גיף עדן שרעבי
קידום אתרים » מאמרים על SEO » קידום אתרים לרופאים – איך לקדם אתר למרפאה וחברות רפואה?

קידום אתרים לרופאים – איך לקדם אתר למרפאה וחברות רפואה?

מה זה קידום אתרים לרופאים?

בעולם של ימינו, כולם נמצאים באינטרנט. האינטרנט ללא ספק הפך למקור הידע העיקרי שלנו ומאפשר לנו את היכולת לנווט בעולם הגדול. באמצעות האינטרנט אנחנו יכולים להנות ולרכוש ידע חדש, לשמור על קשר עם אנשים שאנחנו אוהבים, לפתח תחומי עניין, לעשות שופינג, לראות הרצאות וסרטונים וכמובן – למצוא אנשי מקצוע מעולים.

האזינו לכתבה

ולכן, עבור בעלי מקצוע רבים ורופאים בפרט, מנועי החיפוש הפכו לפלטפורמה אידיאלית שיווקית מיתוגית עבור הקליניקה הפרטית שלהם.

קידום אתרים היא טכניקה מגוונת ונרחבת שנועדה בשורה התחתונה לעזור לגוגל לתפוס את האתר האישי שלכם בעין חיובית ולקדם אותו במעלה רשומת תוצאות החיפוש. אתר של רופא, שקודם באופן איכותי יהיה נגיש יותר לציבור הרחב וירחיב את קהל הלקוחות.

למה רופאים נעזרים כיום בקידום אתרים?

עד לפני כמה שנים, הפלטפורמות הקידומיות הפופולאריות ביותר עבור רופאים היו כנראה אזכורים באינדקסים או חוברות של אנשי מקצוע כמו דפי זהב ולחילופין אזכורים גם בטלוויזיה או ברדיו. העולם של ימינו השתנה מאז משמעותית וכיום, פלטפורמת הקידום האידיאלית ביותר עבר אנשי מקצוע רבים ובפרט רופאים, היא ללא ספק מנועי החיפוש.

כולם משתמשים במנועי חיפוש וכאשר גולש יתרשם לטובה מרופא שמצא במנוע חיפוש, הדרך לשיחת טלפון לקביעת תור לייעוץ היא מאוד קצרה. במידה והאתר שלכם לא יהיה רק אטרקטיבי אלא גם נגיש עבור לקוחות, תוכלו למקסם את פוטנציאל ההצלחה של המרפאה האישית שלכם.

קידום אתרים לרופאים - איך לקדם אתר למרפאה וחברות רפואה-3

אז למה קידום אתרים של רופאים הוא כזה מורכב?

אז נכון, קידום האתר שלכם כשהוא מצליח יכול להיות בעל השפעה חיובית רבה על הקליניקה האישית שאתם מנהלים. ועדיין, כשמדובר בקידום של אתרי רופאים, הנושא מעט מורכב יותר מאשר קידום טיפוסי של אתרים אחרים. אז למה זה כל כך מורכב?

1. חשוב לשמור על מקצועיות

בניגוד לאתרים שמוכרים מוצר מסוים, או מציעים שירות יחסית פשוט, הלקוח מעט פחות חושש להיות לא מאוד מרוצה מהתוצר. כשמדובר בקבלה של עצה לא ממש מקצועית של רופא או פרוצדורה שבוצעה באופן בעייתי – העניין כבר יותר מורכב. במילים אחרות, כשמדובר בקידום של אתרי רופאים, העבודה צריכה להיות מדויקת יותר, התכנים צריכים להיות איכותיים יותר והעבודה בכלל צריכה להיות יותר רצינית. הדקדוק בפרטים, ההשקעה והבחינה של הפרויקט הופכים אותו למורכב יותר מפרויקטי קידום אחרים.

2. התחרות בשוק גבוהה

אז נכון, מרבית האנשים נעזרים בשלב כזה או אחר בחייהם ברופא ובכל זאת – ישנה בעיה חמורה של ביקוש והיצע. כיום לצד האתר האישי שלכם, ישנם אתרים של רופאים רבים נוספים, שמעוניינים להנות מחשיפה איכותית לקליניקה הפרטית שלהם. התחרות הופכת את העבודה ליותר מאתגרת, קשה וממושכת ועל כן היא דורשת השקעה והתמדה.

