המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים (Google Analytics)

קצת על גוגל אנליטיקס

בין אם יש לכם אתר חדש ובין אם אתר העסק שלכם רץ ברשת כבר פרק זמן ארוך, דבר אחד בטוח – לבקרה שוטפת יש משמעות רבה. ניהול נכון של מילות המפתח בהם אנחנו עושים שימוש באתר, שימוש בניסוח אטרקטיבי במיוחד של כותרות וטקסט ושילוב סרטונים ותמונות יכול להיות משמעותי במימוש והגשמת הפוטנציאל של אתר העסק שלנו. אבל הבעיה היא, שללא כלי מחקר מתקדמים, את המסקנות שלנו נוכל להסיק רק מכמות הלקוחות שהיו לנו החודש לעומת החודש שלפניו או השנה הקודמת – מדובר בתוצאה שאנחנו לא יודעים מה הוביל אליה ואיך לדאוג לשימורה.

גוגל אנליטיקס באה למעשה לתת מענה לבעיה הזאת ולאפשר למנהלי אתרים ובתי עסק לבצע את עבודת הפיענוח והניתוח בקלות יתרה. בגוגל אנליטיקס מרוכזים פיצ'רים מיוחדים רבים שיוכלו לסייע לכם לבצע בקרה על הפעילות השוטפת של האתר ולהמשיך להתפתח ולצמוח ממנה. אז מה שימוש בגוגל אנליטיקס ייתן לכם?

1. להבין מה עובד

ראשית, שימוש נכון במערכת יוכל להראות לכם מה ביצעתם כמו שצריך. למשל, תוכלו לראות האם ישנה צמיחה בכניסה לאתר העסק שלכם, האם גולשים נשארו יותר זמן והאם מילות המפתח החדשות ששילבתם באתר שלכם עשו את העבודה. במילים אחרות, דרך גוגל אנליטיקס תוכלו למפות את השינויים שעשיתם באתר שלכם שעבדו וכדאי להשאיר.

2. להבין מה לא עובד

לצד הצעדים הטובים שעשיתם, תמיד ישנם כמה דברים שכדאי לשנות. בגוגל אנליטיקס תוכלו לבחון את פעילות המשתמשים באתר שלכם ולראות באלו דפים נעשה שימוש פחות ביחס לאחרים – יכול להיות בגלל ניסוח, כמות מלל ועיצוב.

מה נוכל לעשות?

בגוגל אנליטיקס פיצ'רים רבים ומגוונים שיוכלו לעזור לכם למקסם את פוטנציאל ההצלחה של אתר העסק שלכם. המערכת הבסיסית היא חינמית לחלוטין, אך אפשר לשדרג אותה למערכת פרימיום (Analytics 360), שתאפשר לכם להנות מקורסים ואנשי מקצוע צמודים. אז מאלו פיצ'רים תוכלו להנות בגרסת האנליטיקס הבסיסית?

1. לנתח ביצועים שוטפים

ראשית, תוכלו כמובן לבצע ניתוח לביצועים השוטפים באתר. תוכלו לבחון את כמות הכניסות שנעשו לאתר בכל יום ויום, כמות הדפים שבהם צפו הגולשים, זמן השהייה של הגולשים באתר, אחוז המבקרים החדשים ביחס למבקרים החוזרים ושיעורי היציאה. כמו כן, תוכלו לנתח גם יחס המרה בטווחי זמן שונים

2. להשוות לביצועי עבר

בנוסף, תוכלו לבצע השוואה של הפעילות של המשתמשים בתקופה האחרונה ביחס לתקופות שקדמו לה. תוכלו לבחון את כל אותם הנתונים שציינתי ביחס לאלה של לפני שבוע, חודש או שנה. מדובר בדרך מצוינת לבצע בקרה על החידושים באתר ולבחון האם הם עזרו לכם להשיג את התוצאה שאליה כיוונתם.

