איך עושים קידום ממומן בגוגל? המדריך המלא

על שיווק אורגני ופרסום ממומן בגוגל

החלוקה הרווחת שקיימת לסל הכלים שיש לנו בעולם השיווק היא לשתי סוגות מרכזיות – השיווק האורגני והפרסום הממומן. שיווק אורגני משמעו ניצול האלגוריתמים הבסיסיים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות על מנת לעזור לאתר שלנו להימצא בקלות. את זה לרוב נעשה באמצעות כתיבה של תוכן רב עם מילים שאנשים נוטים לחפש כשהם מחפשים אנשים שעוסקים בתחום שלנו בגוגל וברשתות החברתיו.

יתרונות? מדובר באופציה חינמית לחלוטין. קל מאוד לראות אם אתה מתקדם לכיוון הנכון וברגע שכתבת את התוכן, הוא יישאר שם.

חסרונות? על מנת להגיע לתוצאות אמיתיות, בעל העסק יידרש לכתוב כמות אדירה של תוכן. מדובר בדבר שיצריך ממנו או הרבה מאוד השקעה וזמן או לחילופין, את הצורך להעסיק מישהו שיכתוב את התוכן במקומו. בנוסף, מידי פעם מנועי החיפוש והרשתות החברתיות משנות את האלגוריתמים שלהם ואם לא תנהלו את התוכן שלכם כמו שצריך, יכול להיות שיום אחד המאמץ הרב שהשקעתם יהיה לחינם.

פרסום ממומן לעומת זאת, זאת פלטפורמה הרבה יותר נוחה שהתוצאה שלה ברורה ומיידית. מדובר באפשרות שמנועי החיפוש או הרשתות החברתיות מציעים לבעלי עסקים, לקדם את אתר העסק שלהם באמצעות פרסומות.

יתרונות? מדובר באופציה פשוטה למדיי. אין צורך ביותר מידי השקעה מלבד כתיבת ועיצוב הפרסומת – גוגל (או הרשתות החברתיות שמעניינות אתכם), ידאגו לשאר בעצמם. אעמיק על כך בהמשך.

חסרונות? ובכן, התשובה הברור מאליה היא שמדובר בפרסום שדורש מכם השקעה כספית. חיסרון נוסף משמעותי לא פחות שנוגע לגוגל הוא שכשמדובר באתר ששילמתם לגוגל על מנת שתקדם אותו, הדבר יהיה מצוין לצד המודעה. שימו לב למשל למקרה הבא:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -1

את האתרים שגוגל קידמה בעצמה, היא תסמן כ"מודעה" ואילו את האתרים שעלו בתוצאות על בסיס דירוג חיובי ושיווק אורגני, גוגל תציג כרגיל.

למה ללכת על קידום ממומן?

שיווק אורגני בגוגל דורש מבעל העסק השקעה רבה, תחזוקה ועדכן של תכנים שיווקיים וחשוב לא פחות – אתר בו יפרסם את התוכן. במידה ואין לך אתר שלם אלא רק מודעה, אין לך זמן לדאוג לכתיבת תוכן או שאתה מחפש תוצאות מיידיות – קידום ממומן בגוגל הוא כנראה הפתרון המושלם עבורך. בעוד שתהליך של שיווק אורגני יכול להימשך חודשים ולפעמים אפילו שנים, התוצאה של פרסום ממומן יכולה להיראות כבר תוך שעות בודדות.

למה או או כשאפשר גם וגם?

האמת היא, שהן לשיווק האורגני והן לפרסום הממומן יש את היתרונות היחסיים שלהם אחד על השני. בעוד שפרסום ממומן ייתן תוצאה מיידית, כנראה שהשקעה בשיווק אורגני תיתן את התוצאה הטובה ביותר בטווח הארוך ואולי גם תחסוך לכם כסף. לפעמים אנשים יירתעו מתוצאות בגוגל שיפורסמו בתור מודעה ומצד שני, בהרבה מקרים ללא הפרסום הממומן, יהיה קשה לקהל היעד שלכם בכלל למצוא אתכם… בשביל לעשות לכם קצת סדר, כתבתי עבורכם את המדריך השלם ליצירת קמפיין פרסום ממומן בגוגל.

שנתחיל?

על מנת להקים קמפיין משלכם בגוגל, תתחילו מלהיכנס לאתר הפרסום של גוגל בקישור הבא (לחצו על 'מתחילים'). ראשית כל, גוגל תשאל אתכם על המטרה של הקמפיין שלכם, בחרו באפשרות הרלוונטית:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -2

לאחר מכן תידרשו למלא את שם העסק שלכם ואת האתר:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -3

כעת יבקשו מכם להגדיר את האזור הרלוונטי לעסק שלכם – שימו לב, ככל שתבחרו באזור יותר רחב, כמובן שעלות הפרסום תהיה גבוהה יותר בשביל שיהיו תוצאות.  

