גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » איך עושים קידום ממומן בגוגל? המדריך המלא

איך עושים קידום ממומן בגוגל? המדריך המלא

על שיווק אורגני ופרסום ממומן בגוגל

גוגל ענקית האינטרנט נמצאת כבר שנים בטופ של השיווק והפרסום במרחב הדיגיטלי. עם אין ספור חיפושים ומידע זה ידוע לכל בעל עסק כי גוגל זה המקום הכי חם לשווק לפרסם ולמתג את העסק, למשוך קהל חדש לידים ומכירות ולדחוף את העסק קדימה.

האזינו לכתבה

החלוקה הרווחת שקיימת לסל הכלים שיש לנו בעולם השיווק היא לשתי סוגות מרכזיות – השיווק האורגני והפרסום הממומן. שיווק אורגני משמעו ניצול האלגוריתמים הבסיסיים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות על מנת לעזור לאתר שלנו להימצא בקלות.

לפני שמתחילים: קצת רקע על קידום בגוגל…

לפני שניכנס למים העמוקים בואו נתחיל עם מעט רקע. יש כמה דרכים לפרסם את עצמכם בגוגל- פרסום אורגני (או SEO) ופרסום ממומן ( המוכר גם כ-PPC). כאשר גולש נכנס לגוגל וכותב בשורת החיפוש שאילתה מסוימת הוא יקבל דירוג של גוגל עם התוצאות שהכי רלוונטיות לנושא המדובר- גם ממומן וגם אורגני כאשר התוצאות של הקידום הממומן יופיעו ראשונות ולאחר מכן יופיעו התוצאות האורגניות.

הקידום האורגני בגוגל נקבע ע"י האלגוריתם של גוגל וקובע איזה אתרים הכי מתאימים ורלוונטיים לשאילתה שנשאלה ע"י הגולש ועל פי זה נקבע המיקום של האתר כאשר גולש מחפש את מילת החיפוש הספציפית הזאת, לרוב מקדמי אתרים ינסו "לתמרן" את האלגוריתם ולהראות שהעמוד/מאמר/אתר שלהם הכי רלוונטי לנושא על מנת להגיע כמה שיותר גבוה בדירוג באמצעות תוכן, אופטימיזציה ומערכת קישורים. הקידום האורגני זה תכנון "לטווח הארוך" וכן לא תצטרכו לשלם לגוגל בצורה ישירה.

לעומת זאת הקידום הממומן בגוגל מונע על ידי מערכת הפרסום של גוגל הנקראת AdWords המאפשרת למפרסמים "לקנות" את המיקום שלהם בדירוג. גוגל מקבל הצעות מחיר למילות המפתח במעין מכירה פומבית וכן מתחשב באיכות המודעה עצמה, איכות הדף נחיתה או העמוד שאליו מופנית המודעה, ההיסטוריה של חשבון המודעות ועוד מספר פרמטרים הקובעים את הדירוג הסופי של המודעה. ככה שרלוונטיות המודעה גבוהה יותר והצעת המחיר שהגשתם גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שתדרגו במיקום טוב יותר ותוכלו לקבל יותר קליקים וכניסות לאתר/ עמוד נחיתה. הקמפיינים הממומנים תלויים בתקציב שהוגדר מראש כאשר כל לחיצה של גולש על המודעה שלכם תחויב בתשלום מהתקציב (כשמו PPC- pay per click).

האם כדאי לעשות קידום ממומן בגוגל

היתרונות בקידום ממומן בגוגל

 לקידום ממומן יש מספר יתרונות ברורים וכן מספר חסרונות שחובה לקחת בחשבון לפני שמתחילים בקמפיין הראשון שלכם. עשינו לכם קצת סדר ומיקדנו לכם את הדברים הכי חשובים:

  • הכי גדולים בעולם- אז נתחיל בכך שגוגל הינה מנוע החיפוש הגדול בעולם ואין הגבלה לכמות הלקוחות הפוטנציאלים המסתובבים ברשת ושאליהם תוכלו להגיע בעזרת מודעה ממוקדת. לצורך העניין בכל שנייה 65,000 אנשים מחפשים משהו בגוגל- אם כל חיפוש בגוגל היה מיוצג על ידי אדם אחד, עד שתסיים לקרוא את המאמר הזה תהיה לך מדינה עם בערך אותה כמות אוכלוסייה כמו בטיוואן. וזה אפילו לא כולל את כל המוצרים האחרים של גוגל כמו YouTube. הרוב הכמעט מוחלט של הגולשים באינטרנט נמצאים בגוגל ליתר דיוק גוגל מגיעה לכ-90% ממשתמשי האינטרנט ברחבי העולם.