3. בחינת מילות מפתח

דרך גוגל אנליטיקס תוכלו למפות את מילות המפתח שהביאו את המשתמשים לאתר שלכם ומכאן, לראות אלו מאמצי שיווק אורגניים עבדו לכם יותר או פחות. בנוסף, תוכלו לראות האם הגולשים הגיעו לאתר דרך גוגל או דרך הפנייה חיצונית מאתר אחר.

4. מידע טכני

תוכלו בגוגל אנליטיקס לבחון את מהירות עליית האתר, הורדה של קבצים מהאתר וכו'.

5. לבחון פרטי משתמשים

גוגל אנליטיקס תאפשר לכם גם לבצע העמקה בפרטי המשתמשים באתר. תוכלו לראות מאיזה מקום בעולם הם מגיעים, דרך איזה מכשיר הם גלשו כשהגיעו אליכם ולבחון את הדמוגרפיה שלהם: מין, גיל ותחביבים. מחקר דמוגרפי שכזה יוכל לעזור לכם להבין מה מעניין את הגולשים שפנו לאתר שלכם ולסייע לכם להבין אלו תכנים כדאי לכם להמשיך ולהעלות. טיפ מעניין נוסף – תוכלו באותו האזור גם למצוא את הדפים אליהם הגיעו באתר די מהר והעמוד האחרון שבו היו ולאחריו עזבו – כך תוכלו למפות את הדפים המוצלחים יותר ואלה שזוכים לאהדה פחותה.

6. בחינת יעדים

דרך גוגל אנליטיקס תוכלו לבצע מעקב אחרי הפעולות של הגולשים באתר – הורדה של קבצים, צירוף של פנייה ואפילו רכישה של מוצר מסוים שאתם מוכרים. בנוסף, במידה ושילבתם פרסומות באתר שלכם, תוכלו לראות אלו דפים היו עבורכם הכי רווחיים ומה הפך אותם לכאלה – לנתח את מיקום הפרסומת, הגודל שלה והאגרסיביות שבה היא משולבת בתכני האתר.

7. מעקב אחרי פעילות אפליקציה

לגוגל יש פלטפורמת ניתוח מקבילה גם לאפליקציות, ששמה הוא Firebase Analytics. שם תוכלו לבחון את כמות המשתמשים באפליקציה, ההתקנות והרווחים.

מתי נבצע שימוש בגוגל אנליטיקס?

1. בפתיחה של אתר חדש

כשאתם פותחים אתר חדש ורוצים לאפיין בתחילת דרכו את הביצועים שלו, תוכלו כמובן לבצע אחריו מעקב בגוגל אנליטיקס. שם תוכלו לבחון את פעילות הגולשים, לאמוד את הפופולאריות הנבנית של האתר ולהמשיך לשדרג ולפתח אותו.

2. במחקר מילות מפתח

כשאתם מתחילים בתהליך שיווק אורגני של האתר שלכם, תוכלו כמובן להיעזר בגוגל אנליטיקס בשביל לראות דרך אלו מילים הגולשים שלכם מגיעים בדרך כלל לאתר וכיוצא בזאת – אלו מילים דומות או נרדפות מומלץ לשלב בתוכן האתר.

3. בשגרה

האמת היא, ששימוש שגרתי בגוגל אנליטיקס משמעותי בניהול שוטף של האתר. הוא יאפשר לכם להמשיך ולפתח את האתר, לשדרג את חוויית השימוש בו ולעזור לכם למקסם את פוטנציאל ההצלחה שטמון בו.

אז איך פותחים משתמש?

בשביל לעשות לכם קצת סדר, כתבתי עבורכם הסבר מפורט שיעזור לכם בפתיחת משתמש בגוגל אנליטיקס. יאללה, שנתחיל?