3. במקרים רבים – מדובר בעסק של איש אחד

לעומת חנויות או בתי עסק גדולים יותר, כשמדובר בקליניקה פרטית, האתר צריך לשווק את הפנים האישיות שלכם. על כן, צריך למצוא את הדרך לעורר בלקוחות הפוטנציאליים שלכם תחושה של אמון, שתגרום להם להאריך אתכם ולתפוס אתכם באור חיובי.

קידום אתרי רפואה בגוגל

4. תהליך ארוך טווח

באופן כללי, עבודה של קידום אתרים היא תהליך ממושך שלוקח זמן ודורש הרבה מאוד זמן והשקעה. ובכל זאת, אם אתם שואלים אותי, עבודת קידום כשהיא נעשית על הצד הטוב ביותר יכולה להביא לתוצאות מרשימות במיוחד. ההשקעה, ההתמדה והתהליך הארוך לגמרי שווים את זה כשמסתכלים על התוצאה הסופית.

אז איך מקדמים אתרי רופאים?

גוגל בדירוג האתרים השונים והתיעדוף שלהם ברשומת התוצאות, לוקחת בחשבון מגוון רחב של פרמטרים. על כן, עבודת קידום איכותית צריכה להיות מגוונת כמה שיותר. בשביל קצת לסבר לכם את האוזן, כך נראית עבודת קידום של אתרי רופאים.

קידום אתרים לרופאים - איך לקדם אתר למרפאה וחברות רפואה-2

1. מחקר מילות מפתח בעולם הרפואה

כל עבודת קידום מתחילה בראש ובראשונה במחקר מילות מפתח. במחקר מילות המפתח מקדם האתרים שלכם יבחן את אופי החיפוש והגלישה של הגולשים שמחפשים רופאים בתחום העיסוק שלכם. במהלך העבודה, המקדם ימפה את מילות המפתח, אותן המילים בהן הגולשים משתמשים כאשר הם מחפשים אתכם וייצור רשימה של עשרות עד מאות מילים, שישמשו לכתיבת התוכן בהמשך לאתר. קידום איכותי חייב לכלול מילות מפתח, שכן תוכן שלא כולל את מילות החיפוש, לא יועיל בקידום האורגני, לאופן שבו גוגל תופס אותו.

2. כתיבת תוכן איכותי בנושאים רפואיים

לא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך – גוגל בהחלט לוקחת בחשבון בדירוג האתרים השונים, את הרלוונטיות של התוכן לחיפוש של הגולשים. במרבית פרויקטי הקידום, מקדם האתרים ידאג לכתיבה של תוכן שיועלה לאתר ויכלול מילות מפתח מגוונות. כשמדובר באתר של רופא, העניין קצת יותר מורכב. התוכן צריך להיות איכותי, אינפורמטיבי ולעניין – ואת זה במרבית המקרים,

מקדם האתרים לא יוכל לעשות. על כן, במקרים רבים הרופא יכתוב את התוכן בחלקו או לכל הפחות ייתן פידבק או אישור סופי לכל מאמר שיועלה לאתר. אפשרות אחרת היא להיעזר בסטודנט סקרן וחרוץ לרפואה או לעולמות הביולוגיה, שמכיר קצת את התחום ויכול לתת עבודה טובה. כמובן שגם תכניו יבדקו לפני ההעלאה. בנוסף, כתיבה של תכנים שנוגעים לחידושים בתחום הרפואה, לא דורשת בהכרח ידע רפואי הדוק ועל כן מאמרים כאלה ניתן לכתוב בשפע, לצד מאמרים מקצועיים שנוגעים לידע קונקרטי שיכול לשמש את הגולשים.

קידום אתרים לרופאים - איך לקדם אתר למרפאה וחברות רפואה-1

3. החלפת קישורים בתחום הרפואה

החלפת קישורים היא ללא ספק אחד הדברים המשמעותיים ביותר לעבודת קידום איכותית. גוגל תופסת קישור של אתר אחד לאחר בדומה לאופן שבו אנחנו תופסים במציאות המלצה. אז נכון, כשמדובר בקישור אחד או שניים, הרופא יכול למצוא איזה חבר שיבצע איתו החלפה יחסית בקלות אבל זה לא ממש מספיק בשביל להגיע לתוצאה איכותית. למקדמי אתרים רבים יש רשימה ארוכה של בעלי אתרים לטובת שיתופי פעולה בתחום.

