גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום חנות וירטואלית – איך לקדם אתרי מסחר בגוגל?

קידום חנות וירטואלית – איך לקדם אתרי מסחר בגוגל?

למה קידום חנות וירטואלית חשוב כל כך?

בעולם של ימינו, כולנו אוהבים לחסוך זמן. בשנים האחרונות בהתאם, בשורץ השופינג בדיגיטל ממש הביאה למהפכה של ממש והפכה לפופולארית יותר ויותר עם הזמן. כיום, יש בלי סוף אנשים שמבצעים שימוש באינטרנט בשביל לבצע הזמנה מהסופר, לקנות זר פרחים לבת הזוג, לרכוש ספרים או אוכל וכמובן – לקנות בגדים. במילים אחרות, עבור גולשים רבים, עולם השופינג הוירטואלי הפך לאטרקטיבי במיוחד ובהתאם, יותר ויותר חנויות אינטרנטיות, המשיכו עם השנים להיפתח. 

האזינו לכתבה

כיום חנות דיגיטלית שרוצה להגיע לרווחים, צריכה בסופו של דבר לפרסם את עצמה. זאת כיוון שיש המון חנויות נוספות אחרות שפשוט במיוחד למצוא ובהיעדר פרסום – החנות תיעלם באפלה בעמודים המתקדמים של גוגל. קידום חנות וירטואלית נועד בסופו של דבר, לאפשר לגולשים למצוא את אתר החנות בקלות, באמצעות העלאה של הלינק לאתר במעלה רשומת תוצאות החיפוש. באופן כזה הקידום יעלה את החשיפה לאתר, הלקוחות ומכאן – גם את הרווחים. 

אז למה זה כל כך מסובך לקדם חנות מסחר?

אז נכון, בשורה התחתונה קידום של חנות וירטואלית נשמעת אידיאלית עבור רבים מאיתנו שמנהלים כאלה. ובכל זאת מדובר בתהליך מסובך שדורש השקעה, התמדה וראש פתוח. אז למה מדובר בעבודה כזאת מורכבת?

1. מדובר באתר גדול במיוחד

לעומת אתר של בית עסק, עמותה או בלוג, כשמדובר בחנות וירטואלית או אתר מסחר, מדובר באתר שהוא בהגדרה גדול. מדובר באתר שיכול בקלות להכיל מאות עד אלפי עמודים שיש לעבוד עליהם ולבצע להם אופטימיזציה. עבודה טובה ואיכותית בהתאם, תיקח הרבה מאוד זמן. 

2. כפילות בתכנים

חנויות אינטרנטיות במקרים רבים מכילות לא מעט טקסטים כפולים, בעיקר כשמדובר במפרטים – בעלי אתר החנות במקרים רבים יתעצלו ליצור תוכן חדש. מצד אחד מדובר באחלה דרך לחסוך זמן ועם זאת – זה יכול מאוד לפגוע בקידום בגוגל ועל הדרך לסבך אתכם משפטית עד הראש. 

3. עיצוב נוקשה

אתרי האיקומרס המסחריים הם לרוב בעלי עיצוב ומבנה נוקשים, מה שמקשה על שילוב של טקסט חופשי. על כן, מגוון האפשרויות כשמדובר באתרים כאלה, לעיתים מרגיש מעט יותר מצומצם.

4. התחרות בקידום אתרי מסחר

ואולי החלק המשמעותי ביותר – התחרות. בהתאם לכך שהחנויות האינטרנטיות הפכו אטרקטיביות כל כך עבור רבים מאיתנו, הן קיימות כיום בכמויות. במילים אחרות, כשאדם מעוניין לקדם את אתר החנות שלו, הוא נדרש להתמודד לא רק עם גוגל שצריך להשתכנע שהוא טוב, אלא גם עם חנויות אחרות ששכנעו ומשכנעות את גוגל כיום שהן טובות עוד יותר ממכם. התחרות מקשה מאוד על הגעה להישגים ולכן העבודה צריכה להיות עקשנית, עקבית ואיכותית. 

קידום חנות וירטואלית בגוגל

ובכל זאת, איך מקדמים חנות מסחרית באינטרנט?

עבודת קידום איכותית, במיוחד כשמדובר בקידום של חנות וירטואלית, צריכה להיות מגוונת עד כמה שיותר. זאת כיוון שגוגל, כמנוע חיפוש שמעוניין להציג לגולשים את התוצאות האטרקטיביות והרלוונטיות צריך בהתאם לבחון את האיכות של האתרים על מגוון רחב של היבטים. בשביל קצת לסבר לכם את האוזן, ככה נראה קידום נכון של חנות אינטרנטית.

1. לפני הכל – תוכן ותיאורי מוצר

בסופו של דבר, כשמדובר בחנות אינטרנטית, הטראפיק ללא ספק במקרים רבים לא יגיע דווקא מדף הבית – אלא מהמוצרים. ולכן, יש משמעות אדירה לשילוב של תוכן בדפי המוצרים והקטגוריות השונים. שילוב של מילות מפתח, אותן מילות החיפוש בהן הגולשים מבצעים שימוש בתכנים שמועלים לדף המוצר יכולים ממש לעשות את ההבדל. הוספה של תוכן יעזור לגוגל להבין על מה הדף מדבר, יספק על הדרך לגולש מידע על הרלוונטיות בתחום ויאפשר לשלב גם בטקסט היזדמנויות שונות של מילות לונגטיילים. 