בשלב הבא תידרשו להוסיף מילות מפתח שנוגעות לעסק שלכם – מדובר במילים ובביטויים שיעלו אתכם בתוצאות החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שימו לב שכמות מילות המפתח שתבחרו, כמובן תשפיע על עלות הפרסום. תוכלו להוסיף מילים שעולות לכם מהראש, או להיעזר ברעיונות של גוגל:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -4

אחרי כל זה, הגענו לשלב המרגש באמת, ניסוח המודעה! התהליך מאוד נגיש ופשוט. נוכל למלא את הכותרות ואפילו לצפות בתצוגה מקדימה בתחתית העמוד:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -5

עכשיו נעבור לענייני התקציב. אחרי שבחרנו את קהל היעד, סימנו את מילות המפתח וכתבנו את הפרסומת, גוגל תציג לנו כמה נדרש מאיתנו לשלם. שימו לב – בשלב הזה קיימת לכם אפשרות לחזור לחלקי התהליך הקודמים ולשנות את הבחירה שלכם.

תוכלו אולי להעדיף להתמקד במילות מפתח יותר ספציפיות ובכך להוזיל את התקציב, או לחילופין, במידה וראיתם ויש לכם עוד קצת כסף להשקיע בפרסום – אולי אפילו לבחור בכמה מילות מפתח נוספות.

תוכלו כמובן להזין תקציב משלכם אבל גוגל יודעים בדרך כלל על מה הם מדברים, אם אתם לא לחוצים מאוד על כסף, כנראה ששווה לכם ללכת על אחת מתוכניות הפרסום שמוצעות לכם. תוכלו אגב, לבחור אם לשלם בש"ח או במטבע חוץ:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -6

לאחר מכן, גוגל תסכם עבורכם את כל הבחירות שעשיתם, תציג לכם את הביצועים הצפויים ותאפשר לכם לערוך נתונים ספציפיים שבהם בחרתם. קחו את הזמן לעבור על הכל, לנסות למקסם את ההישגים מהתוכנית שלכם ורק אז אשרו אותה. הממשק אמור להיראות בערך כך:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -7

כשתאשרו את התכנון סופית, תועברו לפרטי חיוב וזהו – הפרסומת שלכם נמצאת ברחבי האינטרנט!
ועכשיו, גוגל תעביר אתכם לעמוד הגוגל אדס האישי שלכם. שם יישמר כל המידע האנליטי שקשור לפרסומת שלכם.

ומה עכשיו?

אחרי שסיימתם להכין את הפרסומת, תינתן לכם אפשרות לעשות אנליזה שוטפת לפרסום שלכם. כמה פיצרים מגניבים ששווה לכם להכיר:

הכלי לתכנון מילות מפתח

אמנם את מילות המפתח שלכם כבר קבעתם, אבל תמיד תוכלו לשנות את המילים הקיימות ולהוסיף מילים חדשות. הכלי לחיפוש מילות מפתח יאפשר לכם לראות כמה חיפושים נעשות על מילות מפתח פונציאליות ומשם – להבין כמה פוטנציאל כניסה ייתן לכם בחירה במילת המפתח לפרסומת שלכם. בשביל להיכנס לכלי, בחרו בהגדרות —> הכלי לתכנון מילות מפתח. (עוד על איך לעשות מחקר מילות מפתח.) שם תיפתח בפניכם האפשרות לעבור על היסטוריית החיפושים על מילות המפתח הנוכחיות שלכם ("קבלת נפח חיפוש ותחזיות") או לבחור בסקירת פוטנציאל של מילות מפתח חדשות ("מציאת מילות מפתח חדשות"). לאחר מכן כל מה שידרש מכם זה רק להזין את המילה הרלוונטית ולקרוא על כמות החיפושים הפוטנציאלית, עלות התשלום שתידרש מכם בהתאם וחיפושים קרובים.

מידע נגיש

בעמוד הגוגל אדס שלכם תוכלו לקרוא על העלות הממוצעת ללחיצה ועל כמות הכניסות לאתר שנעשו כתוצאה מחיפוש של מילות המפתח שלכם. שימוש במידע הזמין הזה בשילוב עם הכלי לתכנון מילות מפתח יאפשרו לכם למקסם את הפוטנציאל של הפרסום שלכם ולהמשיך ולפתח אותו עם הזמן.

מילות סיכום

פתיחת קמפיין בגוגל היא ממש עולם ומלואו. ניסיתי לתמצת לכם את העולם הזה אך קיים עוד מידע רב שלא הספקתי להעמיק בו – אפשרות לבצע דרך גוגל פרסומות באתרים, מילות מפתח שליליות והפרדת קמפיין נוסף למובייל. בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב שיש לי לומר לכם הוא שכשאתם עושים קמפיין בגוגל, אתם צריכים להמשיך לעקוב ולשדרג אותו בתדירות גבוהה. שימו לב לשינויים בחיפוש, בפוטנציאל החיפוש ובתוצאות שאתם מקבלים מהמצב הקיים. שיהיה לכם הרבה בהצלחה!

כתוב/כתבי תגובה

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
מחפש משהו, יש לך שאלה ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)