ככל שיהיו יותר קישורים לאתרים אחרים וככל שהקישורים האלה יהיו דרך אתרים איכותיים ומשמעותיים יותר – כך ההשפעה של הקישוריות תהיה יותר משמעותית. החלפת הקישורים יכולה להיעשות בדרך קלאסית כמובן כמו מאמרים ואפשרות אחרת יכולה להיות גם באמצעות ריאיון ביוטיוב, כתיבת תשובות בפורומים כמו סטיפס, השתתפות בפודקאסטים ועוד.

4. השתלבות באינדקסים של רופאים

הוספה הפרטים שלכם לאינדקס כזה או אחר יכול להיות רעיון מצוין, גם אם לא לטובת הקידום האורגני של האתר שלכם אלא לטובת חשיפה בפלטפורמה אחת נוספת. אינדקסים רבים מאפשרים להוסיף קישורים חיצוניים לאתר האישי שלכם שיכול לסייע גם בקידום האורגני כשלעצמו. בנוסף, פתיחת דף למרפאה האישית שלכם בדף גוגל עסקי לגמרי יכול לעזור בקידום האורגני של האתר שלכם.

גוגל לגמרי אוהב בתי עסק שנרשמים אצלו ומדובר בדרך נוספת לאפשר לגולשים להכיר אתכם. בדף הגוגל העסקי שלכם תוכלו לשים את כתובת המרפאה, שעות הפתיחה, הטלפון, פרטי הקשר וכמובן – לינק לאתר המרפאה.

5. שילוב מידע בבליוגרפי וקישור לאתרי סמכות

גוגל שמה דגש משמעותי על היכולת של האתר להוכיח את המקצועיות של הכותבים בו הן מבחינת התוכן שהוא כותב והן מבחינת מקור הידע והניסיון שלו. על כן, שילוב של מידע על התארים, מקומות העבודה, המחקרים הבולטים שהייתם מעורבים בהם וכל מידע שאתם יכולים להתגאות בו יכול להוסיף לא רק לאופן שבו הגולשים תופסים אתכם אלא ממש גם לאופן שבו גוגל עצמו מעריך את האתר.

בנוסף, קישור של האתר לאתרים עם אזכורים של רופא או רופאי האתר יכול להועיל אף כן – אולי עדיף דווקא לא לקשר את האתר לאינסטגרם ולפייסבוק, אבל קישור לעמודי מחלקות בבתי חולים, אגודות מקצועיות ולינקדין, לגמרי יכול להועיל.

6. שילוב מדיה ותמונות

במקרים רבים לגולשים אין באמת כוח לקרוא את ההסברים והתכנים – שילוב של תמונות ותרשימים, יכול להנגיש להם את המידע ולהועיל להם בהבנת המאמר. את התמונות ניתן לתייג עם תגיות ALT ובכך לאפשר לגולשים להגיע אליכם גם מחיפוש של התמונה בגוגל (כמו אדם למשל שמעוניין למצוא כיצד נראית נקודת חן חשודה). אז נכון, התמונות צריכות להיות אמיתיות ולהיות קשורות למצבים רפואיים – אבל אל תקחו צעד אחד יותר מידי, מרבית האנשים יעדיפו שלא לראות תמונות של מחלות חמורות.

7. היבטים טכניים

בעבודת הקידום, מקדם האתרים צריך לבחון היבטים טכניים רבים נוספים של האתר בינהם מהירות הגלישה, חווית משתמש, ממשק האבטחה, היבטי אופטימיזציה לתמונות, לתוכן ולמבנה האתר והרשימה עוד ארוכה.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בעצמי לרופאים?

