד בפוטנציאל שלו להצליח למנף את קידום העסק, אבל בשורה התחתונה – אף מקדם אתרים לא יכול לתת הבטחה חד משמעית ששיווק האתר יצליח. תחשבו על זה, כמה פעמים כבר יצא לכם לגשת לבעל עסק שלא יכול היה להבטיח לכם שהעבודה שיעשה תבטיח לכם תוצאה?

כל הסיטואציה המשונה הזאת, הופכת את עניין תמחור העבודה של מקדם האתרים לבעייתית במיוחד. מצד אחד, מקדם האתרים כמובן יעשה כל מה שהוא יכול ומצד שני – הוא לא באמת יכול להבטיח שזה יהיה מספיק, אך הוא כן יבקש כסף מראש לפי הצעת המחיר שדרש כשפניתם אליו בבקשת קידום האתר.

תמחור עבודה של מקדם אתרים הוא בעייתי למדיי ויכול להיתפס עבור בעלי עסקים שפונים לשירות המשונה הזה כ"שערורייתי", "מפתיע" או "משונה". אבל בשורה התחתונה? גם אם זה מצליח וגם אם לא, מדובר בעבודה סזיפית ומורכבת שדורשת הרבה זמן, השקעה ויצירתיות.

קידום אתרים – איזה מחירים עומדים על הפרק?

האמת היא, שאין באמת מחיר נכון אחד. כפי שאפרט בהמשך, קיימים פרמטרים רבים שיכולים להשפיע על תמחור שירות קידום האתרים, בינהם כמובן ההוצאות של איש המקצוע, המוניטין שתפס ומידת התחרותיות שמאפיינת את השוק של הלקוח. לכן, כשתשאלו כל מקדם אתרים "כמה יעלה לי לקדם אתר" התשובה הצפויה שהוא יגיד לכם היא: "זה תלוי".

כשאתם מתלבטים בין אנשי המקצוע השונים, חשוב שתבחנו מה התוצר שאתם בסופו של דבר עתידים לקבל – כמה מאמרים מקדם האתר מתכנן לכתוב בחודש? כמה קישורים הוא חושב שיוכל לעשות לאתר? האם הוא מתכנן לרוץ גם על הרשתות החברתיות? להקים לכם דף עסק בגוגל? מה בפועל הוא מתכנן לעשות בכסף ובזמן שאתם נותנים לו?

בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם המחירים שעומדים על הפרק כשמדובר בקידום אתרים

1. קידום אתרים ב – 500 ש"ח

שירות קידום אתרים משמעותי לא באמת יכול להינתן בתעריף של 500 ש"ח. במקרים כאלה השירות שינתן יהיה דל למדיי ויכלול פרק זמן קצר של עבודה. כמות התוכן שתיכתב תהיה מועטה עד כדי אפסית וסביר שהתוצאות שתקבלו לא יהיו שוות את ההוצאה. במילים אחרות – אטרקטיבי ככל שישמע, מדובר בתקציב שלא ייתן מענה לצורך בקידום ממשי.

2. קידום אתרים ב – 1000 ש"ח

עבודת קידום אתרים שתתבצע בתעריף של 1000 שקלים, תהיה דלה למדיי. מטרת העבודה תהיה למקסם את ההישג באמצעות מינימום עבודה. הדבר יבוא כמובן לידי ביטוי בכמות מועטה של מאמרים שייכתבו והיעדר השקעה בדרכי פעולה נוספות שדורשות מאמץ מאיש המקצוע. במידה וקיימת תחרות מועטה במיוחד בתחום העיסוק שלכם, יכול להיות שזה יספיק – תבחנו מול איש המקצוע איזה שירות הוא מציע.

3. קידום אתרים ב – 1500 ש"ח

במידה ואתם מחליטים לגשת לפרילנס ושוק העבודה שלכם לא יותר מידי תחרותי ברשת, 1500 ש"ח הוא מחיר סטנדרטי למדיי. בתמורה לתקציב תוכלו לקבל קישורים, מאמרים ופעילויות נוספות. שימו לב – בהרבה מקרים חברות גדולות שמציעות לכם מחירים כאלה, בסופו של דבר יספקו שירות בינוני או חלש. בחנו את ההצעה במלואה לפני שאתם מתפתים למחיר.