  • המודעות שלך תמיד רלוונטיות- אוקיי, אז כן, להגיע להרבה אנשים יהיה חשוב לכל עסק – אבל להגיע לאנשים הנכונים זה הרבה יותר חשוב. חלק ממה שהופך את Google Ads לאפשרות פרסום נהדרת הוא שהיא מספקת לך לא רק קהל גדול, אלא גם קהל רלוונטי. בעזרת קידום ממומן בגוגל תוכלו "לטרגט" לקוחות פוטנציאלים ספציפיים המחפשים את המוצר/ שירות שאתם מציעים מה שמאפשר לכם להיכנס לשווקים שמעולם לא שחשבתם שתוכלו לפרוץ ולהגיע לאנשים שלא חשבתם שתוכלו להגיע. לדוגמה, כלי מילות המפתח "בגוגל אדס" מאפשר לכם לציין באילו שאילתות חיפוש תרצו להציג את המודעה שלך ובמה להתמקד, זאת אומרת שאנחנו מפרסמים עם כוונות ומטרות ברורות.


  • שונה מפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, אינסטוש או לינקדאין- או אפילו שלטי חוצות ודואר זבל. "גוגל אדס" מאפשר לכם להציג את המודעות שלכם רק בפני גולשים שכבר מחפשים משהו דומה למה שאתם מציעים. לכן, במקום לשגר את הפרסום שלכם לרשת ולקוות שהגולש יגלול ויתקל בפרסום עצמו, אתם מדבר ישירות עם משתמשים שכבר מחפשים את המוצרים והשירותים שלך.


  • כאן ועכשיו– לעומת קידום אתרים אורגני שזה תהליך איטי ועיקרו באסטרטגיה לטווח הארוך מודעות בגוגל יכולות לעבוד כקיצור דרך כדי להעלות את האתר שלך לראש הדירוג מהר יותר ובקלות. הקידום האורגני אולי מייצר תנועה לאתר שלך בחינם, אבל כשמדובר במילות מפתח תחרותיות עם נפחי חיפוש גדולים מודעות ממומנות יכולות לשלוח אתכם כאן ועכשיו לדירוגים הראשונים תוך מספר שעות.


  • מיקוד דמוגרפי– רגע, יש עוד… מילות מפתח ושאילתות חיפוש אינן הדרך היחידה להפוך את המודעות שלך לרלוונטיות. מודעות ממומנות מאפשרות לכם "לטרגט" ולהתמקד בקהל ספציפי על פי הנתונים הדמוגרפי שלהם על מנת לפלח את הקהלים שלך בצורה יותר מדויקת על פי גיל, מגדר, סוג מכשיר(נייד/נייח) מיקום גיאוגרפי וזה לא הכול! דרך AdWords תוכלו לפרסם למשתמשים החיפשו בעבר מוצרים דומים! פרסום לאנשים ספציפיים שמחפשים מוצר או שירות שאתם מציעים יעיל יותר וסביר להניח שיביא לשיעורי המרה גבוהים יותר. וכאשר משלבים את זה עם פילוח שוק דמוגרפי נכון ומילות המפתח הרלוונטיות, תוכלו להתמקד ולפרסם למשתמשים הכי מתאימים שאפשר.


  • אתה משלם רק עבור קליקים- זה אולי נשמע קצת מובן מאליו(עדיין קוראים לזה pay per click). אבל יש הרבה פלטפורמות שלא פועלות בצורה זו. הם יחייבו אותך על סמך רשמים, צפיות, פעולות, משך הפרסום ועוד. קליקים הם בדרך כלל הדרך הכי טובה כאשר אתה בוחרים כיצד לשלם עבור הפרסום הממומן שלכם. בדרך זו, רק אם משתמש יבצע פעולה על המודעה שלך ויגיע לאתר או לדף שאתה רוצה שיעמדו בו, תחויב בסכום. אז כל עוד המודעה שלך מתייחסת למה שאתה מוכר סביר שקבלו את יחס ההמרה הכי משתלם עבורכם.

יתרונות? מדובר באופציה חינמית לחלוטין. קל מאוד לראות אם אתה מתקדם לכיוון הנכון וברגע שכתבת את התוכן, הוא יישאר שם.