1. צעדים ראשונים

בשלב הראשון, תיכנסו ללינק ההרשמה לגוגל אנליטיקס בקישור הבא וליחצו על אפשרות “Start For Free”:

המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-1

משם תופנו לחלונית חדש, שתציע לכם להגדיר חשבון חינמי:

המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-2

לאחר מכן, גוגל תבקש מכם להגדיר שם משתמש ותציע לכם כמה אפשרויות אבטחה. אני משאיר את הסימונים כפי שגוגל ממליצה – תוכלו כמובן לבחור אחרת:

המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-3

2. בחירת הפיצ'ר הרלוונטי

גוגל בשלב הבא, תשאל אתכם מה הייתם רוצים למדוד – המקרה הטיפוסי שעליו כמובן פירטתי פה במאמר, יהיה מעקב ופיענוח נתוני אתר כפי שסימנתי:

המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-4

3. מילוי פרטים אחרונים

בשלב הבא תצטרכו למלא כמה פרטים נוספים שנוגעים לאתר – שם האתר, הכתובת שלו, התחום בו האתר מתעסק ואזור הזמן הרלוונטי:

המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-5

4. קבלת קוד וסימון הגדרות

מזל טוב! פתחתם משתמש משלכם בגוגל אנליטיקס! במסך שיפתח בפניכם עכשיו, תקבלו קוד מעקב וקוד ג'אווה סקריפט, בהם נעשה שימוש לקישור בין הגוגל אנליטיקס לאתר שלכם.

כמה הגדרות ששווה לכם לשנות:

  • הפעילו את הפיצ'רים רימרקטינג ותכונות דיווח פרסום, דרך "פרטי מעקב" ß "איסוף נתונים":
המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-6
  • ב"הגדרות נכס" סמנו וי ב"תיוג ידני" בשביל שתוכלו לקבל מידע ממערכת הפרסומים של גוגל ותפעילו דיווחי דמוגרפיה, תחומי עניין, ומדד המשתמשים לדוחות שלכם.
המדריך המלא על גוגל אנליטיקס וסטטיסטיקה לאתרים-7

5. הטמעת קוד המעקב

בשלב האחרון, נשאר רק לקשר בין האתר שלכם לגוגל אנליטיקס. את זה תוכלו לעשות דרך וורדפרס או וויקס (במידה ופתחתם דרכם את האתר) או בשיטות קצת פחות נגישות – מנהל התגים של גוגל, או הטמעה ישירה בקוד האתר.

כמה טיפים להתחלה

קיימים ברחבי הרשת מדריכים מפורטים רבים על השימוש בגוגל אנליטיקס והאמת היא שאפשר לדבר על העולם הזה מעכשיו ועד הודעה חדשה. הסיבה לכך היא פשוטה – קיימות אפשרויות כמעט לא נגמרות בגוגל אנליטיקס וניתן לעבור על כמות נתונים מרשימה במיוחד. החלק המשמעותי ביותר בשימוש בגוגל אנליטיקס יהיה כמובן להבין את עולם מערכת הדו"חות, בה תעשו שימוש על בסיס כמעט יומיומי.

הדו"חות הסטנדרטיים יהיו כמובן הדו"חות המובנים. מדובר בדו"חות שתוכלו למצוא בלשונית הדו"חות ומאורגנים מראש למשתמשים. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלו הם כל הדו"חות ששווה לכם להכיר.

1. דו"חות קהל (Audience)

בדו"חות הקהל תוכלו לקבל מידע רחב על הגולשים ועל השימוש שלהם באתר שלכם. בין הדו"חות שתמצאו בסוגה:

  • דו"ח דמוגרפי – יחלק את קהל הגולשים שלכם לפי גילאים ומגדר.
  • דו"ח גיאוגרפי – יחלק את קהל הגולשים שלכם לפי אזורים, מדינות וערים.
  • דו"ח התנהגותי – ישווה את הפעילות בין הגולשים החוזרים לחדשים באתר.
  • דו"ח טכנולוגיה – יעשה חלוקה בין המכשירים השונים דרכם הגולשים מגיעים לאתר.