את התוכן נהוג לשלב במקרים רבים מעל המוצרים כיוון שכך גוגל מייחס לו יותר חשיבות, אבל בעלי אתרי חנויות רבים יעדיפו לשלב אותו בתחתית העמוד בשביל שהמוצרים יזכו למעמד שמגיע להם.  

2. בלוג של אתר החנות

לצד שילוב של תכנים בדפי המוצר, ישנו יתרון בנוסף לשילוב של מאמרים קידומיים בבלוג ייעודי לאתר. אמנם במקרים רבים קידום של חנות וירטואלית לא באמת מחייב כתיבה של בלוג, אבל הבלוג יכול להיות דרך נהדרת להעשיר את המידע בתוכן שאי אפשר באמת לייחס לקטגוריה ספציפית כמו הטבות, מבצעים ועדכונים. את הבלוג יוכלו הגולשים לשתף ברשתות החברתיות וגם להגיע ממנו לשאר האתר.

בין התכנים שניתן לשלב באתר יהיו מדריכים לרכישה, סקירות של מוצרים בוידיאו, טרנדים חמים חדשים, מוצרים חדשים שהגיעו לחנות, המוצרים הכי נמכרים באתר החנות והרשימה עוד ארוכה. 

3. ארגון מחדש של הטקסטים והמבנה שלהם בעמודי המוצר

במקרים רבים נקודת התורפה המרכזית ביותר כשמדובר בחנויות אינטרנטיות היא ללא ספק הכפילות של התוכן. התוכן במקרים רבים משוכפל מאתר היצרן או אתר מתחרה. הדבר עקרונית חוסך באמת הרבה זמן אבל בפועל – הסיפור הזה יכול לעורר הרבה בלגן מול גוגל ואף לסכן אתכם בתביעה משפטית. מקדם אתרים איכותי ידאג לארגון מחדש של דפי המוצר ויצירה של תוכן מקורי ואיכותי שניתן לסמוך עליו. 

4. היבטים טכניים

קידום נכון של חנות אינטרנטית יכלול התייחסות לפרמטרים יותר טכניים של האתר כמו מהירות הגלישה, אבטחת האתר, אינדוקס הדפים השונים ועוד. פרמטר חשוב במיוחד יהיה כמובן פיתוח של גרסת מובייל לאתר, שתאפשר גלישה באתר דרך הסמרטפון. אנשים כיום מעבירים את הזמן יותר בטלפונים מאשר במחשבים – חשוב לנצל את זה ולקחת את זה בחשבון. 

5. הפרדה הגיונית בין הקטגוריות

הפרדה בין קטגוריות שונות של פריטים באתר היא סופר רלוונטית לקידום אורגני של אתר החנות שלכם. קטגוריה כמו "הלבשה תחתונה ובגדי ים" למשל תהיה אף פעם לא אופטימלית מבחינת קידום אורגני – אף אחד לא יחפש קטגוריה כזאת. הספציפיות נותנת כוח חזק לחיפוש. 

6. קצת על הרקע של החנות

בתכלס גולש שיחפש מוצר מסוים, יעדיף לרכוש אותו אונליין מחנות שמשאירה עליו רושם ראשוני חיובי. על כן, חנות שתיתן על עצמה קצת רקע, ללא ספק יכולה לקבל יתרון. בין הפרטים ששווה לכם לשלב באתר יהיה מספר הטלפון של האתר ודרכים ליצור איתכם קשר, מותגים שהחנות עובדת איתם ומוכרת, אבטחת פרטי האשראי, אפשרות להחזר כספי במידת הצורך, זמן אספקה מרגע ההזמנה, חוות דעת של הקונים באתר ועוד. 

איך נראה דף מוצר מושלם?

דף מוצר הוא ללא ספק המקום הכי חשוב באתר החנות. האופן בו הוא מסודר, הרושם שהוא משאיר על הגולשים והחוויה שהוא מעניק ללא ספק קריטיים בהאם הגולש ייקח את הפעולה וישלים את הרכישה – או יעדיף לוותר. אז איך ניצור דף מוצר אידיאלי?

קידום חנות וירטואלית - איך לקדם אתרי מסחר בגוגל-3

1. מבנה

חשוב שמבנה האתר יכלול כותרת, שעדיף שתהיה אטרקטיבית ולא יבשה. הכותרת היא בסופו של דבר מה שיתפוס לגולש את העין ויקבע אם הוא בכלל ממשיך לקרוא את מה שמתחתיה.

2. שילוב תמונות וסרטונים

בסופו של דבר, כולנו נהנים ממדיה. אף אחד לא באמת ירצה לקנות מוצר שהוא לא יודע איך הוא נראה, במיוחד כשמדובר במוצר ששווה הרבה כסף. שילוב של תמונות יכול לתת לגולשים רושם על המוצר ולאפשר להם לגבש אודותיו חוות דעת. בנוסף, שילוב של סרטונים של המוצר בינהם מדריכים של שימוש בו או הדגמות, יכול להפוך את המוצר לאטרקטיבי ומוחשי יותר ובהתאם, להעלות את הסיכוי לרכישה. 