חסרונות? על מנת להגיע לתוצאות אמיתיות, בעל העסק יידרש לכתוב כמות אדירה של תוכן. מדובר בדבר שיצריך ממנו או הרבה מאוד השקעה וזמן או לחילופין, את הצורך להעסיק מישהו שיכתוב את התוכן במקומו. בנוסף, מידי פעם מנועי החיפוש והרשתות החברתיות משנות את האלגוריתמים שלהם ואם לא תנהלו את התוכן שלכם כמו שצריך, יכול להיות שיום אחד המאמץ הרב שהשקעתם יהיה לחינם.

פרסום ממומן לעומת זאת, זאת פלטפורמה הרבה יותר נוחה שהתוצאה שלה ברורה ומיידית. מדובר באפשרות שמנועי החיפוש או הרשתות החברתיות מציעים לבעלי עסקים, לקדם את אתר העסק שלהם באמצעות פרסומות.

יתרונות? מדובר באופציה פשוטה למדיי. אין צורך ביותר מידי השקעה מלבד כתיבת ועיצוב הפרסומת – גוגל (או הרשתות החברתיות שמעניינות אתכם), ידאגו לשאר בעצמם. אעמיק על כך בהמשך.

חסרונות? ובכן, התשובה הברור מאליה היא שמדובר בפרסום שדורש מכם השקעה כספית. חיסרון נוסף משמעותי לא פחות שנוגע לגוגל הוא שכשמדובר באתר ששילמתם לגוגל על מנת שתקדם אותו, הדבר יהיה מצוין לצד המודעה. שימו לב למשל למקרה הבא:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -1

את האתרים שגוגל קידמה בעצמה, היא תסמן כ"מודעה" ואילו את האתרים שעלו בתוצאות על בסיס דירוג חיובי ושיווק אורגני, גוגל תציג כרגיל.

איך עושים קידום ממומן בגוגל ה מדריך המלא

למה ללכת על קידום ממומן?

שיווק אורגני בגוגל דורש מבעל העסק השקעה רבה, תחזוקה ועדכן של תכנים שיווקיים וחשוב לא פחות – אתר בו יפרסם את התוכן. במידה ואין לך אתר שלם אלא רק מודעה, אין לך זמן לדאוג לכתיבת תוכן או שאתה מחפש תוצאות מיידיות – קידום ממומן בגוגל הוא כנראה הפתרון המושלם עבורך. בעוד שתהליך של שיווק אורגני יכול להימשך חודשים ולפעמים אפילו שנים, התוצאה של פרסום ממומן יכולה להיראות כבר תוך שעות בודדות.

למה או או כשאפשר גם וגם?

האמת היא, שהן לשיווק האורגני והן לפרסום הממומן יש את היתרונות היחסיים שלהם אחד על השני. בעוד שפרסום ממומן ייתן תוצאה מיידית, כנראה שהשקעה בשיווק אורגני תיתן את התוצאה הטובה ביותר בטווח הארוך ואולי גם תחסוך לכם כסף. לפעמים אנשים יירתעו מתוצאות בגוגל שיפורסמו בתור מודעה ומצד שני, בהרבה מקרים ללא הפרסום הממומן, יהיה קשה לקהל היעד שלכם בכלל למצוא אתכם… בשביל לעשות לכם קצת סדר, כתבתי עבורכם את המדריך השלם ליצירת קמפיין פרסום ממומן בגוגל.

שנתחיל?

על מנת להקים קמפיין משלכם בגוגל, תתחילו מלהיכנס לאתר הפרסום של גוגל בקישור הבא (לחצו על 'מתחילים'). ראשית כל, גוגל תשאל אתכם על המטרה של הקמפיין שלכם, בחרו באפשרות הרלוונטית:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -2

לאחר מכן תידרשו למלא את שם העסק שלכם ואת האתר:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -3

כעת יבקשו מכם להגדיר את האזור הרלוונטי לעסק שלכם – שימו לב, ככל שתבחרו באזור יותר רחב, כמובן שעלות הפרסום תהיה גבוהה יותר בשביל שיהיו תוצאות.  

בשלב הבא תידרשו להוסיף מילות מפתח שנוגעות לעסק שלכם – מדובר במילים ובביטויים שיעלו אתכם בתוצאות החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שימו לב שכמות מילות המפתח שתבחרו, כמובן תשפיע על עלות הפרסום. תוכלו להוסיף מילים שעולות לכם מהראש, או להיעזר ברעיונות של גוגל:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -4

אחרי כל זה, הגענו לשלב המרגש באמת, ניסוח המודעה! התהליך מאוד נגיש ופשוט. נוכל למלא את הכותרות ואפילו לצפות בתצוגה מקדימה בתחתית העמוד:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -5

עכשיו נעבור לענייני התקציב. אחרי שבחרנו את קהל היעד, סימנו את מילות המפתח וכתבנו את הפרסומת, גוגל תציג לנו כמה נדרש מאיתנו לשלם. שימו לב – בשלב הזה קיימת לכם אפשרות לחזור לחלקי התהליך הקודמים ולשנות את הבחירה שלכם.