אז נכון, עקרונית כל הידע שאתם צריכים לטובת קידום האתר האישי שלכם נמצא באינטרנט, ממש בלחיצת כפתור. עם זאת, למידה של התחום מאפס היא מורכבת במיוחד ואם אתם שואלים אותי – היא עבודה בפני עצמה. גם אחרי שיחסית השתפשפתם בתחום ואתם מכירים אותו, קידום הוא תהליך אינטנסיבי ומגוון שדורש השקעה משמעותית של זמן. אם אתם רוצים מצד אחד להמשיך לתפקד כרופאים מצוינים ומצד שני להנות מקידום איכותי שיניב תוצאות – כנראה שעדיף לכם להיעזר באיש מקצוע עם ניסיון ופנאי לשבת ולקדם את האתר שלכם.

איך נראית עבודת קידום איכותי לאתר רפואה?

1. מגוונת

כאמור, גוגל לוקח בחשבון בתיעדוף ודירוג האתרים השונים מגוון פרמטרים בחשבון. על כן, עבודת קידום איכותית באתרי רופאים צריכה בהתאם לרוץ על מגוון היבטים שונים של האתר. ככל שהעבודה תהיה מגוונת יותר, כך סביר יותר שהיא תניב תוצאות.

2. שקופה

העבודה של מקדם האתרים צריכה להיות שקופה עבור הרופא הלקוח. חשוב שעוד לפני שסגרתם על העבודה עם המקדם, הוא יסביר לכם על מה התקציב שתעניקו לו ילך ויפרט לכם על מהלך העבודה המתוכננת. בהמשך, על מקדם האתרים לעדכן אתכם בהתקדמות השוטפת, בהצלחות הקטנות ובמידת הצורך – גם בכשלונות.

3. חברית

בסופו של דבר, מדובר באיש מקצוע שעובד על הדבר שהכי חשוב לכם בעולם – קידום של הקליניקה הפרטית שלכם. חשוב שיהיה מדובר באיש מקצוע שאתם מעריכים אותו, סומכים עליו ומצליחים לדבר איתו בגובה העיניים. כיוון שמדובר בעבודה ממושכת שעשויה לקחת זמן, חשוב שיהיה מדובר באיש שאתם מרגישים איתו בנוח ומסוגלים לעבוד איתו.

קצת עליי – מקדם אתרים לרופאים

אז היי, אני עדן, מקדם אתרים במקצועי גם בעולם הרפואה ולרופאים. בשנות הניסיון שלי בתחום הספקתי לקדם אתרי עסקים רבים וגם חנויות אינטרנטיות ויצא לי לחוות הצלחות ואתגרים על שלל סוגיהם. אם אתם מחפשים מקדם אתרים שלא רק יודע את העבודה אלא גם מעוניין לעשות אותה על הצד הטוב ביותר – יכול להיות שאני האיש בשבילכם. אני מזמין אתכם לעבודה משותפת, חברית ושקופה שתביא לבסוף לתוצאות משמעותיות במיוחד בחשיפה של האתר האישי שלכם. מוזמנים לשלוח לי הודעה בשביל להתייעץ או להתלבט ובמידת הצורך – להיעזר בשירותי הקידום שלי. בהצלחה!

שאלות נפוצות על קידום אתרים לרופאים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות את כל המידע על קידום אתרים לרופאים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
אנו נותנים מענה לכל הנושאים של שיווק בדיגיטל ובדגש על קידום אתרים. יש ליצור איתנו קשר לגבי קידום אתרים לרופאים בכדי לראות האם נוכל לעזור לכם בנושא.
במידה והשירות של קידום אתרים לרופאים הוא שירות שניתן לתמחר, רשמנו מחירים מוערכים במאמר, אך לקבלת מחירים מדוייקים יש ליצור איתנו קשר.

מי כתב את המאמר על קידום אתרים לרופאים?

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על שירותי קידום אתרים מלאו פרטים או התקשרו אל 050-9595003

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

קידום אתרים בחולון

קידום אתרים בחולון

מה זה בכלל קידום אתרים בחולון? בעידן המודרני – כולם משתמשים במנועי החיפוש. גוגל היא כיום ללא ספק מנוע החיפוש החזק ביותר. באמצעות מנוע החיפוש

קרא עוד »
שלח הודעה
1
היי , כאן עדן :)
יש לך שאלה בנושא קידום אתרים?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)