3. תמחור

אין מה לעשות, בסוף צריך להתייחס למחיר. אין שום סיבה לעשות לגולשים חיים קשים – תעזרו לו לדעת לבד אם הוא מוכן לשים את הכסף. בנוסף, במידה ויש מבצע אטרקטיבי או הנחה, חשוב שתדגישו את זה ואף תסמנו בקו את המחיר המקורי – יש לדבר אפקט פסיכולוגי מוכח. 

4. סטטוס הזמינות של המוצר

לא משנה עד כמה הגולש מעוניין במוצר, במידה ואתם לא יכולים לספק אותו באותו הרגע, חשוב שהלקוח ידע על כך. סמנו את המוצרים שלא נמצאים במלאי באופן ברור כך שהלקוח יוכל לדעת זאת. בנוסף, אפשרות מצוינת תהיה לאפשר ללקוח להשאיר פרטים כמו מייל או מספר טלפון, במידה והיה מעוניין לקבל עדכון כאשר המוצר יחזור למלאי. 

5. הוספה לעגלה

אף דף מוצר לא שלם ללא אפשרות להוסיף אותו לסל הקניות הגדול. פספוס של פרט כזה קטן אבל כזה חשוב, יכול לפגוע משמעותית בהצלחה של האתר ואף בתפקוד השוטף שלו. חשוב לא פחות, תוודאו שהגולש יכול לסמן כמה פריטים מאותו המוצר הוא מעוניין לרכוש – עצם האפשרות תעלה את הסבירות שאולי הוא יקנה יותר מאחד. 

6. טקסט מקורי מפורט

לפני שהגולש יחליט שהוא מעוניין לקנות את המוצר, כנראה שיעלו לו הרבה שאלות לראש. חסכו לו את הבלבול ותענו לו על כמה שיותר מהן מבעוד מועד. תשקיעו בטקסטים מקוריים עם הסברים מפורטים כמה שיותר על כל שאלה שיכולה לעלות על הדעת. תוכלו לצרף סקשן של שאלות תשובות, הסברים מפורטים ומדריכים לשימוש נכון במוצר. כל אלה לא רק יעזרו ללקוח להבין יותר את מהות המוצר, אלא גם לשכנע אותו שאולי שווה לו להשלים את הרכישה. 

7. סקירות וחוות דעת

חנות אינטרנטית שמכבדת את עצמה צריכה להשאיר מקום לחוות דעת של גולשים על כל מוצר ומוצר באתר החנות. הדבר יאפשר לכם כמובן לקבל פידבק על איכות המוצרים ולהשתפר ומנגד, כשמדובר במוצרים מצליחים במיוחד – הדבר ייצור רושם על קונים פוטנציאליים עתידיים. בנוסף, שילוב של דירוגי גולשים באמצעות Schema יכול להגביר את הכניסות האורגניות לעמוד של המוצר. 

8. הפניה למוצרים נוספים

הפניה למוצרים נוספים היא דרך מצוינת לאפשר לגולש להמשיך בשיטוט באתר וחשוב לא פחות, ליצור קישוריות פנימית בתוך האתר. תוכלו לבצע את הקישור באמצעות כיתובים כמו, "גולשים שקנו את המוצר הזה אהבו גם את המוצרים הבאים".

9. שילוב מאמרים הנוגעים לשימוש במוצר

אם אתם רוצים להגדיל ראש, תוכלו כמובן לשלב של מאמרים שקשורים למוצר, במיוחד כשמדובר במוצר שדורש איזשהו ידע מקדים. שילוב מאמרים איכותיים וטובים יכול לעזור לגולשים לגבש רושם ראשוני חיובי על האתר. 

Free vector graphics of Email

קצת עליי

אז היי, אני עדן, מקדם אתרים במקצועי. בשנותיי בתחום הקידום צברתי בלי סוף ניסיון בקידום של אתרי עסקים ובפרט של חנויות וירטואליות. נוסף על חנויות של לקוחות, קידמתי יותר מעשר חנויות אינטרנטיות אישיות שלי, שרצות חזק עד היום. אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה לאתר העסק שלכם, להרחיב את קהל הלקוחות ולמקסם את פוטנציאל הרווח – אני יכול לעזור. אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר ולחשוב ביחד ובמידת הצורך – להיעזר בשירותי הקידום שלי. בהצלחה!

שאלות נפוצות על קידום חנות וירטואלית

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום חנות וירטואלית. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום חנות וירטואלית בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום חנות וירטואלית הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום חנות וירטואלית?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בבית שמש

קידום אתרים בבית שמש

קצת על קידום אתרים בבית שמש בעולם של ימינו, האדם הממוצע מעביר שעות ארוכות באינטרנט. באינטרנט אנחנו צורכים ידע ותרבות, שומרים על קשר עם חברים,

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)