תוכלו אולי להעדיף להתמקד במילות מפתח יותר ספציפיות ובכך להוזיל את התקציב, או לחילופין, במידה וראיתם ויש לכם עוד קצת כסף להשקיע בפרסום – אולי אפילו לבחור בכמה מילות מפתח נוספות.

תוכלו כמובן להזין תקציב משלכם אבל גוגל יודעים בדרך כלל על מה הם מדברים, אם אתם לא לחוצים מאוד על כסף, כנראה ששווה לכם ללכת על אחת מתוכניות הפרסום שמוצעות לכם. תוכלו אגב, לבחור אם לשלם בש"ח או במטבע חוץ:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -6

לאחר מכן, גוגל תסכם עבורכם את כל הבחירות שעשיתם, תציג לכם את הביצועים הצפויים ותאפשר לכם לערוך נתונים ספציפיים שבהם בחרתם. קחו את הזמן לעבור על הכל, לנסות למקסם את ההישגים מהתוכנית שלכם ורק אז אשרו אותה. הממשק אמור להיראות בערך כך:

איך עושים קידום ממומן בגוגל -7

כשתאשרו את התכנון סופית, תועברו לפרטי חיוב וזהו – הפרסומת שלכם נמצאת ברחבי האינטרנט!
ועכשיו, גוגל תעביר אתכם לעמוד הגוגל אדס האישי שלכם. שם יישמר כל המידע האנליטי שקשור לפרסומת שלכם.

ומה עכשיו?

אחרי שסיימתם להכין את הפרסומת, תינתן לכם אפשרות לעשות אנליזה שוטפת לפרסום שלכם. כמה פיצרים מגניבים ששווה לכם להכיר:

הכלי לתכנון מילות מפתח

אמנם את מילות המפתח שלכם כבר קבעתם, אבל תמיד תוכלו לשנות את המילים הקיימות ולהוסיף מילים חדשות. הכלי לחיפוש מילות מפתח יאפשר לכם לראות כמה חיפושים נעשות על מילות מפתח פונציאליות ומשם – להבין כמה פוטנציאל כניסה ייתן לכם בחירה במילת המפתח לפרסומת שלכם. בשביל להיכנס לכלי, בחרו בהגדרות —> הכלי לתכנון מילות מפתח. (עוד על איך לעשות מחקר מילות מפתח.) שם תיפתח בפניכם האפשרות לעבור על היסטוריית החיפושים על מילות המפתח הנוכחיות שלכם ("קבלת נפח חיפוש ותחזיות") או לבחור בסקירת פוטנציאל של מילות מפתח חדשות ("מציאת מילות מפתח חדשות"). לאחר מכן כל מה שידרש מכם זה רק להזין את המילה הרלוונטית ולקרוא על כמות החיפושים הפוטנציאלית, עלות התשלום שתידרש מכם בהתאם וחיפושים קרובים.

מידע נגיש

בעמוד הגוגל אדס שלכם תוכלו לקרוא על העלות הממוצעת ללחיצה ועל כמות הכניסות לאתר שנעשו כתוצאה מחיפוש של מילות המפתח שלכם. שימוש במידע הזמין הזה בשילוב עם הכלי לתכנון מילות מפתח יאפשרו לכם למקסם את הפוטנציאל של הפרסום שלכם ולהמשיך ולפתח אותו עם הזמן.

מילות סיכום

פתיחת קמפיין בגוגל היא ממש עולם ומלואו. ניסיתי לתמצת לכם את העולם הזה אך קיים עוד מידע רב שלא הספקתי להעמיק בו – אפשרות לבצע דרך גוגל פרסומות באתרים, מילות מפתח שליליות והפרדת קמפיין נוסף למובייל. בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב שיש לי לומר לכם הוא שכשאתם עושים קמפיין בגוגל, אתם צריכים להמשיך לעקוב ולשדרג אותו בתדירות גבוהה. שימו לב לשינויים בחיפוש, בפוטנציאל החיפוש ובתוצאות שאתם מקבלים מהמצב הקיים. שיהיה לכם הרבה בהצלחה!

שאלות נפוצות על קידום ממומן בגוגל

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום ממומן בגוגל. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום ממומן בגוגל בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום ממומן בגוגל הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום ממומן בגוגל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)