4. קידום אתרים ב – 2000-3000 ש"ח

במידה ותחום העיסוק שלכם תחרותי במיוחד בעולם הדיגיטל, כנראה ששווה לכם להשקיע סכום כסף גבוה יותר. הסיבה לכך היא פשוטה – ככל שהשוק תחרותי יותר, כך מקדם האתר עתיד לעבוד שעות נוספות. זמן בסופו של דבר שווה כסף ולכם לגמרי יש אינטרס שמקדם האתר ישקיע את כל הזמן שנדרש. תקציב של 2000 ש"ח יספיק לקידום של אתר בשוק בעל תחרות בינונית. במידה והתחרות בתחום העיסוק של בעל האתר הוא קשה למדיי, סכום של 3000 יהיה כבר כנראה יותר הגיוני.

שימו לב – סכומים כאלה ייתנו מרווח נשימה לאיש המקצוע לבצע את העבודה שלו כמו שצריך. בסכומים כאלה התוצר שתקבלו יהיה איכותי וברמה גבוהה במיוחד.

5. קידום אתרים ב – 3000 ש"ח ואילך

בסופו של דבר, לחברות לקידום אתרים יש הוצאות רבות שאין לפרילנס טיפוסי – הן צריכות לדאוג לשלם שכר דירה על משרדי העסק, ארנונה, חשבונות וכדומה. ולכן, בהרבה מקרים המחיר שהחברות יבקשו יהיה גבוה יותר. אבל האמת היא, שמשלב מסוים (אזור ה-5000 ש"ח) כבר לא מדובר בפער סביר – במקרים כאלה יכול להיות שהחברה גוזרת עליכם קופון. קחו את העניין בחשבון.

אז בקיצור – על המחירים של קידום האתר שלכם

תקציב מינימלי לקידום אתרים לדעתי לא אמור לרדת מאלף ש"ח. במחירים זולים שכאלה, איש המקצוע יצטרך להיות יצירתי ולמצוא דרכים פשוטות למדיי להביא להישג מסוים מבלי להשקיע פרק זמן עבודה משמעותי. במילים אחרות, איש מקצוע שיציע לכם מחיר כל כך נמוך יבצע את פעולות הבסיס שבהרבה מקרים לא באמת יביאו לכם את התוצר הנדרש.

תעריף סטנדרטי לקידום אתרים יעמוד על מחיר של כמה אלפי שקלים – בתחום לא מאוד תחרותי ניתן להגיע להישג לפעמים בתעריף של אלפיים שקלים ובתחום תחרותי יותר יכול להגיע עד לחמשת אלפים שקלים.

במחירים גבוהים יותר מדובר בתעריפים שהרבה פעמים יציעו חברות ענק שיגזרו עליכם לא פעם קופון. שימו לב – השקעה של עשרת אלפים שקלים על קידום אתרים לא רק שלא מבטיחה לכם תוצאה, היא גם לא מבטיחה לכם איש מקצוע חזק. קחו את זה בחשבון.
יחד עם זאת – ישנם אתרי חדשות ואתרים בתחומים תחרותיים מאוד כמו צימרים / עריכת דין שימצאו את עצמם משלמים סכומים שמתקרבים לאזור הזה, וכל עוד ההשקעה מחזירה את עצמה – אף אחד לא מתלונן.

בהרבה מקרים, דווקא איש מקצוע עצמאי יכול לעשות עבורכם את העבודה בזול ולהביא לתוצאה משמעותית יותר, עוד על כך במאמר על מקדם אתרים פרילנסר.

"זה תלוי" – אז לפי מה מתמחרים תהליך קידום אתרים?

או במילים אחרות – במה המחיר של קידום אתרים תלוי לעזאזל?

1. ניסיון עבר בקידום אתרים

אין ספק שניסיון העבר של איש המקצוע משמעותי בתמחור העבודה ובכלל, בהצלחת הפרוייקט. איש מקצוע עם תיק עבודות משמעותי, שביצע קידום אתרים בתחומים אסטרטגיים ותחרותיים במיוחד וצלח את הקשיים שהיו בדרך, ללא ספק אטרקטיבי יותר ממקדם אתרים בראשית דרכו. בלי קשר לעניין התמחור – בבחירת איש המקצוע חשוב לקחת את העניין הזה בחשבון. מקדם האתרים הנכון יהיה האחד שמכיר את העבודה כמו שצריך.

2. תחרותיות השוק

קיים מנעד רחב בעניין התחרותיות של התחומים השונים. התחרותיות של שוק כזה או אחר לא נקבעת לפי התחרותיות שלו בשטח, אלא בתחרותיות ברחבי הרשת האינטרנטית. למשל, יכול להיות שאתם הפיצרייה היחידה בשכונה שלכם – אבל בשביל למתג את עצמכם כמו שצריך ברשת ולקדם את עצמכם במעלה התוצאות, תידרשו להתמודד מול פיצריות רבות אחרות בתל אביב שקידמו את עצמן כמו שצריך. שוק תחרותי יותר משמעו כמובן יותר עבודה וכיוצא בזאת – תעריף עבודה גבוה יותר.