2. דו"חות צירוף משתמשים (Acquisiton)

הדו"חות שנוגעים לצירוף משתמשים יציגו לכם את המקורות שהביאו את הגולשים אליכם לאתר. בין הדו"חות הרלוונטיים:

  • דו"ח ערוצים – יציג את מספר האנשים שהגיעו דרך חיפוש אורגני בגוגל, הזנה של כתובת האתר, הפניות מאתרים אחרים, רשתות חברתיות, פרסומים ממומנים וכו'.
  • דו"ח מקורות – הדו"ח יפרט על כל הגעה לאתר ללא סיווג לערוץ ספציפי.
  • דו"ח AdWords – יציג תנועה שנוגעת לפרסומים ממומנים בגוגל.
  • דו"ח Search Console – יציג את החיפושים בהם האתר שלכם עלה, דורש תיאום של האנליטיקס למערכת גוגל Search Console.
  • דו"ח קמפיין – יציג את התנועה שהגיעו מקמפיינים.

3. דו"חות התנהגות (Behavior)

דו"חות התנהגות יציגו מידע שקשור לאינטרקציה של הגולש עם האתר. בין הדו"חות הרלוונטים לסוגה:

  • דו"ח דפים – יציג את כל הדפים שנצפו באתר ויאפשר לכם לבצע השוואה בין הדפים שנצפו יותר ופחות.
  • דו"ח חיפושים – יציג לכם את החיפושים שביצעו באתר, במידה וקיימת אפשרות שכזו.

4. דו"חות המרות

דו"חות המרות יציגו את ההתקדמות לכיוון היעדים שהגדרתם. הכוונה היא לכמות ההרשמות שביצעו לאתר, רכישת מוצרים או צפייה בפרסומות ששילבתם. בין הדו"חות המעניינים בסוגה:

  • דו"ח המרות בסיוע – יאפשר לכם לראות אלו צעדים הגולשים ביצעו לפני שהגיעו למטרה הסופית: האם הם ביקרו בדף נוסף? האם הם ביצעו פעולה מיוחדת שהאחרים לא עשו?
  • דו"ח נתיבי המרות – הדו"ח יציג את הדרכים הפופולאריות שהגולשים עברו עד לביצוע הפעולה, כלומר, איזה תהליך הוא עבר עד להגשמת המטרה.

5. דו"חות זמן אמת (האהוב עלי)

מדובר בדו"חות כלליים שיאפשרו לכם לבצע מעקב אחרי מה שקורה באתר בזמן אמת – תוכלו לעקוב אחרי התוכן שבו הגולשים צופים כעת, המרות בזמן אמת וכו'.

דוח-בזמן-אמת

6. דו"חות מותאמים

בנוסף על הדו"חות המותאמים עליהם דיברתי קודם, קיימת בגוגל אנליטיקס האפשרות ליצור דו"חות לגמרי בעצמכם. בשביל לבנות דו"ח מותאם, תבחרו ב"התאמה אישית" ß "דו"חות מותאמים אישית". שם תבחרו ביצירה של אחד חדש, תתנו לו שם ותוסיפו את המדדים הרלוונטיים. מדובר באפשרות מעט יותר מתקדמת שדורשת חיכוך עם המערכת והבנה שלה.

ומה עכשיו?

כמו כל מערכת, גם שימוש בגוגל אנליטיקס לא יהיה פשוט בהתחלה ודורש העמקה ותהליך למידה משמעותי. אני ממליץ לכם לקרוא כמה שיותר מידע על המערכת המיוחדת הזאת באינטרנט, לשכלל את הידע שלכם ולצבור את סל הכלים שאתם צריכים בשביל לנצל אותה כמו שצריך. תקדישו את הזמן הראוי בשביל ללמוד אותה ותהיו סבלניים עם המערכת ועם עצמכם – אני יכול להבטיח לכם שזה ישתלם. שיהיה לכם הרבה בהצלחה בהמשך הדרך!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)