3. דרישות הלקוח ותיאום ציפיות

טרם סגירת החוזה, חשוב לבצע תיאום ציפיות בין מקדם האתרים ללקוח. במידה והייתם מעוניינים בקשר יומיומי עם איש המקצוע, ביכולת להעביר ביקורת על העבודה ולהיות מעורבים כמה שיותר בתהליך – הדבר כמובן ישפיע על מחיר הפרויקט של קידום האתר. אבל אם אתם שואלים אותי, בהרבה מקרים זה לגמרי שווה את זה – האינפוט של הלקוח משמעותי במיוחד.

4. עניין המשא ומתן על המחיר

בשורה התחתונה, בגלל שמדובר בעולם כל כך מעורפל, למשא ומתן יש חלק משמעותי בעניין. אני ממש לא אומר לכם להיות עם ראש בקיר ואני בהחלט לא ממליץ לכם להגיע לפינות לא נעימות עם איש המקצוע, אבל אם תתעקשו על תעריף נמוך מסוים, תוכלו לקבל תמורה זולה יותר אך כיוצא בזאת, פחות מקצועית ומושקעת. תעשו את השיקולים שלכם. 

5. המותג של הלקוח

במידה ואתם מנהלים חברה גדולה ומוכרת שיכולה להיות משמעותית בתיק העבודות של מקדם האתרים – יכול להיות שיש לו אינטרס אישי לעבוד מולכם. כך יוכל להציג את העבודה שביצע עם החברה שלכם ללקוחות חדשים ולסגור חוזי עבודה נוספים.

6. הוצאות בתהליכי קידום אתרים

בסופו של דבר, גם למקדמי אתרים יש הוצאות משלהם. כשמדובר בעובד פרילנסר ההוצאות נוגעות לקידום האתר עצמו – רכישת דומיינים ואחסון, פנייה לקישורים ושעות העבודה שמושקעות בכתיבת התוכן. כשמדובר בחברה ממוסדת ההוצאות יכללו כמובן גם את הוצאות המסגרת – ארנונה, שכר דירה, חשבונות וכדומה.

אז איך בוחרים איש מקצוע לקידום אתרים?

או יותר נכון לשאול – איך אתם מחליטים שהצעת המחיר שקיבלתם על שירות קידום האתר היא משתלמת עבור מה שאתם תקבלו?

אם אתם שואלים אותי, מקדם אתרים עצמאי בהרבה מקרים עדיף על חברת קידום. נוסף על עניין המחיר שיכול להיות משמעותי, מקדם אתרים עצמאי במרבית המקרים יספק ללקוחות יחס אישי וזמין הרבה יותר. בחירה של איש מקצוע נכון, היא אף פעם לא פשוטה. אלו הם כמה דברים ששווה לכם לעשות לפני שאתם מוצאים את "האחד":

1. בחנו עבודות עבר של מקדם האתר

אחרי שמצאתם מקדם אתרים שנראה לכם מעניין, תוכלו כמובן לבחון את עבודות העבר שלו. תבדקו מול אלו לקוחות הוא עבד, תנסו להריץ חיפושים על האתרים שקידם ולראות אם הם עולים בקלות ואפילו תיגשו ללקוחות עבר במטרה לקבל חוות דעת. הדבר יסייע לכם בבניית רושם מלא על איש המקצוע ולהבין מה הוא באמת שווה.

2. השוו מחירים של מקדמי אתרים שונים

כמובן כמו בכל דבר – תמיד כדאי לכם לבצע השוואת מחירים כזו או אחרת. אל תבצעו השוואת מחירים יבשה – תשאלו את אנשי המקצוע השונים מה הם מוכנים לספק בתמורה למחיר שהם מציעים. ביחס לעבודה שמוצעת, תראו האם המחירים שעולים על קידום האתר נשמעים אטרקטיביים.

3. והכי חשוב – תוודאו שאתם על אותו הגל

בסופו של דבר, מדובר באדם שתבצעו איתו עבודה צמודה לפרק הזמן הקרוב. ולכן אם אתם שואלים אותי, יהיה חשוב שתוודאו שמדובר באדם שנמצא באותו הראש כמוכם – אם הוא גם מקצועי וגם מבין את ההומור שלכם, כנראה שמצאתם את מקדם האתרים המושלם.

אני כמובן בין מקדמי האתרים האחרים, מציע את שירותי לקהל הרחב. מוזמנים ליצור איתי קשר. שיהיה לכם המון בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)